Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

SamL18 apr 2021, 23:07

 37  Yens
Nog een schijnbaar detail, dat mij toch opviel. Het kan vergezocht zijn of zelfs tunnelvisie, maar Annelotte zei in het busje naar de geliefden-afspreek-plaats: "Ik had totaal niet verwacht dat we vanavond in een busje gingen meegenomen worden" of iets in doe aard. Ik vond dat nogal heel onnatuurlijk klinken en "oddly specific" voor iemand die oprecht van niks wist. Dat busje kon je ook niet verwachten. Bv. "dat er nog een proef ging zijn vanavond", "dat we nog weg gingen vanavond", oid : ja ok. Maar dit....klinlt mogelijk als iemand die iets te nadrukkelijk verbazing wil faken?

Nu kan je zeggen: waarom zouden ze de mol briefen over iets dat geen opdracht is? Plausible deniability enzo. Maar die ontmoeting is voor de mol niet zo onschuldig. Deze moet onschuld faken tegenover mensen die ze doodgraag zien en die hen door en door kent. Dan kan ik me voorstellen dat je wil dat de mol daar met zoveel mogelijk peace of mind naartoe kan en dan kan je zo een onverwacht louche "ontvoering" scenario wel missen en zou je de persoon volledig inlichten, zodat die kalm blijft.
Gebruikersavatar

frederiek.jonckheere19 apr 2021, 19:26

 6  Yens
Bij het bezoek zegt Lennart: dat zijn mijn hoofdverdachten en kijkt hij naar links.

Afbeelding

Weet er iemand de volgorde van de bubbels bij het bezoek en naar wie Lennart keek?
Gebruikersavatar

Cadfael19 apr 2021, 19:51

 229  Uma
SamL schreef: 18 apr 2021, 23:07 Nog een schijnbaar detail, dat mij toch opviel. Het kan vergezocht zijn of zelfs tunnelvisie, maar Annelotte zei in het busje naar de geliefden-afspreek-plaats: "Ik had totaal niet verwacht dat we vanavond in een busje gingen meegenomen worden" of iets in doe aard. Ik vond dat nogal heel onnatuurlijk klinken en "oddly specific" voor iemand die oprecht van niks wist. Dat busje kon je ook niet verwachten. Bv. "dat er nog een proef ging zijn vanavond", "dat we nog weg gingen vanavond", oid : ja ok. Maar dit....klinlt mogelijk als iemand die iets te nadrukkelijk verbazing wil faken?

Nu kan je zeggen: waarom zouden ze de mol briefen over iets dat geen opdracht is? Plausible deniability enzo. Maar die ontmoeting is voor de mol niet zo onschuldig. Deze moet onschuld faken tegenover mensen die ze doodgraag zien en die hen door en door kent. Dan kan ik me voorstellen dat je wil dat de mol daar met zoveel mogelijk peace of mind naartoe kan en dan kan je zo een onverwacht louche "ontvoering" scenario wel missen en zou je de persoon volledig inlichten, zodat die kalm blijft.
Stel u voor dat de mol van niets wist, dan moet die toch echt gedacht hebben: "Heb ik hier ergens een vergadering gemist?"
Gebruikersavatar

ManMolDeMolMan19 apr 2021, 21:12

 12  Uma
frederiek.jonckheere schreef: 19 apr 2021, 19:26 Bij het bezoek zegt Lennart: dat zijn mijn hoofdverdachten en kijkt hij naar links.

Afbeelding

Weet er iemand de volgorde van de bubbels bij het bezoek en naar wie Lennart keek?
Vond ik ook interessant, dus ik heb even teruggekeken: van links naar rechts is dit volgens mij de volgorde:
Philip, Samina, Sven, Lennart, Jasmien, Annelotte.
Gebruikersavatar

Beethoven19 apr 2021, 21:21

 18  Yens
frederiek.jonckheere schreef: 19 apr 2021, 19:26 Bij het bezoek zegt Lennart: dat zijn mijn hoofdverdachten en kijkt hij naar links.

