Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

mjohlan28 mar 2021, 17:59

 328  Yens
@Vermoljoen : Dat Annelotte en Dami niet de mol zijn was hier al duidelijk. Maar tof dat je dit rekenkundig weet te bewijzen. Thanks, and keep up the good work. 👍🏻🙂
Jansen schreef: 28 mar 2021, 08:45 ... Een bedenking: in de eerste opdracht ga je er van uit dat de mol(len) gebriefd zijn over de opdracht. In dit geval ben ik daar niet zeker van. In feite zou het het eerlijkst zijn om geen van beide te briefen. ...
Unaniem akkoord met je.😎
Gebruikersavatar

Vermoljoen04 apr 2021, 19:41

 2354  Uma
Helaas zal mijn overzicht van de vorige aflevering uitzonderlijk pas vanavond na de volgende aflevering of morgen verschijnen. Voorstellen over de vorige en volgende aflevering zijn zoals altijd weer welkom natuurlijk. Excuses!
Gebruikersavatar

Isinietdoor05 apr 2021, 00:03

 21
Vermoljoen schreef: 27 mar 2021, 23:32 - Voor Annelotte maak ik een uitzondering, want zij vond in de laatste 5(!) seconden nog de naam van Lennart bij de foto van de apostelen. Als Mol ga je dit echt niet in de laatste seconden doen.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Annelotte
Ik ben niet helemaal akkoord hier met Annelotte. Voor aflevering 2 was het veel interessanter om 2 afvallers te hebben, zodat de verleiding eens zo groot was om op de knop te drukken. De mol moest er dus voor zorgen dat het rode scherm niet gevonden werd, indien niemand anders de naam had gevonden.

Ze vroeg ook nog aan het eind of Philippe graag kranten las, omdat ze een stapel kranten had zien liggen. Volgens mij kende ze dus op voorhand alle voorwerpen. Er was hier ook geen geld mee te verdienen dacht ik. Ideaal om je even in de kijker te spelen.

In aflevering 3 weer hetzelfde verhaal. Eerst ervoor zorgen dat ze het verkeerde aantal teefjes hadden en dan diep in de berekening even het juiste aantal vermelden. De origami kon ook vrij subtiel mislukken. Ze heeft wel niet aangedrongen op pasvragen, maar dat had misschien te hard opgevallen.
Gebruikersavatar

Denilson05 apr 2021, 14:18

 7
Kleine bedenking zonder te kritisch te willen zijn: de mol zal regelmatig iets kandidaats doen om onder de radar te blijven, maar zal dat wellicht doen op momenten dat daar relatief weinig geld mee te verdienen is. Ideaal zou daarom zijn dat er bepaalde gewichten kunnen gegeven worden aan die kandidaatpunten.
Voorbeeld: 3x kandidaats doen (denk eraan dat de mol voorkennis heeft en een opdracht makkelijker kan doen slagen dan een gewone kandidaat als hij/zij dat wilt) en daar 3x 100 euro mee verdienen zou hier tot meer kandidaatpunten leiden dan 1x 1000 euro binnenhalen met een kandidaatactie en kan zeker tot verkeerde conclusies leiden.
Hoe je dan die gewichten juist moet toekennen is uiteraard niet simpel! Misschien bij relatief kleine bedragen helemaal geen kandidaatpunten toekennen?
Gebruikersavatar

ty.dewit05 apr 2021, 17:08

 3
Als ik de theorie volg (rekening houdend met degene die al zijn afgevallen) dan kom ik uit op;
Dag 1
Philip, annelotte en lennart
Dag 2
Sven en samina
Dag 3
Samina

Ik sluit dus samina volledig uit als mol.
Door deze theorie toe te passen zie je ook wie het meeste 'molt' en staat jasmien op 1.
Persoonlijk vind ik Philip er over als 'mol' al is het wel verdacht dat ie precies voorkennis heeft.
Maar blijf ik toch bij lennart omdat hij vrij neutraal overkomt en dus in ideale positie vertroefd om mol te zijn. (+ zijne salamander 😜)
Gebruikersavatar

