Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Cadfael09 mei 2021, 23:20

 229  Uma
Wat een topmol!!! 👏🏻
Lennart was na de eerste aflevering mijn hoofdverdachte, omdat hij toen nog wat low profile was.
Toen hij bij pasvragen zo passief was, begon ik te twijfelen en toen kwamen ook Jasmien en Annelotte op mijn radar, die ik zelfs iets meer begon te verdenken. Zeker na de €10000 dacht ik dat een mol dat niet zou doen. Toen de volgende aflevering bleek dat niemand de juiste mol had, begon ik terug te twijfelen aan Lennart, maar ik wou niet meer van verdachte veranderen en dus bleef Annelotte mijn mol.

Alhoewel Lennart gedurende heel het seizoen mijn tweede verdachte is geweest, was hij een topmol. Zomaar €10000 wegpakken zonder dat iemand hem verdenkt. Met alles wat hij doet wegkomen. Een lage groepspot bereiken en terwijl ook niet verdacht worden is een fantastische prestatie, alhoewel hij soms wel wat hulp van Sven of Philip zal hebben gekregen. 😉 Goed in de groep liggen en een sympathieke kandidaat zijn, maar terwijl wel de brutale mol uithangen, geweldig gedaan!

Proficiat ook aan Annelotte. Terechte winnaar en meest gedreven kandidaat! En uiteraard Isidoor als hoofdprijs! 🏆🥳
En uiteraard mogen we Sven niet vergeten. Nipt verliezen, maar toch heel het seizoen meemaken! Geweldige kerel!
En Bedankt makers voor het geweldige seizoen!!! 😍
Gebruikersavatar

JBB09 mei 2021, 23:21

 439  Uma
Ik zag trouwens net dit artikel: https://www.hln.be/tv/beste-mol-ooit-is ... ~a8d0dbdb/

In verband met die 10.000 euro
“Voor de duidelijkheid: het was en is Lennart die zelf met dat idee naar ons is gekomen. We hebben dat dan duizend keer bekeken, gewikt en gewogen. Maar eigenlijk was het een gedurfde sabotage die hem door de anderen op een plateautje is aangeboden”, maakt presentator Gilles De Coster duidelijk. “Het was brutaal, ongezien, over the top. Eigenlijk hét signaal aan alle anderen om te zeggen dat hij de Mol was. Maar Lennart was heel zeker dat iedereen hem zelfs die daad zou vergeven. Omdat hij zo goed in de groep lag.” Er was bovendien grondig nagedacht over die ultieme sabotagedaad. “Lennart had zijn plan goed opgesteld. Hij ging als eerste de dagboekkamer in en keek niet in de dagboeken. Indien alle kandidaten dat hadden gedaan, had hij niet kunnen mollen. Maar Philip en Jasmien keken wel, zodat Lennart voor een zogezegde vrijstelling kon gaan. En ondanks die enorme som die verdween toch de sympathie van de groep behield.
De programmamakers waren duidelijk ook verdeeld, en ik blijf erbij dat dit niet helemaal ok is hoor.
Het gaat hem uiteraard om 2400 euro (want Sven had al 7600 geboden), maar dat verandert niks aan de redenering:
- Het idee was dus dat Lennart niet zou kunnen mollen als er niemand gekeken had, wat op zich begrijpelijk is.
- Maar er was toch al een straf als er iemand de dossiers inkeek? Het ging daar om een inzet van 4000 euro.

Dus wat ze hier eigenlijk gedaan hebben, is de inzet van die proef veranderen zonder dat de kandidaten dat eigenlijk wisten:
- Niemand kijkt: +4000 euro
- Iemand kijkt, dus Lennart molt: -10.000 euro! (waarbij je nog kan beargumenteren dat het eigenlijk min 2400 is van Lennart en min 7600 van Sven)

En waarom moest dat dan zoveel zijn? Had hij ook niet gewoon 8000 euro kunnen bieden (dus 400 meer dan Sven)? Waar ligt de grens dan eigenlijk?

