Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

ManMolDeMolMan18 apr 2021, 19:47

 12  Uma
Ik heb een vergezochte theorie die ik al eventjes vertel aan iedereen die het wil horen (en eerlijk gezegd ook aan wie het niet wil horen 😂), tijd om het even met dit forum te delen: Isidoor zal volgens mij een belangrijke rol spelen voor de mol dit jaar. Mijn hersenspinsels:

De 'meta'
Cinemaliefhebbers hebben het woord 'meta' misschien al eerder gehoord. Merriam Webster omschrijft het als "showing or suggesting an explicit awareness of itself or oneself as a member of its category : cleverly self-referential".

In online games wordt ook vaak gepraat over "de meta", dan bedoelt men de "Most Effective Tactic Available". Die meta evolueert constant omdat spelers inspelen op de huidige meta en hun tactieken aanpassen. In een game met verschillende klassen (healer (teamgenoten health bijgeven), tank (schade berokkenen aan de tegenstander), ...) zijn bepaalde combinaties klassen vaak dominant bij de spelers omdat die specifieke combinaties op een bepaald moment goed werken. Nadat een bepaalde meta al een tijdje de standaard is (bvb: veel healers en weinig karakters die schade doen), komt iemand met een nieuwe tactiek die beter werkt dan de huidige (bvb: allemaal karakters die schade doen en meteen de healers uitschakelen om zo het voordeel van de tegenstander weg te halen). Als die tactiek goed werkt, dan zullen meerdere spelers die beginnen gebruiken, tot iemand weer met een nieuwe tactiek komt die effectief is tegen die vorige. Rinse and repeat.

Oké ManMolDeMolMan, lange uitleg over games, wat ben ik daar nu mee?? Wel beste forumlezer, ook in de mol is er een bepaalde meta! En zoals in online games, verandert die ook van tijd tot tijd, want elk jaar zijn kandidaten zich meer en meer bewust van het spel, en van de beste tactieken.

Meta in De Mol
In seizoen 5 (2017) ging Davey all-in op Eline in een van de eerste afleveringen. Omdat hij de eliminaties bleef overleven, was hij er voor de rest van het programma zeker van dat Eline de mol was. Ballsy tactiek, maar uiteindelijk is hij gewonnen. In latere seizoen zie je meer en meer kandidaten hem dit nadoen (niet altijd even succesvol, maar oke). Ik ben hier aan 300 per uur conspiracy theorieën aan het verzinnen, dus ik heb geen tijd om voorbeelden te gaan zoeken, maar dit seizoen bijvoorbeeld ging Philip naar eigen zeggen all-in in aflevering 2.

Dat vorige was een voorbeeld van de tactieken van de kandidaten, maar ook de programmamakers moeten geregeld van tactieken veranderen. Een seizoen dat er bij mij uitspringt (misschien omdat ik toen de mol eens juist had geraden 😂) was seizoen 6, met Pieter als mol. Ik herinner me nog levendig de aflevering waarin getoond wordt hoe er gemold is, specifiek hoe Pieter getraind heeft op baseball, en hoe hij vervolgens een homerun sloeg Mexico. Als ik het goed op heb heeft dat zelfs Baha, die uiteindelijk finalist werd dat jaar, serieus doen twijfelen.
De productie moet voor het volgende seizoen op zoek naar een nieuwe tactiek, want nu gaan kandidaten het verdacht gaan vinden als iemand een bepaalde proef 'verdacht' goed kan. Voor kandidaten is de meta dus veranderd. Een goede counter hiertegen was de beslissing van de programmamakers om de mol pas te kiezen tijdens de reis in het seizoen erna (Elisabet). Hierdoor kon je als kandidaat er niet meer op af gaan dat de mol op voorhand getraind had op de opdrachten. Prachtige zet van de makers.