Vermoljoen05 apr 2021, 22:31

 2354  Uma
Afbeelding
Met uitzonderlijke vertraging is hier een update van deze theorie na aflevering 2. Later deze week zal aflevering 3 volgen 😉

Opdracht 1 - Het pianoconcert en de carpool karaoke
- MOLPOSITIE: In principe heb je bij de piano's invloed op 4.000 euro + het indrukken van de valse noot om de carpool karaoke moeilijker te maken, maar ook daar heb je genoeg mogelijkheden om te mollen door woorden slecht uit te beelden en niet goed te zingen. Een kandidaat is hier sterk afhankelijk van de eigen muzieksmaak en aangezien er bij beide opdrachten genoeg mogelijkheden zijn om te mollen, wil ik hier geen onderscheid in maken. Bij de volgwagen zijn er al minder mogelijkheden om te saboteren doordat er nog iemand bij jou in de auto zit die het misschien wel heel goed kan doen en dan sta je buitenspel als Mol. Dit lijkt me van de 3 mogelijke molposities zeker de minst goede.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Jasmien en Dami.
- Vorig jaar kreeg ik de feedback dat als de groep werd opgesplitst in 2 opdrachten ik er meer rekening mee moest houden dat het totaal aantal mogelijke punten gelijk bleef. Daar heb ik deze keer goed aan gedacht waardoor er bij elke groep maximum 2 punten is te verdienen (met molpositie erbij 3).

Carpool Karaoke: hier heeft elke kandidaat 1 keer gezongen en 3 keer een woord uitgebeeld. Om de verhoudingen met de andere deelopdrachten gelijk te houden, zijn er bij elke opdracht 2 factoren (elk max 1 punt te verdienen):
- Factor 1 - Zingen: Elke kandidaat die boven 500 euro bij elkaar kon zingen, verdient een kandidatenpunt. Samina zong 825 euro bij elkaar en Noah 630 (dit werd niet verdiend, maar dat komt door een andere factor). Sven zong 0 euro bij elkaar en Lennart 346 euro, dus zij krijgen geen kandidatenpunt.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Samina en Noah.
- Factor 2 - Woorden uitbeelden: Elke kandidaat waarvan alle woorden werden geraden, krijgt 1 kandidatenpunt. Bij 2 woorden 0,5 kandidatenpunten en bij 1 of 0 woorden geen kandidatenpunten. Samina haar woorden werden alle 3 geraden dus zij krijgt een kandidatenpunt. Van Noah, Sven en Lennart werden elk 2 woorden geraden, dus zij verdienen 0,5 kandidatenpunten.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Samina en 0,5 kandidatenpunten aan Noah, Sven en Lennart.

Volgauto: Ook hier zijn weer 2 factoren:
- Factor 1 - Geld verdiend: Er waren in totaal 4 liedjes waarvan er bij 2 liedjes niet alle woorden werden geraden.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Jasmien en Dami.
- Factor 2 - Aantal woorden geraden: In totaal raadt Dami 5 woorden en Jasmien er 4. Dami raadde altijd het eerste woord in het begin van een ronde terwijl Jasmien 2 keer het laatste woord heeft geraden. Daarom geef ik Jasmien hier 1 punt en Dami 0,5 punten.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Jasmien en 0,5 kanddiatenpunten aan Dami.

Pianoconcert: Ook hier weer 2 factoren:
- Factor 1 - Het concert: Philip, Katrien en Annelotte verdienen elk 1.000 euro door niet meer dan 3 fouten te maken op het concert.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Philip, Katrien en Annelotte.
- Factor 2 - Het oefenen: Hier kan ik enkel kijken naar wat we zien in de montage. Philip drukt vaak op de valse noot en was geen makkelijke leerling. Kevin was al een iets makkelijkere leerling met de hulp van Annelotte, maar zij heeft hem ook iets verkeerd aangeleerd. Dit werd gelukkig nog verbeterd door Katrien.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Katrien en 0,5 kandidatenpunten aan Annelotte en Kevin.


