Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Dkays04 mei 2021, 11:28

 9
Bedankt voor je antwoord. Leuk om te lezen.

Vorige seizoenen (buiten het seizoen met Elizabeth) zagen we altijd hoe de mol tot in het extreme klaargemaakt wordt voor het avontuur. De programmamakers geven de mol altijd informatie over hoe ze vaak iets heel klein en onopvallends kunnen doen dat er voor zorgt dat de opdracht kan falen. Daarom de "onder the radar" theorie maar deze theorie lijdt dan weer vaak onder het filmen en de montages en is daarom minder objectief dan "follow the money". Dus om je vragen te beantwoorden:

- Een aflevering met "wedding" in als titel, lijkt inderdaad een heel goede tactiek en daarom is dat juist zo perfect. Dit zou exact iets zijn dat de programmamakers meegeven als tip om te mollen.

- Annelotte kan er inderdaad onmogelijk voor zorgen dat dat raam openstaat maar het is iets dat een mol zeker zou geweten hebben in een briefing. Het is verder inderdaad heel veel toeval of misschien net niet door middel van sturing. De mol zou hier perfect weten welk schilderij waar hangt etc etc.

- "Als we de mol zelf niet meer kunnen vinden omdat die nooit zelf rechtstreeks geld doet verloren gaan". Hier ben ik volledig met je akkoord maar dit is dus niet het geval want Annelotte laat bovenop deze dingen zelf ook wel rechtstreeks geld verloren gaan.

- Ik zie de programmamakers nooit aan de mol vertellen dat hij gewoon 10.000 euro mag bieden voor een vrijstelling omdat ze de mol altijd zo goed mogelijk verstoppen. (Hetzelfde voor Sven die 7.600 biedt) Na dit moment van Lennart werd hij meteen hoofdverdachte 1 van de meeste mensen. Waarom zou ik verder nog teleurgesteld zijn als Sven de mol is? Ik zie de programmamakers nooit vertellen tegen de mol dat hij/zij gewoon maar blijft lachen bij het betreden van het klokkenhuis en op deze manier nutteloos is en molt. Dat lachen doet Sven bij enkele andere opdrachten ook. Dus oftewel is Sven de mol en een zeer goede acteur , oftewel zijn zijn lach reacties oprecht. De mol weet immers al lang op voorhand hoe elke opdracht loopt en eruitziet. Bovendien zie ik een mol ook nooit simpelweg een opdracht weigeren te doen zoals Sven dus deed bij het hotel en bijgevolg op deze manier mollen. De mol is immers extreem goed voorbereid op alles. Sven als mol zou dus gewoon opnieuw wat lui zijn voor mij.
Gebruikersavatar

geert.corens04 mei 2021, 13:50

 8
Ik denk dat er met de verantwoordelijkheid van Annelotte bij de foto bedoeld wordt dat zij verantwoordelijk is omdat het verschil niet gevonden werd en dus Philip naar die foto moest gaan.

Het verschil waren de touwtjes, aangegeven door Jasmien en Lennart. Annelotte negeerde dit door op dat moment de nadruk op de botjes te blijven leggen.
Gebruikersavatar

Skaeg04 mei 2021, 14:23

 108
Dkays schreef: 04 mei 2021, 11:28 Bedankt voor je antwoord. Leuk om te lezen.

Vorige seizoenen (buiten het seizoen met Elizabeth) zagen we altijd hoe de mol tot in het extreme klaargemaakt wordt voor het avontuur. De programmamakers geven de mol altijd informatie over hoe ze vaak iets heel klein en onopvallends kunnen doen dat er voor zorgt dat de opdracht kan falen. Daarom de "onder the radar" theorie maar deze theorie lijdt dan weer vaak onder het filmen en de montages en is daarom minder objectief dan "follow the money". Dus om je vragen te beantwoorden:

- Een aflevering met "wedding" in als titel, lijkt inderdaad een heel goede tactiek en daarom is dat juist zo perfect. Dit zou exact iets zijn dat de programmamakers meegeven als tip om te mollen.

