Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Tim Dex26 mar 2021, 16:53

 24
Geen BV's aub, wel 10 nieuwe onbekende kandidaten.

Maar bv een grote opdracht waar de winnaars en mollen van vroeger opduiken?

Zoals een paintball battle op een groot terrein, waarbij de kandidaten worden losgelaten en daarna worden opgejaagd door een all-star groep van de voorbije winnaars. De kandidaten krijgen een kwartier de tijd om te gaan lopen en zich te verstoppen, en dan komt de bende voormalige winnaars er aan om hen te pakken, al dan niet gezeten op een quad of paard. Want die winnaars willen natuurlijk testen of die nieuwe kandidaten het waard zijn om hun eregallerij te vervoegen. Per X aantal minuten dat een kandidaat in het spel blijft, komt er Y euro in de groepspot.

Op het terrein zijn er verschillende kleine basissen, telkens bemand door de voormalige mollen. (bonuspunten als ze die basis deels ondergronds kunnen opstellen, dan zijn het echte mollen). Die mollen willen natuurlijk tot in de eeuwigheid die winnaars tegenwerken en saboteren. Dus de kandidaten kunnen daar snel mini-opdrachtjes uitvoeren om aan materiaal te geraken: een camouflage net, een schild, extra speeltijd, een walkie talkie waarmee ze kunnen meeluisteren bij de opjagende winnaars, etc. Dankzij de voormalige mollen kunnen de kandidaten extra geld binnenhalen en de voormalige winnaars verslaan.

Dan heb je iets speciaals en het beste van beide werelden, met mooie cameo's voor mollen en winnaars, en toch een goede 'gewone' opdracht voor de gewone kandidaten van dat jaar.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2021, 17:08

 8153
@Tim Dex Lijkt mij zalig! 🙂
Gebruikersavatar

JBB26 mar 2021, 17:08

 439  Uma
Een normale editie graag, maar ik hoop dat ze naar het land kunnen gaan waar ze normaal gezien dit jaar naartoe gingen!

Dan hebben ze mega veel voorbereidingstijd gehad 😉

(en hopelijk Nieuw-Zeeland, want ze hebben denk ik toch wat centjes gespaard met Duitsland en Griekenland)
Gebruikersavatar

joeri.michiels26 mar 2021, 18:17

 176  Sven
Een normale editie graag, maar ik hoop dat ze naar het land kunnen gaan waar ze normaal gezien dit jaar naartoe gingen!

Dan hebben ze mega veel voorbereidingstijd gehad 

(en hopelijk Nieuw-Zeeland, want ze hebben denk ik toch wat centjes gespaard met Duitsland en Griekenland)
NZ is zeker een mooi land. Maar GDC en de productie hebben in de pers al meermaals gezegd dat ze ook voor corona al met het gedacht speelden om eens naar Duitsland te trekken. Corona heeft dat wel sneller laten verlopen.

Wat de andere reacties betreft, kan ik me zeker vinden in een aflevering met oude bekenden. Hoe het ook zal zijn, het concept is zo omlijnd dat het ook weer niet omlijnd is. Wellicht is men er nu ook al mee bezig om het volgende seizoen voor te bereiden.
Gebruikersavatar

Cedric26 mar 2021, 19:34

 2834  Uma
Tim Dex schreef: 26 mar 2021, 16:53 Geen BV's aub, wel 10 nieuwe onbekende kandidaten.

Maar bv een grote opdracht waar de winnaars en mollen van vroeger opduiken?

Zoals een paintball battle op een groot terrein, waarbij de kandidaten worden losgelaten en daarna worden opgejaagd door een all-star groep van de voorbije winnaars. De kandidaten krijgen een kwartier de tijd om te gaan lopen en zich te verstoppen, en dan komt de bende voormalige winnaars er aan om hen te pakken, al dan niet gezeten op een quad of paard. Want die winnaars willen natuurlijk testen of die nieuwe kandidaten het waard zijn om hun eregallerij te vervoegen. Per X aantal minuten dat een kandidaat in het spel blijft, komt er Y euro in de groepspot.

Op het terrein zijn er verschillende kleine basissen, telkens bemand door de voormalige mollen. (bonuspunten als ze die basis deels ondergronds kunnen opstellen, dan zijn het echte mollen). Die mollen willen natuurlijk tot in de eeuwigheid die winnaars tegenwerken en saboteren. Dus de kandidaten kunnen daar snel mini-opdrachtjes uitvoeren om aan materiaal te geraken: een camouflage net, een schild, extra speeltijd, een walkie talkie waarmee ze kunnen meeluisteren bij de opjagende winnaars, etc. Dankzij de voormalige mollen kunnen de kandidaten extra geld binnenhalen en de voormalige winnaars verslaan.

Dan heb je iets speciaals en het beste van beide werelden, met mooie cameo's voor mollen en winnaars, en toch een goede 'gewone' opdracht voor de gewone kandidaten van dat jaar.
Eigenlijk echt wel een leuk idee dit!
Op deze manier zou het wel aanvaardbaar zijn om bekende gezichten te gast te hebben.
JBB schreef: 26 mar 2021, 17:08 Een normale editie graag, maar ik hoop dat ze naar het land kunnen gaan waar ze normaal gezien dit jaar naartoe gingen!