Opdracht 2 - De oberbrigade
- MOLPOSITIE: Hier zijn meerdere molposities die niet zo ideaal zijn. Als je vertrekt met 2 glazen, dan heb je gedurende de hele opdracht maar invloed op 2 glazen (400 euro) terwijl je bij de 2 deelopdrachten telkens invloed hebt op 6 glazen (1.200 euro). Het klopt wel dat je het tempo kan bepalen en daardoor de groep kan vertragen of juist versnellen om zo glazen bij anderen kapot te laten gaan. Bij de laatste deelopdracht is het ook niet zo handig om samen met een andere kandidaat druiven te moeten pletten, want daar word je gedwongen moeite te doen omdat je dit samen met een andere kandidaat doet.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Samina en Noah en 0,5 kandidatenpunten aan Sven, Annelotte, Katrien en Dami.

Factor 1 - Verdiende glazen:
- Starters: In plaats van verdiende glazen kijk ik hier naar hun rol binnen de groep en het tempo. Sven zou als Mol de perfecte tactiek gebruiken: zelf je best doen voor maar 400 euro, maar wel heel snel wandelen waardoor anderen niet meer kunnen volgen en er glazen kapotgaan. Katrien gaat mee met dat idee. Samen lopen ze voorop terwijl Dami en Annelotte al snel achterlopen. Die laatste lag zelfs al heel snel uit het spel. Als Mol heb je dan heel de opdracht geen invloed meer. Dami hangt er een beetje tussenin en geeft aan trager te willen wandelen.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Annelotte en 0,5 kandidatenpunten aan Dami.
- Wijn proeven: Eerste ronde was succesvol verlopen, maar de tweede ronde niet.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Philip, Jasmien en Kevin
- Wijn pletten: Hier ging alles heel goed!
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Lennart, Samina en Noah

Factor 2 - Glazen die effectief geld waard zijn:
- Per wijnglas dat geld heeft opgeleverd is 0,5 kandidatenpunten waard:
0 glazen: Annelotte, Dami, Jasmien, Lennart en Philip
1 glas: Katrien en Kevin
2 glazen: Noah, Samina en Sven
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Noah, Samina en Sven en 0,5 kandidatenpunten aan Katrien en Kevin

Opdracht 3 - De atoombunker
Ik heb besloten bij deze opdracht geen kandidatenpunten uit te delen. Een kandidaat kan hier net zoals een Mol met veel plezier voor een vrijstelling willen gaan 😉


De Wie is de Mol NIET?-tussenstand na aflevering 2
AfbeeldingTip: vergroot de afbeelding door op de afbeelding te klikken.

Uit de tweede tussenstand komen Samina, Noah en Annelotte als minst verdachte kandidaten naar voren en op plaats 4 staat Jasmien. Met 1 punt minder staat Lennart achter haar. Onderaan de rangschikking staan nog steeds Katrien, Philip en Sven. Opmerkingen en verbeteringen zijn zoals altijd weer welkom om mij op scherp te houden 😜🤓

Voor mijn conclusies en verdenkingen verwijs ik je graag door naar mijn molboekje.

Isinietdoor schreef: 05 apr 2021, 00:03 Ik ben niet helemaal akkoord hier met Annelotte. Voor aflevering 2 was het veel interessanter om 2 afvallers te hebben, zodat de verleiding eens zo groot was om op de knop te drukken. De mol moest er dus voor zorgen dat het rode scherm niet gevonden werd, indien niemand anders de naam had gevonden.
Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar ik probeer voor deze theorie alles zo objectief mogelijk te bekijken en sowieso zullen de makers wel een plan B hebben gehad voor als er iemand was afgevallen (wie weet was Jens teruggekeerd in dat scenario!)

