Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

joeri.michiels30 apr 2021, 13:23

 176  Sven
Wat ik me al lang afvraag, indien men zelf deelneemt, tot wanneer je uw antwoorden kunt spreiden bij de eliminatie?

Ik zat in het begin op Annelotte, Jasmien, Lennart en Katrien. De aflevering na de piano-opdracht viel Annelotte voor mij af. Ik zou verder spreiden op de 3 anderen. Na de exit van Katrien zou ik tem vorige aflevering voor Jasmien en Lennart blijven gaan hebben.

Zou het te laat zijn om pas bij de 4 overige kandidaten vol voor 1 naam te gaan? Uiteraard wetende dat je uzelf niet moet meetellen en je eigenlijk 1 naam kiest van de 3.

En zou spreiden over 4 namen, zoals ik zou gedaan hebben, te riskant zijn geweest?

Het is vaak wel zo dat als je op meerdere kandidaten zit, uw antwoord ook juist kan zijn omdat deelnemers samen zitten. Bvb de vraag is in welke groep de mol zat (A of B). Dan kan je, ook al zit je verkeerd, toch de juiste groep hebben gekozen.

Vraag het me af, hoe jullie het zouden aanpakken. Of zou je, als je echt zeker bent, vroeg in het spel voor 1 naam kunnen gaan? Zoals Davey deed bij Eline in 2017. Of toch dan nog spreiden?

Zou het ook niet leuk zijn, als we bij een volgend seizoen de test ook mogen invullen? En we op het einde van het seizoen zouden vernemen of we al dan niet de finale zouden gehaald hebben, gewonnen zijn of in een aflevering naar huis gemoeten hebben. Dus dat we de 11e kandidaat zouden zijn en men onze antwoorden vergelijkt met de kandidaten.

Alleen moeten de resultaten dan echt wel op het einde komen om de mol al niet kenbaar te maken. Dat heeft ook wel als nadeel dat we geen bevestiging zouden krijgen van ons vermoeden.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts30 apr 2021, 13:29

 364  Uma
Dat hangt ervan af.
In Vietnam zaten Axel, Bas, Joeri en Kaat allemaal juist op Elisabet.
In Griekenland zat Christian nog op Bart in de halve finale. En ook Jolien was niet zeker van Alina. Zei ze niet dat ze zonder vrijstelling vol op Christian zou zijn gegaan?

Meestal zal je met spreiden heel ver komen, maar in een uitzonderlijk jaar kan je pech hebben dat de anderen wel vol op de juiste mol gaan.
Gebruikersavatar

joeri.michiels30 apr 2021, 13:38

 176  Sven
Klopt, Jolien zei dat volgens mij.

Ik zou wel nooit spreiden over alle kandidaten in het begin.
Gebruikersavatar

masterveecee30 apr 2021, 14:01

 3547  Sven
Juist wel. Als je dat doet, zou je wel vlug naar huis kunnen gaan.
TENZIJ, je echt echt zeker bent natuurlijk. Maar van in het begin is dat lastig denk ik.
Gebruikersavatar

Jay-Lo30 apr 2021, 14:09

 1690  Sven
Ik merk toch dat veel kandidaten zich laten vangen door hun groen scherm. Gilles zegt het in het begin, een groen scherm wil alleen zeggen dat je niet de slechtste test maakte. Maar velen lijden aan tunnelvisie waardoor ze al snel op 1 iemand inzetten, en dikwijls nog door zijn omdat 1 iemand net 1 vraag minder goed heeft.
Ik zou mij ook niet laten vangen zoals Samina om op 1 iemand te gaan inzetten omdat de anderen dat ook gaan doen.
Gebruikersavatar

joeri.michiels30 apr 2021, 14:19

 176  Sven
Ik zou ook niemand vertrouwen als men dat zegt, ook al menen ze het.

Je kan ook altijd de vragen invullen volgens waar jij denkt dat de mol moet zitten. Maar dat is ook interpretatie en soms geraakt de mol niet op zijn/haar sleutelpositie.

Wat vinden jullie van het idee om als kijker ook de vragenlijst te mogen invullen?

Nu doet men dit ook al, maar enkel voor de finale ifv de te winnen reis. En dan nog geraakt niet iedereen zo ver in de wedstrijd.
Gebruikersavatar

Skaeg30 apr 2021, 14:31

 108
Lijkt me wel leuk als interactie met de kijker..
Gebruikersavatar

Jimmy30 apr 2021, 16:11

 197  Anke
Ik heb dit al eens hier gepost.

Met dit systeem kom je in principe zó ver tot iedereen op de juiste mol zit, én niet hetzelfde systeem toepast.

De grote valkuil is hier dat je niet je best moet doen om een hoge onzekere score te halen (zoals op school) maar wel een lage maar "gegarandeerde" score.