Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Torremolinos12 apr 2021, 17:55

 264
Niet echt een tip, maar toch iets waar ik even op in wil gaan. Katrien zegt: ‘Ik was één mol op het spoor tot vanmiddag of zoiets. Maar ik ben nu genezen van mijn tunnelvisie. Ik heb weer mijn verdenking op 2 mensen gesteld.

Wat kan ervoor hebben gezorgd dat ze die ene ‘mol’ opeens weer minder verdenkt? Ideeën?


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

lode.bellens12 apr 2021, 18:00

 40  Uma
Annelotte was haar hoofdverdachte sinds de pianoproef. Maar door er samen de binge watch proef mee te doen, is ze gaan twijfelen. Hier heeft mol Annelotte Katrien bewust zand in de ogen gestrooid door 2 juiste antwoorden te vinden.
Maar volgens mij is Annelotte wel degelijk de mol. Ze kan hier ook veel tijd gerokken hebben (bv. door Sven eerst niet op te merken).
Gebruikersavatar

Torremolinos12 apr 2021, 18:04

 264
Dat is een mogelijkheid. Het eerste wat bij mij opkwam is dat ze misschien Samina verdacht en die nu had afgeschreven door haar ‘verspreking’ bij de bomproef (die waarschijnlijk na de middag doorging).
Gebruikersavatar

bloedhond12 apr 2021, 18:07

 39
@lode.bellens
In dit fase van het spel zitten de meesten nog niet op juiste mol. Dus als ze op twee mensen spreid en 1 daarvan is de juiste mol (annelotte volgens jou) dan ben ik er vrij zeker van dat Katrien een groen scherm zou hebben.

Dit is pure speculatie natuurlijk maar ik denk dat de twee mensen waar Katrien op spreidde, allebei niet de mol zijn. Volgens mij zat Katrien in aflevering 3 ook op de verkeerde maar had ze gewoon geluk dat ze meer juiste antwoorden dan Noah had omdat Katriens hoofdverdachte meer in dezelfde opdrachten zat met de echte mol en Katrien had ook een pasvraag natuurlijk.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts12 apr 2021, 18:18

 364  Uma
Inderdaad, hier kan je niks uit afleiden buiten het feit dat Katrien altijd fout heeft gezeten. Te snel kandidaten uitsluiten en daar ga je.
Toch straf dat dat elk seizoen opnieuw gebeurt. Ik had van Katrien eerlijk gezegd toch meer voetjes-op-de-grond verwacht.🤷🏻‍♂️
Gebruikersavatar

mjohlan12 apr 2021, 18:33

 328  Yens
@kristof.allaerts Ik vernam daarnet uit haar interview met GVB dat ze vandaag zelfs 6 mol-verdachten heeft. Een beetje laat mischien, maar er is progressie merkbaar bij haar. 🙂
Gebruikersavatar

lode.bellens12 apr 2021, 18:53

 40  Uma
bloedhond schreef: 12 apr 2021, 18:07 @lode.bellens
In dit fase van het spel zitten de meesten nog niet op juiste mol. Dus als ze op twee mensen spreid en 1 daarvan is de juiste mol (annelotte volgens jou) dan ben ik er vrij zeker van dat Katrien een groen scherm zou hebben.
Dat wringt bij mij inderdaad nog. Dat er zoveel anderen dan wel groen halen. Maar sommige vragen zijn zo moeilijk, zelfs al zit je op de juiste mol. Zoals die postcode-vraag. Je moet het maar weten.
Misschien is ze wel voor 2 totaal andere verdachten gegaan. Dat kan ook e.
Gebruikersavatar

Poirot12 apr 2021, 23:02

 299
Ik denk dat ze op de juiste mol zat, maar die zichzelf in een van de opdrachten zo erg als een kandidaat gedroeg dat ze daardoor uit haar tunnelvisie is geraakt en daardoor op andere kandidaten moest stemmen. Door die tunnelvisie heeft Katrien minder op de andere kandidaten gelet waardoor ze minder informatie over die kandidaten heeft, en heeft ze dus minder vragen goed beantwoord.
Gebruikersavatar

