Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

michiel.dewitte10 mei 2021, 09:07

 53  Sven
Lennart wou waarschijnlijk testen of ze na zo een streek nogsteeds niet hem zouden verdenken. Al vind ik het wel zeer jammer dat de mol zo een bedrag uit de pot mag halen. Ze zouden zo een opdrachten er toch uit moeten halen...
Gebruikersavatar

Paraceta10 mei 2021, 09:26

 717  Sven
Numlocked schreef: 10 mei 2021, 01:11 Dus een kandidaat uit De Mol heeft toevallig een molsalamander en spreekt dit ook uit. What are the odds?

Trouwens tussen zeggen dat je dit huisdier hebt en het ook effectief hebben, in dit programma, twee verschillende dingen toch? “🙄
Hallo, hij wist zelf niet dat het een molsalamander was!!; waarom zou hij het dan niet vermelden? Volgens mij is dat toch iets interessants om te zeggen, tegenover wanneer hij gewoon een doodnormale poedel had gehad. ""🙄""
Gebruikersavatar

Numlocked10 mei 2021, 09:40

 16
@Paraceta

Je mag het ook op een normale manier zeggen.

Imo had de productie wel kunnen raden dat zowat iedereen “Axolotl” ging googelen en dan na 1 zin “molsalamander” ziet staan. Ik vind het gewoon een hele vreemde om in aflevering 1 al die obvious link naar uw mol te laten passeren, al is het één groot toeval. 🤷🏻‍♂️
Gebruikersavatar

Paraceta10 mei 2021, 09:54

 717  Sven
Maar allez, elk seizoen passeren er wel zulke links. Ik denk aan Sams "Flying Molly" bijvoorbeeld, dat betekende toch ook niet dat hij de Mol was? Ik vind het heel raar dat je Lennarts prestatie probeert teniet te doen door een onbewuste toevalligheid.
Gebruikersavatar

Numlocked10 mei 2021, 10:12

 16
Ik wil zijn prestatie qua molgedrag niet teniet doen. Ik heb een eerste analyse gemaakt zoals ik reeds gepost heb. Het is gewoon mijn gevoel dat hij redelijk veel de controle in handen van de anderen liet, maar ik wacht de laatste aflevering af
Gebruikersavatar

Addow10 mei 2021, 10:16

Molerator  377  Yens
Fantastisch! Briljant en weergaloos! Die Kempische boerenzoon vanonder de kerktoren heeft zich subliem van zijn taak gekweten. Vuile mol! Wanneer ik wekelijks voorbij zijn molshoop fiets, zal ik toch eens vies grijnzend mijn gelukzalige gimlach onderdrukken, om het dan uit te proesten van genialiteit. Echt zó blij met een mol van achter den hoek. Het gezicht en de vreugdekreet van onze jongste zoon (7) was eigenlijk een filmpje waard!

Ondanks mijn constante twijfels tot nét voor de finale, wou ik toch vooral trouw blijven aan mijn allereerste gedachte. Zovele sporen, tunnels, montages en mogelijke hints afgeschuimd, maar het waren de 10.000€ die me finaal van gedachten hebben doen veranderen. De makers laten zoiets a priori niet toe. Wat achteraf ook blijkt (uit nieuwsartikel), want het is Lennart die ze enigszins heeft moeten overtuigen. Dát maakt hem des te unieker en onvergetelijker. "He was playing in a different league!".

Stiekem was het nog volmaakter geweest, mocht Sven de winnaar geweest zijn. Hij was Lennart immers nog nét een fractie eerder op het spoor, al is dat allemaal relatief. Maar zo zou de buit eerlijker verdeeld zijn... Annelotte den Isi, Sven de Ostmarken!

Willen nu even de "Dit is de slechtste mol ooit!"-schreeuwers in de zaal even rechtstaan en op het podium komen?
Perrrrrrrfect! Dan kunnen wij ons collectief met onze paintballgeweren eens uitleven.... 🤓😜😃😂
Laatst gewijzigd door Addow op 10 mei 2021, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 mei 2021, 10:17

 8153
JBB schreef: 09 mei 2021, 23:21 En waarom moest dat dan zoveel zijn? Had hij ook niet gewoon 8000 euro kunnen bieden (dus 400 meer dan Sven)? Waar ligt de grens dan eigenlijk?
8000 is in mijn ogen een raar bedrag. Die 7600 leek mij echt iets voor grappige Lennart, maar helaas bood vindingrijke Sven dat bedrag en moest hij dus hoger gaan. Dan lijkt mij 10.000 het meest logische dat hij kon doen. Was 7 zijn geluksgetal geweest, dan had hij nog 7777 kunnen bieden zonder dat het raar was en had hij net boven Sven gezeten, maar wellicht had hij dan toch wat ogen op zich gericht gekregen.
Manmanman, dan zegt Jasmien nog tegen hem "Proficiat, goed gedaan!" ook. 😂
Ik had Lennart al bij de eerste aflevering in het vizier, maar ik heb met volle teugen genoten van mijn sabotages en het feit dat hij zijn onschuldige imago van sympathieke Lennieboy kon aanhouden - bij Annelotte zelfs tot de laatste 10 min voor de finale vragenreeks. Je moet het toch maar doen! Echt een straffe prestatie!
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 10 mei 2021, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Moldedju10 mei 2021, 10:19

 507  Yens
Zoals elk jaar hebben de niet-mol verdenkers (geloof me, ik ben er ook al bij geweest) allerlei redenen om de mol die ze niet verdachten, nu te bestempelen als een mol die niet "juist" of "goed" gemold heeft. Ik begrijp dat. In tegenstelling tot quasi iedereen vond ik Elisabeth niet de beste mol ooit en vond ik dat ze niet genoeg gemold had (sorry Elisabet, ik weet dat je meeleest en het was natuurlijk door het gebrek aan voorbereiding het moeilijkste seizoen ooit als mol en je hebt dat schitterend gedaan waarvoor nog steeds mijn diep respect 🤗).

