Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

fluffy8220 apr 2021, 16:28

 35  Yens
"Ik saboteer, manipuleer.
Voor mij is dit een klein biertje."

Dit moet zijn "voor mij is dit klein bier", een uitdrukking die betekent "ik vind dit gemakkelijk". De mol heeft geen enkel probleem met saboteren en manipuleren.
Gebruikersavatar

Wielewaal22 apr 2021, 13:00

 55  Uma
Wat denken jullie eigenlijk van die ‘passt auf männer, passt auf frauen’?
Letterlijk vertaald, ‘opgepast mannen, opgepast vrouwen’ in deze zin dus voor zijn sabotages.

Maar kan dit ook niet gezien worden als (hij/zij) ‘past op mannen, past op vrouwen’. Lennart is toch opvoeder? Dus hij past letterlijk op mannen en vrouwen (ook al is het dan eerder jongens en meisjes).

Ik verdenk Lennart niet als mol maar ik denk wel dat er een hint in het lied kan zitten.
Gebruikersavatar

ManMolDeMolMan22 apr 2021, 15:23

 12  Uma
Interessant, mij lijkt er ook een tip te moeten zitten in het liedje, toch de perfecte plek om hints te verstoppen die zowel de kijker als de kandidaten kunnen ontdekken. Ik heb er zelf echter nog geen gevonden haha.

Hoewel "passt auf Männer, passt auf Frauen" eerder zal gezien worden als manier om "pas op" te zeggen, is het inderdaad ambigue en zou er ook een verwegen "er" (hij/zij) in die zin kunnen zitten. Grammaticaal klopt dat wel niet helemaal met de rest van de tekst, want daar is de ik-persoon de mol, en nu wordt het dan zogezegd een hij/zij (maar ik weet niet of de makers zich daarmee zouden bezighouden voor een hint, anders wordt het wellicht te doorzichtig).

Ik veronderstel dat Lennart opvoeder is van kindjes, dus in die zin lijkt het me ook een beetje te ver van de waarheid om "mannen/vrouwen" te zeggen, als hij op kindjes past.

Voor mij is dit iets te algemeen om een duidelijke hint te zijn, maar ben benieuwd naar wat anderen erover te zeggen hebben!