Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Vermoljoen27 mar 2021, 23:32

 2354  Uma
Afbeelding
Sinds vorig jaar zag mijn molboekje er iets anders uit. Ik heb de Mol altijd al proberen te vinden door me te focussen op wie de Mol NIET kan zijn. Deze tactiek heb ik altijd al een beetje toegepast, maar ik heb er sindsdien nog meer aandacht aan besteed door met een puntensysteem te werken. Elke actie die voor mij onmols lijkt en dus meer op een kandidatenactie lijkt, geef ik een kandidatenpunt. Na een tijdje zou dan duidelijk moeten worden wie de Mol is, want die zou ergens onderaan in de rangschikking moeten bengelen.

Vorig jaar heeft deze theorie best goed gewerkt. Nadat Salim afviel, werd het duidelijk dat Alina de Mol moest zijn. Daarom ga ik dit jaar opnieuw de Mol proberen te vinden op deze manier! Deze keer maak ik er een apart topic van in het algemeen-gedeelte, omdat dit eigenlijk veel verder gaat dan enkel het benoemen van wat en wie ik verdacht vind, dus nu is er een onderscheid tussen die twee. Vorig jaar was er ook al een topic van Anomolie die op dezelfde wijze de Mol probeerde te vinden.

Suggesties en bedenkingen zijn altijd welkom!

Voordat we beginnen wil ik al meteen een eerste keuze toelichten. Aangezien Noah enkel de Mol kan zijn als Jens dit was, heb ik die twee samengevoegd in mijn schema. Kandidatenacties van Jens in opdracht 1 worden dus geteld voor Noah.

Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
- MOLPOSITIE: In deze opdracht moet de Mol twee dingen vermijden:
1. Er mag geen 5.000 euro verdiend worden, dus iemand moet de auto bereiken.
2. De andere Mol mag de auto niet bereiken, want dan moet je naar huis.
Om controle uit te oefenen op deze 2 dingen, kan je het best invloed hebben op wie er wordt afgeschoten en wie niet. Hierdoor is drone-operator (Jens) of coördinator (Samina) zijn niet interessant als Mol. Ook linie 1 (Sven, Katrien en Kevin) is niet het meest interessant, omdat je slechts de langzaamste personen kan uitschakelen en niet gericht de andere mol kan neerschieten. Linie 2 en 3 lijken me de beste molposities voor de Mol omdat je dan gerichter bepaalde mensen kan neerschieten: je schiet bewust mis bij mogelijke kandidaten, maar doet wel je best wanneer je de andere Mol ziet. De rol van Philip kan je in twijfel trekken, maar in principe moet hij enkel subtiel duwen op het plateau waar Dami op ligt om haar mis te laten schieten.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Jens/Noah, Samina, Sven, Katrien en Kevin.
- Ik vind het een moeilijke opdracht om kandidatenpunten in uit te delen, omdat we niet over alle informatie beschikken: bij linie 3 is het niet helemaal duidelijk wie er hoeveel tegenstanders heeft kunnen neerschieten, over linie 1 hebben we zeer weinig informatie gekregen want er kwamen niet veel vragen in beeld. Daarnaast is elke actie op meerdere manieren te verklaren omdat een mogelijke tegenstander ook de andere Mol kan zijn. Ik denk dan aan halve kandidatenpunten voor Philip die Dami tegenhoudt om Samina te vragen naar de situatie, Jasmien die Lennart zegt geen kogels te verspillen omdat ze zullen sukkelen bij het kruipen uit de gracht, etc.
Tips en suggesties zijn hier dus zeker welkom!

