Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Nimemij05 apr 2021, 19:42

 10  Nele
Nee, ze zit helemaal rechts en het lijkt alsof ze niets zègt, enkel lipt.
Gebruikersavatar

Poirot05 apr 2021, 20:08

 299
masterveecee schreef: 03 apr 2021, 16:26 aja! klopt (gespiegeld)
Weet een hint met spiegelbeeld. Ik zweer het je, in dit seizoen zit er een spiegelhint!
Gebruikersavatar

Paraceta05 apr 2021, 21:20

 717  Sven
Addow schreef: 05 apr 2021, 19:38 Bedoel je dit moment? Hierbij komt de ondertiteling overeen met wat ze zegt, hoor.

Afbeelding
@Nimemij bedoelt de eliminatie van aflevering 1. Daar lipt Katrien inderdaad iets, zonder daadwerkelijk te spreken. Dat werd ergens in een ander topic ook al wel aangehaald 🙂
Gebruikersavatar

Paraceta05 apr 2021, 21:25

 717  Sven
Speciaal voor @Addow:

Afbeelding
Gebruikersavatar

Jay-Lo05 apr 2021, 21:26

 1690  Sven
Nimemij schreef: 05 apr 2021, 19:42 Nee, ze zit helemaal rechts en het lijkt alsof ze niets zègt, enkel lipt.
Ik vind het gifje niet direct, maar ze lijkt te zeggen "wat the f*ck is dat"
Gebruikersavatar

Addow06 apr 2021, 00:15

Molerator  377  Yens
Opmerkelijk foutje: het hondenfotopaneel in aflevering 3 is helaas niet correct, maar wordt wel goedgekeurd door Gilles DC.

Zowel via de voice-over, als via de beelden laten ze ons duidelijk zien dat de "Ginger"-hond juist gelinkt werd en op het einde door zijn/haar baasje opgepikt wordt. De Cavalier King Charles Spaniël werd aan geen enkel baasje gelinkt (mijn theorie waarom vind je trouwens hier terug). Hoe moeten we dit nu beoordelen? Werd het ter plaatse door de vingers gezien?

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

StijnDB06 apr 2021, 00:29

 2
Addow schreef: 25 mar 2021, 11:44 6. Het verdwenen hoefijzer 🤷🏻‍♂️

Het hoefijzer in de close-up ligt zogezegd vlak naast het kapmes op het aambeeld. Op moment dat Kevin de ruimte binnenkomt ga ik er vanuit dat alles nog in zijn originele toestand ligt. Zien jullie het hoefijzer hier? Ik alleszins niet !

Afbeelding
Afbeelding

En ondersteboven 😉
Gebruikersavatar

Addow06 apr 2021, 13:30

Molerator  377  Yens
Tussendoor nog eens een goofje voor de sport 😂

Afbeelding
Gebruikersavatar

Cedric06 apr 2021, 14:30

 2834  Uma
Addow schreef: 05 apr 2021, 19:38 Ik geef je helemaal gelijk. Dit gesprek werd eerder (of later) gevoerd en werd over de eigenlijke audio heengeplakt. Lennart lijkt iets te zeggen of de regen.
Als dat effectief eerder of later werd uitgesproken, dan zou het toch niet meer dan een seconde of 5 mogen schelen met de effectieve beelden vind ik.
Stel dat die quote van Annelotte pakweg een halfuur eerder werd gesproken, bijvoorbeeld tijdens het nemen van de beslissing over of ze voor pasvragen dan wel voor geld zouden gaan, dan is die quote veel te hard uit de context gerukt én bewust elders gebruikt om te liegen tegenover de kijker.
De productie zegt al jaren dat ze nooit tegen de kijkers liegen, dus als ze dat hier dan toch gedaan hebben, dan zou ik dat niet kunnen aanvaarden denk ik.


EDIT/ Annelotte zegt trouwens duidelijk "wij zijn de enigen die voor het geld gekozen hebben". Voltooid verleden tijd. Het kan dus onmogelijk komen uit het gesprek waar ze de keuze maken tussen pasvragen en geld. Anders zou het iets geworden zijn in de zin van "straks zijn wij nog de enige die voor het geld gekozen hebben" of zoiets.

Neen, zelfs al is het geluid geen perfecte match met de timing van de beelden, ik geloof 100% dat de woorden op dat moment zijn uitgesproken.
Lijkt me trouwens ook logisch dat het geluid op de beelden geplakt is. Beelden van de drone + geluid van de micro.
Gebruikersavatar

Addow08 apr 2021, 12:13

Molerator  377  Yens
Bizar audiofenomeen. Oordeel zelf ook eens.
Op het moment dat Patrick Pickart in het RationalTheater aankondigt dat hij het gedicht zal voorlezen, vermeldt hij dat dit 250 euro kan opleveren als het juist wordt overgeschreven.

Het lijkt er sterk op dat het bedrag "250 euro" werd ingesproken door 2 verschillende stemmen, namelijk tweehonderd (door Patrick), vervolgens vijftig (door ???) en euro (opnieuw door Patrick).

a) tweehonderd "vijftig" euro



b) Geïsoleerd en opgekuist stemgeluid "vijftig"



Het stemgeluid van die "vijftig" kan ik niet écht linken aan een van de overgebleven kandidaten. Het kan evengoed iemand van de productie zijn die dat heeft ingesproken om Patrick's werkelijk vertelde bedrag te overschrijven. Maar dat zouden ze ook kunnen oplossen via voice-over Gilles. Voorlopig categoriseer ik het als "goof", maar het kan evengoed deel van een tip zijn... who knows.
Gebruikersavatar

Lieke2708 apr 2021, 12:22

 1
Amai @Addow jij hebt niet alleen arendsogen maar ook -oren!
Het is inderdaad duidelijk hoorbaar dat de “ vijftig” door iemand anders is ingesproken. Ik persoonlijk heb het gevoel dat dat de “ fluisterstem” van GDC zou kunnen zijn....
Of ik denk GDC er precies in te horen...

Bizar toch wel... maar weerom puik opgemerkt 👍🏻
Gebruikersavatar

masterveecee08 apr 2021, 12:58

 3547  Sven
Addow schreef: 08 apr 2021, 12:13 Bizar audiofenomeen. Oordeel zelf ook eens.
Op het moment dat Patrick Pickart in het RationalTheater aankondigt dat hij het gedicht zal voorlezen, vermeldt hij dat dit 250 euro kan opleveren als het juist wordt overgeschreven.

Het lijkt er sterk op dat het bedrag "250 euro" werd ingesproken door 2 verschillende stemmen, namelijk tweehonderd (door Patrick), vervolgens vijftig (door ???) en euro (opnieuw door Patrick).

a) tweehonderd "vijftig" euro



b) Geïsoleerd en opgekuist stemgeluid "vijftig"



Het stemgeluid van die "vijftig" kan ik niet écht linken aan een van de overgebleven kandidaten. Het kan evengoed iemand van de productie zijn die dat heeft ingesproken om Patrick's werkelijk vertelde bedrag te overschrijven. Maar dat zouden ze ook kunnen oplossen via voice-over Gilles. Voorlopig categoriseer ik het als "goof", maar het kan evengoed deel van een tip zijn... who knows.
Dit zet aan om alle momenten waar het prijzengeld gezegd wordt te herbeluisteren 😏
Mooi gezien! Of gehoord! 😃

Zou het Giles DC kunnen zijn?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8