- Annelotte kan er inderdaad onmogelijk voor zorgen dat dat raam openstaat maar het is iets dat een mol zeker zou geweten hebben in een briefing. Het is verder inderdaad heel veel toeval of misschien net niet door middel van sturing. De mol zou hier perfect weten welk schilderij waar hangt etc etc.

- "Als we de mol zelf niet meer kunnen vinden omdat die nooit zelf rechtstreeks geld doet verloren gaan". Hier ben ik volledig met je akkoord maar dit is dus niet het geval want Annelotte laat bovenop deze dingen zelf ook wel rechtstreeks geld verloren gaan.

- Ik zie de programmamakers nooit aan de mol vertellen dat hij gewoon 10.000 euro mag bieden voor een vrijstelling omdat ze de mol altijd zo goed mogelijk verstoppen. (Hetzelfde voor Sven die 7.600 biedt) Na dit moment van Lennart werd hij meteen hoofdverdachte 1 van de meeste mensen. Waarom zou ik verder nog teleurgesteld zijn als Sven de mol is? Ik zie de programmamakers nooit vertellen tegen de mol dat hij/zij gewoon maar blijft lachen bij het betreden van het klokkenhuis en op deze manier nutteloos is en molt. Dat lachen doet Sven bij enkele andere opdrachten ook. Dus oftewel is Sven de mol en een zeer goede acteur , oftewel zijn zijn lach reacties oprecht. De mol weet immers al lang op voorhand hoe elke opdracht loopt en eruitziet. Bovendien zie ik een mol ook nooit simpelweg een opdracht weigeren te doen zoals Sven dus deed bij het hotel en bijgevolg op deze manier mollen. De mol is immers extreem goed voorbereid op alles. Sven als mol zou dus gewoon opnieuw wat lui zijn voor mij.
Mooie reeks argumenten; ik ga dus van uit dat je Annelotte verdenkt.

Maar dan denk ik net hetzelfde over haar, op basis van je theorie. Ofwel kan ze heel goed acteren, ofwel is ze de mol niet. Idem met de ademproef. Het weigeren van de opdracht zorgt er trouwens ook voor dat ze sneller terug zijn bij de puzzel. In een opdracht met tijd zie ik een mol niet weigeren. Tenzij de paniekaanval heel lang heeft geduurd en de kijker daar dus niks van zag. De vergelijking met de paniekaanval van Elisabet als 'inspiratie' klopt ook niet vind ik, want die aanval was niet in groep (alleen onder de grond?) meen ik me te herinneren, toch gemakkelijker te 'faken'. Dan moet Annelotte dat al ijzersterk doen om nooit door de mand te vallen.

En ik denk net dat de 10K van Lennart veel mensen richting Sven hebben geduwd. Net zoals mezelf. Wat Sven biedt maakt niks uit.

En dat lachen met de koekoeksklokken. Ik gok dat Lennart iets grappigs zei (of iets in't plat kempisch) waardoor Sven gewoon vertrokken was, en als mol heb je niet iets van 'nu moe'k mij vlug effe concentreren om geld binnen te halen'.
Gebruikersavatar

Dkays04 mei 2021, 17:41

 9
Op dit moment wil ik meer dat Annelotte de mol is dan dat ik ze verdenk. Het zou inderdaad wel eens Sven kunnen zijn. Ieder van de overgebleven kandidaten is verantwoordelijk voor gefaalde opdrachten maar eveneens gewonnen opdrachten. Maar waarin Annelotte zich onderscheidt van de rest, is dat zij precies altijd van meer op de hoogte is dan de rest van de kandidaten omdat zij steeds opnieuw heel subtiele dingen doet en/of zegt die grote gevolgen kunnen hebben voor de proeven. Dus oftewel schrijf je al deze dingen toe aan "toeval", oftewel verdenk je Annelotte. Bij de ademproef weigert Annelotte inderdaad de proef te doen. Ook dit heeft 2 kanten. Hetgene wat jij zegt of ze zijn sneller terug bij de puzzel maar door het falen van de ademproef kreeg de mol 30 minuten voorsprong. Dit in combinatie met het geklungel van de hele groep garandeert eigenlijk al dat er geen geld gewonnen wordt. Dus de ademproef niet proberen heeft 0 impact op het eindresultaat. (Iets wat je als mol op voorhand zou weten) Dus je kan jezelf hier afvragen of de mol zou kiezen de opdracht niet te doen of de opdracht opzettelijk fout uit te voeren omdat de mol het langer dan 2 minuten volhield. (Wat ook wat acteerwerk vraagt). Annelotte zegt ook heel duidelijk op de boot dat er puzzelstukjes gevallen zijn en begint deze op te rapen. Het zijn zo'n zaken in combinatie met de rest, die Annelotte zo een briljante mol zouden maken, als je begrijpt wat ik bedoel, omdat ze keer op keer onder de radar vliegt van de andere kandidaten en de kijkers. In tegenstelling tot Sven die dan zit te klungelen op zijn bord.