Oké, even gedaan met specifieke voorbeelden, deze post wordt al lang genoeg zo 😂

Het verbreken van de meta
Zeker nu het programma alweer 6 jaar aan een stuk aan de gang is in huidige tijden (ja, ik ben maar een prille twintiger als je het nog niet gemerkt had 😉), zie je dat de kandidaten meteen weten waar ze aan meedoen. Ze weten dat ze af en toe eens rare wendingen mogen verwachten, en dat ze af en toe eens uit het niets in een opdracht gesmeten zullen worden. Zie: als de kandidaten in aflevering 2 (dit seizoen) in de auto zitten en op kleine baantjes rijden voor de bunkerproef zegt iemand: "Hmm hier klopt iets niet, we rijden op kleine baantjes, en daar is een grote weg?" (geparafraseerd - opnieuw: we doen hier aan conspiracy theorieën, geen exacte wetenschap 🥨). Als productie wordt het elk jaar moeilijker om kandidaten te verrassen, want ze weten dat er rare shit zit aan te komen omdat ze het concept kennen van vorige jaren.

Hier begint eindelijk mijn grote theorie (ja ik weet het, deze post is nog lang niet gedaan 😭 hier, neem nog een pretzeltje voor onderweg: 🥨): manieren waarop de productie in vorige seizoenen geprobeerd heeft om een nieuw, onvoorspelbaar, element toe te voegen aan het programma: de groep is opgesplitst in twee groepen, één groep gaf aan dat ze de mol wilden zijn, de andere groep gaf het tegenovergestelde aan (weet niet meer welk seizoen dit was, sorry, heb ook geen tijd om het op te zoeken want straks begint de volgende aflevering en ik ben hier nog altijd furieus aan het typen zoals Jim Carrey in Bruce Almighty) Afbeelding

Of twee seizoenen geleden, waar de mol pas tijdens de reis werd gekozen. Door deze nieuwe elementen toe te voegen, maakt de productie het moeilijker voor kandidaten om elk jaar hun steeds groeiende kennis van het programma te gebruiken in tactieken. En wat is dit jaar het nieuwe element? Nee, niet Noah (alhoewel, ik moet toegeven, dat was echt wel cool haha) - ISIDOOR! (Ja sorry de titel gaf het al een beetje weg, maar de halve roman hierboven heeft misschien wel al wat de spanning opgebouwd? 😂). Uiteraard was het feit dat de mol tijdens de eerste aflevering nog vervangen kon worden een grote plottwist, maar die onzekerheid ("Is degene die door de slaglinie is geraakt nu de mol, of is het toch een kandidaat met veel geluk?") zou maar zo lang bij de kandidaten blijven spelen als de tijd dat die persoon nog in het spel zou zitten (of helemaal niet in het geval dat er niemand door het paintballveld was geraakt). Dus, er is een tweede nieuw element, die sowieso blijft tot het einde van het programma: een dierlijke mollenjager! 😍

Volgens mij gaat de mol dit seizoen zwaar mollen met Isidoor, zonder dat de kandidaten het erg gaan doorhebben. De nieuwe elementen die ik hierboven heb omschreven werken vooral omdat er geen precedenten voor zijn. Kandidaten kunnen oude tactieken niet meer gebruiken als het spel veranderd is. Hetzelfde zien we ook bij de verborgen hints voor het publiek thuis, er wordt niet vaak eenzelfde concept twee keer gebruikt: zie bijvoorbeeld de tweets van GDC die gepost werden op een bepaald uur, en dan Eline (de mol) die in beeld kwam met een klok die op datzelfde uur stond in de aflevering, of liedjes in de playlist van de mol die telkens verwezen naar opdrachten. Bepaalde hints kan de productie maar één keer gebruiken, want het volgende seizoen zitten alle molloten de afleveringen frame by frame af te speuren voor gelijkaardige hints (nja, ik ook... guilty as charged😂). Als ze dit seizeon zouden mollen met Isidoor, dan kunnen ze volgend jaar geen huisdier meer nemen (of misschien toch niet als molwapen), want dan weet iedereen al dat ze ermee gaan foefelen.