Denilson schreef: 05 apr 2021, 14:18 Kleine bedenking zonder te kritisch te willen zijn: de mol zal regelmatig iets kandidaats doen om onder de radar te blijven, maar zal dat wellicht doen op momenten dat daar relatief weinig geld mee te verdienen is. Ideaal zou daarom zijn dat er bepaalde gewichten kunnen gegeven worden aan die kandidaatpunten.
Voorbeeld: 3x kandidaats doen (denk eraan dat de mol voorkennis heeft en een opdracht makkelijker kan doen slagen dan een gewone kandidaat als hij/zij dat wilt) en daar 3x 100 euro mee verdienen zou hier tot meer kandidaatpunten leiden dan 1x 1000 euro binnenhalen met een kandidaatactie en kan zeker tot verkeerde conclusies leiden.
Hoe je dan die gewichten juist moet toekennen is uiteraard niet simpel! Misschien bij relatief kleine bedragen helemaal geen kandidaatpunten toekennen?
Daar heb je volledig gelijk in. De Mol zal en kan niet altijd mollen om ook eens niet verdacht te lijken. Hij of zij zal dus zeker ook kandidatenpunten verdienen, maar niet zoveel. Nu ligt alles nog best dicht bij elkaar, maar kan je wel al stilaan een evolutie zien en na een aantal afleveringen zal er wel een redelijk verschil zijn tussen de kandidaten die hun best doen en de kandidaten die zich verdacht opstellen + de Mol. Acties waarbij weinig geld kan worden verdiend zullen altijd minder kandidatenpunten opleveren (zoals nu een wijnglas maar 0,5 punten oplevert 😉 )
Gebruikersavatar

julie.vantilt06 apr 2021, 12:35

 131
Een aantal bemerkingen op je denkmethode van aflevering 2:

Opdracht 2
1. Philip gaf 2x de juiste aanzet bij het proeven. Eventueel +1 ipv +0,5?
2. Lennart zagen we wel erg weinig in beeld en bleef lang weg. Mogelijks maar +0,5 ipv +1?

Opdracht 3
Aan de ene kant snap ik dat je hier geen kandidaatpunten wil uitdelen, maar ik ben het er toch niet mee eens.
In principe zal de mol op het einde zijn best willen doen om als eerste op de rode knop te duwen en dus de code te willen vinden. Daarom zou ik voorstellen om elke kandidaat die op het einde niét in de codekamer zit, een punt te geven. Zijnde Sven, Lennart, Samina, Noah en Annelotte, geloof ik.

Ben benieuwd naar je analyse van aflevering 3!
Gebruikersavatar

Vermoljoen11 apr 2021, 16:14

 2354  Uma
Afbeelding

Voordat ik begin, reageer ik nog even op de bovenstaande reactie:
julie.vantilt schreef:Een aantal bemerkingen op je denkmethode van aflevering 2:

Opdracht 2
1. Philip gaf 2x de juiste aanzet bij het proeven. Eventueel +1 ipv +0,5?
2. Lennart zagen we wel erg weinig in beeld en bleef lang weg. Mogelijks maar +0,5 ipv +1?

Opdracht 3
Aan de ene kant snap ik dat je hier geen kandidaatpunten wil uitdelen, maar ik ben het er toch niet mee eens.
In principe zal de mol op het einde zijn best willen doen om als eerste op de rode knop te duwen en dus de code te willen vinden. Daarom zou ik voorstellen om elke kandidaat die op het einde niét in de codekamer zit, een punt te geven. Zijnde Sven, Lennart, Samina, Noah en Annelotte, geloof ik.

Ben benieuwd naar je analyse van aflevering 3!
Volledig akkoord met de opmerkingen bij opdracht 2
=> Dat betekent dat ik Philip 0,5 kandidatenpunten extra geef en Lennart 0,5 kandidatenpunten minder
Ik snap wat je wilt zeggen bij opdracht 3, maar toch ga ik bij mijn methode blijven. De belangen van een competitieve kandidaat en Mol zijn hier gelijk, dus dan vind ik het niet zo handig om hier een onderscheid in te proberen maken.

Opdracht 1 + 2 - De hypnose + Wandeling met de honden + baasjes zoeken
- MOLPOSITIE: Dit zijn de 4 mogelijkheden om geld te verdienen:
1. Deelopdrachten tijdens de wandeling met de honden (2.000 euro)
2. Het duo dat de baasjes moet zoeken (1.000 euro)
3. Inschatten hoeveel kandidaten kunnen vechten tegen de hypnose (1.000 euro)
4. De hypnose zelf (500 euro per kandidaat, 1.500 euro in totaal)
Bij de wandeling met de honden (Annelotte, Philip en Sven) heb je invloed op punt 1, 2 en 3 dat goed is voor 4.000 euro. Bij het zoeken naar de baasjes (Katrien en Jasmien) heb je invloed op punt 2 en 3 en bij de hypnose (Lennart, Noah en Samina) heb je invloed op punt 3 en 4. Je hebt dus eigenlijk op elke positie meerdere saboteermogelijkheden, maar bij het zoeken naar de baasjes en de hypnose net wat minder.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Lennart, Samina, Noah, Katrien en Jasmien.

