Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

SiMol26 mar 2021, 22:29

 264
Momenteel ben ik bezig aan mijn rewatch en ik denk hierbij de missing link gevonden te hebben hoe de Daft Punk mol te herkennen is!

De hint verraad niet wie de mol is, maar heeft wel goede info die kan helpen voor wie het wil lezen.

Bij het herbekijken is me opgevallen dat op alle uitrusting van de Daft Punkers pijlen staan, behalve bij 1 iemand.

Afbeelding

Afbeelding

Dit lijkt me dus de manier voor de 'echte' mol om de DP mol te herkennen.

Op de volgende foto is te zien hoe de DP mol de gracht aan linie 3 kan bereiken.

Afbeelding

Alle afgeschoten kandidaten hebben trouwens een pijl op hun pak, dus ik vermoed dat de DP mol niet afgeschoten is geweest.

Noah heeft echter wel een pijl op zijn pak.
Dus het zou wel eens goed kunnen dat de DP mol net te laat was achter Noah.

Afbeelding

Op basis van dit alles durf ik Noah met 95% zekerheid uit te sluiten als mol.

Het enige wat ik niet kan verklaren is wat ze gingen doen moest degene zonder pijl en dus volgens mij de DP mol in de auto raken, gingen ze alles dan zo monteren dat dit niet af te leiden was?
Dit doet me nog enigzins twijfelen.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts26 mar 2021, 22:51

 364  Uma
Die eerste twee foto's zijn 5 dezelfde aanvallers, vanuit een andere hoek.
De linkse DP-er zijn jas steekt wat vooruit waardoor er een plooi ontstaat. Daarom is op de 2e foto de pijl niet zichtbaar.

Op de 3e foto wijst de pijl nagenoeg horizontaal naar ons, waardoor we hem niet kunnen zien.
Gebruikersavatar

Jay-Lo26 mar 2021, 22:55

 1690  Sven
Ik wil niet moeilijk doen, maar dat zijn toch 2 shots van dezelfde mensen? Qua gestalte en houding, zie de plaatsing van de voeten van de uiterst linkse, lijkt mij dat gewoon dezelfde groep te zijn.
Ook, die missende pijl, dat zou toch ook opvallen bij de DP groep? zij zouden dan nu al zeker zijn dat Noah niet de mol is. En zoals je zelf al zegt, hoe doen ze dat dan nadat hij uit de auto komt?
Gebruikersavatar

SiMol28 mar 2021, 00:21

 264
Zijn inderdaad dezelfde mensen vrees ik, hoe ik daar over heb kunnen kijken 🙄
Ze tonen inderdaad 2x dezelfde groep van 5 DP'ers in plaats van eerst de eerste 5 DP'ers en dan de andere 5 DP'ers.
Meermaals beeld gestopt en slow-motion afgespeeld en dan niet gezien dat het dezelfde 5 waren 🥴

Dus mijn hint mag de vuilbak in vrees ik.

Misschien moet ik mijn vermoeden wel bijstellen en kon de 'echte' mol de DP mol niet herkennen? 🤔
Maar waarom zou de mol dan nog mollen?
Zou je als mol het wagen om vervangen te worden (1 kans op 10) om €5000 uit de pot te spelen?
Ik kan me moeilijk inbeelden dat je zou mollen als je geen onderscheid kan maken tussen de DP mol en de DP kandidaten, omdat je dan kans hebt om er uit te liggen, ik zou dat risico alvast niet nemen dan.
En als de mol geen enkele poging doet om te mollen, is een eliminatie ronde dan wel eerlijk?
Hoe kan je dan een vragenlijst over de mol invullen als het nog onmogelijk was om die op te sporen?

Gezien al wat ik hierboven geschreven heb, moet er toch wel een manier geweest zijn dat de 'echte'mol de DP mol kon herkennen?

Wat een mindfuck 😱😋
Gebruikersavatar

tom.crombez28 mar 2021, 12:33

 5
Mooi gezien hoor... dit maakt de mol nog spannender .🤗
Gebruikersavatar

saidjah.verbrugghe14 apr 2021, 08:18

 1
Zou de mol de Daft Punk mol hebben kunnen "herkennen" aan zijn molboekje? Bij elk molboekje hoorde toch een geometrisch figuur (driehoek, rechthoek, vijfhoek...) die kon worden afgeschoten in linie 1???
Gebruikersavatar

SiMol14 apr 2021, 08:57

 264
@saidjah.verbrugghe

Nee, want de DP'ers konden gelijk welk boekje nemen, daarmee dat ook de laatste DP'ers geen boekje meer hadden (anders konden de afgeschoten boekjes net zo goed van de eerste DP'er zijn die aan de boekjes kwam).