Het sterkste tegenargument dat ik persoonlijk kan voorleggen voor Sven als mol is het volgende:
Isidoor die op de rode knop moet drukken voor "iets" van belang. De personen die Isidoor het meeste trainen zijn Annelotte en in mindere mate Lennart. Sven brengt op dit vlak niets bij. Bovendien heeft Annelotte ervaring in het trainen van dieren. Nu, moest Sven de mol zijn, dan zijn Annelotte en Lennart kandidaten en zouden die dus in alle voorbije afleveringen hebben kunnen afvallen. Ik ben er vrij zeker van dat zonder Annelotte (en eventueel Lennart) die hond nooit op die knop zal kunnen drukken. (Iets wat duidelijk nog moet gebeuren) Dat is een risico dat de programmamakers nooit zouden pakken denk ik.. Dus hoe ben je zeker dat die hond ooit op die knop duwt. Zorg er voor dat de mol de hond kan trainen of dat er altijd iemand is met ervaring in het trainen van dieren. Lennart en Annelotte dus. Dit sluit Lennart dus ook niet uit als mol, aangezien Lennart Isidoor soms ook traint en hier dus door de programmamakers zou kunnen op voorbereid zijn. Maar indien het Annelotte is! Hoe perfect zou dat niet zijn? De persoon die ervaring heeft in het trainen van dieren. De persoon die het minst verdacht is. De persoon met veruit de briljantste potentiële "molacties". En daarom zou ik dus teleurgesteld zijn, moest Annelote de mol niet zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mei 2021, 17:56

 8153
Dkays schreef: 04 mei 2021, 17:41 Zorg er voor dat de mol de hond kan trainen of dat er altijd iemand is met ervaring in het trainen van dieren. Lennart en Annelotte dus.
Werd ooit gezegd dat Annelotte dieren traint? Ze zorgt voor 3 boerenpaarden maar ik kan mij niet voorstellen dat ze die kunstjes leert. En Lennart zal zijn axolotl ook wel niet leren om op een rode knop te drukken. 😉
Dat Sven niet bezig is met Isidoor komt doordat hij allergisch is aan honden.
Gebruikersavatar

Skaeg04 mei 2021, 18:11

 108
Ze kent het principe van clickertraining. Maar dat kan even goed zijn omdat ze een vriendin heeft met een hond of ooit al een hond had.
En als recruiter/HR zal ze wel conditionering kennen en de theorie van pavlov etc.

En Sven is idd. allergisch. Niks mols/kandidaatachtig aan.
Gebruikersavatar

mjohlan04 mei 2021, 18:19

 328  Yens
@chicawah.janssen Al kan dat laatste aangaande Sven nog altijd een leugentje om zijn bestwil zijn, hè? Al zie ik hem wel veel met rood doorlopen ogen rondlopen, al kan dat dan op zich weer andere oorzaken hebben.🙂
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT04 mei 2021, 18:26

 767  Yens
@mjohlan Dat zou toch een beetje een overbodige leugen zijn, je kan je er ook gewoon niet mee bezig houden zonder reden, zoals velen van de andere kandidaten. Het zou hem ook door de mand doen vallen bij zijn vrienden en familie thuis.

