Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

astridm27 apr 2021, 12:14

 287
Dilemma's prima, pasvragen e.d. prima, mensen tegen elkaar uitspelen prima, maar zo'n veiling vind ik echt helemaal niks. In het echte leven zou niemand het namelijk in z'n hoofd halen om zoveel geld weg te gooien, ook al is het hier dan nog virtueel geld en nog geen eigendom. Als je dan toch persé een veiling wilt, doe dan wat al meer mensen hebben geopperd en laat het tweede bedrag winnen. Dan heb je pas echt een psychologisch spelletje.
Gebruikersavatar

hans.vanderzijl29 apr 2021, 15:46

 22
Vermoljoen schreef: 14 apr 2021, 17:54 En ik vind het niet kunnen om nu al te concluderen dat we een Mol hebben die nauwelijks heeft gesaboteerd terwijl we de laatste aflevering nog niet hebben gezien 🙃
Ik trek mijn woorden terug als Lennart de mol is want hij heeft zomaar eventjes 57% uit de pot gehaald bij die laatste opdracht. Als nu iemand anders de mol is, tja dan vind ik dat hij/zij niet echt geweldig is.
Gebruikersavatar

pedro.deveirman29 apr 2021, 21:37

 18
Dit voelde je aankomen vanaf de opdracht in de bunker, daar steken Phillip en sven langs de eene zijde en jasmien en Samina anderzijds het vuur aan de lont, als je in de eerste opdracht voor vrijstellingen het op deze manier speelt dan is er geen weg meer terug, want er gaan hierdoor altijd onderhuidse spanningen ontstaan en er gaat zich altijd iemand benadeeld voelen. Het probleem is dat er niet gespeeld word voor het geld maar om de mol te winnen ongeacht welk bedrag daar bij komt kijken.
Gebruikersavatar

Skaeg29 apr 2021, 21:47

 108
Misschien moet er een extra dimensie komen, om dat te vermijden. Dan denk ik aan de persoon die het meeste geld binnen bracht in een aflevering, die krijgt één pasvraag. Bij ex aequo al de kandidaten met het hoogste bedrag. Zo ga je misschien minder valse mollen krijgen, omdat u best doen in de proef ook resulteert in een beloning.

Nu is niemand met het geld bezig, omdat je gewoon nog zo ver van de finale staat en je er elke keer uit kunt vliegen.
En de groepspot is mooi, maar niet van dat formaat dat het een gigantische impact heeft op je leven. De meeste deelnemers zullen geld een bijzaak vinden in dit avontuur. Alé als je nu een huis koopt, ben je dat geld gewoon al kwijt aan de notaris.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT29 apr 2021, 23:36

 767  Yens
hans.vanderzijl schreef: 29 apr 2021, 15:46 Ik trek mijn woorden terug als Lennart de mol is want hij heeft zomaar eventjes 57% uit de pot gehaald bij die laatste opdracht. Als nu iemand anders de mol is, tja dan vind ik dat hij/zij niet echt geweldig is.
Dan zou ik dat helemaal geen mooie molactie vinden. Jij zou er dus akkoord mee gaan dat een mol zich zogezegd een heel seizoen op de achtergrond houdt, wat trouwens niet echt gebeurd is bij Lennart, en dan uiteindelijk gewoon op zo'n manier € 10.000 uit de pot speelt?
Gebruikersavatar

Vermoljoen29 apr 2021, 23:59

 2354  Uma
Skaeg schreef: 29 apr 2021, 21:47 Misschien moet er een extra dimensie komen, om dat te vermijden. Dan denk ik aan de persoon die het meeste geld binnen bracht in een aflevering, die krijgt één pasvraag. Bij ex aequo al de kandidaten met het hoogste bedrag. Zo ga je misschien minder valse mollen krijgen, omdat u best doen in de proef ook resulteert in een beloning.