- De hypnose:
Factor 1 - Score verbeteren: elke kandidaat die erin slaagde zijn of haar score te verbeteren verdient 0,5 kandidatenpunten. Waarom geen volledig punt? Vanwege het lage bedrag (250 euro per kandidaat)
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Samina en Noah.
Factor 2 - Vechten tegen de hypnose: hier krijgt weer elke kandidaat die 250 euro verdient 0,5 kandidatenpunten
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Samina en Noah.

- Wandeling met de honden: Ook hier weer 2 factoren:
Factor 1 - Namen koppelen aan de juiste hond: Hier werd de opdracht heel slecht aangepakt door de hele groep en werd maar 100 van de 1.000 euro verdiend.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.
Factor 2 - Rekenen: Het gewicht van de honden wordt goed geteld door Philip en Annelotte, maar bij de teefjes gaat het helaas mis. Daar zei Annelotte wel nog het goede antwoord, maar werd ze genegeerd. Ik weet dat dit een molactie kan zijn om uiteindelijk toch het goede antwoord te hebben gezegd, maar voor deze theorie moet ik puur naar de feiten kijken. Sven was hier redelijk afwezig.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Annelotte en 0,5 kandidatenpunten geef aan Philip en 0 kandidatenpunten aan Sven.

- Baasjes zoeken: Ook hier weer 2 factoren:
Factor 1 - Baasjes vinden: We horen Katrien zeggen dat zij vond dat ze veel meer honden vond dan Jasmien. Uit de beelden die we tijdens de opdracht zien klopt dat, want Katrien vindt er 5 en Jasmien vindt er 2.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Katrien en 0 kandidatenpunten aan Jasmien.
Factor 2 - Wie heeft geen baasje? : Jasmien had het meteen door en gaf het juiste antwoord.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Jasmien.

- Inschatting bij de hypnoseshow: Hier hebben de inschatters goed ingeschat en hebben de kandidaten van de hypnose-show ervoor gezorgd dat het geld ook in de pot kwam. De Mol is er niet in geslaagd hier te saboteren.
=> Dat betekent dat ik (hoe onnuttig het ook is) 1 kandidatenpunt geef aan iedereen.

Opdracht 3 - De dominostenen
- Helaas hebben wij hier niet van iedereen waterdichte zekerheid over wie er voor pasvragen of geld is gegaan. Zelfs als we dit wisten kan de Mol 2 dingen doen:
1. Zichzelf in een groepje zetten met iemand die op het juiste spoor zit en te misleiden door diegene te overtuigen voor het geld te gaan. Uiteindelijk laat je de opdracht toch mislukken
2. Voor de pasvragen gaan om 1.000 euro uit de pot te halen, maar dan val je wel op.
Als ik nu zeker wist welke duo voor pasvragen speelde maar niet slaagde in de opdracht, dan had ik ze kandidatenpunten gegeven. Helaas hebben we die informatie niet met zekerheid (enkel vermoedens).

De Wie is de Mol NIET?-tussenstand na aflevering 3
AfbeeldingTip: vergroot de afbeelding door op de afbeelding te klikken.