Wat een waanzinnige proef was dat dan? Dat ging om 14.000 euro verschil in de groepspot he!
Ik blijf het dus erg wrang vinden. Maar dat neemt niks weg van het feit dat Lennart een geweldige mol was natuurlijk 😉
Laatst gewijzigd door JBB op 09 mei 2021, 23:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

astridm09 mei 2021, 23:26

 287
Voor mijn gevoel was de mol een man. Daar ben ik maar op doorgegaan en blijven hangen op Sven en Lennart. Philip heeft het me niet makkelijk gemaakt met z'n genepmol, daardoor kreeg ik steeds niet duidelijk of het nou Sven of Lennart was. Uiteindelijk heb ik maar Sven gekozen en dat was dus niet goed. 😉
Maar prima gedaan hoor Lennart, vooral omdat niemand van de groep je ooit verdacht heeft. Doorgespeeld tot helemaal op het laatst ook nog, door geen finalekostuum bij je te hebben en dus het mode-advies van Sven te moeten inroepen. Dat was echt een geniale zet. 😃
Gebruikersavatar

Numlocked09 mei 2021, 23:32

 16
Ik blijf vooral me een dubbel gevoel achter maar ik ben benieuwd naar volgende week.

1. Naar mijn gevoel zat Lennart nooit op een plek waar ik als Mol zou willen zitten.

2. Axolotl lag er zo dik op, familie van de molsalamander. Al vanaf het begin.

3. 10.000 eruit halen me 1 actie waar niemand iets tegen kan doen vind ik maar zozo. Als ge natuurlijk vanaf het begin ervoor zorgt da echt niemand naar u kijkt komt ge daarmee weg (daar geef ik hem zeker gelijk in). Maar wilt da dan ook zeggen da hij expres anderen heeft laten mollen en vooral liet begaan...?
Gebruikersavatar

Moldedju09 mei 2021, 23:33

 507  Yens
Lennart it is !

Eerste keer dat ik zie dat bijna alle oldschool die hards van het forum heel snel allemaal in dezelfde richting keken. En zelfs toen Mr 10.000 iets deed wat een mol "niet hoort te doen" bleef iedereen op post 👍🏻
Oefening baart dan toch kunst ?

Zelf had ik snel Lennart mee op mijn radar. En dan viel Jasmien, myijn nr 2 ook nog af! De piloot van Mole 737 bleef over.

Mijn laatste twijfel over Sven verdween toen ik de forumbevindingen op de eerste opdracht las. Iemand die de mol kan zijn wil altijd ervoor zorgen dat hij die concurrent nog kan afschieten op het einde.

En toch, hadden ze mij vanavond weer bij mijn pietje. Annelotte had toch op Sven gestemd? Mijn vrouw zag de buit al binnen (zij dacht dat het Sven was) en ik likte reeds mijn wonden. Tot het gordijn open ging en Lennart naar buiten kwam.

Een vreugdedansje, jawel werd mijn deel!

Waar De Mol een mens allemaal niet toe in staat brengt 😂 In elk geval was bet minder genant dan toen ik met die bedovertrek .....😱 Allez ja dat hoop ik toch ...
Gebruikersavatar

anton.smets09 mei 2021, 23:37

 50  Uma
JBB schreef: 09 mei 2021, 23:21 Ik zag trouwens net dit artikel: https://www.hln.be/tv/beste-mol-ooit-is ... ~a8d0dbdb/
Wow er was blijkbaar zelfs een ex aequo in de finale! Ik ben verbaasd dat ze dit niet hebben laten zien zoals in Zuid-Afrika, alhoewel, dan was de plottwist dat Annelotte toch nog geswitcht was weggevallen uiteraard. Als kijker kon je dan namelijk afleiden dat er toch nog iemand geswitcht was, en aangezien Annelotte het onzekerst leek had je dit wel kunnen doorhebben. Desondanks, zeer nipt dus! Zeer jammer voor Sven, ik had hem graag als winnaar gezien
Gebruikersavatar

jos.jansen09 mei 2021, 23:43

 328  Uma
Ik zag het helemaal niet aankomen. Het grote bedrag voor de vrijstelling komt nu wel zeer goedkoop over. Voor de rest PRACHTIG gedaan
Gebruikersavatar

