Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

stef.vermeiren26 apr 2021, 16:25

 79  Uma
Ik snap eerlijk gezegd de commotie niet zo goed rond deze proef. De vrijstelling is sowieso meegerekend in het totaalbedrag dat er te verdienen valt dit seizoen; als de pot belachelijk laag eindigt te zijn, dan is dat gewoon de schuld van de kandidaten. Ik vind dat er dit seizoen nogal veel gesmeten wordt met "fout van de makers" of "slechtste opdracht/seizoen ooit", wat naar mijn mening quasi een belediging is t.o.v. de makers.
Zeker omdat we niet weten of die 10k effectief uit de pot zijn, dus laten we niet te rap conclusies trekken😉
Gebruikersavatar

JBB26 apr 2021, 16:26

 439  Uma
Ik vond het een erg sterke aflevering gisteren, maar het seizoen in het algemeen steekt me voorlopig toch een beetje tegen.
Ik zeg het niet graag, maar toch is het zo...

Een combinatie van teveel opdrachten met extreem hoge inzet en een groep die er zelfs niet meer aan denkt om eventueel toch voor het geld te gaan i.p.v. persoonlijk voordeel.

Een uniek seizoen, dat in ieder geval wel, maar ik mis voorlopig echt die momenten wanneer de groep samen een geweldige inspanning levert om veel geld binnen te halen. Momenten als:
Afbeelding
De Joeri

of
Afbeelding
Gebruikersavatar

julie.vantilt26 apr 2021, 16:37

 131
De Joeri ❤️!
Die jongen heeft praktisch de hele groepspot op zijn geweten. Tis wel waar, dit soort momenten komen steeds minder voor. Misschien ook omdat de vorige seizoenen toch ook wel ‘nudgen’ dat niemand te vertrouwen is: de drukknoppen op de luchthaven, Bart met zijn Vlaanderen vakantieland, nu weer voor ocharm 2 pasvragen bij de 3D-printer... Zo zo zo zonde. Maar ik denk dat je nu als kandidaat misschien toch ook diezelfde strategie volgt omdat je anders te naïef bent.
Gebruikersavatar

SherlockMolmes26 apr 2021, 17:18

 57
Ik snap jullie reactie enigzins. Maar pasvragen en vrijstellingen (zelfs voor de finale), is niets nieuws. Ik ben al blij als ze de volgende aflevering i.i.g. niet weer een vrijstelling weggeven, dat vind ik met 4 vlak voor de finale toch altijd een beetje oneerlijk. Als ze met 5 zijn vind ik dat nog kunnen.
Wellicht beter om de pasvragen en vrijstellingen wat te verminderen. En als er een vrijstelling is, laat de proef daar gewoon volledig omheen draaien en laat geld een eventuele optie zijn om bij te verdienen. En dan zo'n proef gewoon 2 keer in het seizoen.

Desondanks blijft dit ook een heel gaaf seizoen vind ik. En laten we voordat we zulke conclusies trekken eerst maar eens het seizoen afkijken. De reünie aflevering kan veel uitleggen, dus laten we daar ook maar opwachten. We hebben nog geen idee wat de hele rol van de mol is geweest bijvoorbeeld. Misschien speelt die het spel echt briljant. Laten we in ieder geval hopen dat de mol niet alleen maar langs de zijlijn heeft gestaan en de anderen het werk heeft laten doen, daar moet ik niks van hebben.
Gebruikersavatar

