Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Vermoljoen26 apr 2021, 19:48

 2354  Uma
Aangezien er toch nog minstens één pasvraag in het spel komt, hoop ik daar inderdaad ook nog op. Is toch altijd wel een hoogtepuntje.
Gebruikersavatar

JBB26 apr 2021, 19:57

 439  Uma
Vermoljoen schreef: 26 apr 2021, 19:26 Als je het zo bekijkt, dan had Jens van dit seizoen een héél ander seizoen kunnen maken.
Inderdaad. Ik heb het hier misschien al eens geschreven, maar dit kan je de productie dus wel een beetje kwalijk nemen he. De balans in de groepssamenstelling is niet helemaal in orde. Jens, Kevin, Dami, in die mensen zag ik nog de wil om meer voor het geld te gaan, maar die zijn er veel te gemakkelijk uitgegaan. Pech voor de productie en voor ons, maar dat risico was er net omwille van de keuzes van de programmamakers.

Ach ja, nog stiekem hopen op een ommekeer in de groep de laatste 2 afleveringen. Ik vrees een beetje dat de productie ervoor gezorgd heeft dat ze tijdens de laatste opdrachten toch nog gemakkelijk veel geld gaan verdienen. Vorig jaar die discussie al gehad met @Klaartje (na het bod van Bart toen), m.a.w. of de productie er wel of niet voor zorgt dat de groepspot toch hoog genoeg is op het einde...
Gebruikersavatar

Cadfael26 apr 2021, 20:13

 229  Uma
Het komt vooral ook doordat mensen nu beter weten hoe er gespeeld wordt. Mensen die bij de eerste 3 seizoenen bijvoorbeeld te naïef waren en voor geld gingen, zouden als ze nu meededen misschien ook direct voor pasvragen gaan. Dit is wel een evolutie die je ziet. Bijvoorbeeld bij de startproef met de knoppen in Zuid-Afrika. Toen had ik echt gedacht van: "Ik ga niet drukken." Nu weet ik dat er altijd mensen zijn die drukken, dus zou ik dat ook gewoon doen. Zeker omdat je niet mag vergeten dat er ook een mol tussen zit. Zelfs de mensen die initieel naïef en voor geld zouden gaan, zouden in de hedendaagse seizoenen ook voor eigen belang gaan, gewoon omdat ze weten dat er anderen dat ook altijd zullen doen. Gelukkig blijven er vandaag ook nog groepsspelers die het overwegen om voor het geld te gaan, zoal Jens, Samina of Dami dit jaar en Christian en Gilles vorig jaar.
Gebruikersavatar

stef.vermeiren26 apr 2021, 21:26

 79  Uma
Allicht zie ik het probleem er minder in dan jullie, maar er wordt toch niet "met troeven gestrooid"?
Als je volgende aflevering meerekent komt de teller op 3 proeven met pasvragen en 1 met een vrijstelling (waarop je kan bieden).
De reden dat deze zo'n zure nasmaak nalaten (vermoed ik althans) is omdat de gewone, actieve opdrachten an sich al weinig opbrengen.
Want laten we eerlijk zijn: bij psychologische opdrachten was en zal nooit het groot geld verdiend worden. Dat gebeurt normaal gezien af en toe bij de "gewone" opdrachten, maar jullie onderschatten de incompetentie van deze groep denk ik! Incompetent is misschien een nogal zwaar woord, maar elke, maar dan ook elke, opdracht mislukt.
De veelheid aan psychologische opdrachten en twisten zijn denk ik vooral te verklaren vanuit de huidige coronatoestand; een opdracht waar je enkel een kamer of een schuur voor nodig hebt is dan immers een veilige optie.

Ik begin om eerlijk te zijn de hoeveelheid negativiteit een beetje beu te geraken. Elke week opnieuw een "slechtste opdracht ooit", dat begint op den duur wel wat vermoeiend te worden, niet? Ik zou zeggen: laten we als kritisch denkende mensen wachten tot we het seizoen in z'n geheel kunnen beoordelen! Wie weet wat de makers volgende week weer in petto hebben voor ons? De 10k is alleszins nog niet uit de pot, en Isi heeft z'n knop nog niet mogen gebruiken😉. Het springen van conclusie naar conclusie, dat laten we beter aan de ervaren twitteraars over.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT26 apr 2021, 21:50

 767  Yens
@stef.vermeiren Mooi verword! Ik vond de dossieropdracht enkel een beetje een zure nasmaak hebben en dan vooral als Lennart de mol zou blijken te zijn, maar ik vind het seizoen echt weer geweldig! En hoewel ik hier al vaak anders gelezen heb, vind ik Duitsland, net als alle vorige locaties, echt weer een fantastisch land met een mooie sfeer om het seizoen in op te nemen. De makers slagen er elke keer weer in om zoveel te doen met de cultuur van het land en de geschiedenis elk jaar, echt hoedje af daarvoor. Ik vind de meeste opdrachten echt fantastisch en geen enkele opdracht niet goed, gewoon iets minder fantastisch. Zo, weer een beetje positiviteit gebracht hier. 😉
Gebruikersavatar

Kenlybe26 apr 2021, 22:12

 10
Ik had een hele lap text geschreven waarom ik het heb gehad met pasvragen/vrijstellingen, maar eigenlijk heb ik maar een iets dat ik wil veranderen: verworven geld blijft verworven.

