Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

inneke.vangelder13 apr 2021, 23:48

 8
Korte bedenking: zou het mogelijk zijn dat Annelotte een knop heeft om tussen de herfstbeelden te zappen en dat daardoor de telling bij de zipline niet lijkt te kloppen?
Gebruikersavatar

Poirot13 apr 2021, 23:55

 299
Ik denk niet dat ze op de knop kan drukken zonder dat het opgemerkt wordt. Maar het kan wel. Het kan ook een speciale knop zijn in de app die ze gebruiken
Gebruikersavatar

SiMol14 apr 2021, 00:16

 264
Lijkt me sterk dat Annelotte de timing van de herfstbeelden kan aanpassen.

Ten eerste moest ze dan al weten dat er iemand de zipline gaat gebruiken (kan je wel zien het bewegende touw).
Ten tweede zit Katrien naast haar en kan meevolgen op de smartphone, daarnaast kon even goed Katrien de afstandsbediening genomen hebben. Dan zou Annelotte deze moeten opeisen of weigeren deze te geven moest deze gevraagd worden.
Ten slotte konden de kandidaten aan de zipline ook tellen, dan moest Annelotte al maken dat ze niet (veel)te vroeg de beelden zou wisselen of Samina (en Jasmien als ze mee telde) wisten dat de timing niet klopte. Zelfde geldt voor Katrien, het zou haar dan ook eventueel kunnen opvallen dat de beelden plots sneller verspringen.

Probeer zelf eens tot 40 te tellen en je zal zien dat er ook al verschil opzit met een klok, daarnaast is het ook zeer moeilijk in te schatten hoelang de zipliner nodig heeft om het deel buiten beeld af te leggen. Het leek me ook niet dat de zipliner kan versnellen of vertragen. Gewoon moeilijk te timen of een mol die net wel (door voorkennis) heel goed kon inschatten hoe lang het deel buiten beeld duurde en dus te vroeg (of te laat) kon vertrekken.

Als er dus al bewust gesaboteerd is bij de zipline, zou ik het eerder bij de kandidaten daar zoeken dan bij Annelotte.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts14 apr 2021, 01:03

 364  Uma
De volgorde is ergens wel veranderd geweest. (of er is nooit een volgorde geweest en de switch gebeurt random)
Enkele verdachten zaken ivm de webcams.

Uit de beelden van Annelotte en Katrien kunnen we de volgorde van de webcams afleiden:
1. Chicken Dance plein (Sven)
2. Kissed by Fire - Alatsee (Philip)
3. Storm op komst afdaling (van de hikers)
4. Stok - Het eiland (van de hikers)
1. Chicken Dance plein
enz...

Echter op 29:17 (gemonteerd aan het begin van het spel) krijgen we een shot waarbij de volgorde niet klopt. We gaan van Chicken Dance plein naar de Storm op komst afdaling. Op de tv zie je weinig verschil, maar als je naar het raam kijkt lijkt het alsof het al donker begint te worden. (kan setting van de camera zijn)
Afbeelding

Random foto wanneer het buiten licht is:
Afbeelding

Heel bizar dat tijdens het spel de volgorde dezelfde lijkt te blijven, maar bij dit ene shot van mogelijk na het spel (donker buiten) de volgorde veranderd is.

Het kan fantasie zijn, maar zou het kunnen dat ze ons duidelijk willen maken dat de Mol op één andere manier de volgorde van beelden heeft kunnen beïnvloeden, door ergens een stekkertje even uit te trekken en terug in te steken?
Het zal een beetje afhangen van hoe alles technisch in elkaar zit, maar volgens mij kan het wel dat wanneer het centrale punt tijdelijk geen beeld binnenkrijgt, de volgorde verandert.

Dit zou het glorieuze tel-fiasco van Samina wel kunnen verklaren.
- Samina die alleen aan haar schermpje staat en snel kan saboteren.
- Jasmien die zegt "Ik loop naar boven", saboteert en dan terug naar Samina komt om mee te tellen.

Het kan natuurlijk ook dat er nooit een volgorde is geweest en er gewoon naar een volgende random webcam wordt gesprongen.

Ik krijg er toch een beetje een Elisabet-in-de-tunnels gevoel bij: echte sabotage.
Gebruikersavatar

Cedric14 apr 2021, 12:14

 2834  Uma
Ook hier: Zelf al is de volgorde anders, weet dat er ook beelden worden geschoten tijdens de testfase van de opdrachten, dus voor de opdrachten écht plaatsvinden. Mogelijk is het beeld met de andere volgorde dus in die periode geschoten.
Gebruikersavatar

zigzag16 apr 2021, 18:48

 4  Sven
Denk niet dat ik dit hier al gelezen heb: zowel Jasmien als Samina lijken op een gegeven moment een geheime knop in te drukken als de rode lamp gaat branden.
Bepaalt de mol wanneer Annelotte en Katrien het beeld te zien krijgen?

Bij Jasmien ziet het er echt heel verdacht uit (eenmaal je het opgemerkt hebt, that is) maar het lijkt wel een tikje nutteloos op dat moment.
Tenzij ze pas drukt als Lennart de tak voldoende buiten beeld heeft laten zakken?

Bij Samina is de timing dan weer heel verdacht.
Net als Jasmien uit beeld zoeft aan de zipline, ziet het eruit alsof ze een knop indrukt en springt de rode lamp aan...
Gebruikersavatar

Submerged16 apr 2021, 19:21

 21  Yens
Ik heb die opdracht nu al twee keer herbekeken, en ik heb nog steeds geen idee over welke knop je het hebt.

Misschien een screenshot nemen?
Gebruikersavatar

Submerged16 apr 2021, 19:49

 21  Yens
Ik denk dat ze gewoon haar hand gebruikt om tegen te steunen, ik zie daar geen knop.

Ik zou het ook raar vinden als het ene beeld minder langt duurt dan het andere (en vooral niet altijd even lang)
Gebruikersavatar

zigzag16 apr 2021, 19:51

 4  Sven
Jasmien:
Afbeelding

Samina 1:
Afbeelding

Samina 2:
Afbeelding
Gebruikersavatar

zigzag16 apr 2021, 20:04

 4  Sven
Nee nee er is voor alle duidelijkheid geen knop te zien.
Het gaat me om verdachte handbewegingen die erop zouden kunnen wijzen dat er mogelijk een knop is.
Net op momenten dat het lampje aangaat.

Best even naar de bewegende beelden kijken...