Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

masterveecee03 mei 2021, 10:56

 3547  Sven
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210502_97051630
Welke theorie over jou vond jij bijzonder?

“De theorie over de groep Alt-J. Je weet wel, ik zit op mijn gemak te genieten van Breezeblocks met de ogen dicht in de zon. Als je Alt-J op het toetsenbord intikt, krijg je het delta-symbool, dat ook te zien is op een vliegtuig in de reeks. Slim gezien, helaas geen juiste theorie.”
Stond hier ook 😛
Gebruikersavatar

Cedric03 mei 2021, 18:20

 2834  Uma
GDC in Humo.
Artikel-link hier: https://www.humo.be/tv/gilles-de-coster ... ~ba9b69de/
(Artikel is betalend, maar als je de pagina vernieuwt door op F5 te drukken en dan op ESC drukt voor de 'pop-up' verschijnt, zou je het moeten kunnen lezen.)

Gilles De Coster over ‘De mol’: ‘De finalisten zijn compleet het bos in’

Voor primeurs zit je in Duitsland goed: de eerste bratwurst, de eerste mp3 (echt waar), de Eerste Wereld-oorlog en nu ook de eerste editie van ‘De mol’ waarin er tot in de finale nog geen enkele (!) kandidaat de mol wist te ontmaskeren. Getuigt het van een mol die op intergalactisch niveau saboteert? Of van een kandidatenbestand dat op intergalactisch niveau zit te knoeien? Aan de vooravond van de Grote Ontknoping snappen de finalisten er alvast evenveel van als wij: nougatbollen. Gilles De Coster, verlos ons uit ons lijden!
Vincent Van Peer - maandag 3 mei 2021

GILLES DE COSTER «Het is de allereerste keer in de geschiedenis van het programma dat deze situatie zich voordoet: wij stonden er met z’n allen even hard van te kijken als de kandidaten, wier koppen totale verdwaasdheid verrieden. Je hebt het gezien: één kandidaat werd door de andere drie verdacht en mocht beschikken. De finalisten zijn compleet het bos in. Zij beseffen dat ze eigenlijk bijna stoemelings tot in die finale zijn geraakt.»

HUMO Hoe kan dat? Is dat dan echt puur geluk bij het invullen van de vragenlijst?

DE COSTER «In feite weet je bij eliminaties slechts één ding zeker: de minst goeie kandidaat valt af. Wel, de overblijvers zijn nooit de minst goeie geweest. Snap je? Ze zaten ernaast, punt.»

HUMO Geen wonder dus dat we met een historisch lage groepspot zitten.

DE COSTER «Die conclusie is voor jouw rekening. Ik spreek mij niet uit over de groepspot tot de laatste euro binnen is.»

HUMO Eén vraag moet mij toch van het hart: is de mol nu zo goed, of zijn de kandidaten zo slecht?

DE COSTER «Dan toch eerder het eerste, vind ik. De mol heeft zich zéker niet schuilgehouden: er is op prachtige manieren gemold.»

HUMO Ik vermoed dat ‘Unleash the Philip’ een tactiek is geweest van ‘De mol’.

DE COSTER (fijntjes) «De tactieken doen we later uit de doeken.»

HUMO Hebben jullie door het vreemde verloop van het spel moeten afwijken van jullie oorspronkelijke plan voor de finale?

DE COSTER «Nee, dat zou oneerlijk zijn: wij zullen nooit inhoudelijk ingrijpen omdat bepaalde scenario’s zich al dan niet voordoen. Wij bereiden ons op voorhand zo goed mogelijk voor en laten ons dan verrassen door wat er gebeurt.»

HUMO Kun je al een tipje van de sluier oplichten voor de finale?

DE COSTER «Ze zal éxtra spannend zijn: in voorgaande seizoenen wist iedereen tegen dan al hoe de vork aan de steel zat, maar nu moet er nog actief gespeurd worden. Als cinefiel apprecieer ik ook de filmische kwaliteiten van de finale: onze regisseur Mathias De Neve heeft nadien van onze bazen – geen mensen die kwistig strooien met complimenten – te horen gekregen dat hij het in Hollywood moet gaan proberen. Hij heeft de beeldtaal van het programma afgelopen seizoenen echt wel naar een hoger niveau getild, waarvoor hulde. En natuurlijk: de rode knop van hondje Isidoor zal éíndelijk zijn opwachting maken.»

HUMO Nu weet ik het: die sluwe Isidoor is de mol.

DE COSTER «Ssst, vertel het vooral niet verder!»
Gebruikersavatar

masterveecee04 mei 2021, 09:14

 3547  Sven
DE COSTER «Ze zal éxtra spannend zijn: in voorgaande seizoenen wist iedereen tegen dan al hoe de vork aan de steel zat, maar nu moet er nog actief gespeurd worden. Als cinefiel apprecieer ik ook de filmische kwaliteiten van de finale: onze regisseur Mathias De Neve heeft nadien van onze bazen – geen mensen die kwistig strooien met complimenten – te horen gekregen dat hij het in Hollywood moet gaan proberen. Hij heeft de beeldtaal van het programma afgelopen seizoenen echt wel naar een hoger niveau getild, waarvoor hulde. En natuurlijk: de rode knop van hondje Isidoor zal éíndelijk zijn opwachting maken.»
Afbeelding