Dit jaar zijn de vraagtekens bij de mol enerzijds klassiek zijnde "hij heeft niet genoeg gemold". Op dat vlak denk ik dat je alleen maar kan zeggen dat de programmamakers natuurlijk de stommiteiten/klunzigheid/nepmolacties van de kandidaten elk jaar zo in de verf zetten dat de echte molacties van de mol "ein kleines bier" lijken. Dat zal altijd zo zijn. Het enige spijtige aan dit seizoen? Dat ze Lennart blijkbaar wel hebben afgeremd om te mollen, omdat hij overal wou zorgen dat er geen geld in de pot kwam. De "euh" aan de toren was niet de bedoeling. De 10.000 euro was niet de bedoeling. Aan de bomtafel kreeg hij extra pikant eten zodat hij door de mand viel en niet mee kon mollen.
Ik kan hierop alleen maar zeggen: "Chapeau Lennart !" Aan de makers echter: wees hier spaarzaam mee. Ik ben het eens dat een mol soms moet scoren om daardoor later harder te kunnen mollen. Maar een mol moet uiteindelijk mollen. Daar draait het om. Laat hem dan ook mollen. Zeker als hij op niemand zijn radar staat.

Anderzijds is er de discussie omtrent die 10.000€ die hij uit de pot heeft gespeeld met de vrijstelling. Deze discussie is eigenlijk ook niet nieuw. Bart deed het vorig jaar en ik herinner me hier vele posts dat hij gelukkig de mol niet was want dat een mol dat niet mag doen. Wel, ik ben blij dat het tegendeel nu bewezen is. Natuurlijk mag een mol dat doen! Anders wisten al de kandidaten voor volgend seizoen reeds wat ze moesten doen om onverdacht te worden. Boven de 10.000 € inzetten en hop, geschrapt van elke verdachtenlijst. Dat zou op den duur het einde van het programma betekenen: voorspelbaarheid !

Voorspelbaarheid. Daarom ook dat het zo goed is dat Lennart eens een andere mol was. De nar van het gezelschap, met grappen en grollen en af en toe molacties die meer op slapstick leken dan op goed acteertalent. Denk maar aan het omkantelen bij de voetbal, of aan zijn "hypnose" of zijn gespeelde reactie bij de tweede bomopdracht toen hij "niet goed doorhad waar het over ging in het begin". Het lag er zo dik op, dat het echt leek. Want zo zou een mol toch niet doen? Jawel dus !

Maar vooral, hij kwam er mee weg als nooit voorheen, misschien mede door die onvoorspelbaarheid, maar vooral omdat hij het vertrouwen van de groep won. Als Annelotte uit het spel was verdwenen in plaats van Philip had niemand de mol ooit ontdekt !!! En ook televisiekijkend Vlaanderen had toch vooral Sven als hoofdverdachte.

Net om dit alles dus: PROFICIAT LENNART.
Goed gedaan kerel en bedankt om het eens op een toaal andere manier te doen dan al je voorgangers ! We hebben er van genoten.
Laatst gewijzigd door Moldedju op 10 mei 2021, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Yvo10 mei 2021, 10:19

 1111  Uma
Lennart is gewoon onsterfelijk in het programma De Mol!
Doe het hem maar eens na. De beste mol tot nu toe.

Beter dan Gilles Van Bouwel en Pieter.
En dat waren twee zéér goeie mollen in mijn ogen.
Persoonlijk vond ik die twee, voordat Lennart er was, de beste twee.
Hier kan je over discussiëren uiteraard.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 mei 2021, 10:22

 8153
Numlocked schreef: 09 mei 2021, 23:32 1. Naar mijn gevoel zat Lennart nooit op een plek waar ik als Mol zou willen zitten.
Bij de oberbrigade zat hij toch op de ideale plek? Samina en Noah zaten er met hun neus bovenop en hadden hem toch niet door. Meesterlijk gedaan, toch?
En wie was de piloot?

Moldedju schreef: 09 mei 2021, 23:33 En toch, hadden ze mij vanavond weer bij mijn pietje. Annelotte had toch op Sven gestemd?
Toen ik dat gehoord had en dan ook nog bij Annelotte het licht aanfloepte, kreeg ik zowat een hartstilstand. En het duurde zoooooooooooo lang voor dat gordijn openging!
Gebruikersavatar

masterveecee10 mei 2021, 10:27

 3547  Sven
Ik heb tijdens dat moment met het gordijn vooral geluisterd naar de heerlijke filmmuziek 😉 Dat maakt het toch dragelijker.
Gebruikersavatar

thomas.kever10 mei 2021, 10:28

 1
Bij de eerste aflevering had ik een heel raar gevoel bij Lennart. Op het moment dat iedereen elkaar ontmoet op het maisveld stelt iedereen zich voor met "hallo en naam". Alleen bij Lennart heeft de montage alleen het hallo erin gelaten alsof hij de mensen al kende.

Toen was ik eigenlijk al verkocht en had zoiets als Lennart erin blijft dan kan het niet anders. Het werd ook steeds meer bevestigd door de afleveringen heen.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11