Nu is niemand met het geld bezig, omdat je gewoon nog zo ver van de finale staat en je er elke keer uit kunt vliegen.
En de groepspot is mooi, maar niet van dat formaat dat het een gigantische impact heeft op je leven. De meeste deelnemers zullen geld een bijzaak vinden in dit avontuur. Alé als je nu een huis koopt, ben je dat geld gewoon al kwijt aan de notaris.
Dit vind ik eens interessant. Voor de groepspot gaan zou eigenlijk af en toe wel eens extra beloond mogen worden. In plaats van altijd pasvragen/vrijstelling tegenover geld te zetten kan het ook interessant zijn om kandidaten pasvragen/vrijstelling te laten verdienen door een opdracht juist heel goed te doen.
Dan moet je het natuurlijk wel net zo bedenken dat er ook nog sabotages mogelijk zijn in zo'n opdracht.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2021, 10:36

 8153
In Argentinië, Zuid-Afrika en Vietnam was telkens een vrijstelling te verdienen in een paintballproef. Veel leuker dan dit.
Gebruikersavatar

Cedric30 apr 2021, 11:26

 2834  Uma
Skaeg schreef: 29 apr 2021, 21:47 Misschien moet er een extra dimensie komen, om dat te vermijden. Dan denk ik aan de persoon die het meeste geld binnen bracht in een aflevering, die krijgt één pasvraag. Bij ex aequo al de kandidaten met het hoogste bedrag. Zo ga je misschien minder valse mollen krijgen, omdat u best doen in de proef ook resulteert in een beloning.
True.

Zoals ik eerder suggereerde/voorstelde:
Cedric schreef: 12 apr 2021, 17:50 En wat als de pasvragen een of andere bonus zouden zijn?
Neem de hikers/bikers-opdracht gisteren: diegene die het meest ophaalt of die het snelst de finish bereikt, die kunnen met een extraatje (de nacht in de tent aan de rotswand) elk een pasvraag verdienen.

Dus niet de kandidaten laten kiezen tussen geld en pasvragen, maar pasvragen als bonus voor wie het meest geld verdient of het meest moeite doet om de opdracht te doen slagen.
Gebruikersavatar

martin.janssen30 apr 2021, 12:29

 178
Als de makers van de opdrachten hier ook meelezen, dan heb ik een gratis tip voor hen.
Haal het geld waarmee informatie / pasvragen / vrijstellingen worden gekocht alleen uit de groepspot als de koper de groepspot wint.
Gebruikersavatar

joeri.michiels30 apr 2021, 13:08

 176  Sven
Als je de inhoud van de volgende aflevering leest bij Telenet, dan zie ik daar toch een hint in ifv de geldpot. Het sterkt mij alleen maar in het vermoeden dat er nog iets te doen valt aan het verloren bedrag.

Er staat: "De kandidaten bekomen van de schok. Is iedereen wel wie hij of zij zegt te zijn? De eindmeet is in zicht, maar of dit sprookje een happy end krijgt is nog maar de vraag."

Natuurlijk kan je het ook anders opvatten...
Gebruikersavatar

Skaeg30 apr 2021, 14:39

 108
Ik dacht dat de volgende opdracht iets met sprookjesverhalen was. Dus da's gewoon een verwijzing naar die proef.

En de schok is wel duidelijk. En natuurlijk is er ook één iemand die niet zegt wie hij/zij is (lees: de mol). 🙂
Ik vond dat je met die omschrijving voor zondag wel zeker wist, dat de 4000 niet binnen is. Maar meer niet.

Infeite moet je dan kijken naar de omschrijving van de zondag erop, maar daar staat er niet zoveel interessants bij:

Wie is de mol? En wie wint de groepspot? In de statige Meistersaal van Berlijn, een plek waar doorgaans wereldsterren optreden, zal vanavond maar één persoon op het podium staan. De mol mag eindelijk de schijnwerpers opzoeken.

Tenzij 'Meistersaal' een tip is en de mol dus een man is.
Laatst gewijzigd door Skaeg op 30 apr 2021, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

joeri.michiels30 apr 2021, 14:45

 176  Sven
Ahja oké kan ook.

Denk niet dat de omschrijving voor de finale een tip is.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10