Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Heinz10 mei 2021, 00:18

Forum veteraan  427  Uma
Een geboren Mol! Ik kijk heel erg uit naar de aflevering met Lennarts mollenstreken. Dat gaat ongetwijfeld genieten worden. Heel knap gedaan, Lennart! 🤡👏🏻
Gebruikersavatar

Paraceta10 mei 2021, 00:49

 717  Sven
Numlocked schreef: 09 mei 2021, 23:32 2. Axolotl lag er zo dik op, familie van de molsalamander. Al vanaf het begin.
Ik vind nu niet precies waar, maar daarstraks las/zag ik ergens dat Lennart zelf niet wist dat het tot de familie van de molsalamanders behoorde (zie ook zijn uitspraak tov. Sven dat het een vissalamander (oid) zou zijn). Baseer je je oordeel over een Mol ook op de huisdieren die die persoon heeft? Vrij raar, Lennart heeft deze niet speciaal gekocht omdat hij de Mol was ofzo he. 🙄
Gebruikersavatar

cenk.can10 mei 2021, 01:06

 1  Uma
Verdacht hem al lang, weet niet waarom. Puur buikgevoel. Wist het pas 100% na de opdracht in het vliegtuig. Bewust de controletoren negeren voor een paar 100 euro. Dat doet alleen een mol.
Gebruikersavatar

Numlocked10 mei 2021, 01:11

 16
Paraceta schreef: 10 mei 2021, 00:49 Ik vind nu niet precies waar, maar daarstraks las/zag ik ergens dat Lennart zelf niet wist dat het tot de familie van de molsalamanders behoorde (zie ook zijn uitspraak tov. Sven dat het een vissalamander (oid) zou zijn). Baseer je je oordeel over een Mol ook op de huisdieren die die persoon heeft? Vrij raar, Lennart heeft deze niet speciaal gekocht omdat hij de Mol was ofzo he. 🙄
Dus een kandidaat uit De Mol heeft toevallig een molsalamander en spreekt dit ook uit. What are the odds?

Trouwens tussen zeggen dat je dit huisdier hebt en het ook effectief hebben, in dit programma, twee verschillende dingen toch? “🙄
Gebruikersavatar

bolloxx10 mei 2021, 01:23

 1
Er was ook de opmerking dat Telefacts zijn favoriete tv programma was, met Birgit Van Mol. Ik kan me niet herinneren dat vorige mollen zo stoutmoedig waren en zelf opzichtige hints gaven. Lennart werd in het begin zo opvallend naar de achtergrond gemonteerd dat het opviel. Het viel me ook op hoe hij na de 10.000 euro aflevering inneens wel geld begon binnen te halen.
Gebruikersavatar

ben.vanmassenhove10 mei 2021, 01:27

 10
Hij was men verdachte vanaf aflevering 2, en met overtuiging in 3. Daarna wegens het uitblijven van andere info steeds bij hem gebleven. In de vorige aflevering begon ik dan toch te twijfelen (Sven, maar die is voor mij de Bart van dit jaar). Ik wou echter op het laatste niet meer wisselen van verdachte en het bleek juist ze zijn. Toch een heel groot stuk buikgevoel.
Gebruikersavatar

huug.roosjen10 mei 2021, 01:29

 14
Ik zat er boenk op! Wel andere mensen ook verdacht, maar vanaf aflevering 1 altijd Lennart erbij gehouden.

Complimenten vanuit Nederland voor dit prachtseizoen! Heb echt tranen gelaten op het eind...

Over die 10000 euro: ik vind het juist fenomenaal, als je dat eruit kan halen en niemand erna verdenkt je 😂 dit in tegenstelling tot de Nederlandse Mol, waar hetzelfde gebeurde, maar de Mol bij de kandidaten al lang en breed bekend was.

Hulde, hulde! Dank mensen van het forum voor het plezieren van mijn zoektocht! Het gaat jullie goed allemaal en tot volgend jaar ❤️
Gebruikersavatar