Afbeelding

Weet er iemand de volgorde van de bubbels bij het bezoek en naar wie Lennart keek?
Samina & Sven zaten aan de linkerkant van Lennart.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2021, 21:41

 8153
Ik zou daar allemaal niets achter zoeken. Misschien verdenkt Lennart Sven (als hij Samina verdacht zal hij nu toch een nieuwe mol moeten kiezen). Zijn wij daar iets mee? Jullie misschien wel maar ik alleszinds niet. En als Lennart de mol is, moet hij de schijn ophouden dat hij een kandidaat is, zelfs tegen zijn vriendin. Dus dan zit hij hier gewoon wat uit zijn nek te kletsen over zijn potentiële mol(len).
Gebruikersavatar

julieke.vdw20 apr 2021, 18:18

 106  Uma
Ik plaats het even hier omdat ik niet onmiddellijk weet onder welk ander topic ik het zou moeten plaatsen. 🙂

Wat mij al opviel op het einde van aflevering 4, is dat Sven de enige is die het heeft over het bezoek dat in principe halverwege de reis komt (aflv.5). Hij wordt daarbij erg emotioneel:

Afbeelding

De programmamakers van De Mol hebben nochtans in het verleden al bewezen dat het bezoek (voor iedere kandidaat) niet altijd vanzelfsprekend is, en in coronatijden leek het mij net een moeilijk gegeven om bezoek te laten afzakken naar Duitsland. Ikzelf was verrast omdat ik het eigenlijk niet had verwacht, of dan eerder iets vanop afstand met schermen zoals in Vietnam.

Het feit dat Sven er bij de gedachte eraan zo van aangedaan was, vind ik nogal verdacht. De mol staat onder veel druk en we zagen in vorige seizoenen al dat de komst van een geliefde extraveel emoties naar boven kan brengen (denk maar aan de 'kandidaatse' competitiviteit van Elisabeth). Correct me if I'm wrong, maar hij is ook de enige die huilt bij zijn bezoek:

Afbeelding

In aflevering 5 zitten alle kandidaten in het busje; ze veronderstellen dat er een zware proef zit aan te komen. Ze kijken allemaal nogal bedrukt, behalve Sven, die kan zijn glimlach moeilijk verbergen:

Afbeelding

Afbeelding

Bij mij komt het over alsof hij er al van op de hoogte was.

Misschien is Sven gewoon een gevoelige man. Of misschien is hij wel de mol.😃

Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken!
Gebruikersavatar

Delirivm20 apr 2021, 18:31

 101  Sven
Bij kwam dat over alsof hij er al vrede mee had genomen om naar huis te gaan, want dan zou hij bij zijn geliefde zijn.
Gebruikersavatar

Wielewaal20 apr 2021, 19:23

 55  Uma
Misschien vergezocht maar bij iedere bezoeker staat er een andere plant/bloem in hun bubbel.
Bij vertrek uit het hotel is er volgend beeld met bloemen aan de muur die allen een blauw/roze schijn hebben. Ik ben geen plantenkenner maar zijn dat nu paarse zonnebloemen linksboven?

Afbeelding

Bij de bezoekers is er maar 1 bloem die een roze schijn heeft en dat is bij Sven zijn vrouw.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT20 apr 2021, 19:28

 767  Yens
@Wielewaal Zijn de bloemen linksboven niet gewoon madeliefjes?
Gebruikersavatar

Jay-Lo20 apr 2021, 19:28

 1690  Sven
@Wielewaal Dat had ik al ergens gelezen en toen dacht ik, dat moet ik eens terugkijken. Er hangen maar 5 kaders terwijl er nog 6 kandidaten zijn. Mocht het zijn dat de bloemen op tafel overeen komen met die in de kaders, misschien kijken bij welke kandidaat het totaal andere bloemen zijn. Ga ik nu eens naar kijken.
Gebruikersavatar

Wielewaal20 apr 2021, 19:32

 55  Uma
@Jay-Lo , had ik ook al naar gekeken maar kan precies geen enkele bloem linken aan die op de kaders. Daarom dat ik enkel naar de kleur keek.

@Mollenjager-DT , ja dat zou ook gewoon kunnen maar dan nog scheelt er iets aan de kleur. Madeliefjes zijn toch geel in het midden?