Opdracht 2 - De knuffelvragen
- MOLPOSITIE: iedereen heeft deels invloed op 2.000 euro (2 vragen van eigen duo en 2 vragen door thema's te vinden voor ander duo), dus geen specifieke kandidatenpunten hier.
- In deze opdracht zijn 3 factoren waar ik kandidatenpunten voor kan uitdelen: het juist beantwoorden van de vraag, tijdens het gesprek het antwoord vertellen op de vraag die zou komen en een thema vinden in de klokkenwinkel.
- Factor 1: Samina, Jasmien en Noah gaven een goed antwoord op hun vraag.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Samina, Jasmien en Noah.
- Factor 2: Dami, Kevin, Lennart, Philip en Annelotte vertelden tijdens het gesprek het antwoord op de vraag die zou komen.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Dami, Kevin, Lennart, Philip en Annelotte.
- Factor 3: Annelotte, Jasmien, Dami en Lennart vonden een thema in de klokkenwinkel en gaven die door aan de groep.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Annelotte, Jasmien, Dami en Lennart.
- Totaal in deze opdracht:
Samina: 1/0/0 = 1
Dami: 0/1/1 = 2
Kevin: 0/1/0 = 1
Katrien: 0/0/0 = 0
Sven: 0/0/0 = 0
Lennart: 0/1/1 = 2
Noah: 1/0/0 = 1
Philip: 0/1/0 = 1
Jasmien: 1/0/1 = 2
Annelotte: 0/1/1 = 2

Opdracht 3 - Namen zoeken in het kasteel
- Lastige opdracht, want een kandidaat die competitief is en er dus alles wil aan doen om iemand anders te laten afvallen, zal naamplaatjes bewust niet zien. Dus hier hebben Mol en kandidaat in principe dezelfde belangen.
- Toch geef ik halve punten aan kandidaten die naamplaatjes vonden: Philip vond de dino (Kevin), Lennart keek op de wereldbol (Dami) en Dami vond de munten (Noah).
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Philip, Lennart en Dami
- Voor Annelotte maak ik een uitzondering, want zij vond in de laatste 5(!) seconden nog de naam van Lennart bij de foto van de apostelen. Als Mol ga je dit echt niet in de laatste seconden doen.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Annelotte


De Wie is de Mol NIET?-tussenstand na aflevering 1
AfbeeldingTip: vergroot de afbeelding door op de afbeelding te klikken.

Uit de allereerste tussenstand komt Annelotte met 3 kandidatenpunten als minst verdachte kandidaat naar voren en met 0,5 punten minder staan Dami en Lennart achter haar. Jasmien, Kevin, Noah en Samina hebben 2 punten achter hun naam staan. Onderaan de rangschikking staan met 1,5 punten Philip en met 1 punt Katrien en Sven.

Voor mijn conclusies en verdenkingen verwijs ik je graag door naar mijn molboekje.
Gebruikersavatar

julie.vantilt27 mar 2021, 23:51

 131
Goeie tactiek! Ik zal hier ook af en toe wat proberen meedenken of je puntenverdeling in vraag stellen waar ik denk dat ie niet helemaal klopt.

Aflevering 1 vond ik persoonlijk redelijk moeilijk want zowel opdracht 1 en 3 kan de mol dubbel spel gespeeld hebben: heel fanatiek zijn om zijn mol af te knallen of door de productie ingefluisterd zijn om de naam van de afvallende kandidaat te vinden zodat niemand de groep hoeft te verlaten.

Benieuwd naar aflevering 2 🤓
Gebruikersavatar

Vermoljoen27 mar 2021, 23:56

 2354  Uma
@julie.vantilt Dat gevoel bij opdracht 1 en 3 had ik inderdaad ook. Fijn dat je zal komen meedenken, want een kritische kijk zal deze theorie zeker ten goede komen!
Gebruikersavatar

The Walloon28 mar 2021, 00:06

 20  Uma
Ik ga hier ook wel meevlogen, vaak is het uitsluiten/elimineren, best wel een goede tactiek.

Alleen vrees ik dat Sven niet veel kandidatenpunten zal krijgen, maar voorlopig zie ik hem toch vooral als Wanda-be mol met geen enkel oog op de prijzenpot.
Gebruikersavatar

Vermoljoen28 mar 2021, 00:11

 2354  Uma
@The Walloon Exact wat ik ook denk, beetje zoals Bart vorig jaar. Een kandidaat die zich verdacht zal gedragen en dat zullen we hier terugzien 😉
Gebruikersavatar