Witse12 apr 2021, 23:39

 4
Dat lijkt me toch een bijna onmogelijke theorie.
Stel dat Katrien 10 vragen op de juiste mol heeft ingevuld en er 8 van juist heeft, en 10 op de verkeerde mol, met ook nog 1 of 2 vragen juist ingevuld, dan moeten de overige 5 kandidaten al allemaal weten wie de mol is en toch minstens 9 à 11 vragen juist hebben ingevuld.
Dan moet het wel een heel slechte mol zijn dit jaar denk ik.
Gebruikersavatar

Skaeg13 apr 2021, 16:00

 108
Dat kan ook.
Maar ga je als niet-mol dan de mol niet vlug willen uitschakelen? Annelotte kreeg maar één stem in de hele reeks stemrondes.
Dan is het duidelijk dat het geld weinig belang heeft en iedereen enkel maar de reis/de finale/.. wilt.

Ik denk wel dat Annelotte sowieso de sleutel is.

Ofwel kwam Katrien tot de conclusie na de opdrachten, waarbij ze altijd bij Annelotte zat (of erop keek, in't stadion), dat ze de mol is (of ze nam haar weer op in de 'spreiding') en is dit fout.
Of ze kwam tot de conclusie dat ze niet de mol is, had ze geen enkele vraag op Annelotte gemikt tijdens de eliminatie, maar blijkt Annelotte wel de mol te zijn.

Oa doordat ze bij het tv kijken té goed mee hielp of die indruk gaf naar Katrien toe. Wat in't voordeel spreekt van deze theorie is dat ze wist dat Annelotte iets 'gemakkelijk' fout speelde op de piano en dus misschien daarvoor wel in haar lijstje verdachten kwam.

Maar dan denk ik weer dat Kevin dat ook zo moet gedacht hebben en Annelotte verdacht vond. En Kevin vloog kort erna er wel uit.

@MOLLENJAGER-DT: Ik zou toch oppassen met zeggen dat het zwakke argumenten zijn. Hebben ze alle argumenten aan de kijker getoond? En haar argumentatie bleek te werken, ze speelde gewoon meer op emotie dan op ratio. Als recruiter zal ze wel ook niet zwak zijn in psychologie.

Effe eigen tegenargument; Ze had natuurlijk de bom onder haar. Maar dan is het nog altijd kiezen tussen niks of niks én pasvragen weggeven aan iemand anders, want je kan altijd ervan uit gaan dat het geld dan niet gekozen wordt.
Gebruikersavatar

Thibaud Dedier13 apr 2021, 16:38

Deelnemer  46
lode.bellens schreef: 12 apr 2021, 18:53 Dat wringt bij mij inderdaad nog. Dat er zoveel anderen dan wel groen halen. Maar sommige vragen zijn zo moeilijk, zelfs al zit je op de juiste mol. Zoals die postcode-vraag. Je moet het maar weten.
Misschien is ze wel voor 2 totaal andere verdachten gegaan. Dat kan ook e.
Helemaal juist : de vragen vereisen effectief dat je continue bezig moet zijn met vergaren van details en dat je die ook nog eens goed moet memoriseren...vergeet niet dat het er om gaat dat je één vraag beter hebt (of sneller hebt geantwoord) dan de laatste he...in deze faze van het spel kan je dus zelfs als je vrij juist zit, verliezen tov van een kandidaat die net wat geluk heeft gehad met zijn/haar antwoorden (heel wat vragen zijn immers binair: zat de mol in wagen 1 of 2 bvb)
Gebruikersavatar

Suspicious13 apr 2021, 17:28

 106
Is het bekend of de mol doorheen de reis ook na elke eliminatie ingelicht wordt wie uit de groep kandidaten de meeste antwoorden correct heeft en hem/haar dus al meerdere dagen in het vizier heeft?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12