De mol heeft nu al een relatief gemakkelijk parcours. Hij/zij weet dat hij/zij de volledige reis mag meedoen met alle opdrachten. Alle opdrachten zijn gekend, de sabotages zijn gekend en eigenlijk moet de mol het enkel maar uitvoeren. Ik wil de prestatie niet teniet doen, maar de mol heeft een enorm groot voordeel. Dat de mol dan nog eens een cadeau als dit krijgt, een bidding war om een vrijstelling waar de pot helemaal gepluimd wordt? Bah.

Ik vind dat elke euro die gewonnen wordt voor de groep een euro te veel moet zijn voor de mol. Elke euro die gewonnen is pakt de winnaar op het einde van het parcours mee naar huis, punt aan de lijn. Hou pasvragen, hou vrijstellingen. Als iemand liever 5 pasvragen heeft dan € 5000, so be it, maar blijf van die pot.

De prachtige vogeltjesdans van Sven, de billenklets van Lennart en Philip, het goede vergelijkwerk met de kunst, allemaal teniet gedaan door een psychologisch spel dat gedoemd was om te mislukken. Een extra hulpmiddel voor de mol die het eigenlijk niet nodig had na al het succes van de vele verloren proeven.

Hopelijk volgt er nog een verrassing en halen ze toch nog veel geld binnen, maar zoals het er nu aan toe gaat moet de winnaar straks nog de negatieve groepspot uit eigen zak aanzuiveren.
Gebruikersavatar

jos.jansen26 apr 2021, 22:56

 328  Uma
Ik vraag me af of we binnen een paar seizoenen misschien op het punt komen dat een kandidaat als lennart, heel de pot bied en dan bewust de vrijstelling niet neemt. Stel dat hij gezegt had alles te bieden en dan zijn eigen filmpje wou zien. Kan een strategie worden om toch de geldpot te redden, want het geld was enkel verloren als de vrijstelling gewonnen was.

Ik ben zelf ook geen fan van het bieden met de groepspot.

Ik kan misschien een uitzondering maken als er met dat geld dat eruit gehaald wordt iets goeds gedaan word. Zoals het aan een goed doel gegeven wordt of het word gebruikt om een speciale opdracht te spelen. Maar zelfs dan voelt het ergens nog goedkoop aan.
Gebruikersavatar

julieke.vdw26 apr 2021, 23:25

 106  Uma
Als het zo doorgaat, gaat de winnaar volgend jaar met schulden naar huis... Ik hoop dat de kandidaten (en/of Isidoor) de groepspot nog wat kunnen spijzen de komende afleveringen. 🙂
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT26 apr 2021, 23:35

 767  Yens
Ik las hier ergens iemand die eraan dacht dat Isidoor misschien nog veel geld kon verdienen met de rode knop, dat lijkt mij zeker een mogelijkheid! Ik denk ook dat die - € 10.000 voor veel mensen extra zuur is omdat de groepspot al zo laag was dit jaar. Als Lennart nu wint, kan hij wel niemand anders verwijten van het lage bedrag, dus dat zou mooi zijn.
Gebruikersavatar

Skaeg27 apr 2021, 00:21

 108
Ik denk dat de programma makers er ook niks aan hebben als het bedrag heel laag is.

Hoeveel kost een seizoen aan personeel en productiekost? Zal wel snel 1 miljoen euro zijn?
Gebruikersavatar

massis27 apr 2021, 10:49

 35
Mollenjager-DT schreef: 26 apr 2021, 23:35 Ik las hier ergens iemand die eraan dacht dat Isidoor misschien nog veel geld kon verdienen met de rode knop, dat lijkt mij zeker een mogelijkheid! Ik denk ook dat die - € 10.000 voor veel mensen extra zuur is omdat de groepspot al zo laag was dit jaar. Als Lennart nu wint, kan hij wel niemand anders verwijten van het lage bedrag, dus dat zou mooi zijn.
helemaal waar is dat niet he? Als hij géén 10.000 had geboden, zou er alsnog €7600 van Sven uit de pot gegaan zijn... Dus er is slechts €2400 waarvoor hij zichzelf de schuld moet geven in mijn ogen...

Wat isidoor betreft: ik zou het grappig vinden als ze bij finale aflevering allemaal een rode knop krijgen, en isidoor bepaalt dan wie er een voordeel wint 😜
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 apr 2021, 11:54

 8153
Iedereen gaat er precies vanuit dat Isidoor op die knop zal drukken, maar naar wat we al te zien krijgen van de trainingen heb ik niet de indruk dat hij daar veel zin in heeft.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10