Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Cedric11 apr 2021, 21:57

 2834  Uma
Het lijkt dat het programma mogelijk op het punt zou kunnen staan om in zijn eigen voeten te schieten aangezien de kandidaten geleerd hebben van Bart vorig jaar en geen fuck meer geven om de groepspot.. Als iedereen zo makkelijk voor pasvragen blijft gaan, dan is er geen mollengedrag meer nodig en heeft het programma een probleem.
Gebruikersavatar

Paraceta11 apr 2021, 22:03

 717  Sven
@Vermoljoen: Die gedachte heb ik ook al gehad: nog letterlijk geen enkele eliminatie is dit seizoen normaal verlopen. Ik vrees eigenlijk, in lijn met wat @Cedric zei, dat we hier langzaamaan richting Nederlandse toestanden afdwalen met (1) te veel vrijstellingen/pasvragen/... en (2) kandidaten die te weinig geven om de groepspot.
Gebruikersavatar

Cadfael11 apr 2021, 22:09

 229  Uma
Cedric schreef: 11 apr 2021, 21:57 Wel begin ik te denken dat het misschien nuttig kan zijn voor het programma om een hiatus van één of twee seizoenen in te lassen.. Het lijkt dat het programma mogelijk op het punt zou kunnen staan om in zijn eigen voeten te schieten aangezien de kandidaten geleerd hebben van Bart vorig jaar en geen fuck meer geven om de groepspot.. Als iedereen zo makkelijk voor pasvragen blijft gaan, dan is er geen mollengedrag meer nodig en heeft het programma een probleem.
Ja, in de vorige seizoenen had ik bijvoorbeeld de groepspot en het groepsgevoel vanvoor gezet, en was ik nauwelijks voor pasvragen of vrijstellingen geweest. Na zoveel seizoenen zou ik ook altijd voor pasvragen gaan, omdat je weet dat anderen ook sowieso voor pasvragen gaan. Het probleem is dat iedereen nu zo denkt en er minder mensen voor het geld zullen kiezen.

Voor de rest vond ik het een topaflevering met leuke en spannende opdrachten!
Gebruikersavatar

joachim.morrens11 apr 2021, 23:16

 200  Yens
Cadfael schreef: 11 apr 2021, 22:09 Ja, in de vorige seizoenen had ik bijvoorbeeld de groepspot en het groepsgevoel vanvoor gezet, en was ik nauwelijks voor pasvragen of vrijstellingen geweest. Na zoveel seizoenen zou ik ook altijd voor pasvragen gaan, omdat je weet dat anderen ook sowieso voor pasvragen gaan. Het probleem is dat iedereen nu zo denkt en er minder mensen voor het geld zullen kiezen.

Voor de rest vond ik het een topaflevering met leuke en spannende opdrachten!
Klopt maar echt nieuw vind ik dit niet. In seizoen Mexico ook zeer veel opdrachten met pasvragen en vrijstellingen - te veel.
Wel volledig eens om de mol niet elk jaar te houden... Zo zou het veel mythischer blijven 🙂
Gebruikersavatar

Tim Dex11 apr 2021, 23:49

 24
Vermoljoen schreef: 11 apr 2021, 21:58 Klein kritiekpuntje is dan het hoge aantal pasvragen en vrijstellingen tot nu toe
Ja, goed seizoen alweer gezien de omstandigheden. Maar pasvragen en vrijstellingen komen te vaak voor tegenwoordig, en de uitkomst is altijd zo voorspelbaar. Dat moeten ze echt wel eens anders beginnen doen. Het is voor de mol ook te gemakkelijk als die er van uit kan gaan dat er toch altijd voor pasvragen zal worden gekozen. Pasvragen mogen er gerust nog in blijven, maar het zou toch eens iets anders mogen zijn dan altijd de keuze tussen geld of pasvragen.
Gebruikersavatar

Poirot11 apr 2021, 23:57

 299
Ik ben al blij dat ze geen 'zwarte vrijstelling' hebben in België. Dat verpest het hele doel van een vrijstelling.

Voor de mensen die Wie Is De Mol Nederland niet hebben gekeken en niet weten wat een zwarte vrijstelling is: als er een zwarte vrijstelling wordt ingezet zijn alle andere vrijstellingen die worden ingezet niet meer geldig.
Gebruikersavatar

