Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2021, 22:36

 8153
Als Lennart de mol is begrijp ik echt niet dat de anderen dat niet doorhadden. Dan heeft Lennart zijn imago van "die lieve, brave, grappige, ietwat onhandige Lennieboy" echt wel hooggehouden. Pas op: ik vind hem zelf ook lief en grappig en heel sympathiek hé. Maar hij heeft toch wel gemold en was "toch ook geen money pig". Annelotte zegt dat letterlijk en toch valt de euro niet. 🤔
Gebruikersavatar

Cedric03 mei 2021, 22:56

 2834  Uma
chicawah.janssen schreef: 03 mei 2021, 19:52 Idd, als beide finalisten het uiteindelijk fout hebben: pot naar de mol! Want die heeft dat dan echt wel verdiend (tenzij hij/zij zwaar geholpen werd door de productie).
Dat mag je dus nooit doen hé..
Stel dat de Mol de pot krijgt in het geval hij door niemand verdacht wordt, dan nog mag hij de pot niet krijgen.
Anders krijg je het scenario waarin iedereen altijd voor de groepspot gaat, inclusief de Mol die dus nooit verdacht wordt en op het einde met 75000 euro naar huis gaat of zo.
Gebruikersavatar

julieke.vdw03 mei 2021, 22:59

 106  Uma
Inderdaad, de mol mag de pot écht niet winnen. Die krijgt al de eer om de mol geweest te zijn in het machtigste programma ever. Ik zou al eerder voorstellen dat de pot naar een goed doel gaat of zo (in deze tijden van corona kunnen we dat wel gebruiken)!
Gebruikersavatar

Jay-Lo03 mei 2021, 23:02

 1690  Sven
@julieke.vdw Mee eens, maar ik denk dat toch diegene die de meeste antwoorden juist heeft gewoon de pot wint, ook al zijn dat er maar 2.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2021, 23:03

 8153
jos.jansen schreef: 03 mei 2021, 20:52 Ik zit misschien wat hard in mijn mening hierop, maar het feit dat iedereen fout zit vlak voor de finale is in mijn ogen een slecht teken.
...
Ik heb het gevoel dat dit ook komt door de (schijnbaar) grotere hoeveelheid van vrijstellingen en pasvragen.
Denk ik ook.
Voer voor de discussie over pasvragen en vrijstellingen in een ander topic.


jos.jansen schreef: 03 mei 2021, 20:52 Ik zit misschien wat hard in mijn mening hierop, maar het feit dat iedereen fout zit vlak voor de finale is in mijn ogen een slecht teken. Het geeft voor mij weer dat de groep niet echt goed samengesteld is of dat er veel pech geweest is bij wat voor persoonlijkheden er afgevallen zijn.
Het spel wordt helaas steeds harder gespeeld, mensen die voluit voor de pot gaan worden elk jaar schaarser. En die mensen worden helaas al snel "het slachtoffer" van de hardere spelers.
Ik vind dit een logische maar spijtige evolutie.

julieke.vdw schreef: 03 mei 2021, 22:59 Inderdaad, de mol mag de pot écht niet winnen. Die krijgt al de eer om de mol geweest te zijn in het machtigste programma ever. Ik zou al eerder voorstellen dat de pot naar een goed doel gaat of zo (in deze tijden van corona kunnen we dat wel gebruiken)!
Dat vind ik nu eens een mooie oplossing! 👍👌

