Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Raff04 mei 2021, 12:43

 5
bart.rat schreef: 04 mei 2021, 11:23 1. Wanneer Philip uit het spel lag zei hij:' de mol wikt en weegt, maar vandaag heeft HIJ mij in ZIJN val gelokt. Philip ging er dus duidelijk van uit dat de mol een man was.
"Mol" is gewoon een mannelijk woord, waarnaar je in het Nederlands dus me "hij" verwijst (doet GDC volgens mij bv. ook consequent). Ik denk niet dat je hieruit iets met zekerheid kan afleiden.
Gebruikersavatar

Jansen04 mei 2021, 12:45

 3423  Yens
@Raff
"Mol" is gewoon een mannelijk woord, waarnaar je in het Nederlands dus me "hij" verwijst (doet GDC volgens mij bv. ook consequent). Ik denk niet dat je hieruit iets met zekerheid kan afleiden.
Klopt helemaal, is hier ook al aangehaald in een andere context.
Gebruikersavatar

julie.vantilt05 mei 2021, 19:22

 131
We weten de vragen niet. En we weten nog niet wie de mol is.
Wat we wél weten, zijn deze 3 dingen:
1. Iedereen zei dat Philip hun mol was en dat ze all-in gingen.
2. Philip en Sven speelden bijna elke opdracht samen.
3. We kunnen er met 80% zeker van zijn dat ook Philip op de foute mol zat.

Mijn hypothese
Sven kan niet de mol zijn.

De argumenten:
1. Het is een compleet vraagteken hoe het kan dat Philip er zo lang ingebleven is. De enige verklaring is dat zowel Philip als de anderen compleet in de verkeerde richting (en dus dezelfde: zie duo Philip - Sven) keken. Als Philip op Lennart of Annelotte zat, zouden zijn antwoorden zodanig anders gelegen hebben dan zijn medekandidaten. En zou hij ofwel in de finale ofwel al veel eerder afgevallen zijn.
2. Sven werd in het begin door veel kandidaten verdacht. Als hij de mol zou zijn, zouden die kandidaten toch veel verder gekomen zijn aangezien de finalisten allemaal niet op Sven stemden.
3. Lennarts naam werd amper genoemd in de verdenkingen. Hij werd door niemand van de afgevallen kandidaten verdacht en ook niet door de huidige finalisten.

Mijn vermoeden:
Philip verdacht Sven.
Iedereen verdacht Philip.
Beiden zijn niet de mol.

Conclusie:
Sven is niét de mol.
Annelotte is niet de mol (wegens te veel geld in de pot).
LENNART IS DE MOL.

Kan iedereen nog volgen? Ik weet het in ieder geval éééécht niet meer.
Gebruikersavatar

eva.timmermans05 mei 2021, 19:55

 21
Dat is dus hetgeen ik ook denk...die 2 vertrouwen elkaar voor geen milimeter, dat komt ook wat over in de voorbije afleveringen. We weten dat Sven op Philip heeft ingezet, ik denk dat er ook gespreid is over die 2 door veel kandidaten sinds die hondenproef....Jasmien liet ook duidelijk haar wantrouwen zien naar Sven toe soms...en dan blijven Lennart en Annelotte over. En ja, die haar reacties lijken me te oprecht en daarnaast is ze ook wel de moneypig van de overblijvers.
Gebruikersavatar

Yvo08 mei 2021, 21:32

 1111  Uma
Een late bedenking. Ik denk dat Sven als nepmol in de finale aflevering Lennart misleidt.
Hierdoor verliest Lennart en wint Sven (Annelotte is mijn mol 😉).
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12