Dan hebben ze mega veel voorbereidingstijd gehad 😉

(en hopelijk Nieuw-Zeeland, want ze hebben denk ik toch wat centjes gespaard met Duitsland en Griekenland)
Neenee, Nieuw-Zeeland is vastgelegd voor wanneer ik mag deelnemen en dit jaar kan ik niet door een buitenlandse job. Dus het zal niet voor deze editie zijn. (Hoop ik stiekem.)
Gebruikersavatar

joeri.michiels26 mar 2021, 20:27

 176  Sven
Oooooh, een editie met alle eerste afvallers!
Hahahaha dat zou wel funny zijn, en heel erg balen als je voor de 2de keer als eerst afvalt 
Grappig 😃 Maar precies toch een editie met de winnaars/mollen dan.
Gebruikersavatar

charles_mol26 mar 2021, 20:36

 1
Tim Dex schreef: 26 mar 2021, 16:53 Geen BV's aub, wel 10 nieuwe onbekende kandidaten.

Maar bv een grote opdracht waar de winnaars en mollen van vroeger opduiken?

Zoals een paintball battle op een groot terrein, waarbij de kandidaten worden losgelaten en daarna worden opgejaagd door een all-star groep van de voorbije winnaars. De kandidaten krijgen een kwartier de tijd om te gaan lopen en zich te verstoppen, en dan komt de bende voormalige winnaars er aan om hen te pakken, al dan niet gezeten op een quad of paard. Want die winnaars willen natuurlijk testen of die nieuwe kandidaten het waard zijn om hun eregallerij te vervoegen. Per X aantal minuten dat een kandidaat in het spel blijft, komt er Y euro in de groepspot.

Op het terrein zijn er verschillende kleine basissen, telkens bemand door de voormalige mollen. (bonuspunten als ze die basis deels ondergronds kunnen opstellen, dan zijn het echte mollen). Die mollen willen natuurlijk tot in de eeuwigheid die winnaars tegenwerken en saboteren. Dus de kandidaten kunnen daar snel mini-opdrachtjes uitvoeren om aan materiaal te geraken: een camouflage net, een schild, extra speeltijd, een walkie talkie waarmee ze kunnen meeluisteren bij de opjagende winnaars, etc. Dankzij de voormalige mollen kunnen de kandidaten extra geld binnenhalen en de voormalige winnaars verslaan.

Dan heb je iets speciaals en het beste van beide werelden, met mooie cameo's voor mollen en winnaars, en toch een goede 'gewone' opdracht voor de gewone kandidaten van dat jaar.
Lijkt heel leuk
Gebruikersavatar

Vermoljoen26 mar 2021, 23:26

 2354  Uma
julie.vantilt schreef: 26 mar 2021, 20:16 Oooooh, een editie met alle eerste afvallers!
Hahahaha dat zou wel funny zijn, en heel erg balen als je voor de 2de keer als eerst afvalt 😎
Daarover gesproken moet ik toch wel echt even zeggen dat de eerste afvallers voor mij vaak enorm toffe kandidaten waren.

Ruth die haar entree al had gemaakt, graag met een waterpistool op GDC schoot, zichzelf had gevangen en bovendien al heeft gezegd dat haar wraak zoet zal zijn! :mrgreen:
SPOILER
Jessica die met goed zijn in de wereld ook nergens komt.
SPOILER
Kelly die met haar gat in de cactus zat, zich vereerd voelde en Gilles niet zag.
SPOILER
Liesbeth die zo'n auto niet gewend is en stiekem heel blij was toen ze ‘de Mol zou zijn’.
SPOILER
Ten slotte natuurlijk ook Jens die meedoen aan de Mol leuker vind dan de lotto winnen (waar ik het helemaal mee eens ben!). 😉

Over de eerste seizoenen herinner ik me nu even te weinig.

Wat wil ik hiermee zeggen? Behoud zeker voor het jubileumseizoen het ‘gebruikmaken’ van onbekende Vlamingen. Vaak zijn deze mensen zo interessant en leuk. Het is ook gewoon geweldig om deze mensen echt te leren kennen in plaats van bekende Vlamingen voor de zoveelste keer op tv te zien en meer zullen denken aan hun imago 😉
Gebruikersavatar

Cedric27 mar 2021, 11:37

 2834  Uma
Ok, stomme bedenking, maar... Als je een editie wil organiseren met bvb de eerste afvallers, of met de Mollen, dan moet je eigenlijk wachten tot de 11e jaargang want pas dan heb je 10 afvallers of 10 Mollen 😛
Gebruikersavatar

Vermoljoen27 mar 2021, 11:57

 2354  Uma
Mollenjager-DT schreef: 27 mar 2021, 00:22 @Vermoljoen En Gilles van vorig jaar niet vergeten! De man die zich vergelijkt met een chillende koe, €0 biedt voor de eerste vrijstelling en er als eerste kandidaat ooit in slaagt om 0/20 te halen bij de test. 😉
Oh ja! Ik was eventjes te snel 😂