Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Klaartje17 apr 2021, 17:51

 2245  Uma
@Van Zwam Klopt wat je zegt over die "15, 16", het lampje gaat dan uit in plaats van aan. Dat was een vergissing (of tikfout 🙂). Het gaat uit na vijftien seconden, maar is dat werkelijk zo of gaat het uit omdat iemand dat wil doen uitgaan of gaat het uit, maar klopt die timing van Samina helemaal niet?

Ook dat snelheidsverschil tussen Lennart en Jasmien is verdacht. Daalt iemand te traag of juist te snel? Het is daar qua timing helemaal in de soep gedraaid in elk geval.
Gebruikersavatar

masterveecee17 apr 2021, 20:00

 3547  Sven
Het valt mij nu pas op dat die rode lampjes dezelfde zijn als van de carpool karaoke 😜
(tenzij het hier al eens stond)
Gebruikersavatar

Poirot17 apr 2021, 20:18

 299
Heeft er iemand al een echte aflevering van Herstbeelden gekeken en geteld hoeveel seconden er tussen de beelden zaten?
Gebruikersavatar

Jay-Lo17 apr 2021, 20:25

 1690  Sven
Samina telt verkeerd, ze telt een 5 tal seconden te traag als het lampje uit is. Bij de afdaling telt ze ongeveer juist, waardoor ze een beetje tijd moet rekken. Ik kan het niet bewijzen, maar ik denk niet dat de camera te bedienen was. Zouden Katrien en Annelotte dat niet in de mot krijgen als de uitzending niet meer klopt.
Nochtans lijkt het volledig aan Samina te liggen dat het zowel bij Jasmien als bij Lennart fout liep.
Is het mogelijk dat zo'n ziplijn van bovenaf tegen te houden is? Indien dat zo is, hebben we dan de schuldige te pakken? Lennart vraagt aan Samina in eerste instantie om te tellen, goede zet, Lennart. Als Jasmien afdaalt, staat Lennart bovenaan bij het begin van de ziplijn. Zou hij haar hebben kunnen afremmen?
Maar wanneer Lennart de tweede poging onderneemt is er niemand die hem controleert. Jasmien staat Samina te controleren bij het tellen en komt daarna tot de conclusie dat er verkeerd geteld was.

@Poirot Dit was een gesimuleerde uitzending, enkel met de beelden van de 4 camera's daar in de buurt.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts17 apr 2021, 20:29

 364  Uma
Poirot schreef: 17 apr 2021, 20:18 Heeft er iemand al een echte aflevering van Herstbeelden gekeken en geteld hoeveel seconden er tussen de beelden zaten?
De lentebeelden van vandaag gaven 30 seconden per webcam. Maar ik denk dat we ons daar beter niet op baseren.
Gebruikersavatar

Poirot18 apr 2021, 00:46

 299
Ja het viel mij ook op tijdens het kijken dat de timeline niet helemaal klopte. Hier is duidelijk zwaar in gemonteerd
Gebruikersavatar

kristof.allaerts18 apr 2021, 02:00

 364  Uma
@Van Zwam Inderdaad, je wordt daar knettergek van.

Wanneer Jasmien zegt dat het slecht getimed is, lijkt dat tegen Samina te zijn. Maar dat is boven tegen Lennart.

Het begint al bij de start van de afdaling. Volgende shots komen andersom in de uitzending.
In dit shot staat ze volgens mij nog met haar voeten tegen de rotswand.
Afbeelding
Afbeelding

Dan blijft Jasmien stil hangen sowieso buiten beeld, waardoor ze uit het rood gaat.
Afbeelding

Dan na wie weet hoeveel tijd, schiet ze terug in gang.
Samina roept "blijf hangen, blijf hangen" en dan zie je net haar voeten in beeld komen. Lampje is nog altijd uit.
Afbeelding

Lampje weer aan. (Dus ze heeft daar echt lang gehangen)

Dan blijft ze weer stil hangen, bij de bingewatchers in beeld
Afbeelding

Dan komt er beweging in en gaat ze weer uit het rood gaan, al dan niet door invloed van een eventueel aanwezige schakelaar.
Afbeelding

