Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Tim Dex05 mei 2021, 00:44

 24
Is het niet standaard dat ze meteen na het invullen van de proef 2 soorten reacties vragen van de kandidaten?

- Eén waarbij ze opzettelijk redelijk vaag blijven en geen concrete verwijzingen naar hun mol vermelden, maar wel 'de persoon die ik verdenk ...', 'diegene die volgens mij de mol is ...', etc. Dit zijn de beelden die ze gebruiken in de montage in de aanloop naar het rood scherm van die aflevering. Uit die quotes leren we als kijker nog niet wie ze op dat moment verdenken.

- Eén waarbij ze heel concreet moeten zijn, en hun verdachten bij naam moeten noemen, hij/zij mogen gebruiken, heel specifieke situaties uit een proef omschrijven. Dit zijn de beelden die ze normaal gezien pas gebruiken bij de terugblik aflevering, als ze willen tonen hoe iemand op het juiste spoor geraakte, of waarom iemand afviel. In deze uitzonderlijke situatie hebben ze dit soort beelden ook eens gebruikt, omdat het heel mooi een dramatisch effect heeft.

Ik weet nu niet of het daarom juist wel of juist niet iets betekent. Maar Lennart zijn stukken zullen ook wel tegelijk zijn opgenomen? Als hij de mol is, dan had hij gewoon hiervoor al door dat het een goed idee was om Philip als verdachte te nemen, en ook zo over hem te spreken in die stukjes.
Gebruikersavatar

Cedric05 mei 2021, 11:09

 2834  Uma
Ik denk niet dat ze specifiek 2 reacties vragen.
Wel denk ik dat ze met elke kandidaat zo'n kwartiertje babbelen over alle opvallende zaken bij de opdrachten en de kandidaten.
En dan gewoon één quote eruit selecteren om aan ons te laten zien. Meestal dusdanig gekozen dat de meest opvallende zaken in de aflevering aan bod komen en dat van minstens 2-3 verschillende kandidaten iets verdachts opgenoemd wordt.
Gebruikersavatar

Paraceta05 mei 2021, 12:33

 717  Sven
Voor zover ik weet, laten ze de kandidaten inderdaad gewoon babbelen en knippen ze daarna in de uitspraken. Zo zei Bruno vorig jaar: "Voor mij zat de Mol bij de opdracht met de taart." In de reünie-aflevering werd dan duidelijk dat de volledige zin eigenlijk "Voor mij zat de Mol bij de opdracht met de taart en dat is Laure" was. Dat laatste stukje is natuurlijk te expliciet om te tonen in de aflevering waarin de persoon die die verdenking uitspreekt afvalt.
Gebruikersavatar

molshoopje05 mei 2021, 19:52

 23  Yens
Met de stelling "als niemand op het juiste spoor zat dit seizoen: pot naar de mol" ben ik niet akkoord, ook niet naar en goed doel maar ik zou er wel mee eens zijn als de pot naar de 1ste afvaller zou gaan als troost🏆
Gebruikersavatar

WalkingDead05 mei 2021, 20:27

 73
In mijn ogen is de winnaar de persoon met de meeste juiste antwoorden, bij een ex aequo wordt er gekeken naar de snelheid.
Dus zelfs als beide finalisten 0 antwoorden juist hebben, is er iemand de snelste, en volgens mijn definitie dus de winnaar.
Gebruikersavatar

zeger.knaepen06 mei 2021, 14:44

 6
Voor de finale vragenlijst is tijd van geen belang, of zo was het toch de voorbije jaren. Daarom dat Hanne en Cathy beiden extra vragen kregen in seizoen 4, wat het was een ex aequo.
Bij die extra vragen was tijd dan wel van belang, want ze waren zo hard aan elkaar gewaagd dat ze ook die allebei even goed invulden.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12