Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

mjohlan17 mei 2021, 21:23

 328  Yens
Bedankt @salb 👍🏻 Je blijft mijn/onze media-held hier.🙂
Gebruikersavatar

Heinz17 mei 2021, 23:13

Forum veteraan  427  Uma
Wauw, ook weer een prachtig Humo-interview met de Mol, inclusief mooie cover. Super! 👍🏻
Gebruikersavatar

Heinz18 mei 2021, 14:58

Forum veteraan  427  Uma
humo.be:

Hoe vervangmol Martijn ook mij, zijn beste vriend, misleidde: ‘Ik had je goed liggen, hè’

Frederik Jacobs maandag 17 mei 2021, 17:13

Ik zal mijn goede vriend Martijn nooit meer kunnen vertrouwen. Na urenlange discussies over wie dan toch die verdomde mol zou kunnen zijn, blijkt dat hij al een halfjaar op de hoogte was van de identiteit van de saboteur. Erger nog: het had niet veel gescheeld of hij was zélf als mol mee afgereisd naar Duitsland. Op de rooster ermee!

‘Niemand is zeker van zijn plek.’ Zo werd het laatste seizoen van ‘De mol’ aangekondigd. In de eerste aflevering werd meteen duidelijk wat Gilles De Coster daarmee bedoelde: tien reservekandidaten mochten strijden voor een plekje bij de definitieve selectie. Uiteindelijk haalde de jonge Noah het, ten koste van de onfortuinlijke Jens.

Tussen die tien reservekandidaten zat ook een reservemol verstopt. Als die het in aflevering 1 nét iets beter had gespeeld, heette de mol dit jaar niet Lennart Driessen, maar Martijn Van Loo. Humo besloot even bij te praten met de 26-jarige geschiedenisleerkracht, die vermoeid klinkt aan de telefoon. Deze voormiddag heeft hij les proberen te geven, maar de leerlingen bestookten hem onophoudelijk met vragen.

MARTIJN VAN LOO «Ik kreeg applaus en op de krijtborden stonden wensen voor mij geschreven. Er werd mij zelfs om handtekeningen gevraagd (lacht). Ik heb met de kinderen afgesproken dat we tijdens het eerste deel van de les de geplande leerstof zouden overlopen, en dat ze daarna vragen zouden mogen stellen. Ik heb ook even samen met hen naar Lennart gebeld.»
HUMO Ik zie jou al vijf jaar lang hopen op een deelname aan ‘De mol’. Is het niet bijzonder zuur om nu als reservemol je laatste kans op een deelname te verspelen?

VAN LOO «Uiteraard. Enerzijds ben ik dankbaar dat ik geselecteerd werd uit zoveel kandidaturen, maar anderzijds is het frustrerend omdat ik er zo dichtbij was. De wagen richting Duitsland was letterlijk binnen handbereik. Om dan in de laatste meter afgeknald te worden, da’s kak hè.

»Maar kijk: daarstraks vertelde iemand me dat er een petitie is opgezet om me volgend jaar tóch mee te nemen. Tekenen, zou ik zeggen (lacht).»
HUMO Hoe hoog schatte je je eigen kansen in, vlak voor de start van die allesbepalende opdracht?

VAN LOO «Hoger dan de kansen van de andere aanvallers. Ik wist namelijk al een maand hoe die proef in z’n werk ging. In mijn hoofd had ik ze al duizend keer gespeeld, en mijn tactiek stond op punt. Maar helaas: in de laatste fase van de opdracht had Lennart me al snel gespot en wist hij me neer te knallen. Na afloop heb ik hem nog snel een knipoog kunnen geven.»
HUMO Een halfjaar geleden stond je oog in oog met Lennart in die befaamde graancirkel. Wat was toen je eerst indruk?

VAN LOO «Ik had eigenlijk verwacht dat de echte mol een totaal tegenovergesteld profiel zou hebben aan het mijne: een vrouw in de businesswereld of advocatuur. Maar plots stond daar iemand die zo hard op mij leek dat ik haast dacht dat ik in de spiegel keek. Mijn eerste gedachte was toen: waarom nemen ze hém mee, en niet mij?

»Ik probeerde Lennart een beetje te intimideren, maar jij weet ook dat dat niet mijn sterkste kant is. Ik probeerde een steekje te geven, maar hij reageerde heel relaxed. Laconiek, haast. Ja, ik was nogal geïntimideerd daar in het graan.»
HUMO Waarom denk je dat ze uiteindelijk Lennart gekozen hebben en niet jou?