Jansen28 mar 2021, 08:45

 3423  Yens
Goed gedaan @Vermoljoen !
Een bedenking: in de eerste opdracht ga je er van uit dat de mol(len) gebriefd zijn over de opdracht. In dit geval ben ik daar niet zeker van. In feite zou het het eerlijkst zijn om geen van beide te briefen. In Gilles' omschrijving van de opdracht, zegt hij enkel wat voor type mensen hij zoekt maar hij geeft geen info over de positie in het spel. Dus kan het best zijn dat de mol in een minder gunstige groep zit. Is (zijn) de mol(len) wel gebriefd, dan ga ik akkoord dat die waarschijnlijk in groep 3 of heel misschien in groep 2 zat.
Gebruikersavatar

gijs.vandenheuvel28 mar 2021, 08:59

 9  Uma
Mooi systeem. De vraag bij opdracht 1 is hoeveel invloed de mol had op de indeling. Van wat we gezien hebben was Samina daar heel snel mee, wat het moeilijk maakte voor de mol om te sturen waar hij terecht zou komen. Maar dat kan er natuurlijk ook uit geknipt zijn in de montage.
Gebruikersavatar

Lowie28 mar 2021, 09:46

 54  Uma
Ik geef je helemaal gelijk bv katrien moest naar linie 1 logische keuzen want ze is één vaatchirurg.
Dus ik denk dat dit wel een goede keuze is van Samina.

Vermoljoen schreef: 27 mar 2021, 23:32 Afbeelding
Sinds vorig jaar zag mijn molboekje er iets anders uit. Ik heb de Mol altijd al proberen te vinden door me te focussen op wie de Mol NIET kan zijn. Deze tactiek heb ik altijd al een beetje toegepast, maar ik heb er sindsdien nog meer aandacht aan besteed door met een puntensysteem te werken. Elke actie die voor mij onmols lijkt en dus meer op een kandidatenactie lijkt, geef ik een kandidatenpunt. Na een tijdje zou dan duidelijk moeten worden wie de Mol is, want die zou ergens onderaan in de rangschikking moeten bengelen.

Vorig jaar heeft deze theorie best goed gewerkt. Nadat Salim afviel, werd het duidelijk dat Alina de Mol moest zijn. Daarom ga ik dit jaar opnieuw de Mol proberen te vinden op deze manier! Deze keer maak ik er een apart topic van in het algemeen-gedeelte, omdat dit eigenlijk veel verder gaat dan enkel het benoemen van wat en wie ik verdacht vind, dus nu is er een onderscheid tussen die twee. Vorig jaar was er ook al een topic van Anomolie die op dezelfde wijze de Mol probeerde te vinden.

Suggesties en bedenkingen zijn altijd welkom!

Voordat we beginnen wil ik al meteen een eerste keuze toelichten. Aangezien Noah enkel de Mol kan zijn als Jens dit was, heb ik die twee samengevoegd in mijn schema. Kandidatenacties van Jens in opdracht 1 worden dus geteld voor Noah.

Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
- MOLPOSITIE: In deze opdracht moet de Mol twee dingen vermijden:
1. Er mag geen 5.000 euro verdiend worden, dus iemand moet de auto bereiken.
2. De andere Mol mag de auto niet bereiken, want dan moet je naar huis.
Om controle uit te oefenen op deze 2 dingen, kan je het best invloed hebben op wie er wordt afgeschoten en wie niet. Hierdoor is drone-operator (Jens) of coördinator (Samina) zijn niet interessant als Mol. Ook linie 1 (Sven, Katrien en Kevin) is niet het meest interessant, omdat je slechts de langzaamste personen kan uitschakelen en niet gericht de andere mol kan neerschieten. Linie 2 en 3 lijken me de beste molposities voor de Mol omdat je dan gerichter bepaalde mensen kan neerschieten: je schiet bewust mis bij mogelijke kandidaten, maar doet wel je best wanneer je de andere Mol ziet. De rol van Philip kan je in twijfel trekken, maar in principe moet hij enkel subtiel duwen op het plateau waar Dami op ligt om haar mis te laten schieten.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Jens/Noah, Samina, Sven, Katrien en Kevin.
- Ik vind het een moeilijke opdracht om kandidatenpunten in uit te delen, omdat we niet over alle informatie beschikken: bij linie 3 is het niet helemaal duidelijk wie er hoeveel tegenstanders heeft kunnen neerschieten, over linie 1 hebben we zeer weinig informatie gekregen want er kwamen niet veel vragen in beeld. Daarnaast is elke actie op meerdere manieren te verklaren omdat een mogelijke tegenstander ook de andere Mol kan zijn. Ik denk dan aan halve kandidatenpunten voor Philip die Dami tegenhoudt om Samina te vragen naar de situatie, Jasmien die Lennart zegt geen kogels te verspillen omdat ze zullen sukkelen bij het kruipen uit de gracht, etc.
Tips en suggesties zijn hier dus zeker welkom!