Vermoljoen26 apr 2021, 19:17

 2354  Uma
Ik snap je redenering, want het is inderdaad door de kandidaten die voor eigenbelang gaan dat er veel geld niet in de pot komt, maar dat is ook vrij logisch als ze zoveel van dit soort opdrachten cadeau krijgen. Er zijn dit jaar veel meer psychologische opdrachten dan ooit te voren, slechts één aflevering had zo’n opdracht niet. Als de pot laag eindigt en je hebt er zoveel psychologische opdrachten in gestoken, dan vind ik het niet logisch om de kandidaten hiervan de schuld te geven of dit een verdienste van de Mol te noemen. Het dilemma pasvragen/vrijstelling en geld is al even geen dilemma meer en dat wordt dit seizoen weer duidelijk. Het is aan de makers om hierop te anticiperen en dat is vorige seizoenen altijd heel goed gelukt, helaas deze keer niet. De gouden tip die ik al eerder noemde is dat je het aantal pasvragen en vrijstellingen moet verminderen (en dus ook het aantal psychologische opdrachten) zodat kandidaten echt een wow-gevoel krijgen bij zulke opdrachten. Dat gevoel ontbrak dit seizoen bij zowel kijkers als kandidaten. + Eventueel te zoeken naar andere mogelijke voordelen. Denk aan de eliminatietijd waar nog nooit iets mee werd gedaan, de molboekjes, en nog zoveel andere mogelijkheden in plaats van pasvragen en vrijstellingen. Ik vind echt dat er niet zo zuinig mee omgaan dit seizoen. Echt jammer, want dit ben ik echt niet gewend van de makers.
Gebruikersavatar

chelsea.tesseur26 apr 2021, 19:18

 20
Ik vind het alleszins weer een topseizoen.

Volgens mij vergeten velen dat het voor de mol ook niet evident is als de kandidaten zo weinig belang aan het geld hechten. Er moet natuurlijk moeite gedaan worden om geld binnen te halen, om dit te kunnen saboteren.

Wie de mol ook is, hoedje af!

Ik hoop wel dat er volgend jaar weer wat heviger voor geld gespeeld wordt. Supporteren voor de mol is leuk (dus dat er zo weinig geld in de pot zit) maar ik vind supporteren voor grote bedragen minstens even tof! 😎
Gebruikersavatar

Vermoljoen26 apr 2021, 19:22

 2354  Uma
En daarom moeten ze dus het aantal psychologische opdrachten verminderen of de dilemma’s tussen geld en voordelen sterker maken 😉
Gebruikersavatar

Jay-Lo26 apr 2021, 19:25

 1690  Sven
Ik denk dat het al begint met hoe je de groep samenstelt. Er zitten altijd een aantal mensen tussen die voor de groep gaan, maar de meerderheid wordt toch uitgekozen omdat ze gewoon de finale willen halen, hoe dan ook.
Gebruikersavatar

Vermoljoen26 apr 2021, 19:26

 2354  Uma
Als je het zo bekijkt, dan had Jens van dit seizoen een héél ander seizoen kunnen maken.
Gebruikersavatar

chelsea.tesseur26 apr 2021, 19:37

 20
Vermoljoen schreef: 26 apr 2021, 19:22 En daarom moeten ze dus het aantal psychologische opdrachten verminderen of de dilemma’s tussen geld en voordelen sterker maken 😉
Ik vind zo´n psychologische opdrachten enerzijds wel leuk, want zo komt de ware aard van mensen naar boven, zeker naar het einde toe zorgt dat voor een boeiende dynamiek.

Maar geld vs. voordelen mag inderdaad straffer. Ergens begrijpelijk dat Annelotte 5000 euro wilt opofferen voor 5 pasvragen. Enkel blijf ik het vreemd vinden dat Sven dan ook 5000 euro opoffert om uiteindelijk maar 1 pasvraag te krijgen.
Als Sven gewoon een kandidaat is, is hij wel echt het voorbeeld van ´ruwe bolster, zachte pit´.
Gebruikersavatar

Vermoljoen26 apr 2021, 19:40

 2354  Uma
Mij zal je ook nooit zeggen dat ik psychologische opdrachten (op deze veiling na) niet leuk vind, in tegendeel zelfs. Maar het geheel moet wel blijven kloppen en dan vind ik dat er op dit moment veel te veel van die opdrachten zijn geweest.

Ach ja, ik heb er ondertussen al heel veel woorden aan vuilgemaakt, dus ik ga maar eens stoppen met mijn negatieve praat 😉
Gebruikersavatar

IkBenDeMol26 apr 2021, 19:46

 287
Ik hoop wel nog op een confrontatie met de Mol eigenlijk, dat hebben we nog niet gezien. Al is dat uiteraard ook weer een psychologisch spelletje 😉
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10