VAN LOO «Ten eerste hadden ze met Samina al een leraar geschiedenis tussen de kandidaten. Ten tweede denk ik dat de organisatie net iets meer vertrouwen had in de goedlachse Kempenzoon Lennart: hij is spontaner en kan beter improviseren. Ik zou een rol als mol veel beredeneerder aanpakken, en mezelf zo misschien te verdacht maken.»
HUMO Vorige week heb je Lennart voor ’t eerst gezien sinds die dekselse openingsopdracht. Heb je hem iets naar het hoofd geslingerd?

VAN LOO (lacht) «Nee, we hebben samen meerdere pintjes gedronken en kwamen verrassend goed overeen – ondanks onze meningsverschillen over voetbal (Martijn is een Anderlecht-fan, Lennart supportert voor Club Brugge, red.). Binnenkort ben ik zelfs uitgenodigd om bij hem thuis te komen eten!»
HUMO Jij wist al een halfjaar wat niemand in Vlaanderen weten mocht: Lennart was de mol. Heb je ooit moeite gehad om dat te verzwijgen?

VAN LOO «Nee, dat is goed gelukt, al moest ik soms op mijn tanden bijten tijdens discussies over ‘De mol’.

»Ik vond het moeilijker om te moeten liegen tegen mijn familie en partner. Ik moest wekelijks op gesprek bij de makers van het programma ter voorbereiding van mijn eventuele reis, en telkens moest ik een reden verzinnen waarom ik weer weg moest. Dat wrong enorm. Toen ik gisteren eindelijk eerlijk kon zijn, zijn de tranen beginnen vloeien van opluchting.»
HUMO Toen je enkele jaren geleden deelnam aan ‘Blokken’, heb je half Heist-op-den-Berg opgetrommeld om samen live te kijken in Café Den Oude Ketel. Vond je het niet jammer dat je zoiets dit jaar niet kon doen?

VAN LOO (vastberaden) «Héél jammer. Ik ken genoeg Heistse cafés die een finale met mij heel graag zouden uitzenden.»
HUMO Je was dan wel geen mol, maar hebt me toch een beetje proberen misleiden. Na de onthulling van Lennart als mol, stuurde je mij een ‘verbaasde’ sms: ‘Amai, had gij dit voelen aankomen? Of dacht gij ook dat Sven de mol was?’

VAN LOO (schatert) «Dat was een goeie, hè! Ik genoot ervan om onschuldige kandidaten verdacht te maken, terwijl ik heel goed wist dat Lennart de mol was.»
HUMO Net als Lennart werd jij door de organisatie op alle opdrachten voorbereid. Welke opdracht had je ’t allerliefst willen meemaken?

VAN LOO (vastberaden) «De carpoolkaraoke! Je weet toch dat ik minstens een even grote karaokefan ben als jij, Fré! Ik zou me daar uitgeleefd hebben als een overenthousiast klein kind. Inclusief veel valse noten (knipoogt). Maar de allerbriljantste proef vond ik die in de schuur met de bomstoelen.»
HUMO In die proef viel Lennart al heel snel af omdat hij niet kon verbergen dat zijn mond in brand stond. Had jij dat beter gekund?

VAN LOO «Ik heb getraind op pikant eten...»
HUMO Dat was nodig. De laatste keer dat wij samen pizza aten, stonden de tranen je in de ogen.

VAN LOO (negeert mij) «Ik heb ook helemaal in m’n eentje zitten trainen op shotjes drinken! Ik kan ondertussen shotjes achteroverkappen zonder een krimp te geven. Daar zijn toch wel 20 stuks voor nodig geweest. Maar niet allemaal op dezelfde avond, hè!»
HUMO Aha, dat verklaart veel. Rond oktober vermoedde ik even dat je met een verdoken alcoholprobleem kampte. Maar we wijken af: waren er andere opdrachten die jij beter zou gemold hebben dan Lennart?

VAN LOO «Ik vond het iets te duidelijk toen hij in de tweede aflevering zijn glazen witte wijn net niet vol genoeg schonk. Ik zou eerder de plateau hebben laten vallen.»
HUMO Veel kijkers noemen Lennart de beste mol ooit. Akkoord?

VAN LOO «Sowieso, zelfs wanneer je ’t puur objectief bekijkt. Het is de laagste groepspot ooit en hij werd door niemand verdacht.»
HUMO Had jij de beste mol ooit kunnen worden?