Uit de derde tussenstand komen Samina, Annelotte en Jasmien als minst verdachte kandidaten naar voren en met 5,5 punten staat Katrien op plaats 4. Lennart en Philip staan met een halve punt minder achter haar. Onderaan de rangschikking staat nog steeds Sven. Opmerkingen en verbeteringen zijn zoals altijd weer welkom om mij op scherp te houden 😜🤓

Voor mijn conclusies en verdenkingen verwijs ik je graag door naar mijn molboekje.
Gebruikersavatar

Vermoljoen18 apr 2021, 18:40

 2354  Uma
Afbeelding
Tijd voor een update van deze theorie na aflevering 4!

Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
- In deze opdracht leek het wel alsof er bijna overal werd gemold en daardoor zullen er hier niet veel punten worden verdiend...
- MOLPOSITIE: Naar mijn gevoel maakt het niet zo erg veel uit of je gaat voetballen of keepen.
Voetballen:
+ Je kan ervoor zorgen dat er veel penalty's moeten worden genomen door de Duitsers (en dus de kans op een lage opbrengst te verhogen)
- Hoeveel invloed heb je effectief als er ook nog 2 andere voetballers zijn en je misschien af en toe naar de bank moet?
Keepen:
+ Je hebt rechtstreekse invloed op het geld dat wordt verdiend door zelf in het doel te staan of een verkeerd antwoord te geven
- Misschien doen de voetballers het zo goed dat er niet veel penalty's moeten worden tegengehouden + je staat hier erg in de spotlights
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.

- Voetballen: Er werden 2 rondes gespeeld. Om de verhoudingen met de andere deelopdrachten gelijk te houden, zijn er bij elke opdracht 2 factoren (elk max 1 punt te verdienen):
Factor 1 - Ronde 1: Het eerste tegendoelpunt werd weggegeven door Sven, maar daarna scoort Sven ook twee keer. Bij het andere tegendoelpunt werd Lennart omver geduwd en waren Jasmien en Annelotte nergens te bespeuren.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Sven.
Factor 2 - Ronde 2: Sven en Lennart maken samen een mooie goal (1-2). Daarna krijgen ze een tegendoelpunt door een verkeerde inschatting van Sven waarbij Annelotte de bal wel heel makkelijk laat binnengaan terwijl ze vlak ervoor nog een goede save deed. Bij het derde doelpunt scoorden weer de Duitsers, deze keer door een misverstand tussen Lennart en Jasmien vlak voor de goal. Ten slotte laat Sven weer makkelijk een bal binnengaan waardoor er alweer een doelpunt door de Duitsers werd gemaakt. Sven en Lennart begonnen goed, maar maakten daarna een aantal fouten. Jasmien en Annelotte waren redelijk afwezig, maar deden het ook niet al te best.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.

- Keepen: Ook hier zijn weer 2 factoren:
Factor 1 - In het doel staan: Bij de eerste keer stond Philip in het juiste vak van de goal en wat mij betreft was deze bal echt niet makkelijk te stoppen. Bij de tweede keer stond Samina in het verkeerde vak van de goal en deed ze niet eens moeite om de bal nog te doen stoppen. Bij de derde keer stond Katrien in het verkeerde vak van de goal en deed ze toch haar best om de bal nog tegen te houden. Bij de vierde keer stond Samina in het juiste vak van de goal en kon ze de bal doen stoppen. Bij de laatste keer stond Philip in het verkeerde vak van de goal en was het onmogelijk de bal nog tegen te houden.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.
Factor 2 - Antwoorden geven: Bij de eerste keer zei Katrien het goede antwoord en Samina het foute, maar die laatste liet zich al heel snel overhalen naar het goede antwoord. Bij de tweede keer wist Philip heel zeker dat het B was (fout) en gaat Katrien hier in mee, maar daarna zegt hij dat hij dat fragment helemaal niet kende. Bij de derde keer geeft Samina A aan en Philip B, toch wordt er beslist het foute antwoord van Samina te volgen. Bij de vierde keer geeft Philip meteen het goede antwoord en volgt Katrien hem daarin. Bij de laatste keer ging Katrien op aangeven van Samina mee in het verkeerde antwoord.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.

Opdracht 2 - Bingewatchers
- MOLPOSITIE: Als Mol kan je het beste niet gaan bingewatchen. De tips die ze daar kunnen krijgen zijn al vrij duidelijk waardoor het al teveel zou opvallen als je zou mollen. Je kan dus beter ervoor zorgen dat de tips niet duidelijk worden overgebracht waardoor het veel moeilijker zal zijn om antwoorden te vinden.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Katrien en Annelotte.

