Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

sdz199219 apr 2021, 10:30

 66
Als ik in haar plaats zou zijn en ik heb alles op een vrouw ingezet, zou ik alleszins nóóit "enen" gebruiken. Ik zou altijd "op één persoon" of "op één iemand" gebruiken. Ik denk dat we hier toch wel iets mogen achter zoeken. Dat is ook een moment waarop je als kandidaat volgens mij het meest "oprecht" reageert en niet meer je woorden wikt en weegt omdat je er toch uitligt.
Gebruikersavatar

Andy Lemmens19 apr 2021, 20:55

 70  Bert
JKpowned schreef: 19 apr 2021, 16:23 Sven had natuurlijk de songtekst om voorhand gekregen en wist dus ook dat er ‘kleine bier’ in de tekst stond. Anderzijds als je het bier zag dan zou ik ook een klein bier bestellen. Denk dat Samina na alles met Sven dan ook maar all in is gegaan op hem.
Dacht eerst ook dat Samina all in op Sven heeft ingezet.
Maar misschien is Samina all in op Philip gegaan.
Het is Samina die van positie wisselt met "klunzige" Philip bij het Suppen.

Na de eliminatie flapt Philip uit, dat hij bij de opdracht met de dominosteentjes Samina moest overtuigen om voor pasvragen te gaan.
Gebruikersavatar

julie.vantilt19 apr 2021, 23:51

 131
cédric.vanmol schreef: 19 apr 2021, 00:53 Let bij de eliminatie ook eens op Lennart. Wanneer hij een groen scherm krijgt, kijkt hij vrijwel meteen in de richting van Sven. Alsof hij alles op Sven heeft ingevuld...
Dat viel me ook op. Alleen zit ook Philip net naast Sven, dus je kan niet echt met zekerheid zeggen welke van deze heren hij in het vizier heeft
Gebruikersavatar

Jansen20 apr 2021, 09:14

 3423  Yens
@Vermoljoen
Het dialect van "Limburg" bestaat niet he... Nergens zoveel variatie in dialecten dan in Limburg.
Omdat ik zelf van Houthalen-Helchteren afkomstig ben, weet ik dat Samina als ze "ene" gebruikt in haar zin, dat ze daar een man mee bedoelt.
Bij een vrouw zou ze "een" gebruikt hebben...
Het enige dat misschien kan is dat ze naar de mol refereert als "de mol" als mannelijk woord.
Maar ik betwijfel het.

PS En nu heb je je post verwijderd 😉
Gebruikersavatar

Mola Lisa20 apr 2021, 10:09

 328  Uma
@Jansen

Ik ken niets van het Limburgse dialect, maar wat als ze refereert naar "een persoon" ? In één van de filmpjes dacht ik toch dat ze zei dat ze alles op één persoon had ingezet. Daarop voortbouwend kan het dus goed zijn dat ze refereert naar "een persoon" en wat gebruik je dan ? Een of ene ? Just wondering.
Gebruikersavatar

Jansen20 apr 2021, 10:13

 3423  Yens
@Mola Lisa
Is eigenlijk dezelfde discussie als ze met "ene" refereert naar "de mol" of zoals jij zegt "een persoon". Dat zijn mogelijkheden, maar ergens "wringt" dat bij mij. Toen Samina de betreffende zin uitsprak, dacht ik onmiddellijk "ze verdenkt een man". Gewoon buikgevoel eigenlijk.
Gebruikersavatar

masterveecee22 apr 2021, 16:08

 3547  Sven
IkBenDeMol schreef: 22 apr 2021, 15:55 Ik had dit nog niet opgemerkt maar:

We weten allemaal nog dat Sven verkeerd op zijn sup stond na de waterpistoolproef.

Afbeelding

Je zou nochtans denken dat hij weet hoe het moet want wie zegt bij het vertrek naar de vorige proef tegen Lennart dat hij verkeerd staat?

Afbeelding

Afbeelding

Juist ja 😉


Ja, en toch denk ik het volgende: Samina heeft dit duidelijk ook opgemerkt, en hij bleef maar doorgaan. Samina ziet Sven hier serieus "mollen", dus zei zet alles in op Sven. Maaaaaaaaar ze vliegt eruit...
Ik vrees voor haar dat het zo gegaan is.

Niet, @Samina Carremans ?
Ik weet dat je dat niet mag zeggen, maar zo kan je wel goed volgen wat wij ervan denken met die mention-ing 😃
Gebruikersavatar

lucu22 apr 2021, 16:13

 551  Sven
Masterveecee schreef:Ja, en toch denk ik het volgende: Samina heeft dit duidelijk ook opgemerkt, en hij bleef maar doorgaan. Samina ziet Sven hier serieus "mollen", dus zei zet alles in op Sven. Maaaaaaaaar ze vliegt eruit...
Ik vrees voor haar dat het zo gegaan is.
Nee hoor!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door lucu op 22 apr 2021, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

IkBenDeMol22 apr 2021, 16:26

 287
Nu ja, als hij Philip hoger en hoger op zijn lijstje zet zoals zelf gezegd gaat hij natuurlijk gewoon naar huis zondag 😉
Gebruikersavatar

Wielewaal22 apr 2021, 16:34

 55  Uma
Ik denk dus dat Samina Sven net niet verdacht.
Ze zei dat ze haar focus op 2 kandidaten had en uiteindelijk alles heeft ingezet op 1 van die 2.

