Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2021, 18:05

 8153
Isidoor is al 7 jaar. Ik vraag mij af of je een hond van middelbare leeftijd nog veel kan aanleren.
Gebruikersavatar

Jansen19 apr 2021, 18:43

 3423  Yens
We hebben onze Frodo gekocht toen hij 5 maanden was. We zijn toen onmiddellijk begonnen met een hondenschool. Daar werd ons gezegd dat het waarschijnlijk moeilijk zou worden om hem nog gehoorzaam te krijgen omdat de inprentingsfase bij een hond vooral tussen 3 en 5 maanden ligt. Vooral bij een Teckel is dat belangrijk. Het zijn schatten van hondjes maar luisteren is echt niet hun sterkste punt. Onze Frodo is wel een ruwharige teckel en die zijn nog erger dan de kortharige teckel, zoals Isidoor.

Toch even erbij vermelden, dat het wel intelligente hondjes zijn en echte hartendiefjes. M'n man en ik kunnen hem echt niet missen 😍.
Gebruikersavatar

Skaeg19 apr 2021, 18:59

 108
De enigste andere persoon die er intensief mee bezig kon geweest zijn, naast Annelotte, is Lennart op die ene avond.
Het feit dat Annelotte er erg veel mee bezig is, maakt haar verdacht, maar dat zet haar ook net onder de radar. Ik denk dat je als mol dit kunt missen.

Wat Annelotte mogelijks wel mol-achtig maakt: Sven die zei dat ze meer met de hond bezig is, dan met het spel (ik weet niet meer wat de exacte woorden waren). Dus ofwel is ze heel zeker van haar mol, al vanaf het begin (acht ik mogelijk omdat ze een goede band heeft met Lennart, mijn verdachte nr 1) en moet ze niet veel kandidaten 'scannen' op informatie, ofwel is ze zelf de mol en kan ze de hond als afleiding gebruiken om voorbeeld af en toe met de productie te bespreken of apart te zijn om met de hond bezig te zijn. Maar dat zou me sterk verbazen als dat de reden is.
Gebruikersavatar

ManMolDeMolMan20 apr 2021, 09:20

 12  Uma
Bedankt voor die link @Herbie!

Het lijkt inderdaad niet de beste soort hond om dingen aan te leren, maar er staat toch nog:
Understanding of new commands: 25 to 40 repetitions.
Obey first command: 50% of the time or better.[10]
Lijkt me wel nog steeds goed doenbaar, niet?
Gebruikersavatar

Jansen20 apr 2021, 09:51

 3423  Yens
Herbie schreef: 19 apr 2021, 22:08 Annelotte zal haar werk hebben: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Intelligence_of_Dogs
92ste op 138, aiaiai..

DISCLAIMER: het gaat hier niet over slimme of domme honden, het gaat enkel over hoe goed ze getraind kunnen worden
OK, dat klopt. Teckels zijn inderdaad moeilijk te trainen. Als aanvulling op mijn vorige post: toen we 4 keer naar de hondenschool geweest waren, kregen we in bedekte termen van de instructeur te horen, dat het niet ging lukken en zijn we er maar mee gestopt.

Als het puur over intelligentie gaat, dan staat de teckel heel hoog in de rangschikking, al op meerdere sites gezien: ze worden steevast ingedeeld in de top 10.
Gebruikersavatar

ManMolDeMolMan20 apr 2021, 10:01

 12  Uma
Hmm interessant. Ikzelf weet niet zo heel veel over honden, dus aan deze discussie kan ik niet echt veel bijbrengen. Ik ben er wel nog altijd van overtuigd dat Isidoor op de een of andere manier een rol zal spelen in het gemol. Andere suggesties over hoe dat zou kunnen?
Gebruikersavatar

Jansen20 apr 2021, 10:08

 3423  Yens
Vermits we niet weten wat de uiteindelijke rol van Isidoor gaat zijn, is dat natuurlijk "natte vinger werk". Wat ik wel kan zeggen is dat teckels, heel goed komedie kunnen spelen om hun zin te krijgen. Ik zou de training van Isidoor sowieso koppelen aan iets lekkers. Teckels zijn onverbeterlijke lekkerbekken maar je krijgt ze niet in actie met een ordinair hondensnoepje.
Gebruikersavatar

Isidoormol20 apr 2021, 10:16

 1
de datum dat de aflevering waarin Isidoor aan bod kwam werd uitgezonden is 4 april. de dag van de heilige Isidoor.
Nu zei Samina tijdens de vorige aflevering dat de hond niet luistert naar de naam Isidoor, misschien heeft dit er wel iets mee te maken ...
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT20 apr 2021, 10:21

 767  Yens
@Isidoormol De fokker zei al dat Isidoor zijn naam is, dus ik zou hier verder niets achter zoeken. Ik denk dat dat ook al ergens in het topic van Isidoor zelf vermeld staat. 😉
Gebruikersavatar

ManMolDeMolMan20 apr 2021, 10:52

 12  Uma
Isidoormol schreef: 20 apr 2021, 10:16 de datum dat de aflevering waarin Isidoor aan bod kwam werd uitgezonden is 4 april. de dag van de heilige Isidoor.
Juist, als dat niet gepland was, dan is dat wel heel toevallig. Aan de andere kant zou zoiets ook serieuze planning vergen van de productie, maar dat zie ik hen wel nog doen. De vraag is alleen: is het een hint, of gewoon een leuke easter egg zonder betekenis? En als het een hint is, wat betekent het precies?

De heilige Isidoor is van Sevilla, dus toen die aflevering uitkwam wezen veel mensen naar Samina (ze heeft roots in Sevilla), maar zij ligt er ondertussen uit...

Oké, even voor de lol - ik denk niet dat dit een verborgen hint zal zijn, maar aangezien we het hier toch lekker ver gaan zoeken: dit is waar ik op ben gevallen bij even random doorklikken op de Wikipediapagina van Isidorus van Sevilla:

In de sectie vernoemingen staat: "Sint Isidorushoeve op Texel", 'Texel' deed me denken aan Teckel, dus ik klikte er even op. Het is één van de Nederlandse Waddeneilanden, en de burgemeester is Michiel Uitdehaag (sinds 2016, dus niet recent/na de opnames verkozen of zo). Ik herinner me een aflevering waar Annelotte Isidoor uit de haag moest halen. Misschien was er op voorhand een pretzeltje geplaatst daar? 🥨👀

Oké ik stop voor niemand me hier nog serieus neemt 😂