Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Addow01 apr 2021, 11:36

Molerator  377  Yens
Feitelijk foutje: in aflevering 1 wordt na een reclameblok in beeld gebracht dat we ons op Dag 3 in Sankt Goar bevinden. Zoek er volgens mij geen tip of hint in, gewoonweg een goofje.

Afbeelding

De drone beelden werden echter niet in Sankt Goar opgenomen, maar respectievelijk een eind verderop boven het Pfalzgrafenstein Castle in Kaub en de Rhein in Lorch am Rhein.

Ik heb de hoeken proberen te benaderen via Google Earth.

1. Kaub

Afbeelding
Afbeelding

2. Lorch am Rhein

Afbeelding
Afbeelding

De desbetreffende locaties op Google Maps:

Afbeelding

Burg Pfalzgrafenstein

Afbeelding
Gebruikersavatar

kristof.allaerts02 apr 2021, 15:55

 364  Uma
Het kaartje van de wijnproef klopt ook niet echt met de realiteit.

Ik dacht eerst dat er nog een redelijke afstand zat tussen het druiven persen en het startpunt van het karretje, en men ons zo verkeerdelijk wou doen geloven dat het druiven persen maar net op tijd klaar was. De groepen ontmoeten elkaars immers aan het karretje.
Maar dat klopt niet want het druiven persen gebeurt wel degelijk aan het startpunt van karretje. (helaas)

Rood: de weg op het kaartje
Groen: de weg in realiteit
Oranje: de afdaling met het karretje


Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

mjohlan03 apr 2021, 15:56

 328  Yens
kristof.allaerts schreef:Het kaartje van de wijnproef klopt ook niet echt met de realiteit...
Meer dan terechte observaties 👍🏻 en zeker wat betreft het eindpunt van de tandradwagenritjes.
Zoals je aantoont, het eindpunt tandradwagenrit klopt niet met deze volgens het onderstaande schema getoond in de aflevering.
Afbeelding
Je verwijst terecht hier naar de vorm van de groene zone naast de hoofdweg 49.
Mij viel eerder die spoorwegbrug over de Moezel als referentiepunt op (zie pijl in onderstaande beeld).
Afbeelding
Door wat spelen met Google Earth Pro kwam ik tot een gelijkaardig projectie van deze gegevens.
Afbeelding
Rode lijnen: een wandeltraject Everytrail gelijklopend met deze van de oberbrigade-proef
Groene lijn: traject over Moezel volgens schema aflevering
Roze cirkel: beginpunt van tandradwagenrit
Oranje cirkel: eindpunt van tandradwagenrit
Oranje lijn: spoorwegbrug over Moezel te Ediger-Eller

Opmerking 1: eindpunt op schema aflevering valt niet samen met de ruïne klooster Stuben (= van ondergeschikt belang).
Opmerking 2: oversteken van de Moezel volgens het schema aflevering (groene lijn) was onmogelijk (zonder hulpmiddelen)
Opmerking 3: een traject via de spoorwegbrug over de Moezel was geen alternatief (zie uit veiligheidsoverwegingen)

Dus wat was hier realistisch mogelijk?
Na wat 360° draaien en zoom-n-pan, zie ik als enige mogelijke traject tussen het eindpunt tandradwagenrit en de ruïne klooster Stuben het volgende:
Afbeelding
Roze lijn: een mooi wandeltraject van +/- 5890 meter! (kmz-bestand is beschikbaar 🙂)
Ik weet niet hoe snel jullie kunnen wandelen, persoonlijk haal ik meestal een gemiddelde van 5,6 km/u, maar deze afstand plus een dienblad in de hand vraagt me zonder enig mechanisch of ander hulpmiddel toch minimaal een uur de tijd.

Uit de aflevering kennen we enkel de timer-stand bij het begin van de eerste van de drie tandradwagenritten (0:22:33) en de aankomst in de ruïne klooster Stuben (0:05:58). De resterende tijd op moment dat de gehele groep het eindpunt trandradwagen bereikte werd ons niet getoond.
En dit op zich is niet relevant gezien de vereiste tijd om +/- 5,9 kilometer wandelend af te leggen al meer dan 16'30" bedraagt.
Conclusie: we werden hier mooi bedrogen. GDC en crew mogen het me hier eens komen uitleggen.😎

Wel krijgen we beelden te zien van de groep die gezamelijk wandelend op een weg, zie deze met de timers tussen "0:06:09" en "0:06:01".
Volgens mij werden deze hoofdzakelijk gefilmd na de verplaatsing met wagen. En voor de mooie beelden voorafgaandelijk de intrede in het vrouwenklooster in verval zal de regie wel ergens op onderstaand "roos" traject hun ding hebben gedaan.
Afbeelding

En dit is eerder iets voor @Addow in die beeldenreeks met timers tussen "0:06:09" en "0:06:01" zie je een switch van de steile heuvelrug van links naar rechts. Zonder enige zekerheid, de beelden tot timer "0:06:05" lijken me te zijn gefilmd ter hoogte van het eindpunt tandradwagenrit en deze hierna op de weg net voor de ruïne.
Gebruikersavatar

masterveecee03 apr 2021, 16:00

 3547  Sven
Misschien zijn er met een boot geweest? Of overzet?

Ze hebben misschien de lijn van het arrondissement verkeerd gebruikt 😀

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

kristof.allaerts03 apr 2021, 16:18

 364  Uma
Op zich is die brug wel bewandelbaar denk ik (mits toestemming), maar aan de overkant zien we dat die direct in een tunnel loopt.