Dkays schreef: 04 mei 2021, 11:28 - "Als we de mol zelf niet meer kunnen vinden omdat die nooit zelf rechtstreeks geld doet verloren gaan". Hier ben ik volledig met je akkoord maar dit is dus niet het geval want Annelotte laat bovenop deze dingen zelf ook wel rechtstreeks geld verloren gaan.
Misschien bekijk ik het niet objectief genoeg meer, maar ik kan mij niet ontdoen van de gedachte dat Annelotte vooral een gedreven kandidate is die heel veel goed doet, waarom ik haar ook de groepspot gun. Het kan natuurlijk ook een heel goede actrice zijn die mij totaal op het verkeerde been heeft gezet.

Dkays schreef: 04 mei 2021, 11:28 - Ik zie de programmamakers nooit aan de mol vertellen dat hij gewoon 10.000 euro mag bieden voor een vrijstelling omdat ze de mol altijd zo goed mogelijk verstoppen. (Hetzelfde voor Sven die 7.600 biedt) Na dit moment van Lennart werd hij meteen hoofdverdachte 1 van de meeste mensen. Waarom zou ik verder nog teleurgesteld zijn als Sven de mol is? Ik zie de programmamakers nooit vertellen tegen de mol dat hij/zij gewoon maar blijft lachen bij het betreden van het klokkenhuis en op deze manier nutteloos is en molt. Dat lachen doet Sven bij enkele andere opdrachten ook. Dus oftewel is Sven de mol en een zeer goede acteur , oftewel zijn zijn lach reacties oprecht. De mol weet immers al lang op voorhand hoe elke opdracht loopt en eruitziet. Bovendien zie ik een mol ook nooit simpelweg een opdracht weigeren te doen zoals Sven dus deed bij het hotel en bijgevolg op deze manier mollen. De mol is immers extreem goed voorbereid op alles. Sven als mol zou dus gewoon opnieuw wat lui zijn voor mij.
Sven kon ik ingelicht zijn over het hoge bedrag van Lennart en dus daarom iets lager geboden hebben voor de vrijstelling. Over die opdracht van zondag weigeren heb ik al veel gelezen, maar het hoeft ook niet persé een molactie te zijn, de mol kan ook hoogtevrees hebben. 😉 Spijtig dat je Sven een luie mol zou vinden op basis van 2 dingen die hij deed, waarvan eentje ook gewoon echte angst kan geweest zijn.
Gebruikersavatar

stef.vermeiren04 mei 2021, 20:16

 79  Uma
Dkays schreef: 04 mei 2021, 17:41 Maar indien het Annelotte is! Hoe perfect zou dat niet zijn? De persoon die ervaring heeft in het trainen van dieren. De persoon die het minst verdacht is. De persoon met veruit de briljantste potentiële "molacties". En daarom zou ik dus teleurgesteld zijn, moest Annelote de mol niet zijn.
De persoon die al veruit het meeste geld opgebracht heeft. Dat zou pas een teleurstelling zijn, een mol die de FTM leidt!😉
Soit, moest het Annelotte zijn, dan heeft ze alleszins haar taak om onder de radar te werken met verve uitgevoerd. Het effectieve mollen daarentegen, tja, ik zie écht geen molacties als ik naar Annelotte kijk hoor.
Gebruikersavatar

Dkays05 mei 2021, 00:14

 9
FTM is inderdaad het grootste tegenargument voor Annelotte als mol.

Als Sven de laatste opdracht had meegespeeld en die 1500 euro verdiend had, dan zou het verschil tussen Sven en Annelotte wel slechts 2 euro zijn. Iets om misschien wel in het achterhoofd te houden.
Gebruikersavatar

wim.remes05 mei 2021, 00:40

 3  Emanuelle
stef.vermeiren schreef: 04 mei 2021, 20:16 De persoon die al veruit het meeste geld opgebracht heeft. Dat zou pas een teleurstelling zijn, een mol die de FTM leidt!😉
In een jaar zoals dit is FTM fundamenteel kapot. Iedereen heeft weinig geld binnengebracht. Ik heb zelf de analyse niet gemaakt maar het zal waarschijnlijk iets effectiever zijn om op te lijsten wie hoeveel geld NIET heeft binnengebracht. Met andere woorden : wie heeft grootste aandeel in de 50.000+ die ze niet hebben binnengehaald