Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

annie.delen09 apr 2021, 09:56

 238  Uma
Hoe wordt de mol gebriefd in coronatijd?
GDC zegt duidelujk dat ieder in zijn bubbel bleef. Ik denk dat we eens goed moeten nagaan wie de gsm het meeste vast heeft. Tijdens de gesprekken die we zien kan er toch een tweede lijn binnenkomen met info voor de mol.
Gebruikersavatar

Jansen09 apr 2021, 10:05

 3423  Yens
Die zal waarschijnlijk gebriefd worden op het ogenblik dat ze bij de kandidaten langs gaan als ze de eliminatietest aan het doen zijn. Is volgens mij het enige moment dat ze dat zonder medeweten van de andere kandidaten kunnen doen. Zeker nu ze nog met zoveel zijn. Ze slapen ook nog met 2 op de kamer, dus moeilijk dan om een mol te briefen. Van het ogenblik dat ze een eigen kamer hebben, lijkt het mij wat makkelijker.
Gebruikersavatar

SiMol09 apr 2021, 10:32

 264
Ik dacht dat, in de vorige seizoenen, alle kandidaten 's morgens individueel een gesprek van ongeveer 10min met de crew hadden.

Denk dat dit nu ook wel mogelijk is, mits wat bijkomende maatregelen zoals afstand, scherm, ...

Lijkt me niet dat ze de mol met die telefoon gaan briefen, zeker al niet tijdens een proef. Stel een andere kandidaat vindt dat het niet snel genoeg vooruit gaat en de GSM uit de ander zijn handen neemt en dan stuk van de briefing hoort. Daarnaast gaan ze die GSM ook niet altijd bij een kandidaat laten, zou nogal opvallen dat die GSM altijd bij dezelfde persoon terecht komt.

Briefing zal wel op een andere manier gebeuren, denk dat dat an sich zelf niet veel veranderd is dan vroeger, buiten wat extra maatregelen.
Gebruikersavatar

Cedric09 apr 2021, 11:19

 2834  Uma
Het kan op zich wel. Elisabet werd ook vaak per gsm gebrieft.. Al zullen ze daarvoor nooit dezelfde gsm gebruiken als die die kandidaten tijdens opdrachten in handen krijgen. Je wil het risico niet lopen dat iemand daarin de sms'jes begint te lezen of zo..
Gebruikersavatar

lucu09 apr 2021, 11:40

 551  Sven
Op de gsm van de mol zat een irisscanner als ik me goed herinner: alleen Elisabet kon de gsm dus ontgrendelen.
Gebruikersavatar

SiMol09 apr 2021, 12:14

 264
Inderdaad en als ik mij niet vergis was die telkens verstopt op de kamer, Elisabet had deze dus nooit bij haar. Weet wel niet of ze eens gebrieft is geworden door deze GSM als ze niet alleen op de kamer lag, kan me wel inbeelden dat dit stressen was.
Dacht bijvoorbeeld dat de GSM eens in de spoelbak van de wc verstopt was.
(@Elisabet Haesevoets, correct me if I'm wrong)

Maar goed, Elisabet moest al haar briefings in het spel krijgen. Denk niet dat ze nu nog eens een GSM gaan verstoppen. Kandidaten die de vorige seizoenen gezien hebben, zullen misschien wel eens de kamer uitkammen.😛
Gebruikersavatar

Vermoljoen09 apr 2021, 16:49

 2354  Uma
Bij Elisabet ging dit via een telefoon omdat ze pas in Vietnam werd gekozen als Mol en dus nog moest worden gebriefd over de opdrachten. Ik ga ervan uit dat de Mol deze keer, net zoals andere keren, weer op voorhand werd gekozen en uitgebreid gebriefd.