- Bikers:
Factor 1 - Tip 1: De vogeltjesdans wordt succesvol doorgegeven aan de bingewatchers. Sven beeldt het goed uit terwijl Philip ervoor zorgt dat hij dit op het juiste moment doet en aanhaalt nog eens een 'safety' te doen.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Philip en Sven
Factor 2 - Tip 2: 'Kissed by fire' wordt succesvol doorgegeven.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Philip en Sven

- Hikers:
Factor 1 - Tip 1: 'Seizoen 1, aflevering 5' wordt niet succesvol doorgegeven. De kandidaten falen hier.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.
Factor 2 - Tip 2: Ook hier falen ze 'Storm op komst' door te geven.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.

- Bingewatchers:
Factor 1 - Tips van hikers: Ze merken de eerste tip niet op doordat de anderen deze niet goed doorgaven. Wel wisten ze dat Alain Vandam uit Het Eiland kwam. Ook de tweede tip werd niet goed doorgegeven door de hikers.
=> Dat betekent dat ik helaas geen kandidatenpunten kan geven.
Factor 2 - Tips van bikers: Ze merken de eerste tip net op tijd op en hebben die ook begrepen. De eerste 500 euro werd verdiend. Ook de tweede tip werd begrepen en er werd weer 500 euro verdiend.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Katrien en Annelotte

Verdubbeling van het geld:
- Sven en Philip bleven in hun tentje naast een rotswand. Aangezien je hier als Mol moeilijk kan tegenwerken, geef ik hier maar 0,5 kandidatenpunten voor.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Philip en Sven

Opdracht 3 - De bom op tafel
- Ik begin een beetje in herhaling te vallen wat opdracht 3 betreft, maar ik vrees dat ik ook deze keer weer een opdracht zal overslaan. De kans dat er voor pasvragen wordt gekozen is sowieso al groot en dan heb je ook nog eens 2 verschillende strategieën die je hier kan volgen:
1. Op een bomstoel zitten: Slecht liegen en al snel weggestemd worden of tot het einde proberen te blijven en met zekerheid voor pasvragen gaan.
2. Niet op een bomstoel zitten: De Mol zal er alles aan doen om er tot het einde in te blijven, want dan is al één bomstoel weggespeeld en kan je met 100% zekerheid voor de pasvragen gaan, want je moet dan zelf opstaan. Of proberen er alles aan te doen de kandidaten op een bomstoel weg te stemmen.
- Het enige wat hier als Mol écht niet te verklaren is, is de actie van Samina om te zeggen dat haar eten pikant is zodat meteen duidelijk werd dat ze niet op een bomstoel zat. Dit kan ook omgekeerde psychologie zijn natuurlijk, toch kan ik dit niet zomaar negeren.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Samina


De Wie is de Mol NIET?-tussenstand na aflevering 4
AfbeeldingTip: vergroot de afbeelding door op de afbeelding te klikken.

Bovenaan staat tegen de verdenkingen in Annelotte samen met Samina op de eerste plaats. Daaronder staat ook deze keer met 7,5 punten Jasmien. Onderaan zijn na deze aflevering Philip en Sven boven Lennart, die deze aflevering zelf geen enkele kandidatenpunt verdiende, gekropen. Opmerkingen en verbeteringen zijn zoals altijd weer welkom om mij op scherp te houden 😜🤓

Voor mijn conclusies en verdenkingen verwijs ik je graag door naar viewtopic.php?f=93&t=4624
Gebruikersavatar

Vermoljoen30 apr 2021, 08:56

 2354  Uma
Aflevering 5 en 6 komen vanavond of morgen. Excuses voor de vertraging, ik had het een beetje druk de laatste tijd.
Gebruikersavatar

Jimmy30 apr 2021, 09:03

 197  Anke
Ben ook heel benieuwd! Al vermoed ik niet dat het mijn twijfel tussen Lennart en Sven zal wegnemen 😃
Mijn twee opvallendste AMA's van afl 6 waren:
  • Philip: kon heel veel kleuren onthouden
  • Annelotte: liet het moeilijke zweefvliegtuig-parcours slagen en was dolgelukkig