SherlockMolmes12 apr 2021, 00:47

 57
Er is wat kritiek op het feit dat de kandidaten te veel voor pasvragen gaan.
Maarja, kruip eens in hun hoofd. De kandidaten zitten midden in Corona-tijd in een sprookje, wie wil dan naar huis, terug naar die situatie. Dat gevoel is dit seizoen dus sterker dan ooit he. Is het dan de schuld van de makers? Tja misschien hebben zij dit over het hoofd gezien. En vrijstellingen en pasvragen zijn altijd wel behoorlijk aanwezig geweest. Zelfs in de aflevering vlak voor de finale kon een kandidaat nog vaak eens een vrijstelling krijgen, wat ik dan ook niet helemaal eerlijk vind.
Maargoed, verder was dit echt een fantastische aflevering.
Gebruikersavatar

bloedhond12 apr 2021, 12:46

 39
Ik zou nog eens een aflevering willen zien zonder pasvragen of vrijstellingen. Tot nu toe is er nog enkele aflevering geweest waar alle kandidaten gelijke kansen hadden bij de eliminatie.
Gebruikersavatar

josé.falsonombre12 apr 2021, 12:55

 7
SherlockMolmes schreef: 12 apr 2021, 00:47 Er is wat kritiek op het feit dat de kandidaten te veel voor pasvragen gaan.
Maarja, kruip eens in hun hoofd. De kandidaten zitten midden in Corona-tijd in een sprookje, wie wil dan naar huis, terug naar die situatie. Dat gevoel is dit seizoen dus sterker dan ooit he. Is het dan de schuld van de makers? Tja misschien hebben zij dit over het hoofd gezien. En vrijstellingen en pasvragen zijn altijd wel behoorlijk aanwezig geweest. Zelfs in de aflevering vlak voor de finale kon een kandidaat nog vaak eens een vrijstelling krijgen, wat ik dan ook niet helemaal eerlijk vind.
Maargoed, verder was dit echt een fantastische aflevering.
Ik denk dat de meeste geen kritiek geven op individuele keuzes maar hopen dat de programmamakers er in slagen om minder met pasvragen te werken als manier om de mol te "beschermen"/andere spelers geld uit de groepspot te laten halen.

Ik begrijp zeker de individuele keuzes van de kandidaten en zou (vaak) hetzelfde doen maar dat neemt niet weg dat ik hoop dat er toch een oplossing voor kan gevonden worden door de bedenkers. Indien niet lopen we het risico dat er binnenkort niets meer te mollen valt omdat de kandidaten het toch al van nature uit doen.
Gebruikersavatar

Cedric12 apr 2021, 13:45

 2834  Uma
Wat kunnen ze eigenlijk doen om te vermijden dat de groep zo makkelijk het geld links laat liggen?

Geen pasvragen/vrijstellingen meer?
Het prijzengeld verdubbelen?
Er voor zorgen dat men ook pasvragen kan ongedaan maken (met zo'n belachelijk systeem als in Nederland dus)?
Kiezen voor deelnemers zoals Jens die vol voor de groepspot gaan?
...?
Gebruikersavatar

JBB12 apr 2021, 13:46

 439  Uma
Mja ik vind het wel zot dat ze precies zelfs voor 1 pasvraag zonder verpinken zoveel geld willen laten schieten...
De productie heeft ook gewoon pech dat de kandidaten die het meest voor het geld wilden gaan er heel snel uit gingen (Jens, Noah en Dami misschien ook)

Als het gaat over een vrijstelling, that is another cook.

Cedric schreef: 12 apr 2021, 13:45 Kiezen voor deelnemers zoals Jens die vol voor de groepspot gaan?
...?
Misschien op zijn minst al vermijden dat de ene kandidaat die letterlijk zegt vol voor de groepspot te willen gaan er uit wordt gekegeld nog voor het spel echt begint...
Gebruikersavatar

Paraceta12 apr 2021, 14:07

 717  Sven
Cedric schreef: 12 apr 2021, 13:45 Wat kunnen ze eigenlijk doen om te vermijden dat de groep zo makkelijk het geld links laat liggen?

Geen pasvragen/vrijstellingen meer?
Het prijzengeld verdubbelen?
Er voor zorgen dat men ook pasvragen kan ongedaan maken (met zo'n belachelijk systeem als in Nederland dus)?
Kiezen voor deelnemers zoals Jens die vol voor de groepspot gaan?
...?
Het aantal te verdienen pasvragen en vrijstellingen drastisch verminderen lijkt me alleszins al een eerste stap. In aflevering 1 konden er in theorie 10 vrijstellingen gevonden worden; in aflevering 2 waren er 5. Zowel in aflevering 3 als in aflevering 4 konden er (maximum) 6 pasvragen verdiend worden. Dat lijkt me toch echt wel te veel van het goede.
Laatst gewijzigd door Paraceta op 12 apr 2021, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10