VAN LOO (grijnst) «Ja, ik denk het wel.»

https://www.humo.be/tv/hoe-vervangmol-m ... ~bcf32c50/
Gebruikersavatar

masterveecee01 jun 2021, 11:17

 3547  Sven
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210531_97170962

Lap, is een plus-artikel, dus even hier quoten dan 😃
Afbeelding

Ze had nood aan een avontuur. En een avontuur kreeg ze, toen Annelotte De Brandt vorig jaar naar Duitsland vertrok om mee te doen aan De mol. Ze keerde uiteindelijk terug met 18.240 euro en een teckel, nadat ze in hartje Berlijn de joviale, maar gewiekste Lennart wist te ontmaskeren. Wij vroegen de winnares van het Play4-programma hoe het met haar gaat, drie weken na de uitzending van de finale.

Een kleine drie weken geleden zagen de kijkers van De mol hoe Annelotte De Brandt (26), na een spannende finale, de overwinning in de wacht wist te slepen. Ze haalde het nipt van medefinalist Sven en wist Lennart te ontmaskeren als mol. Gevolg: haar sociale media ontploften.

“Het was er de voorbije weken heel druk, ja”, zegt ze. “Zelfs op mijn LinkedIn-profiel regende het felicitaties. Vooraf had ik schrik voor de reacties. Ik ga altijd uit van het worstcasescenario, dus ik had me al voorbereid op een hoop gemene opmerkingen. Maar het viel eigenlijk heel goed mee. Ik heb hele mooie dingen gelezen.”

Ook de mensen uit haar eigen omgeving waren erg enthousiast. “Omdat ze wisten dat ik al een tijdje nood had aan een avontuur. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit echt een verre reis gemaakt, ben tijdens mijn studies nooit op uitwisseling geweest en heb na het behalen van mijn diploma meteen de overstap gemaakt naar de werkvloer. Toen kwam De mol op mijn pad, en kijk: ik heb het nog gewonnen ook. A once in a lifetime experience.”

Selfies

De mol winnen, dat houdt echter ook in dat je herkend wordt op straat. “Mensen die ineens een selfie met mij wilden, dat was even wennen. Pas op, iedereen vraagt het heel lief en beleefd, hoor. Ik heb nog geen onaangename ervaringen gehad. Maar echt drukke plekken probeer ik toch nog even te vermijden. Voornamelijk voor Isidoor. Want hij wordt vaker herkend dan ik.” (lacht) Isidoor, dat is de teckel die het voorbije seizoen fungeerde als de mascotte van de groep. Annelotte nam hem na de opnames van het programma in huis.

“Als mensen hem zien, stoten ze elkaar aan en zeggen: Kijk, een ‘Isidoorke’ zoals in ‘De mol’. Waarna ze opkijken en mij zien staan. En dan pas valt de euro. Uiteraard willen ze hem dan ook eens aaien. Allemaal heel goed bedoeld, maar ik merk dat hij daar niet altijd even goed op reageert.”

Jeugdzorg

Dankzij de handige sabotage van Lennart kreeg Annelotte de laagste groepspot in de geschiedenis van het programma mee naar huis, maar 18.240 euro is nog steeds niet niks. Wilde uitgaven zijn er echter nog niet gebeurd. “Sowieso gaat er een deel naar een goed doel. Ik wil graag dat het bij de jeugdzorg terechtkomt. Ik heb er al over gepraat met Lennart (die opvoeder van beroep is, red.), en het lijkt ons fijn om met dat geld iets wezenlijks te doen. Er een uitstap voor zijn jongeren mee organiseren, bijvoorbeeld.”

Staat ook nog op de planning: een etentje met alle kandidaten. “We hebben nog geen datum geprikt, maar we mikken op september.”

Gebruikersavatar

Skaeg01 jun 2021, 14:32

 108
Leuk interview!

Ik denk wel dat ze daar fout geciteerd is geweest door de krant als het over "verre" reizen gaat, enfin op haar instagram is ze zo te zien toch al in verschillende continenten geweest.

Hopelijk laten de mensen vanaf nu Isidoor wat met rust 😃.
Gebruikersavatar

Cedric29 jun 2021, 22:13

 2834  Uma
Zalig. Heel blij voor Alina en haar moeder!
Gebruikersavatar

ex-molinator30 jun 2021, 23:44

 3483  Uma
salb schreef: 29 jun 2021, 21:34 https://www.hln.be/showbizz/alina-uit-d ... ~a2a1bcd3/
Allez, hoe kan dat nu?
Een gediplomeerde bedriegster die ontmaskerd werd en dat krijgt zomaar de Belgische nationaliteit?🤷🏻‍♂️

ff serieus nu, ik ben blij voor haar en haar moeder. Een lange periode van onzekerheid (en wellicht ook vrees voor deportatie) is eindelijk voorbij.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 19