mary.vdd09 mei 2021, 23:49

 1
Wat een zaalig programma toch. Kei goede mol !!
Gebruikersavatar

julie.vantilt09 mei 2021, 23:51

 131
Pas nadat Philip eruitvloog alles overwogen en uitgekomen op onze onschuldige Lenny-boy. Zelfs nog getwijfeld in de finale toen hij zijn pak nog niet gekocht heeft. Volgens mij de meest gedurfde mol ooit. Superknap gespeeld, hij stoot voor mij Mol Pieter van de troon!
Gebruikersavatar

Mateo10 mei 2021, 00:01

 870
Heel goed gedaan, Lennart!
Proficiat Annelotte, en ook Sven met de 'zilveren plak'.

Wat een prachtige editie.
Mijn compliment aan alle deelnemers en alle medewerkers van De Mol.

Een dikke merci voor de geweldige afleiding die jullie me hebben bezorgd met jullie inventiviteit, humor en vakwerk.

Dank je wel ook, mede-forummers. Jullie hebben van mij niet zo veel gezien dit jaar, maar ik heb groot plezier beleefd aan jullie vindingrijkheid, puzzeluitwerkingen, slimme gedachtes en ideeën, soms verhitte , maar vrijwel altijd respectvol blijvende discussies, knappe staaltjes van oplettendheid en technische hoogstandjes.
Hopelijk lukt het me volgend jaar weer wél om een portret van een deelnemer te maken.

En tot slot: merci @Davy !
Gebruikersavatar

pedro.deveirman10 mei 2021, 00:01

 18
chelsea.tesseur schreef: 09 mei 2021, 22:54 Ik denk dat iedereen dit voor zichzelf mag bepalen.
Ik vond het geniaal, tal van andere mensen vinden dat niet. Het is de manier waarop Lennart het spel wou spelen.

Indien Jasmien had mogen bieden, had die opdracht er helemaal anders uitgezien, want dan had Lennart misschien niet het hoogste bod.

Misschien moeten we nu stoppen met analyseren en gewoon nagenieten van de geweldige prestatie van Lennie-boy, Svennie-boy en Lottiepoes 😎
Dat vind ik te gemakkelijk, want het maakt wel degelijk uit wat de taak is van de mol, moet hij opdrachten doen mislukken of moet hij de groepspot zo laag mogelijk houden? Ik ga op de barricades gaan staan tot hier een antwoord op komt!

(Om misverstanden te vermijden, is een opmerking met satire)
https://www.dailymotion.com/video/x6feodo
Gebruikersavatar

Laleia10 mei 2021, 00:17

 306
Voor mij zijn er 2 criteria om te beoordelen hoe goed een mol zijn rol gespeeld heeft:
1) Wordt hij/zij door zo min mogelijk kandidaten (zo laat mogelijk) ontdekt? Op dit gebied geen twijfel mogelijk: topmol!
2) Heeft hij/zij leuke sabotages uitgevoerd en geld uit de pot gehouden door proeven zo veel mogelijk te doen mislukken? Hiervoor wil ik de aflevering van volgende week afwachten... daar zullen we zien hoe Lennart gesaboteerd heeft.
Ik heb op zich geen moeite met zijn 10000 euro uit de pot voor een vrijstelling. Hij heeft dat ook zeer goed verkocht aan de anderen. Maar als hij verder weinig gesaboteerd heeft en zelfs bij bepaalde proeven er in zijn eentje actief voor gezorgd heeft dat ze lukten (zoals de sprookjes) omdat er toch een groot bedrag verdween door het bod met geld uit de pot... dan vind ik dat zeer jammer en doen ze hiermee het concept te kort.
Dat hij stiekem Isidoor geconditioneerd heeft om schrik te hebben van die rode knop vind ik bijvoorbeeld een zeer knappe sabotage. Hopelijk volgende week meer van dat.
Dan kunnen we besluiten dat het dit jaar een zeer goede mol was.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11