Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Davy28 mar 2021, 16:12

Site Admin  1167  Uma
De Mol opereert het liefst 'onder de radar'.
Zijn/haar sabotages blijven liefst zo onopgemerkt mogelijk voor de deelnemers en kijkers.

Ook dit jaar houden we weer elke week een overzicht bij van de poll resultaten op de homepage:
➡️ http://www.wieisdemol.be/theorie/onderderadar.php


We krijgen zo per aflevering een zicht op hoe verdacht alle kandidaten overkomen bij de kijkers.


De eerste verdenkingen na aflevering 1:

Afbeelding
Gebruikersavatar

bloedhond28 mar 2021, 18:35

 39
Ik zie in het archief dat vorig jaar Alina al vanaf aflevering 3 het meest werd verdacht en dat bleef zo tot het einde. Dus ik vraag me af of deze theorie wel een beetje klopt?
Gebruikersavatar

lucu28 mar 2021, 18:51

 551  Sven
Bloedhond schreef:Ik zie in het archief dat vorig jaar Alina al vanaf aflevering 3 het meest werd verdacht en dat bleef zo tot het einde. Dus ik vraag me af of deze theorie wel een beetje klopt?
De ene keer klopt het al beter dan de andere keer.
Hier alle 'Onder de radars' op een rijtje...

Argentinië (Gilles)
SPOILER
Zuid-Afrika (Eline)
SPOILER
Mexico (Pieter)
SPOILER
Vietnam (Elisabet)
SPOILER
Griekenland (Alina)
SPOILER
Gebruikersavatar

lucu28 mar 2021, 19:45

 551  Sven
Bloedhond schreef:Als ik dat zo bekijk dan denk ik dat alleen Pieter van Mexico echt onder de radar was
De percentages zeggen natuurlijk ook iets over de speurzin van de mollenjagers op dit forum.
En de ene molleneditie is de andere niet.

Het verdient ook altijd de voorkeur om meerdere theorieën met elkaar te combineren, Onder de radar met Follow the Money bijvoorbeeld.

Ook bij FTM speelt er een zekere interpretatie: het is nl. niet bij alle opdrachten even eenvoudig om het financiële aandeel van alle kandidaten precies te berekenen. FTM geldt wel als objectiever dan ODR, die weliswaar op waarneembaar gedrag is gebaseerd maar waarbij ook indrukken een grote rol (kunnen) spelen...

Hier alle FTM's op een rijtje:
➡️lucu @ Theorie - Follow the money
Gebruikersavatar

Davy04 apr 2021, 13:19

Site Admin  1167  Uma
De verdenkingen na aflevering 2

Afbeelding

- Een stuk meer mensen verdenken nu Annelotte (21%) en Philip (🔥28%)
- Ook Lennart blijft boven gemiddeld verdacht met 15% van de stemmen
- Na aflevering 2 zien veel minder bezoekers in Sven een potentiële mol

➡️https://www.wieisdemol.be/theorie/onderderadar.php

Edit: Vaak zijn er ook serieuze verschillen tussen de verdenkingen op de homepage, en de verdenkingen van de forumleden hier.
Ter vergelijking heb ik die laatste er ook nog eens uit gefilterd voor aflevering 2 🙂

Wat meer Katrien verdenkers hier, minder stemmen voor Philip, en amper 1% van de forumleden ziet op dit moment in Noah een mogelijke mol
Gebruikersavatar

SherlockMolmes04 apr 2021, 14:27

 57
Aah ik hoop dat Noah er maar snel uit ligt ( 😉 ), want ik wil hem gewoon nog niet schrappen. Als er iemand onder de radar blijft is hij het wel. Tijdens de wijn opdracht bijvoorbeeld: Hebben we hem überhaupt gezien? Dat vind ik toch wel weer verdacht dat hij zo gespaard blijft door de makers.
Gebruikersavatar

Davy11 apr 2021, 13:26

Site Admin  1167  Uma
Een update van de verdenkingen na aflevering 3

Afbeelding
De verschillen tussen de algemene pollresultaten, en enkel deze van de forumleden blijven interessant om te zien 🕵🏻‍♂️

- Annelotte is hoofdverdachte in de algemene poll, en Lennart onder de forumleden
- Philip werd vorige week al een stuk minder verdacht op het forum, en zakt na aflevering 3 ook in de algemene poll
Gebruikersavatar

Taupe07712 apr 2021, 13:35

 767  Yens
bloedhond schreef: 28 mar 2021, 18:58 Als ik dat zo bekijk dan denk ik dat alleen Pieter van Mexico echt onder de radar was
Vandaar ook dat ik hem nog steeds, en met voorsprong, de beste mol vond van de reeks op Vier.
Hopelijk dit jaar nog eens iemand die helemaal niet verdacht is en toch wel degelijk saboteert!
Sven?
Gebruikersavatar

Davy18 apr 2021, 12:41

Site Admin  1167  Uma
De verdenkingen na aflevering 4

Afbeelding
Met nog zes deelnemers is de gemiddelde verdenkingsgraad 16,6%

- Annelotte blijft hoofdverdachte, maar krijgt gezelschap van Lennart bovenaan de poll
- Philip zakt weg naar 9% van de stemmen, terwijl hij na aflevering 2 nog hoofdverdachte was

Als ik er de cijfers van enkel de forumleden bijneem valt de monsterscore van Lennart op 🤔
Gebruikersavatar

Davy25 apr 2021, 13:34

Site Admin  1167  Uma
Tijd voor de wekelijkse update 😃

De verdenkingen na aflevering 5
Afbeelding

Ik zit zelf in de Lennart tunnel sinds het begin van dit seizoen, met Jasmien op de tweede plaats.
Maar de mate waarin Lennart nu verdacht wordt doet me extra hard twijfelen 🤯

Ik vraag me ook af wat de reden is van zijn hoge scores in de poll.
Als hij De Mol is vind ik het zelf vrij subtiel, en de montage maakt hem tot nu toe ook niet extra verdacht vind ik 🤷🏻‍♂️

Benieuwd wie er vanavond het spel moet verlaten
Gebruikersavatar

IkBenDeMol25 apr 2021, 13:35

 287
Zeer benieuwd naar wie er vanavond afvalt. De overgang van vijf naar vier kandidaten heeft bijna elk jaar al de doorslag gegeven voor mij denk ik.