Numlocked10 mei 2021, 01:34

 16
Mijn eerste, snelle analyse :

Aflevering 1
Maïsveld -> goeie linie
Knuffelen + koekoeksklokken -> zegt letterlijk het antwoord op de vraag voor Sven en vindt 1 woord in de winkel terwijl Sven de slappe lach heeft
Namen vinden -> vindt de naam Dami op de wereldbol
Aflevering 2
Piano -> zit hier niet bij
Carpool karaoke -> wint 350 euro
Ober -> doet proef met druiven volledig lukken waardoor er extra glazen verdiend worden, eigen wijnglazen net te weinig gevuld
Bunker -> doet niks?
Aflevering 3
Hypnose -> alles mislukt bij hem maar hierdoor levert laatste proef wel geld op
Dogsitters -> zit hier niet bij
Dominostenen -> gaat voor geld terwijl A voor pasvraag wil gaan. Laat het lukken van de origami afhangen van het staartje, alles ervoor legt hij superduidelijk uit
Aflevering 4
Bubbelvoetbal -> bakt er weinig van
Bingewatchen -> laat de wandelaars ff verkeerd wandelen maar meer niet? Om Isi te kunnen “trainen”? Geknoei met de tak om de tekst in beeld te krijgen?
Bom op tafel -> niet op een bomstoel, slecht liegen? waardoor direct eruit
Aflevering 5
Schlager clip -> billenkletsen lukt, plaatst wel handen bij laatste dansje
Puzzelen -> puzzelstukjes wegmoffelen? Adem inhouden was makkelijk te mollen
Aflevering 6
Schilderijen -> doet goed zijn best?
Mole 737 -> piloot, wel verdacht
Geheime dossiers -> gaat als eerste binnen, kijkt niet en laat alles van de rest afhangen. Biedt dan 10.000 euro
Aflevering 7
Sprookjesbos -> doet opdracht lukken waardoor ze veel kiezels hebben, mollen bij het achterlaten?
Sprookjes voorlezen -> zit hier niet bij
Verstoppertje -> bijna betrapt en wil dan direct opnieuw. Gaat gebukt naar de kast. Houdt A tegen als ze het slot van de kast wil uitproberen?
Hotel -> opvallend EUH + vindt op valreep nog nachtkastje en slipje.
Finale
Mediteren -> brengt het meeste geld op.
Bevrijding van Isidoor -> gaat vlot door de draad. Niks verdacht?
Gebruikersavatar

Mollebonkers10 mei 2021, 01:53

 43
Numlocked schreef: 09 mei 2021, 23:32 Ik blijf vooral me een dubbel gevoel achter maar ik ben benieuwd naar volgende week.

1. Naar mijn gevoel zat Lennart nooit op een plek waar ik als Mol zou willen zitten.

2. Axolotl lag er zo dik op, familie van de molsalamander. Al vanaf het begin.

3. 10.000 eruit halen me 1 actie waar niemand iets tegen kan doen vind ik maar zozo. Als ge natuurlijk vanaf het begin ervoor zorgt da echt niemand naar u kijkt komt ge daarmee weg (daar geef ik hem zeker gelijk in). Maar wilt da dan ook zeggen da hij expres anderen heeft laten mollen en vooral liet begaan...?
Ook mijn gevoel. Lennart had heel vaak geen strategische positie. Geen bomstoel bvb, bij hypnose ipv honden, in karaoke ipv pianoles,... . Ik vond echt enkel zijn positie in maïsveld een echte molpositie en enkel de vliegtuigcrash vond ik verdacht en typisch mol met hulp van makers. Kan het zijn dat de productie door had dat er een hoop nepmollen en/of klunzen bijwaren en die dan maar op sleutelposities heeft gezet telkens?? Dat maakt het dan voor Lennart wel eenvoudiger. Maar zelfs dan nog: dikke chapeau. Vooral aan t eind: 10000 euro, directe 'euh', vliegtuigcrash en niemand die m invult... Hats off. Lotte zat veel vaker in ideale positie bvb. Maar in sommige opdrachten dan ook weer zo overduidelijk niet dat k nog steeds bij Sven uitkwam. Wel op bomstoel, wel vaak op voetbalveld, wel cruciale functie bij wijnglazen (tempo aangeven en foeteren op wie t niet kon), kon via vliegers Mole 737 beïnvloeden, etc... Dus ja, toch veel vragen. Laat de reveal maar komen!!

[ external image ]
Afbeelding

Dit vind ik wel een beetje louche en net té veel sturing door de productie. Het is net door de hele vroege en overduidelijk terechte exit van Lennart in deze cruciale proef dat ik en kandidaten echt meer richting Annelotte en Sven gaan kijken volgens mij. Uw eigen mol saboteren zodat hij zeker niet te verdacht wordt... Beetje jammer, maar uiteraard besef ik dat het afgewerkt product een samenspraak is tussen spontaniteit, regie en montage en dat was nog steeds top.
Gebruikersavatar

evert.borghgraef10 mei 2021, 08:08

 2
Het is al zo vaak aangehaald op dit forum, maar ik wil het even in Lennarts verdediging nog aanhalen:

Als je als productie niet wil dat de mol duizenden euro's jat uit een groepspot, steek dan ook zo geen opgaves in het spel. 💸
Gebruikersavatar

massis10 mei 2021, 08:48

 35
Velen vinden dat Lennart nooit 10.000 euro uit de pot had mogen halen. Ik heb daar ook even over nagedacht. Maar eigenlijk is de conclusie hier dat Lennart maar €2400 uit de pot gehaald heeft. De overige €7600 was er SOWIESO uit, want die had Sven al geboden.

Dus het bod van Lennart was geen noodzakelijkheid en een groot risico. En toch komt hij er ZO goed mee weg. Petje af voor hem, hij heeft het fantastisch gespeeld.
De vooruitzichten naar de volgende aflevering maakten ook al duidelijk wat voor een geweldige mol hij is!
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11