Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Addow26 apr 2021, 15:00

Molerator  377  Yens
Jansen schreef: 26 apr 2021, 14:44 Dit klopt toch niet hoor, het tweede deel van mijn rijksregisternummer is oneven, en ik ben echt wel een vrouw 😂.
Inderdaad, dat klopt volgens mij niet van die even/oneven.

Ik dacht altijd dat de theorie achter je rijksregisternummer het volgende was: YYMMDD000-##.
Waarbij YYMMDD je geboortedatum is, de 000 de volgnummer op basis van geslacht en de geboorteregistratie voor die dag. Normaal gezien zou bij niemand van ons dat getalletje groter dan 400 mogen zijn of heel uitzonderlijk. Ik heb ooit eens in een ver verleden de dagrecords nagekeken. De laatste ## is een controlegetal op basis van de eerste 9 cijfers, toch??

Vroeger dacht ik nog dat hoe vroeger op de dag geboren, hoe lager het getal. Maar dat klopt niet helemaal. Ik ben om 5.55u geboren en mijn getalletje is bijvoorbeeld "027".

Edit: Aaarghf, synchrone post met @SiMol 🙈

@SiMol, deels kan je dat altijd wel onthouden. Maar ik heb altijd begrepen dat die eliminatievragen detailvragen zijn. Nu bleek ook dat 6 vd 20 vragen enkel op te lossen waren als je de dossiers hebt ingekeken (volgens Jasmien toch).
Gebruikersavatar

mol_ecule26 apr 2021, 16:42

 4
Mollenjager-DT schreef: 26 apr 2021, 15:00 De uitkomst was hetzelfde nu, er werd een eliminatietest ingevuld en Jens had die het slechtste gemaakt. Dat staat gelijk aan een rood scherm.
ze legden toch wel de nadruk op dat rode scherm hoor. Je kan zeggen dat Hans ook het slechtst de beroepen geraden had en dat dat equivalent was met een rood scherm, maar dat blijkt niet waar te zijn
Gebruikersavatar

SherlockMolmes26 apr 2021, 17:07

 57
Maar hier ging het duidelijk om een opdracht om hun selectieplekken te verdedigen.
Jens heeft de selectie nooit gehaald. Geen reden voor een rood scherm.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT26 apr 2021, 17:18

 767  Yens
mol_ecule schreef: 26 apr 2021, 16:42 ze legden toch wel de nadruk op dat rode scherm hoor. Je kan zeggen dat Hans ook het slechtst de beroepen geraden had en dat dat equivalent was met een rood scherm, maar dat blijkt niet waar te zijn
Die beroepen raden was geen eliminatietest, dat was het deze keer duidelijk wel. Had dat rode scherm voor jou dan echt zoveel verschil gemaakt? Nu is gewoon exact hetzelfde gebeurd, maar met de omstandigheden van de regen enzo zal het sowieso nogal moeilijk zijn om dat scherm daar op te stellen.
Gebruikersavatar

astridm26 apr 2021, 17:24

 287
SamL schreef: 26 apr 2021, 14:02 In het begin zegt Gilles dat de regel is dat ze niks mogen opschrijven over de mol. Later, in de kamer met de dossiers is het louter inkijken van informatie over de mol plots genoeg om de 4000-euro-regel te breken en gaat het niet meer over opschrijven.
En even later gaat het ineens weer over kijken EN schrijven. Mijn eerste gedachte was dan ook, dan ga ik wel kijken zonder te schrijven. Ok, het zal wel veel informatie zijn, maar het meeste weet je al wel als je zo lang met elkaar optrekt.
SamL schreef: 26 apr 2021, 14:02 In een gestroomlijnd uitgekookt programma als De Mol vind ik dat een beetje bizar. Je zou er zowaar bijna iets gaan achter zoeken. Al zou ik totaal niet weten wat.
Wij hebben te vaak naar De Mol gekeken, ik probeerde ook direct allerlei scenario's te bedenken. 😃
Gebruikersavatar

Nonline26 apr 2021, 17:25

Molerator  6547  Uma
De reden dat er geen rood scherm was, is volgens mij tijdsgebrek geweest. De opnames waren al uren vertraagd en ze moesten écht vertrekken. Ik kan me voorstellen dat alles opzetten voor zo'n executie toch ook gemakkelijk een half uur tot een uur in beslag neemt en dat ze die tijd nu dus niet hadden. Ik vind dat ze dat dan heel mooi hebben opgelost door het op deze manier te doen.

En het is niet dat de regels in de DDR ook niet last-minute konden veranderen he. Dit maakte de ervaring gewoon nog geloofwaardiger 😇
Gebruikersavatar

SamL02 mei 2021, 23:43

 37  Yens
Nog eventjes een aanvulling op mijn topic. Tijdens de recap van vorige keer aan het begin van aflevering 7 viel mijn euro nog over iets:

Op het moment bij het ontbijt wanneer ze allemaal plechtig beloven de regel niet te zullen overtreden, zegt Annelotte iets over "niet in de boekskes kijken".

Ten eerste is er het "kijken": wist zij al dat kijken volstond? Of werd hen off-camera al iets meer verteld? Nu, ze krijgen sowieso off-camera briefings ovet alle opdrachten dus daar kan iets meer gezegd zijn. Hoewel het nog niet echt om een opdracht ging.

Maar dan ook die boekskes. Het meest logische zou zijn: de Molboekjes, maar hoe konden ze daarin kijken als ze ze moeten inleveren hebben. Misschien was er een vermoeden dat ze op een bepaald moment de kans zouden krijgen om de molboekjes in te kijken. OF de boekskes waren de dossiers en het was zegmaar een halve verspreking...

Het is ook lang niet het eerste "oddly specific" momentje van haar...