ANYWAY, Samina zegt: "Ja, ik heb al 30 jaar een hond, ik zie dat: die hond kent Annelotte" (opnieuw een parafrase, conspiracies wachten niet op de exacte waarheid 🥨). Dit zou me eerlijk gezegd zwaar verbazen. De productie wil altijd alles zo goed mogelijk in de hand hebben, want als er op voorhand lekt wie de mol is, dan is heel het programma waar ze zo lang aan gewerkt hebben om zeep. Ik denk echt niet dat ze het risico gaan nemen van de mol al op voorhand kennis te laten maken met onze cutie van dienst, want je kan dat beest echt niet zeggen "Oké, nu even doen alsof je die niet kent" haha. Beeld je in dat ze de hond vrijlaten, en dat ie gewoon recht naar de mol rent en begint te kwispelen en te springen 😂, dat lijkt me gewoon te gevaarlijk. MAAR, het opent wel echt een prachtig tussenweggetje op: wat als de mol dus wel degelijk gaat mollen door middel van de hond, maar dat hij/zij het voorbereidingswerk pas kan aanvangen TIJDENS de reis? Afbeelding

Kandidaten hebben een meta, maar ook de mol geven ze elk jaar toch meer en meer uitdagingen. Het lijkt me wel iets heel laatste-aflevering-achtig waar ze dan tonen hoe de mol Isidoor vanalles heeft geleerd tijdens de reis, terwijl de anderen aan het slapen waren of zo, en dan hoe de hond dingen gemold heeft tijdens de reis in plain sight zonder dat de rest het door heeft. Long story short: ik denk dat de mol de opdracht had om tijdens de reis close te geraken met Isidoor, en hem commando's aan te leren die in toekomstige proeven dingen gaan kunnen doen mislukken zonder dat het opvalt. Commando's die je gewoon in een normale zin kan wegmoffelen, zodat mensen niet door hebben dat je een commando aan het geven bent. Zo zullen de kandidaten de actie van Isidoor niet linken aan jou, maar zullen ze denken dat het gewoon tegenslag is (dogs will be dogs). Ik denk dus dat Annelotte Isidoor heel goed gaat trainen om op die knop te drukken, zodat iedereen gaat denken dat ze een goeie job heeft gedaan in het opleiden van de hond, en zodat niemand haar niet verdenkt, maar dat ze dan uiteindelijk nog andere commando's ertussen gaat moffelen waardoor iets niet lukt of zo. Tijdens de opdracht waar Isidoor op de rode knop gaat moeten duwen zal dit uiteraard handig zijn, maar ik veronderstel dat er vanuit de productie (samen met de mol) al is nagedacht over hoe Isidoor ook tijdens andere proeven roet in het eten zou kunnen gooien. (Tijdens de dominoproef heeft hij bijvoorbeeld al blokjes omver geduwd, maar ik denk dat dit eerder per ongeluk was, aangezien Isidoor op dat moment nog niet echt lang in het spel was en de mol dus nog geen tijd zou gehad hebben om hem te trainen. OF WAS HET TOCH EEN COMMANDO? Als ik even m'n hoedje van zilverpapier opzet en full conspiracy mode ga, dan zou dat wel absoluut prachtig mollenwerk zijn.

Alright, wat heb ik tot nu toe om deze batshit crazy conspiracy te ondersteunen? Niets.