Dan gaat ze al schokkend verder naar beneden.
Afbeelding

Het viel mij wel op dat er iets naar beneden valt. Lijkt mij te zwaar om een blaadje te zijn.
Misschien is er iets afgebroken waardoor ze stil bleef hangen? Indien ja, gelukkig is ze heelhuids beneden geraakt.
(Of was ze zelf aan het saboteren? 😇)
Afbeelding
Gebruikersavatar

masterveecee18 apr 2021, 09:06

 3547  Sven
Trouwens, het kan goed zijn omdat Lennart en Jasmien anders wegen dat de tijd om af te dalen verschilt.
Gebruikersavatar

filiep.portugees18 apr 2021, 14:27

 407  Uma
Klaartje schreef: 17 apr 2021, 12:28 Wat ik heel ongelukkig gekozen vind in dit topic is de titel: "Geheime knop bij herfstbeelden?"
Volgens mij is er helemaal geen sprake van een geheime knop waar iemand op zou kunnen drukken om de beelden die de twee bingewatchers te zien krijgen te manipuleren.
Zouden die handbewegingen niet kunnen komen doordat kandidaten op cruciale momenten proberen goed te zien wat er op het schermpje verschijnt, maar dat lichtreflecties dit bemoeilijken?
Dan is het vaak voldoende je hand op een bepaalde plaats te houden (de ene keer links van het scherm, de andere keer rechts) om zo wat schaduw te creëren, om dan weer duidelijk te kunnen zien wat er op het scherm te zien is.
De proef gebeurt in open licht, je moet maar eens proberen goed op een (TV/computer)scherm te zien wat er gebeurt als het licht erop schijnt.
Dat houten kastje zal wel een beetje helpen daarin, maar mogelijks niet voldoende.

Over die doek achteraan het scherm, die heb ik toch ook gezien op het schermpje van Philip en Sven.
Gebruikersavatar

Klaartje18 apr 2021, 15:00

 2245  Uma
@filiep.portugees

Filiep, bij de monitors van Philip en Sven heb ik zo geen doek (of zeiltje) gezien, dat is me toch ontgaan dan.
Misschien kan je eens (indien mogelijk) een screenshot tonen waar dat "doek" in beeld was bij (een van) de monitors van de bikers?

Wat je zegt over storende lichtinval op een scherm, klopt wel, maar dan zou ik mijn handen toch dichter bij het scherm houden, want zoals Samina dat deed, leek me dat toch niet veel af te doen als het de bedoeling was om de lichtinval af te blokken.
Gebruikersavatar

mjohlan18 apr 2021, 15:36

 328  Yens
@Klaartje Waarom je fascinatie toch voor het doekje aan de achterzijde van de houten behuizing met monitor? Nu ik begrip wel ergens je "visuele fixatie" 🙂maar het is gewoon een praktisch en polyvalent technisch ding.
1° Hierdoor is het eenvoudig om achteraan de monitor alle elektrische verbindingen (voeding, kabels van/naar camera en CCTV multiplexer) aan te sluiten en nadien schermt/dekt het geheel enigszins mechanisch en esthetisch af.
2° Bijkomend, en zie de verschillende opstellingen, met die open achterkant kan je eenvoudig verschillende bevestigingssystemen aanbrengen. Zo zal je zien dat bij de zipline-proef er een nylon spanstrips doorheen de buizing werden gelust om aan de borstweringstructuur vast te maken.
Afbeelding
Afbeelding
Zo lijkt me de monitor aan de boom met een ijzeren hoekprofiel aan de bovenzijde te zijn vastgemaakt. Het werd wel mooi decoratief weggemoffeld door wat mos en takjes. 😃
Gebruikersavatar

filiep.portugees18 apr 2021, 16:45

 407  Uma
Klaartje schreef: 18 apr 2021, 15:00 @filiep.portugees

Filiep, bij de monitors van Philip en Sven heb ik zo geen doek (of zeiltje) gezien, dat is me toch ontgaan dan.
Misschien kan je eens (indien mogelijk) een screenshot tonen waar dat "doek" in beeld was bij (een van) de monitors van de bikers?
Wat dacht je van dit?

Afbeelding
Klaartje schreef: 18 apr 2021, 15:00 Wat je zegt over storende lichtinval op een scherm, klopt wel, maar dan zou ik mijn handen toch dichter bij het scherm houden, want zoals Samina dat deed, leek me dat toch niet veel af te doen als het de bedoeling was om de lichtinval af te blokken.
Ik weet ook niet waar op dat moment de lichtinval precies zat, maar was het niet zo dat Jasmien ook van die 'rare' bewegingen maakte?
Ik ga ervan uit dat als er een geheime knop is, dat dan slechts één kandidaat (de Mol) hiervan op de hoogte is, en er niet meerdere op die knop zitten te drukken.
Bij de ene camera was het overigens aan de linkerkant, bij de andere aan de rechterkant.
Lijkt mij dan ook niet zo logisch, je zou denken dat een geheime knop iedere keer op dezelfde plaats zit, en niet een keertje links en een keertje rechts.