Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 apr 2021, 12:51

 8153
Mollebonkers schreef: 25 apr 2021, 22:46 Ik weet al sinds de aflevering 5 zeker dat Sven de mol is door clever speurwerk en de geheime boodschap uit de citaten te kraken. Zie verborgen hints: Duitse citaten.
Ahum, bescheidenheid lijkt mij niet bepaald je grootste deugd. 😉

Paraceta schreef: 25 apr 2021, 22:14 Deze van @Holmes lijkt me zeker een grote kanshebber:
viewtopic.php?f=90&t=4982
Ik vind dit ook een fantastische vondst, maar is het een theorie? Het is alleszins een verborgen hint. Of het een echte is, zullen we zien...
Gebruikersavatar

Mollebonkers27 apr 2021, 16:32

 43
Ik wil best bescheiden zijn. Voor mij hoeft niemand mij per se te vermelden. Ik vind het gewoon bijzonder jammer dat mensen mijn vondst recycleren als ware het hun eigen bevinding. Dat is het toppunt van hypocrisie. Ik hoef ook niet per se te winnen. Van mij mag net zo goed een andere mooie en correcte theorie winnen. Ik dacht wel dat mijn vondst voldeed aan het criterium: theorie die ons helpt de mol op voorhand te vinden. Op het moment dat ik hem schreef was de kans best nog groot dat het mis zou lopen. Dat is net het mooie aan theorieën, die zijn onderhevig aan weerlegbaarheid. Dat er de week erna net twee passende letters uitkwamen die voorspeld waren, maakt het voor mij zo mooi. Zo wordt de kans kleiner dat de theorie fout is. Die is intussen best klein, maar ik kijk vol spanning uit naar de letters van volgende week. Als die passen wordt het een echt vreugdedansje. Als men dat een prijs waard vindt, des te beter. Indien niet: geen probleem en dan hoop ik dat er een andere mooie vondst de prijs wint. Dat ik schrijf dat ik zeker ben is niet bedoeld als: mijn theorie is correct, overigens. Ik ben zeker van Sven. Net zoals velen zeker zijn van hun mol.

Intussen is ie al tot in het Nieuwsblad gerecycleerd... 🤷🏻‍♂️
Gebruikersavatar

Elrond27 apr 2021, 16:42

 84  Sven
Ik denk dat wanneer een theorie juist is, ze in de reveal aflevering wel kort tonen wie de originele vinder is? Dus zo zouden ze je wel de erkenning geven die je verdient.

Dat verschillende mensen (al dan niet 'journalisten') jouw theorie zonder bronvermelding overnemen is helaas iets waar je weinig aan kan doen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo27 apr 2021, 16:56

 1690  Sven
Mollebonkers schreef: 27 apr 2021, 16:34 Ik wil best bescheiden zijn. Voor mij hoeft niemand mij per se te vermelden. Ik vind het gewoon bijzonder jammer dat mensen mijn vondst recycleren als ware het hun eigen bevinding. Dat is het toppunt van hypocrisie. Ik hoef ook niet per se te winnen. Van mij mag net zo goed een andere mooie en correcte theorie winnen. Ik dacht wel dat mijn vondst voldeed aan het criterium: theorie die ons helpt de mol op voorhand te vinden. Op het moment dat ik hem schreef was de kans best nog groot dat het mis zou lopen. Dat is net het mooie aan theorieën, die zijn onderhevig aan weerlegbaarheid. Dat er de week erna net twee passende letters uitkwamen die voorspeld waren, maakt het voor mij zo mooi. Zo wordt de kans kleiner dat de theorie fout is. Die is intussen best klein, maar ik kijk vol spanning uit naar de letters van volgende week. Als die passen wordt het een echt vreugdedansje. Als men dat een prijs waard vindt, des te beter. Indien niet: geen probleem en dan hoop ik dat er een andere mooie vondst de prijs wint. Dat ik schrijf dat ik zeker ben is niet bedoeld als: mijn theorie is correct, overigens. Ik ben zeker van Sven. Net zoals velen zeker zijn van hun mol.