Nee grapje lol, Annelotte zat in het "walk in the park"-gedeelte van de opdracht. Toevallig als dit een alleenstaand feit zou zijn, maar dat was uiteraard niet alles: ze begint ook met het verdelen van de honden (niet expliciet en opvallend, maar door bepaalde groepen honden aan bepaalde mensen te geven: "Wie is er niet zo voor honden? Ah oké Sven, pak jij maar die kleintjes daar dan", zeer mollig (ook hier weer, dit is geen exacte quote. Ik ben dit zo snel mogelijk aan het uittypen voor de aflevering begint lol, misschien check ik later naar hard bewijsmateriaal en plak ik hier en daar een gifje)), en ze gaat dan ook meteen voor den Isidoor. Ze neemt de andere twee hondjes die bij hem aan een paaltje stonden uiteindelijk ook, maar ze pakt echt als eerste specifiek Isidoor en gaat dan pas naar een ander paaltje denk ik. Als ze de mol is dan wou ze natuurlijk zeker Isidoor te pakken hebben, want ze hebben al schijteveel shit (💩💩) voorbereid dat ze moet doen met die hond, en dat alles valt in het water als ze hem nu niet direct kan pakken, want nu komt het volgende deel van het plan en mijn conspiracy theorie (grappig genoeg is dit ook het deel van het verhaal waar de meeste mensen waaraan ik dit vertel afhaken 😂🙁): ze moet ervoor kunnen zorgen dat zij hem mag trainen, en ook dat dat de logische beslissing wordt voor de groep. Dus dat ze niet moet zagen om de trainer te kunnen worden, maar dat mensen spontaan aan haar denken als ze een trainer moeten kiezen. Lekker onopvallend.

Nu, ik besprak hiervoor al waarom ik denk dat de mol niet op voorhand in contact is gekomen met Isidoor, dus hoe doet ze dit dan? ZE GEEFT HEM GWN KWEETNIEHOEVEEL SPEKKEN TIJDENS DIE WANDELOPDRACHT!!! (spekken = snoepjes voor de niet-West-Vlamingen)
Ooooh hoe prachtig zou het niet zijn als we achteraf zien dat ze hondenkoekjes in haar zak heeft zitten, en dat ze die kerel gewoon heeltijd zit vet te mesten als Sven en Phluppe niet aan het kijken zijn.

Ze konden de hond nie op voorhand aan Annelotte voorstellen, want dat zou al te verdacht zijn voor Sven en den Phlipper tijdens de opdracht, en eerlijk gezegd daarna waarschijnlijk ook nog voor de rest van de kandidaten. Door gewoon snoepjes te geven kweek je ook al een band I guess, maar low key genoeg om mensen te doen geloven dat je gewoon een snelle klik hebt met de hond, of dat je dat opgedaan hebt tijdens het wandelen. Lichte affectie vs KWISPEL KWISPEL KWISPEL OMG BAASJE BAASJE OMG IK KEN JOU 😍.

Nu, opdracht geslaagd: ze mag Isidoor trainen (en ze heeft hem tevens geadopteerd na het programma, maar daar mag je niet te veel achter zoeken denk ik: het is beter dat de productie dat zelf zegt, dan dat iemand Annelotte tegenkomt bij de bakker met Isidoor aan de leiband, dat zou meteen een hele hoop theorieën kweken op social media) . Volgens mij gaat ze nog veel mollen met Isidoor als ze de tijd heeft gehad om hem commando's te leren, maar ze gebruikt hem nu al als excuus om onoplettend te zijn (bijvoorbeeld in de bingewatch opdracht: "Ah ja ik heb dat scherm niet gezien want ik moest letten op Isidoor en ook nog eens kijken naar die series" - nog maar eens parafrase, you know the drill, er staat sushi op me te wachten, het is al 19:30, en ik moet de pronostiek van met de collega's nog invullen 😱).

OOK NOG: alle honden hadden kledij aan die verwees naar hun eigenaar. Ja, als ik dat hoorde was ik al direct aan het kijken of iemand niet dezelfde kleuren aanhad als de weeshond (geel topje, blauwe uiteinde), maar nope (wel, Annelotte had een jeansbroek en een trui met een gele colle aan, maar de trui had ook nog duusd andere kleuren dus nah- en dat zou echt te veel opvallen voor de kandidaten daar denk ik -). MAAAAAR zoals HannesMol op dit forum mooi opmerkte (HannesMol @ Afl 3 - Opdracht 2: Dogsitters):
De honden dragen de kleren van hun baasje