Dan lijkt het me straf dat als Sven een van die 2 is, ze op Sven is door gegaan nadat ze hem de proef met het waterpistool heeft zien doen slagen. Ook zaten ze de hele tijd bij elkaar op de sup waar Sven volgens mij niks verdacht tov Samina heeft kunnen doen. Dus het zou me straf lijken dat als ze dan toch alles op 1 persoon zet, het op Sven zou zijn zonder dat daar een duidelijke aanleiding toe was.

Ik denk dat Samina op Lennart zat. De manier waarop ze bij de muziekvideo opdracht ‘Lennartje, ge moet gewoon naar de muziek luisteren jongen’ zei, leek me op een toon van ‘hou u nu niet van de domme om te saboteren’. Als Lennart daarna dan ook nog eens die laatste opdracht verknalt én mee bij het trio zat dat de ademhalingsopdracht niet deed lukken is ze volgens mij all-in gegaan.
Maar bon, dat is subjectief en kan ook volledig fout zijn.
Gebruikersavatar

lucu22 apr 2021, 16:38

 551  Sven
@masterveecee wat de spijtige exit van Samina betreft, die verdacht Sven blijkbaar niet (of niet meer?). Dus, 'we zullen zien', zei de (kleuren)blinde... 😉
Wielewaal schreef: 22 apr 2021, 16:34 (...) Ik denk dat Samina op Lennart zat. De manier waarop ze bij de muziekvideo opdracht ‘Lennartje, ge moet gewoon naar de muziek luisteren jongen’ zei, leek me op een toon van ‘hou u nu niet van de domme om te saboteren’. Als Lennart daarna dan ook nog eens die laatste opdracht verknalt én mee bij het trio zat dat de ademhalingsopdracht niet deed lukken is ze volgens mij all-in gegaan. Maar bon, dat is subjectief en kan ook volledig fout zijn.
Op wie Samina zat valt inderdaad moeilijk te beoordelen, maar ze zat in ieder geval niet op Sven. Als als ze op Lennart zat, dan niet vanwege de ademhalingsproef vermoed ik, omdat die onmogelijk te overtreffen viel...
Gebruikersavatar

Jay-Lo25 apr 2021, 12:51

 1690  Sven
Van Samina weten we alleen dat ze Annelotte verdacht, ze zegt dat de hond Annelotte kent, wie de 2de is weten we niet. Misschien heeft ze zelfs Annelotte al ergens afgestreept. Of was Sven haar 2de verdachte en heeft ze hem nu geschrapt omdat ze inzag dat hij gewoon zo is, is ze dan vol op Annelotte gegaan? Annelotte, die niet durfde onder water gaan, die mee gepuzzeld heeft en zich extra verdacht maakte door aan de groep te zeggen dat ze gevallen was, die vrolijk een boom door zaagde, maar Lennart verkeerd liet neerkomen. Die 'ene' lijkt inderdaad meer als zou ze een man zou verdenken, maar zeker is dat niet.
Ik heb alle verdenkingen nog eens overlopen:
1. Annelotte:
- Philip zou een goeie mol zijn
- Sven lijkt het te laten afweten als het erop aan komt. Tunnelvisie op 2 mensen
- Puzzelstukjes op de grond. Lennart niet.
2. Jasmien:
- Kevin
- Philip, nepmol of molt boven tafel
- Annelotte niet
- Sven, die hoorn kan ik nog vergeven.
3. Lennart
- Sven lacht alles weg
- Katrien zou vaste hand moeten hebben
- Samina moest maar 1 dang doen, tellen.
- Als maar 1 iemand puzzelt gaat dat niet vooruit.
Zegt tegen zijn vriendin dat hij Sven, Philip, Samina verdenkt
4. Philip:
- All in, ga voor de finale
- De mensen die ik eerst verdacht terug gescreend
- Sven nam meteen die middelste stoel, heel extreem gestemd
- Jasmien heeft veel gepuzzeld
5. Sven:
- Jasmien schrijft veel, of dat een moltactiek is (lacht)
- Annelotte heeft horeca ervaring
- Philip, als ge met uw dikke vingers tegen die blokjes stampt
- 1 pasvraag, als Annelotte de mol is heb ik voordeel.
- Philip hoog op mijn lijstje.
Wat opvalt is dat Philip en Sven veel vernoemd worden tijdens de eliminaties.
Sven lijkt nog te spreiden. Philip gaat all in, hij zegt ook tegen zijn vrouw dat hij het weet. Annelotte op 2 mensen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12