Intussen is ie al tot in het Nieuwsblad gerecycleerd... 🤷🏻‍♂️
De wedstrijd is wel hier op het forum, niet op facebook of in Het Nieuwsblad. Dus als hij klopt en het blijkt de winnaar, dan heb jij hem verdiend en niemand anders.
Keep up the good work. 👍🏻
Gebruikersavatar

masterveecee27 apr 2021, 17:08

 3547  Sven
Idd Jay-Lo.
Enkel indien het omgekeerd gebeurd (van ergens anders naar hier), dan is het niet juist.
Gebruikersavatar

anja.mathijs01 mei 2021, 22:59

 391  Uma
Ik nomineer mezelf voor de verborgen hint “ Codenaam Storn” , mol Annelotte
En voor de verborgen hint “Trui met koortjes/Voorkennis”, mol Annelotte

Echt benieuwd naar morgenavond, succes iedereen !
Gebruikersavatar

Mollebonkers03 mei 2021, 01:24

 43
Sorry voor mijn zwakke forumskills, maar ik vind de rolschaatsende-mol-theorie van @chiara.debeus echt schitterend. viewtopic.php?t=5062 ... op hoop van zege dat deze link werkt...

Ten eerste was een puzzel prominent aanwezig in 1 vd afleveringen, ten tweede was het Duitse woord voor mol prominent aanwezig in de aflevering met jodelaar, en ten derde was Chiara op basis van haar theorie aan het wachten op een rolschaatser. Dat is prachtig gewoon. Een theorie maakt gedurfde voorspellingen. Worden die niet ingelost, dan kan je de theorie aanpassen of weggooien, worden de verwachtingen ingelost, dan ben je mogelijk iets op het spoor.

Zelfs al blijkt het spoor fout, dan nog vind ik deze theorie de moeite waard voor een nominatie 🏆
Gebruikersavatar

chiara.debeus03 mei 2021, 09:39

 20  Uma
Ik was nog niet op de hoogte van deze wedstrijd tot gisteren. Ik dacht zelfs even dat ik dat complimentje van @Mollebonkers kreeg voor een fictieve forumtheorieaward. 🙈
Bedankt voor de nominatie Mollebonkers! Ik denk dat ik misschien in aanmerking kom voor eervolle vermelding 😜 naast de veel complexere en diepere theoriën.

Hierbij nomineer ik @Mollebonkers voor de citatentheorie.
Stel dat deze geen steek meer houdt is het nog altijd te mooi om weg te gooien en hebben de makers er toch wel een ongelooflijke grap jn gestoken.
Gebruikersavatar

Cedric03 mei 2021, 17:13

 2834  Uma
For the fun of it, en voor het geval élke hier genoemde theorie/hint totaal onwaar zou blijken te zijn, nog even dit hier delen en mezelf nomineren:

Afbeelding

Mijn theorie over de 'oranje schermen' is vooralsnog de enige waarvan we weten dat die bleek te kloppen. Het ging inderdaad om 20 kandidaten waaronder 2 mollen..

Enfin, het is maar voor het geval Davy niet zou weten aan wie die vrijstelling te geven hé 😛
Gebruikersavatar

Vermoljoen03 mei 2021, 19:00

 2354  Uma
Dan kan je als je ooit meedoet die meenemen naar daar en meteen aflevering 1 overleven!
Gebruikersavatar

Cedric03 mei 2021, 19:28

 2834  Uma
Stel je voor; hoe geniaal zou dat zijn :mrgreen:

Start van de eerste eliminatie:
Gilles: *begint Cédric in te typen*
Cédric: "Ela, da kan nie, ik heb een vrijstelling!"
Iedereen verbaasd opkijken..
Gilles: "Dat kan niet, er zijn nog geen vrijstellingen geweest.."
Cédric: *gooit vrijstelling op tafel*
Gilles:
Afbeelding
Gebruikersavatar

Cedric03 mei 2021, 20:35

 2834  Uma
(Bij deze beloof ik plechtig dat ALS ik deze vrijstelling zou winnen en ALS ik ooit zou mogen deelnemen aan 'De Mol', dan neem ik die vrijstelling mee op de reis!)