Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

SiMol18 apr 2021, 23:11

 264
Misschien even een apart topic aanmaken hiervoor, of het loopt, mijzelf kennende, weer uit de hand bij het topic van de proef zelf. 😅

Maar op aangeven van anderen daar, wil ik wel eens de vergelijking maken tussen het puzzelen van de mol en hetgene zichtbaar bij de proef.

Om te beginnen gaf iemand aan dat de mol linkshandig zou puzzelen.

Iemand anders dat deze met beide handen zou puzzelen en dat enkel Jasmien dat doet tijdens de proef.
Echter heb ik al een screenshot gevonden waar Lennart ook met twee handen lijkt te puzzelen.

Afbeelding

Graag bijdragen van anderen met meer screenshots 🎥📷
Gebruikersavatar

SiMol19 apr 2021, 10:27

 264
Stupéfet schreef: 19 apr 2021, 10:00 De puzzelaar lijkt door een glazen tafel van onder naar boven opgenomen, vandaar de egale achterkant van de puzzel. Dan is de mol rechtshandig. Als Lennart de mol is, probeert hij de kijkers misschien in de boot te nemen, door links- én rechtshandig te puzzelen.
Afbeelding
Heb jouw input hier ook geplaatst.
Gebruikersavatar

SiMol19 apr 2021, 12:27

 264
nathalie.liekens schreef: 18 apr 2021, 22:11 aan het beeld te zien of de foto zie je toch haar los hangen, dus zou ik besluiten dat het toch een vrouw is

Afbeelding
Ik heb gerefereerd naar jouw post, omdat deze hier ook wel past.

Ik wil hier graag het puzzelen van de mol verder uit spitten en vergelijken met de kandidaten tijdens de proef.
Gebruikersavatar

mjohlan19 apr 2021, 12:43

 328  Yens
@SiMol Ze doen toch met die camerabeelden om het even wat. Enig verder concreet nut als alle kandidaten rechtshandig zijn? 🙂
Gebruikersavatar

lowie.cuyvers19 apr 2021, 12:59

 16
SiMol schreef: 19 apr 2021, 12:27 Ik heb gerefereerd naar jouw post, omdat deze hier ook wel past.

Ik wil hier graag het puzzelen van de mol verder uit spitten en vergelijken met de kandidaten tijdens de proef.
Zie hier Jasmien in maar komt waarschijnlijk door tunnelvisie.
Gebruikersavatar

SiMol19 apr 2021, 13:04

 264
@mjohlan
Op dit moment nog niets af te leiden nee, maar wie weet ontdekken we wel iets.

Paardenstaart, met twee handen puzzelen, ...
Gezien de mol zo snel mogelijk moest puzzelen, zal die dit op de voor hem/haar snelst mogelijke manier doen.
Tijdens de proef zelf heeft de mol volgens mij ook teveel andere zaken aan zijn/haar hoofd om tegen natuurlijk te puzzelen.
Dus op zich is het met twee handen puzzelen wel iets om eens grondig te bekijken, voorlopig heb ik enkel Lennart en Jasmien dit zien doen.

En misschien zijn er wel andere specifieke handeling te vinden, die naar de mol wijzen.
Verborgen hints kan ook altijd.

@Elisabet Haesevoets , wat was jouw ervaring met het verbergen van natuurlijke handelingen? Dat er heel wat acteer werk nodig is als mol, lijkt me evident. Maar ik denk wel dat je als mol wil vermijden natuurlijke handelingen te moeten onderdrukken, want dan onbewust toch die handeling uitvoeren, is volgens mij snel gebeurd.
Gebruikersavatar

mjohlan19 apr 2021, 21:16

 328  Yens
@SiMol Het is natuurlijk allemaal maar hoe je het wil zien. Persoonlijk geloof ik niet in dergelijke wilde theorieën, en zeker niet zonder enige degelijke analyse. Dus heb ik voor jou enige diepgang en context opgesteld. In ieder geval veel succes ermee. 🙂

Het is niet omdat iemand die blijkbaar Jasmien als mol heeft zegt ergens "loshangend haar" te zien dat dit een waarheid is. Aangaande het gesposte frame waar betrokken persoon nalaat zelfs enige time stamp te preciseren, zie ten eerste meer eigen reflectie dan "loshangend haar".
Nu ben ik speciaal voor jou het eens gaan opzoeken, en zie hier het beeld op 0:50:49.
Afbeelding
Indien jij me hierin enig "loshangend haar" kan aantonen, nu... dan maak ik morgen onmiddelijk een afspraak met mijn oogarts. 🙂

Over oogarts gesproken, het doet me denken aan mijn opticien.
Is het je niet opgevallen dat Jasmien haar bril niet ophad? Zou ze lensen aangehad hebben wetende dat ze kopje onder kon gaan? Ik weet het zo niet. En voor er weer iemand afkomt met zo'n hint van "Jasmien is de mol want ze was zo blind als een mol tijdens de puzzelproef", veronderstel dat ze zoals mezelf licht bijziend is. Laten we zeggen -1 à -2 dioptrie. Oké? Dan hoef ik hiervoor niet specifiek een bril te dragen om nog iets redelijk in de verte te onderscheiden.

Maar back to the point, het gegeven met twee handen puzzelen. Zo uitzonderlijk? Indien ik een deel in de puzzel (meestal een object) wil samenstellen dan doet ik dat ook met twee handen om de simpele reden dat je elk stukje welke je wil bijleggen 360° wil draaien om te zien dat het past. en dit doe je voor elke plek waar je denkt dat het kan passen.
En nog iets, zou je het op zo'n schommelende sup ook niet je stabieler plaatsen aan het tafeltje door met beide elebogen op de tafelrand te steunen? Zeker als je zonder je vertrouwde bril wat dichter moet kijken?

Over dat links en rechtshandig zeg niets meer wegens montage-virtuositeit van de productie. Man of vrouw? Gezien de resterende kandidaten je hebt een 2-3-verhouding, dus quasi 50% kans te hebben. En... o groot drama, wat als de mol in de studio stond te puzzelen in een outfit van een Voil Janet? Mannen kunnen best sexy zijn met een damespruik. 🙂

En laat ik je nog een klein uitsmijtertje geven, denk je nu echt dat de productie al die molvorsers of topologen een kans geven de mol te ontmaskeren met een beelden vanuit een kikvorsperspectief? Zeker als er door verschillende lagen van semi-transparant divergerend materiaal wordt gefimd zodat het reeel beeld wordt verdubbeld/verdrievoudigd?
Eens goed gaan kijken op 0:35:24., en de puzzelstukjes eens naderbij bekijken.
Afbeelding
En gezien? @Addow zal je onmiddelijk bevestigen dat het hier telkens 1 puzzelstukje betreft.
Dus laat staan dat we er een fysieke kenmerk zouden kunnen herkennen/ontdekken.😃

Edit: Was ik nog vergeten. Bovenvermeld Jasmien-aandeel is evenredig toepasbaar op Lennart. Dus zonder bril en lenzen zal het voor hem ook behelpen zijn geweest tijdens deze waterpartij.
Gebruikersavatar

Addow19 apr 2021, 21:34

Molerator  377  Yens
Er is inderdaad een effect/filter gebruikt om het beeld en de stukjes te verdriedubbelen. Dus mij lijkt het ook 1 stukje.
Gebruikersavatar

mjohlan19 apr 2021, 22:16

 328  Yens
Ik zou dan durven zeggen: "Aan jou om het dan vakkundig te ontdubbelen." 🙂 Niet mooi van me want totaal onbegonnen werk, plus het zal geen toegevoegde waarde genereren.