Opdracht 2 - De knuffelvragen
- MOLPOSITIE: iedereen heeft deels invloed op 2.000 euro (2 vragen van eigen duo en 2 vragen door thema's te vinden voor ander duo), dus geen specifieke kandidatenpunten hier.
- In deze opdracht zijn 3 factoren waar ik kandidatenpunten voor kan uitdelen: het juist beantwoorden van de vraag, tijdens het gesprek het antwoord vertellen op de vraag die zou komen en een thema vinden in de klokkenwinkel.
- Factor 1: Samina, Jasmien en Noah gaven een goed antwoord op hun vraag.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Samina, Jasmien en Noah.
- Factor 2: Dami, Kevin, Lennart, Philip en Annelotte vertelden tijdens het gesprek het antwoord op de vraag die zou komen.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Dami, Kevin, Lennart, Philip en Annelotte.
- Factor 3: Annelotte, Jasmien, Dami en Lennart vonden een thema in de klokkenwinkel en gaven die door aan de groep.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Annelotte, Jasmien, Dami en Lennart.
- Totaal in deze opdracht:
Samina: 1/0/0 = 1
Dami: 0/1/1 = 2
Kevin: 0/1/0 = 1
Katrien: 0/0/0 = 0
Sven: 0/0/0 = 0
Lennart: 0/1/1 = 2
Noah: 1/0/0 = 1
Philip: 0/1/0 = 1
Jasmien: 1/0/1 = 2
Annelotte: 0/1/1 = 2

Opdracht 3 - Namen zoeken in het kasteel
- Lastige opdracht, want een kandidaat die competitief is en er dus alles wil aan doen om iemand anders te laten afvallen, zal naamplaatjes bewust niet zien. Dus hier hebben Mol en kandidaat in principe dezelfde belangen.
- Toch geef ik halve punten aan kandidaten die naamplaatjes vonden: Philip vond de dino (Kevin), Lennart keek op de wereldbol (Dami) en Dami vond de munten (Noah).
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Philip, Lennart en Dami
- Voor Annelotte maak ik een uitzondering, want zij vond in de laatste 5(!) seconden nog de naam van Lennart bij de foto van de apostelen. Als Mol ga je dit echt niet in de laatste seconden doen.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Annelotte


De Wie is de Mol NIET?-tussenstand na aflevering 1
AfbeeldingTip: vergroot de afbeelding door op de afbeelding te klikken.

Uit de allereerste tussenstand komt Annelotte met 3 kandidatenpunten als minst verdachte kandidaat naar voren en met 0,5 punten minder staan Dami en Lennart achter haar. Jasmien, Kevin, Noah en Samina hebben 2 punten achter hun naam staan. Onderaan de rangschikking staan met 1,5 punten Philip en met 1 punt Katrien en Sven.

Voor mijn conclusies en verdenkingen verwijs ik je graag door naar mijn molboekje.
———————————————————————————————————————-———————————————————————————————
Oke zeer goede denkwijze.
Maar bij opdracht drie heb ik commentaar.
Volgens mij was de mol verplicht om de naam van noa te vinden.
Anders is heel die rookwolk rond hem verdwenenen.
Als zijn naam word ingegeven en het blijkt een rood scherm te zijn.
Dan is Het filmpje dat de mollen elkaar ontmoeten zinloos maar ook kunnen we dan zeker weten dat jens niet de mol is. (Denk ook wel dat hij het niet is )