Afbeelding

Volgende shot vind ik ook maar raar, gelet op de positie van de brug. Die is ofwel gespiegeld, ofwel aan de overkant van Moezel genomen. Ik gok op gespiegeld.

Afbeelding
Gebruikersavatar

masterveecee03 apr 2021, 16:26

 3547  Sven
aja! klopt (gespiegeld)
Gebruikersavatar

mjohlan03 apr 2021, 16:48

 328  Yens
kristof.allaerts schreef:Op zich is die brug wel bewandelbaar denk ik (mits toestemming), maar aan de overkant zien we dat die direct in een tunnel loopt.
...
Volgens mij was dit zowieso geen optie, zeker al niet wegens de vereiste spoorgebonden veiligheidsmaatregelingen.
Hierover kan ik je echt wegens concrete profesionele ervaring wel een boekje aan uitwijden, maar dit is hier niet relevant.
En indien ze via deze brug zouden zijn gegaan was de resterende afstand nog steeds +/- 1,8 kilometer, dus volgens de "timers" even onrealistisch. Trouwens, waarom zouden ze ons die beelden "passage over de brug" onthouden? Toch iet of wat visueel spectaculair, niet?
kristof.allaerts schreef:Volgende shot vind ik ook maar raar, gelet op de positie van de brug. Die is ofwel gespiegeld, ofwel aan de overkant van Moezel genomen. Ik gok op gespiegeld.
Ja, gespiegeld. Je geeft hierdoor @Addow weer extra "brandstof". 🙂

masterveecee schreef: 03 apr 2021, 16:02 Misschien zijn er met een boot geweest? Of overzet?
Ze hebben misschien de lijn van het arrondissement verkeerd gebruikt 😀
...
😎 Volgens mij werd dat schemaatje iet wat te "vlotjes" opgesteld toen de crew zich bevond in één van de volgende in het rood aangeduide gelegenheden:

Afbeelding
😜
Btw, ik heb niets kunnen vinden omtrent een overzetdienst op die specifieke locatie, laat staan iets met rubberbootjes.
En navraag bij alle helicopterdiensten in de buurt vraagt me wat veel tijd. Teleportatie blijft nog altijd een optie. Beam me up, Scotty! 😃
Gebruikersavatar

mjohlan03 apr 2021, 17:23

 328  Yens
😂😂😂
Dit had je evengoed in de topic "Ondertitelingspel" kunnen steken.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts05 apr 2021, 18:28

 364  Uma
Kan zijn dat ik spoken zie, maar ik heb het gevoel dat de audio die we horen wanneer Annelotte en Lennart buiten komen om naar hun opdracht te gaan, niet klopt met het beeld dat we zien.
Ze dragen geen microfoons, en er is geen Samson te zien. Dus hoe kunnen ze dat opgenomen hebben?
Het gesprekt stopt net wanneer de camera op hun focust, komt dat ff goed uit.

Lijkt me een gesprek van tijdens de keuze, (ofwel van later tijdens de opdracht, minder interessant)

@Addow Help!! 😇


Afbeelding
Gebruikersavatar

Nimemij05 apr 2021, 19:03

 10  Nele
Op het eind van de eliminatie in het kasteel (eind aflevering 1) zie je Katrien iets zeggen. Iemand die kan liplezen?
Gebruikersavatar

Addow05 apr 2021, 19:23

Molerator  377  Yens
kristof.allaerts schreef: 05 apr 2021, 18:28 Kan zijn dat ik spoken zie, maar ik heb het gevoel dat de audio die we horen wanneer Annelotte en Lennart buiten komen om naar hun opdracht te gaan, niet klopt met het beeld dat we zien.
Ze dragen geen microfoons, en er is geen Samson te zien. Dus hoe kunnen ze dat opgenomen hebben?
Het gesprekt stopt net wanneer de camera op hun focust, komt dat ff goed uit.

Lijkt me een gesprek van tijdens de keuze, (ofwel van later tijdens de opdracht, minder interessant)

@Addow Help!! 😇


Afbeelding
Ik geef je helemaal gelijk. Dit gesprek werd eerder (of later) gevoerd en werd over de eigenlijke audio heengeplakt. Lennart lijkt iets te zeggen of de regen.

Nimemij schreef: 05 apr 2021, 19:03 Op het eind van de eliminatie in het kasteel (eind aflevering 1) zie je Katrien iets zeggen. Iemand die kan liplezen?
Bedoel je dit moment? Hierbij komt de ondertiteling overeen met wat ze zegt, hoor.

Afbeelding
En we gooien er nog eens een goofje bij. Do you spot the camera and/or crew? 😂

Afbeelding
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8