Jay-Lo schreef: 03 mei 2021, 23:02 @julieke.vdw Mee eens, maar ik denk dat toch diegene die de meeste antwoorden juist heeft gewoon de pot wint, ook al zijn dat er maar 2.
Met 2 juiste antwoorden de pot winnen als je de mol ontmaskert, OK. Maar met 2 juiste antwoorden winnen maar toch op de foute mol zitten? Dan verdien he toch de pot niet ?
Gebruikersavatar

joachim.morrens03 mei 2021, 23:33

 200  Yens
chicawah.janssen schreef: 03 mei 2021, 22:36 Als Lennart de mol is begrijp ik echt niet dat de anderen dat niet doorhadden. Dan heeft Lennart zijn imago van "die lieve, brave, grappige, ietwat onhandige Lennieboy" echt wel hooggehouden. Pas op: ik vind hem zelf ook lief en grappig en heel sympathiek hé. Maar hij heeft toch wel gemold en was "toch ook geen money pig". Annelotte zegt dat letterlijk en toch valt de euro niet. 🤔
Inderdaad... Het is echt opmerkelijk - ik denk dat @Cedric het ook ergens vermeldde - hoe verschillend de perceptie is tussen de mensen in het spel zelf en de mensen die het op tv bekijken. Philip stond toch vrij laag in alle polls...

Ik vraag me dan af of de kandidaten zelf bij het herbekijken het ook effectief ineens van een andere hoek gaan bekijken 🙂
Gebruikersavatar

Cadfael03 mei 2021, 23:52

 229  Uma
Het verschil tussen de kandidaten en de tv-kijkers komt er doordat wij het uit een andere hoek bekijken. Wij zien beiden groepen bezig bijvoorbeeld en ook de montage doet heel wat. Als wij iets zien waar de montage op inzoomt, dan denken wij dat de nadruk er te veel op lag, dus dat dat niet de mol is. Als de kandidaten iets verdachts zien, denken ze direct dat zij een molactie hebben gezien. Daarnaast zien de kandidaten meer dan ons in hun eigen proef. De proef duurt 2 uur, waarvan wij 25 minuten zien of zo.
Daarnaast leven zij 3 weken samen. Wij bekijken alles vaak met feiten, maar bij hun zijn daar vaak emoties bij. Iemand die in de groep heel goed ligt, waarmee iedereen overeenkomt en vertrouwd wordt door iedereen, wordt vaak niet als mol gezien. Denk maar aan Jolien die niet wou geloven dat Alina de mol was. De kracht van de mol is dat die 3 weken lang onder de radar blijft. Als deze mol ook in de vrije momenten zijn rol heeft weten te spelen, dan is dat fantastisch gespeeld.
Dus verschillende redenen waarom dat het perspectief van tv-kijkers en kandidaten zo verschillend is.
Gebruikersavatar

Mollebonkers04 mei 2021, 00:22

 43
Ze hebben allemaal Philip als hoofdverdachte. Enkel Sven zegt niet letterlijk dat hij all in is gegaan op Philip. Als hij de mol niet is, dan is ie mogelijk het beste uit de eliminatie gekomen. De eerste keer dat ik hem oprecht zag reageren (schijnbaar) was toen Lotte zei dat ze niet de enige was die geshockeerd was. Als k mijn Sven-tunneltje even opzij laat, kan Sven wel eens winnen door Lennart te ontmaskeren. Ik verdacht nooit Lottiepoes omdat die te veel opbracht persoonlijk en heel erg opging in het spel. Ik zie haar ook geen twee minuten haar adem inhouden, maar je weet maar nooit. Als je goed molt mag je natuurlijk persoonlijk wel wat opbrengen... Ik ga nog eens wat oude afleveringen herbekijken, denk ik ☺️ Bunkeropdracht bijvoorbeeld.

Maar ik blijf toch echt bij Sven voorlopig. Die heeft zoveel om zeep geholpen...
Gebruikersavatar

magali.dereu04 mei 2021, 07:44

 184  Sven
joachim.morrens schreef: 03 mei 2021, 23:33 Inderdaad... Het is echt opmerkelijk - ik denk dat @Cedric het ook ergens vermeldde - hoe verschillend de perceptie is tussen de mensen in het spel zelf en de mensen die het op tv bekijken. Philip stond toch vrij laag in alle polls...