Ps blijf dit doen!
Gebruikersavatar

lucu28 mar 2021, 11:00

 551  Sven
Vermoljoen schreef:Suggesties en bedenkingen zijn altijd welkom!
Ik maak hier dankbaar gebruik van in de respectvolle rol van 'advocaat van de duivel". 😉
Vermoljoen schreef: 27 mar 2021, 23:32 Afbeelding
Sinds vorig jaar zag mijn molboekje er iets anders uit. (...) Vorig jaar heeft deze theorie best goed gewerkt. Nadat Salim afviel, werd het duidelijk dat Alina de Mol moest zijn. "
Ik heb de proef op de som genomen en ben in het archief je WIDMN-theorie van vorig jaar gaan uitpluizen. Ik ben het er volledig mee eens dat deze aanpak na enkele afleveringen vruchten kan afwerpen, maar uit je verdachtenlijstje na aflevering 1 blijkt dat er mogelijk één belangrijk ingrediënt in deze theorie ontbreekt, nl. het feit dat de mol zich zeer bewust is van het 'eerste indrukeffect' en zichzelf dus vooral tijdens de eerste aflevering zoveel mogelijk ondergronds zal willen posteren.

Verdachtenlijstje na aflevering 1
Verdacht:
Els
Salim
Twijfelgeval:
Christian
Dorien
Laure
Niet verdacht:
Bart
Bruno
Jolien
Alina

Gilles



Met andere woorden, de WIDMN-methode is misschien beter geschikt om er al na de eerste aflevering zowel de mol, de winnaar als de verliezende finalist mee te voorspellen! Voor deze editie zou je volgens de WIDMN-theorie dus zeker Annelotte, Dami en Lennart in je achterhoofd moeten houden...

Vermoljoen schreef: Sowieso hebben we wel al vaker gezien dat de Mol in aflevering 1 nog niet veel molt en met nog maar 1 aflevering op tv kunnen we nog lang niet zeker zijn natuurlijk 😉
Precies dat bedoel ik dus.
Vermoljoen schreef: Voor mijn conclusies en verdenkingen verwijs ik je graag door naar mijn molboekje.
Ik vind dit een zeer interessante aanpak die ik met veel plezier zal volgen.

Conclusie: De WIDMN-theorie lijkt me het meeste profijt op te leveren vanaf aflevering 2, en dan nog onder een zeker voorbehoud, omdat het 'De Mol'-concept niet werkt als de mol zich steeds op de meest strategische molposities zou posteren en/of steeds het onderste uit de kan zou willen halen (lees: zoveel mogelijk saboteren). In de eerste plaats (en dat a fortiori in de eerste aflevering) houdt de redactieploeg de mol het liefst zolang mogelijk onder de grond...
Gebruikersavatar

ex-molinator28 mar 2021, 11:43

 3483  Uma
Met all respect voor widm: het is nog altijd zeer populair in NL dus het concept werkt, maar (en dit zonder enig chauvinisme), buiten het doel en de naam zijn er weinig overeenkomsten. Om één of andere reden kunnen BN-ers (en wellicht geldt dat ook voor BV's) geen strak gezicht houden wanneer nodig, uitzonderingen als Jan Versteegh: een Mol misschien zelfs De (echte) Mol waardig, en Kees Tol (die helemaal zichzelf bleef), tel ik even niet mee.

Vergeet ook niet dat in De Mol er een zware selectie procedure is wat betreft kandidaten EN mol. Akkoord, je kan wellicht al 3 kandidaten provisoir afschrijven in de eerste aflevering maar op het einde wordt De Mol zelfs niet door 50% van de kijkers ontmaskerd (precieze statistieken over dit forum heb ik niet).
Gebruikersavatar

