Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

lucu03 mei 2021, 21:11

 551  Sven
In de hoop dat er a.s. zondagavond nog een citaat volgt met de begin-/eindletters R en T, nomineer ik twee forumleden, mollenjagers, taupologen: 🏆 @Mollebonkers voor het begin- en eindletterspoor, én 🏆@filiep.portugees voor het bij elkaar puzzelen van het nog steeds mogelijke citaat: "SVEN IST NUR VERRAT" ['Sven is één en al verraad'].
Gebruikersavatar

filiep.portugees03 mei 2021, 21:15

 407  Uma
Dank je, ik wou eigenlijk niet stoppen met puzzelen, maar ik zal waarschijnlijk te weinig tijd hebben hiervoor, want ik wou ook nog eens alle afleveringen herbekijken.
Gebruikersavatar

masterveecee04 mei 2021, 09:12

 3547  Sven
Cedric schreef: 03 mei 2021, 19:28 Stel je voor; hoe geniaal zou dat zijn :mrgreen:

Start van de eerste eliminatie:
Gilles: *begint Cédric in te typen*
Cédric: "Ela, da kan nie, ik heb een vrijstelling!"
Iedereen verbaasd opkijken..
Gilles: "Dat kan niet, er zijn nog geen vrijstellingen geweest.."
Cédric: *gooit vrijstelling op tafel*
Gilles:
Afbeelding
Je kan er nog bij zeggen: "Je hebt hem zelfs zelf gesigneerd!" 😀
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mei 2021, 10:22

 8153
Cedric schreef: 03 mei 2021, 20:35 (Bij deze beloof ik plechtig dat ALS ik deze vrijstelling zou winnen en ALS ik ooit zou mogen deelnemen aan 'De Mol', dan neem ik die vrijstelling mee op de reis!)
En je belooft dat ik dan mag komen als je familielid. Ik zal mij wel voordoen als je zus. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Cedric04 mei 2021, 13:22

 2834  Uma
Neen, dat toch eerder niet 😛
Gebruikersavatar

julie.vantilt10 mei 2021, 11:36

 131
Ik nomineer @Addow ! De kleurentheorie klonk eerst als een vergezochte montagefout, maar kan niet anders dan een hint zijn.

Ook @Vermoljoen verdient hier zeker een plaatsje met zijn wie is de mol niet-theorie. En tot slot ook @Tyflopontika met zijn correlatietheorie die een eye-opener was voor mij op dit forum.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2021, 10:52

 8153
@Davy Al een winnaar? Of kan je niet kiezen?
Gebruikersavatar

martin.janssen11 mei 2021, 12:07

 178
Eerst maar even de reveal afwachten?
Gebruikersavatar

Cedric11 mei 2021, 12:08

 2834  Uma
Sowieso wachten tot na de reünie vooraleer een winnaar gekozen wordt.
Ik neem aan dat de winnaar diegene wordt die effectief dé hint gevonden heeft.
Gebruikersavatar

masterveecee11 mei 2021, 13:50

 3547  Sven
En wat als er 2 zijn?? Hé?? 😃
Gebruikersavatar

Davy11 mei 2021, 16:52

Site Admin  1167  Uma
chicawah.janssen schreef: 11 mei 2021, 10:52 @Davy Al een winnaar? Of kan je niet kiezen?
De jury is het ganse forum nog eens aan het nalezen en verwacht met een uitslag te komen ergens rond kerstmis 🤡
Neenee, de winnaar kan pas bekend gemaakt worden nadat alle molstreken en hints zijn uitgezonden.
Gebruikersavatar

Davy16 mei 2021, 22:42

Site Admin  1167  Uma
Sinds vanavond kennen we alle molacties van Lennart en weten we ook waar alle hints verborgen zaten.
Fijn om te zien hoe hier ook dit jaar weer massaal samen gezocht en gepuzzeld werd 👏🏻

Uit de schuur waarin we de deskundige jury van onze forumwedstrijd hadden opgesloten verscheen zopas ook witte rook.
Dit keer niet van een bom op tafel (met of zonder morsecode) maar als signaal dat het verdict gevallen was.

Wedstrijdjury E. G. & J. schreef: De ‘nar’theorie is correct en een echte hint zoals verwerkt in aflevering 9.

Lennart is in het sprookjesboek als nar afgebeeld en die keuze heeft, zoals ook opgemerkt, helemaal niets te maken met zijn beroep. Een nar is iemand die mensen graag voor de gek houdt, of je kan het ook zien als een joker in een kaartenspel. De ‘extra’ kaart. Een kaart die nooit echt meespeelt in het spel, maar wel onmiskenbaar deel uitmaakt van de kaartenboek.

Een verborgen hint zit soms diep verscholen, soms ook niet. 😊
Vele andere theorieën zijn, hoe fijn ook gevonden, toevalligheden.
zakke langs zijkant schreef: 02 mei 2021, 21:54 Lennart wordt in het sprookjesboek afgebeeld als een nar. Iedereen wordt gewoon als zichzelf afgebeeld, behalve Lennart. Een nar heeft bovendien helemaal niets te maken met zijn beroep als opvoeder, en een nar staat bekend voor het voor de gek houden van zijn medemens.

Proficiat @zakke langs zijkant, de prestigieuze titel en vrijstelling zijn voor jou 🏆
Tip voor het molteam: kijk het spelregelement "sectie 13: vrijstellingen en pasvragen" best eens na voor de volgende reeks.
Als jullie volgend jaar een gesigneerd exemplaar uit iemands zijzakken zien verschijnen weten jullie hoe laat het is 🤷🏻‍♂️