Isidoor draagt geel en blauw. Annelotte heeft blauwe jeans en trui met geel aan.
En ze is van Dilbeek, met stadskleuren geel en blauw.
Als je even Isidoor zijn tenuetje en de vlag van Dilbeek naast elkaar zet:
Afbeelding
Afbeelding

👀👀👀 Dit is abstract genoeg dat niemand van de kandidaten het op dat moment gaat doorhebben - want wie kent de kleuren van de vlag van Dilbeek lol, maar terwijl is het wel genoeg van een hint voor de kijkers. Deze soort 'verborgen clues' zijn wel gevaarlijker om op af te gaan vind ik, omdat er sowieso ook veel random dingen gewoon gaan passen bij iets, maar daarvoor is het natuurlijk niet met opzet in het programma gestoken. (maar oké ik ga het toch gebruiken als confirmation bias voor mijn tunnelvisie lol)

Oké, tijd voor sushi en De Mol. Nu enkel hopen dat Annelotte er vandaag niet uitvliegt en dat dit allemaal niet voor niets was...
Btw, hieronder een bonusfoto van ik die m'n theorie uitleg aan... letterlijk iedereen die ook maar over De Mol begint. ManMolDeMolMan out! 🤜🎤
Afbeelding
Gebruikersavatar

WHATSERNAME19 apr 2021, 10:46

 5
Omdat hier nog niemand op gerageerd heeft, en omdat ik dit toch een zeer mooie ( al dan niet door tunnelvisie gevoerde) analyse vind, wou ik hier toch ook op reageren en mijn appreciate uiten voor dit stukje 🙂.

Als blijkt op het einde dat annelotte de mol is en dat ze isidoor vanalles heeft aangeleerd behalve wat hij zou moeten doen, dan zou ik dit persoonlijk geniaal vinden!
Gebruikersavatar

Molan19 apr 2021, 11:12

 17
Allereerst respect voor het uittypen van die lange tekst😂
Het is zo'n mooie theorie dat ik er bijna geen afbreuk aan wil doen, maar ik heb toch een klein puntje van kritiek... (I know, sorry)
Als student met enkele psychologievakken heb ik al vaak geleerd over conditionering (Pavlovreactie enzo). Mij lijkt het sterk als de mol Isidoor van alles zou kunnen aanleren tussen de opdrachten door en wanneer de anderen het niet merken. Het zal sowieso al een werk van lange adem zijn om hem nu te leren op die rode knop te duwen, maar om er dan nog eens andere trucjes bij te leren...?

Conditionering is een werk waar veel tijd in kruipt. Dit is iets waar je best enkele weken over doet (daarom denk ik ook dat de rode knop pas in de voorlaatste of in de finaleaflevering gebruikt zal worden). Plus: het lijkt me ook lastig voor Isidoor als hij al die verschillende trucjes gaat moeten opslaan in zijn kleine kopje.

Uiteraard hoop ik voor jou dat jouw theorie toch steek houdt. Dan heb je die tekst niet voor niets geschreven, maar toch: goed gevonden alvast 😉
Gebruikersavatar

WHATSERNAME19 apr 2021, 13:36

 5
Ik ben de aflevering aan het herbekijken en nu wil ik deze theorie nog wat bijvoederen...

Bij het bezoek zegt annelotte iets van " gij moet thuis al efkes... maar wacht daar komen we nog toe" Ik vraag mij al van gisteren af wat hier eigenlijk gezegd wordt...
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Jay-Lo19 apr 2021, 14:20

 1690  Sven
De zus van Annelotte moet het thuisfront al warm maken voor Isidoor, want ze is daar al van plan om hem mee te nemen. Haar zus zal haar wel goed kennen, aangezien ze meteen vraagt 'ga je die meenemen naar huis?'
Gebruikersavatar

Cadfael19 apr 2021, 14:40

 229  Uma
Yes, dat Annelotte Isidoor adopteert, is dus geen indicatie dat ze de finale haalt. Ze had dit plan hier dus al
Gebruikersavatar

