Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Tyflopontika05 mei 2021, 17:41

 121  Sven
De meest verdachte van deze aflevering was uiteraard Sven, omdat hij samen met Philip de sprookjes voorlas.

Afbeelding
De totale eindstand is dan:
1. Lennart (3,69/10)
2. Sven (3,63/10)
3. Annelotte (3,18/10)

Annelotte had ik met deze theorie al afgeschreven, en dat is deze aflevering niet veranderd. Bij de overige 2 mollen:
1) Als Philip op Sven zat, dan is Lennart de mol en moest Jasmien op Sven (of Annelotte) zitten en trager zijn dan Philip.
2) Als Philip op Lennart zat, dan is Sven de mol en moest Jasmien ook op Lennart zitten en trager zijn dan Philip.
3) Als Philip op Annelotte zat, dan is Sven de mol en moest Jasmien op Philip (of Annelotte) zitten.
Scenario (1) vind ik het meest logische, omdat ik denk dat Jasmien niet op Lennart of Annelotte zat, en Philip niet op Annelotte. Dus ik gok op Lennart als de mol.
Gebruikersavatar

Tyflopontika08 mei 2021, 17:48

 121  Sven
Om een pronostiek te doen naar de verdenkingen van alle kandidaten, ga ik de scenario's van Lennart en Sven als mol af:

Als Lennart de mol is:
Dan zat Philip op Sven. (Want als hij op Annelotte zat, scoorde hij beter dan de Philip-tunnel en viel hij niet af.)
Als Jasmien niet op Annelotte of Lennart zou zitten, dan zit ze net als Philip op Sven. Want als Jasmien op Philip zou zitten, dan zou Philip afvallen die op Sven zit.
De Philip- en Sven-tunnel scoren hoog, dus Samina kan op Annelotte of Jasmien (of Sven met slechtere tijd) zitten.
Wanneer Katrien afviel, deed de Philip- (en Katrien)-tunnel het het slechtste. Dus dan zat ook Katrien op Philip.
Noah kan op Sven, Jasmien of Katrien gezeten hebben. Ik denk niet Katrien, want dan zou hij de aflevering ervoor al afvallen.
Dami zat niet op Katrien zegt ze, dus ik denk op Kevin.
Kevin scoort slecht met Katrien, maar ook met Annelotte. Ik vermoed door de piano- en wijnopdracht op Annelotte.
Wie is de geredde afvaller? Lennart niet als mol. Dami niet als ze richting Kevin kijkt. Noah wel als hij richting Jasmien kijkt, niet als hij richting Sven kijkt. Kevin wel als hij naar Annelotte of Katrien kijkt.
Jens zou weinig punten scoren als hij de Eerste Linie verdenkt, wat ook wel blijkt uit zijn uitleg.

Als Sven de mol is:
Dan zat Philip op Lennart of Annelotte. Ik vermoed Lennart dan.
Als Philip op Lennart zit, moet Jasmien ook op Lennart zitten om slechter te scoren. Als Philip op Annelotte zat, kan Jasmien wel op Philip zitten.
Wanneer Samina afvalt, scoort de Philip- en Lennart-tunnel weer hoog. Samina zat waarschijnlijk op Annelotte of Jasmien.
Bij het afvallen van Katrien was de Philip-tunnel safe. Katrien zat dan op Jasmien, Samina, Annelotte of Lennart.
Noah was gedoemd om af te vallen, als hij niet op Philip (of Sven) zat.
Bij het afvallen van Dami en Kevin, scoort de Philip-tunnel slecht. Dami zat niet op Sven zei ze. Dus misschien zaten Dami en Kevin op Jasmien of Philip (met slechtere tijd), en eventueel Dami op Kevin.
Lennart (of Kevin) zou de geredde afvaller kunnen zijn.
Jens zou dan de vrouwen (niet Katrien) verdenken.

Mijn laatste pronostiek:
Lennart is de mol
Sven is de winnaar
Annelotte verliezend finalist
Jasmien zat op Sven
Samina zat op Annelotte
Katrien zat op Philip
Noah zat op Sven
Dami zat op Kevin
Kevin zat op Annelotte
Kevin was de geredde afvaller
Jens zat op de Eerste Linie
Gebruikersavatar

julie.vantilt08 mei 2021, 22:51

 131
@Tyflopontika knap werk! Morgen zullen we het weten! En dan kunnen we de week erna jou lijstje er nog eens bijnemen bij de wie verdenkt wie uiteenzetting👌🏼!
Gebruikersavatar

Tyflopontika19 mei 2021, 01:47

 121  Sven
Tyflopontika schreef: 08 mei 2021, 17:48 Om een pronostiek te doen naar de verdenkingen van alle kandidaten, ga ik de scenario's van Lennart en Sven als mol af:

Als Lennart de mol is:
Dan zat Philip op Sven. (Want als hij op Annelotte zat, scoorde hij beter dan de Philip-tunnel en viel hij niet af.)
Als Jasmien niet op Annelotte of Lennart zou zitten, dan zit ze net als Philip op Sven. Want als Jasmien op Philip zou zitten, dan zou Philip afvallen die op Sven zit.
De Philip- en Sven-tunnel scoren hoog, dus Samina kan op Annelotte of Jasmien (of Sven met slechtere tijd) zitten.
Wanneer Katrien afviel, deed de Philip- (en Katrien)-tunnel het het slechtste. Dus dan zat ook Katrien op Philip.
Noah kan op Sven, Jasmien of Katrien gezeten hebben. Ik denk niet Katrien, want dan zou hij de aflevering ervoor al afvallen.
Dami zat niet op Katrien zegt ze, dus ik denk op Kevin.
Kevin scoort slecht met Katrien, maar ook met Annelotte. Ik vermoed door de piano- en wijnopdracht op Annelotte.
Wie is de geredde afvaller? Lennart niet als mol. Dami niet als ze richting Kevin kijkt. Noah wel als hij richting Jasmien kijkt, niet als hij richting Sven kijkt. Kevin wel als hij naar Annelotte of Katrien kijkt.
Jens zou weinig punten scoren als hij de Eerste Linie verdenkt, wat ook wel blijkt uit zijn uitleg.

Mijn laatste pronostiek:
Lennart is de mol
Sven is de winnaar
Annelotte verliezend finalist
Philip zat op Sven
Jasmien zat op Sven
Samina zat op Annelotte
Katrien zat op Philip
Noah zat op Sven
Dami zat op Kevin
Kevin zat op Annelotte
Kevin was de geredde afvaller
Jens zat op de Eerste Linie
Om de correlatietheorie af te sluiten, nog nakijken welke verdenkingen er klopten:
Goed: Lennart is de mol, Philip zat op Sven, Jasmien zat op Sven, Samina zat op Annelotte.
Deels goed: Katrien zat op Philip én op Jasmien. Bij Noah moest ik kiezen tussen Jasmien en Sven, maar dat was dus Jasmien.
Fout: De winnaar, Dami zat op Philip, Kevin zat op 4 personen, Dami was de geredde afvaller.

Dus van de laatste 5 afvallers viel redelijk goed af te leiden wie ze verdachten. Dat komt ook wel omdat we wisten dat Annelotte en Sven op Philip zaten en zij niet afvielen.
De verdenkingen op zich zijn niet nuttig, maar wel om na te kijken welk mol-scenario het meest logische zou zijn.
De punten die de afvallers scoren met hun verdachte (maximumscore staat bij Lennart):
Afbeelding