Ik vraag me dan af of de kandidaten zelf bij het herbekijken het ook effectief ineens van een andere hoek gaan bekijken 🙂
Inderdaad, ik wou zeggen wat @Cedric dus blijkbaar al geopperd heeft. 😃Ik vind dat er een serieuze discrepantie zit tussen hoe verdacht Lennart voor ons overkomt versus voor de kandidaten. Ik kan compleet fout zijn, maar dat de montage ons zo wil laten geloven dat Lennart de mol is, doet hem voor mijn part afvallen als mogelijke saboteur. Sven! 😇
Gebruikersavatar

Jimmy04 mei 2021, 09:42

 197  Anke
julieke.vdw schreef: 03 mei 2021, 22:59 Inderdaad, de mol mag de pot écht niet winnen. Die krijgt al de eer om de mol geweest te zijn in het machtigste programma ever. Ik zou al eerder voorstellen dat de pot naar een goed doel gaat of zo (in deze tijden van corona kunnen we dat wel gebruiken)!
Dan krijg je natuurlijk wel het effect dat de mol er voor moet zorgen dat er zo weinig mogelijk geld naar het goede doel gaat 😲
Het mooiste is natuurlijk dat de winnaar het geld alsnog aan een goed doel schenkt (zoals Cathy grotendeels deed), iedereen tevreden!
Gebruikersavatar

Cedric04 mei 2021, 13:59

 2834  Uma
magali.dereu schreef: 04 mei 2021, 07:44 Inderdaad, ik wou zeggen wat @Cedric dus blijkbaar al geopperd heeft. 😃Ik vind dat er een serieuze discrepantie zit tussen hoe verdacht Lennart voor ons overkomt versus voor de kandidaten. Ik kan compleet fout zijn, maar dat de montage ons zo wil laten geloven dat Lennart de mol is, doet hem voor mijn part afvallen als mogelijke saboteur. Sven! 😇
Ik heb er mijn hoofd inderdaad ook al over zitten breken, maar denk dat het gewoon te maken heeft met de afstand.
Wij zien als buitenstaanders élke kandidaat objectief. Wij zien ze puur als kandidaten in een tv-programma waar niemand onverdacht start.

De kandidaten zelf, die gaan 24/7 met elkaar samenleven waardoor ze elkaar meteen érg goed leren kennen. Op zich een vrij ongelooflijk iets wat iedereen die het al meemaakte kan bevestigen. Een week zo samenzijn en op het einde lijkt het alsof je elkaar al meer dan een jaar kent. Als je dan iemand als Lennart bent, dan snap ik wel dat je vrij snel vertrouwd wordt. Sympathieke kerel, vlot in de omgang, gevoel voor humor maar ook voldoende sérieux. (En Clubsupporter natuurlijk. 😉 ) Dan word je makkelijk vertrouwd, wat er dan voor kan zorgen dat anderen even vergeten dat er ook nog een spel aan de gang is.. Waardoor ze beide door elkaar gaan gooien en denken dat "te vertrouwen" even veel betekent als "niet de Mol".

Ik zeg nu niet dat Lennart de Mol is - ik heb vooralsnog geen sluitend idee hierover - maar ik snap wel dat het erg verschillend is. En volgens mij heeft het dan nog niet zozeer met de montage te maken eigenlijk. Wel met de situatie.
Gebruikersavatar

michiel.dewitte04 mei 2021, 16:02

 53  Sven
Peterzzzzzz schreef: 03 mei 2021, 11:48 Volgens deze theorie is Sven de mol dan...

PS: waarom heeft hij deze aflevering wel hoogtevrees, maar op een bedje ligge aan een rotswand is geen probleem
Ikzelf ben ook geen fan van hoogtes, maar in een gesloten tent overnachten zou mij wel lukken. Je ziet tenslotte de afgrond niet en als je je angst niet ziet is er geen angst. Iemand die bang is voor spinnen gaat ook in ruimtes waar spinnen zijn (overal dus) omdat je ze niet ziet.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12