SherlockMolmes19 apr 2021, 15:52

 57
Maar haar zus mag toch helemaal niks zeggen tegen de familieleden? Die weten toch helemaal niet dat Annelotte meedoet?
Gebruikersavatar

Delirivm19 apr 2021, 16:14

 101  Sven
@SherlockMolmes

Ze weten wel dat Annelotte weg is natuurlijk. Niet dat ze meedoet aan de Mol, maar dat ze op vakantie is ofzo. De zus kan dan wel even liegen en zeggen dat Annelotte een straathondje heeft gered of iets dergelijks.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2021, 16:18

 8153
Jay-Lo schreef: 19 apr 2021, 14:20 De zus van Annelotte moet het thuisfront al warm maken voor Isidoor, want ze is daar al van plan om hem mee te nemen. Haar zus zal haar wel goed kennen, aangezien ze meteen vraagt 'ga je die meenemen naar huis?'
Voor zover ik begreep uit haar "sollicitatiegesprek" woont Annelotte alleen - in de Delhaize maken haar boodschappen op de band duidelijk dat ze single is en niet kan koken. 😉
Ik denk dat ze hier misschien aan haar zus gevraagd heeft om al bepaalde boodschappen te doen (hondeneten o.a.) zodat ze Isidoor meteen kan "installeren" als ze met hem thuiskomt. Ze weet nl. niet wanneer ze thuis zal komen. Dat kan alleen zijn als ze de finale niet haalt (en Isidoor komt dan achter), maar het kan ook met Isidoor samen zijn. Stel je voor dat ze met Isidoor thuis arriveert op een ogenblik dat de Delhaize al gesloten is. Dan moet ze hem lasagne of Dr. Oetkerpizza voederen bij gebrek aan hondenbrokken. :mrgreen:
Het zou dus handig zijn als zus dan al hondenbrokken in huis gehaald heeft.
Gebruikersavatar

lode.bellens19 apr 2021, 17:17

 40  Uma
Ik ben helemaal mee met deze theorie. Die hond, daar zit veel meer achter. Het is dé nieuwigheid in dit seizoen. Is het niet gelinkt aan Annelotte, dan zal in de laatste aflevering wel blijken dat Isidoor vanalles heeft laten mislopen.
Gebruikersavatar

ManMolDeMolMan19 apr 2021, 17:23

 12  Uma
Merci voor de comments iedereen! @WHATSERNAME bedankt voor de eerste en de lieve woorden 😃
@masterveecee oooh, count me in! 😏

Blij om te zien dat mijn post wat tractie kreeg bij molloten, want mijn vrienden en familie gaan niet verder in op mijn theorie dan: "u cray cray" (misschien wel terecht haha). Leuk om wat mensen te hebben die mijn theorie onder de loep nemen!
Molan schreef: 19 apr 2021, 11:12 Allereerst respect voor het uittypen van die lange tekst😂
Het is zo'n mooie theorie dat ik er bijna geen afbreuk aan wil doen, maar ik heb toch een klein puntje van kritiek... (I know, sorry)
Als student met enkele psychologievakken heb ik al vaak geleerd over conditionering (Pavlovreactie enzo). Mij lijkt het sterk als de mol Isidoor van alles zou kunnen aanleren tussen de opdrachten door en wanneer de anderen het niet merken. Het zal sowieso al een werk van lange adem zijn om hem nu te leren op die rode knop te duwen, maar om er dan nog eens andere trucjes bij te leren...?

Conditionering is een werk waar veel tijd in kruipt. Dit is iets waar je best enkele weken over doet (daarom denk ik ook dat de rode knop pas in de voorlaatste of in de finaleaflevering gebruikt zal worden). Plus: het lijkt me ook lastig voor Isidoor als hij al die verschillende trucjes gaat moeten opslaan in zijn kleine kopje.