Spannend
Gebruikersavatar

Jansen04 mei 2021, 11:37

 3423  Yens
Er had beter gestaan: "enkele alerte kijkers van het wieisdemol forum" 😉 .
Gebruikersavatar

armide.lully04 mei 2021, 13:28

 20
Afbeelding

https://www.demorgen.be/tv-cultuur/phil ... ~b2147715/

Hij was de hoofdverdachte van Annelotte, Lennart en Sven, maar toch kreeg Philip De Cleen zondagavond een rode duim in ‘De Mol’. Hoe is dat kunnen gebeuren? En besefte de docent marketing dat de andere kandidaten dachten dat hij de saboteur was? Hoog tijd voor enkele vragen aan de nestor van de groep, die de finale net niet haalde.

✦ doorMARK COENEGRACHT3 mei 2021, 21:37

HOE VOELDE HET OM NET VOOR DE FINALE HET SPEL TE MOETEN VERLATEN?
“Ik heb traantjes gelaten. En die hadden absoluut niets te maken met winnen of verliezen. Die hadden 100 procent te maken met het feit dat ik die superfijne mensen na meer dan twee weken intensief samenzijn moest verlaten.”

WAAR LIEP HET VOOR JOU ECHT FOUT?
“Na de proeven in het kasteel en de bunker. Toen heb ik beslist ‘dat ik het allemaal wel wist’. En ik was mis. Hoogmoed komt voor de val! Had ik geweten dat iedereen mij verdacht, dan had ik gewoon gespreid en was dit nu een interview van een finalist (lacht).”

HOE WAS DE RIT NAAR HUIS?
“Marc Cambré was ook nu de chauffeur van dienst. Eens de emoties doorgespoeld, hebben we goed gebabbeld over muziek, over Marc zijn geweldige job als rechterhand van Bart Peeters. Ik was zo blij als een klein kind dat ik hem, ondanks zijn indrukwekkende muzikale ervaring, toch nog een paar fijne schijfjes heb leren kennen. Marc, jij bent een fijn mens!”

HOE GAAT HET NU MET JOU?
“Met mij gaat het uitstekend, dank je wel! De fietsbenen hebben nog nooit zo goed gestaan, mijn VO2max flirt met de grens van 50 wat voor de 52-jarige ‘Flipper’ zeer oké is’”

HET EINDE VAN DE AFLEVERING WAS OP ZIJN MINST GEZEGD ONVERWACHTS. WIST JE ZELF DAT JE DE HOOFDVERDACHTE WAS VAN ALLE FINALISTEN?
“Neen! Dat was een verrassing van formaat. Ik ben volledig, maar dan ook vollédig in de war. Eerlijk gezegd, ik ben verbijsterd. Dat er misschien enkele kandidaten die er eerder uitgingen hun pijlen op mij hadden gericht, daar had ik een vermoeden van. Maar dat alle drie de finalisten in mij de mol zagen? Verbijsterend. En wat nu? Hun hoofdverdachte is naar huis. En dat net voor de finale. Die drie finalisten moeten helemaal van nul beginnen in hun zoektocht. Wat een spanning!”

WAAROM DENK JE DAT JE VERDACHTE NUMMER 1 WAS VOOR HEN?
“De enige verklaring die ik kan bedenken, is dat ze in mij geen geloofwaardige mol zagen, om me dan nét om die reden wél te gaan verdenken. Een soort van omgekeerde psychologie. Ik ben iets onhandiger, dus ook dat heeft er zeker toe bijgedragen dat ik zowel voor de kandidaten als voor de kijkers verdacht was. En ja, natuurlijk heb ik in de DDR-dossiers gekeken (wie zou dit niet doen vlak voor de finale?) en misschien heb ik ook wel de dominootjes onhandig aangeraakt. Maar het is zeker niet zo dat ik mezelf als schaduwmol heb gedragen…”

WAT DACHT JE TOEN LENNART 10.000 EURO UIT DE POT NAM. WAS DAT TERECHT? HOE HARD KWAM DAT AAN?
“Mijn gevoel was dat hij, net zoals mij, het spel toen keihard speelde. Ik had mijn ‘Leerdammer-eed’ gebroken en hij heeft keihard de groepspot leeggehaald. Ik begrijp hem echt. Dit zijn voor mij twee gelijkaardige acties die op dat moment in het spel logisch zijn. De finale lonkte immers. Bij mij kwam dit dus helemaal niet hard aan. Ik zat nooit in het spel om veel geld te verdienen, wel om zo lang mogelijk mee te kunnen spelen.”

JE SPEELDE HET SPEL BEST HARD. HOE GRAAG WOU JE HET SPEL WINNEN?
“Ik ben wel competitief. In de sport heb ik een zwarte gordel judo en ook in het bedrijfsleven heb ik altijd gevochten. Ik ben een zondagskind, alles wat ik wou, heb ik tot nu toe bereikt in het leven. En dan nog eens geselecteerd geraken voor ‘De Mol’! Elke dag dat ik kon meedoen, was een feest voor me. Het spelplezier heeft altijd de bovenhand gehaald op ‘het winnen’. Tot en met die knotsgekke opdracht in centrum Berlijn.”
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 19