Vermoljoen28 mar 2021, 11:51

 2354  Uma
Jansen schreef:Goed gedaan @Vermoljoen !
Een bedenking: in de eerste opdracht ga je er van uit dat de mol(len) gebriefd zijn over de opdracht. In dit geval ben ik daar niet zeker van. In feite zou het het eerlijkst zijn om geen van beide te briefen. In Gilles' omschrijving van de opdracht, zegt hij enkel wat voor type mensen hij zoekt maar hij geeft geen info over de positie in het spel. Dus kan het best zijn dat de mol in een minder gunstige groep zit. Is (zijn) de mol(len) wel gebriefd, dan ga ik akkoord dat die waarschijnlijk in groep 3 of heel misschien in groep 2 zat.
Daar heb je wel gelijk in, maar ik denk dat je als Mol dan ook eerder geneigd zou zijn om naar linie 2 of linie 3 te gaan. Zo zou ik toch redeneren, want je weet niet wat je daar kan doen, maar wel dat je daar waarschijnlijk meer invloed zal hebben dan op linie 1. Toch denk ik dat de Mol wel (gedeeltelijk) werd gebriefd over deze opdracht.
gijs.vandenheuvel schreef:Mooi systeem. De vraag bij opdracht 1 is hoeveel invloed de mol had op de indeling. Van wat we gezien hebben was Samina daar heel snel mee, wat het moeilijk maakte voor de mol om te sturen waar hij terecht zou komen. Maar dat kan er natuurlijk ook uit geknipt zijn in de montage.
Klopt, maar ik denk dat de Mol toch wel in staat moet zijn om subtiel aan te geven waar ie wil. Als de Mol eerst bij linie 1 wilde, dan had ie kunnen zeggen: “Goh, ik zou daar toch iemand anders zetten, want ik denk dat er wel andere mensen meer snugger zijn dan ik”. Maar de vraag is dan of de Mol dit al meteen zou doen in de eerste opdracht. In principe kan je op alle linies mollen, maar om controle te hebben over beide aspecten kan je dus best naar linie 2 of linie 3 gaan.
Lowie schreef: Oke zeer goede denkwijze.
Maar bij opdracht drie heb ik commentaar.
Volgens mij was de mol verplicht om de naam van noa te vinden.
Anders is heel die rookwolk rond hem verdwenenen.
Als zijn naam word ingegeven en het blijkt een rood scherm te zijn.
Dan is Het filmpje dat de mollen elkaar ontmoeten zinloos maar ook kunnen we dan zeker weten dat jens niet de mol is. (Denk ook wel dat hij het niet is )
Hier heb ik ook nog over getwijfeld, maar heb ik uiteindelijk geen rekening mee gehouden omdat het slechts een vermoeden is en de Mol dit enkel had moeten doen als Noah ook effectief een rood scherm had. Als hij een groen scherm had, was het niet noodzakelijk dat hij mocht worden gevonden om dat filmpje te tonen.
lucu schreef: Ik vind dit een zeer interessante aanpak die ik met veel plezier zal volgen.

Conclusie: De WIDMN-theorie lijkt me het meeste profijt op te leveren vanaf aflevering 2, en dan nog onder een zeker voorbehoud, omdat het 'De Mol'-concept niet werkt als de mol zich steeds op de meest strategische molposities zou posteren en/of steeds het onderste uit de kan zou willen halen (lees: zoveel mogelijk saboteren). In de eerste plaats (en dat a fortiori in de eerste aflevering) houdt de redactieploeg de mol het liefst zolang mogelijk onder de grond...
Daar heb je volledig gelijk in. De Mol zal en kan niet altijd mollen om ook eens niet verdacht te lijken. Hij of zij zal dus zeker ook kandidatenpunten verdienen, maar niet zoveel. Nu ligt alles nog heel dicht bij elkaar, maar na een aantal afleveringen zal er wel een verschil zijn tussen de kandidaten die hun best doen en de kandidaten die zich verdacht opstellen + de Mol. Sowieso was het vorig jaar nog even zoeken naar hoe dit systeem het beste kon werken 😉
Gebruikersavatar

yevo28 mar 2021, 12:10

 281  Uma
Ik probeer ook ieder jaar de mol te vinden door te kijken wie het NIET kan zijn 😃. Al kijk ik ook vaak naar uitspraken buiten de opdrachten. Zoals Philip die zegt dat hij denkt dat het geen fysiek zware opdracht zal zijn. Ik begrijp dat dit grappig zou zijn als blijkt dat hij uiteindelijk toch de mol is. Maar ik denk dat een mol, zeker in het begin wanneer er zoveel druk nog staat om niet betrapt te worden, dit niet zou zeggen.

Interessant om te lezen Vermoljoen!