Uiteraard hoop ik voor jou dat jouw theorie toch steek houdt. Dan heb je die tekst niet voor niets geschreven, maar toch: goed gevonden alvast 😉
Bedankt voor het inzicht! Geen zorgen, ik vind het helemaal niet erg dat mensen proberen gaten te vinden in mijn theorie, dat is de beste manier om tot nieuwe inzichten te komen!

Ik ga ermee akkoord dat het niet simpel is om een hond trucjes aan te leren, maar ik denk wel dat er genoeg tijd gevonden kan worden naast de opdrachten. Misschien niet tussendoor (geen idee in hoeverre de kandidaten op die momenten privacy hebben), maar 's nachts is er in elk geval tijd zat! In andere seizoenen zagen we ook dat de mol vaak 's nachts nog gebriefd wordt, dus ik zie het wel als mogelijk dat er 's nachts nog mollenwerk verricht wordt.

Nu, ik verdenk Annelotte enorm, ook nog voor andere redenen dan deze Isidoortheorie, maar als ik even tegen mijn Annelotte-tunnelvisie inga, dan zie ik bijvoorbeeld Lennart die in aflevering ? (geen idee wanneer dat was, 2 of 3 mss?) naar de kamer van de meisjes gaat om te zeggen dat hij eenzaam was (aangezienPhilipe en Sven aan een rotswand lagen, zalig trouwens, jammer dat ze er niet de hele nacht hebben kunnen doorbrengen) en zo Isidoor meekrijgt voor de nacht. Een unieke kans om alleen te zijn met Isidoor en hem dus vanalles aan te leren? 👀

Inderdaad, één nacht zal niet genoeg zijn, maar tot nu toe is Isidoor nog niet vaak aan bod gekomen in opdrachten (hij moet tenminste toch niets doen, een afleiding is hij vaak wel), dus het zou kunnen dat het berekend is dat het een tijdje zal duren vooraleer de mol hem commando's zal kunnen aanleren? Ik weet in elk geval niet zo veel van honden, heb dus geen idee of teckels gemakkelijk trucjes aanleren, maar ik las wel net dat ze enorm gevoelig zijn aan geuren:
Teckels zijn geurhonden; trucs die hun natuurlijke instinct voor tracking stimuleren, zullen hen echt enthousiast maken. - https://nl.spazziodecor.com/tricks-to-t ... hunds-9625
Uitkijken voor dergelijke dingen tijdens proeven met Isidoor dus? En oooh, nog een update voor de theorie: misschien is Isidoor al gevoelig aan een bepaalde geur vanuit de fokker, en heeft Annelotte die aan tijdens de eerste wandelproef (en dan waarschijnlijk ook verder in het programma)? Of als het niet vanuit de fokker komt, dan is het nog mogelijk dat de mol hem via geur weet te beïnvloeden. Hmmm, mijn tunnel gaat door 😂

lode.bellens schreef: 19 apr 2021, 17:17 Ik ben helemaal mee met deze theorie. Die hond, daar zit veel meer achter. Het is dé nieuwigheid in dit seizoen. Is het niet gelinkt aan Annelotte, dan zal in de laatste aflevering wel blijken dat Isidoor vanalles heeft laten mislopen.
Inderdaad, het lijkt me niet gewoon maar een 'gimmick' zonder extra achterliggende reden. Mijn hoofdverdachte is Annelotte, maar mijn geloof in de 'De mol werkt samen met de hond'-theorie is veel sterker (daarom de abstractere titel). Los van het feit of Annelotte de mol zou zijn, denk ik dat deze theorie nog stand kan houden. Philip ontfermt zich in het begin nadat ze Isidoor meekrijgen ook over de knoptraining, samen met Annelotte. En zoals ik hiervoor al zei heeft Lennart ook een mooie kans gehad om een hele nacht met Isidoor te oefenen op mollenstreken 🤷🏻‍♂️

De originele post is een klein beetje geschreven vanuit mijn Annelotte-tunnel omdat ik daar het meeste in zag, maar het is denk ik nog altijd mogelijk met andere kandidaten!