Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Heinz10 mei 2021, 15:05

Forum veteraan  427  Uma
In de vooruitblik is het niet Gilles die zegt dat het de Mol van de aanvallers is. Dit zegt een van de kandidaten. Gilles zegt alleen: "Zijn we voltallig?" en inderdaad lijkt Lennart te ontbreken.

Het zal volgens mij dus Lennart zijn die in het pak zit en ik denk dat ze deze grap van Lennart hebben doorgevoerd:
Gilles De Coster schreef:Dat Lennart een deugniet is, heeft ie dit weekend weer laten blijken toen we aflevering 9 opnamen. Iedereen die die dag aanwezig was moest een negatieve Coronatest kunnen voorleggen. Lennart heeft ons even doen geloven dat ie positief had getest, en onze reacties gefilmd met een gsm. Toch zeker anderhalve minuut lang was er paniek, daarna liet hij weten dat het een grap was.
Dus dat Lennart er zogezegd niet bij kon zijn om dan ineens in het aanvallerspak op te duiken. (En pas later als Mol onthuld te worden.)
Gebruikersavatar

masterveecee10 mei 2021, 15:14

 3547  Sven
Lijkt mij inderdaad goed mogelijk dat het Lennart zelf is na Gilles zijn post te zien.
Case closed?? 😛
Gebruikersavatar

Jay-Lo10 mei 2021, 15:30

 1690  Sven
Cedric schreef: 10 mei 2021, 13:28 Het kan een BV zijn, maar dan zou dat betekenen dat alles uiteindelijk maar een spelletje was en dat de Mol (Lennart) nooit écht kon zijn afgevallen die dag. Een leugen tegenover kandidaten en kijkers?

Als ze echter niet gelogen hebben, dan moet het een onbekend iemand zijn. Maar waarom zouden ze dan diens identiteit onthullen? Zou toch ook jammer zijn voor die persoon dan, dat die ineens toch zijn kansen op een eventuele toekomstige deelname door de neus geboord ziet.

Ofwel is het iemand die Lennart goed kende (een vriend of familielid) en die samen met Lennart was ingeschreven. Maar dan geldt bovenstaand argument natuurlijk ook.

Ik snap het gewoon nog altijd niet dat ze die DP-mol gaan onthullen... Tenzij ze ons weer door montage op het verkeerde been zetten en het dus niet gaat om de Mol van de aanvallers maar gewoon om de "aanvaller" die samen met Annelotte de hoepels plooide, wat een compleet andere persoon kan zijn dan eender wie van de 9 nog onbekende maïsveldaanvallers.
Dat zou oneerlijk zijn, en ze liegen niet tegen ons of de kandidaten. Dus als Gilles zegt dat ook de mol moest vrezen voor zijn plaats zal dat wel zo zijn.

Het is ook zeker niet dezelfde als bij Annelotte, die zijn pak was te klein.
Ofwel is het Lennart, die een grap uithaalt, zoals hier boven al beschreven, met zijn positieve corona test.
Gebruikersavatar

masterveecee10 mei 2021, 15:31

 3547  Sven
Klopt dat niet echt met de beelden "ervoor", waar ie ook achter een gordijn staat.

Wete wat? We zien het zondag!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 mei 2021, 15:37

 8153
Moldedju schreef: 10 mei 2021, 15:22 Serieus gegroeid dan wel ondertussen, onze Lennart 😜
Ging net hetzelfde opmerken.
Gebruikersavatar

martin.janssen10 mei 2021, 23:12

 178
Ik begrijp echt niet waarom ze de identiteit van de reservemol niet zouden onthullen om deze te kunnen re-cyclen.
Elk jaar zijn er 10 kandidaten die de selectie net niet hebben gehaald en misschien nog wel een paar meer 🙂
Waarom zou iemand van hen dan automatisch een plekje verdienen in het volgende seizoen. Bij de meeste spelletjes is het, nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Gebruikersavatar

Wouter 55511 mei 2021, 00:04

 6
Jay-Lo schreef: 10 mei 2021, 15:30 Dat zou oneerlijk zijn, en ze liegen niet tegen ons of de kandidaten. Dus als Gilles zegt dat ook de mol moest vrezen voor zijn plaats zal dat wel zo zijn.
Allicht geloofde Lennart werkelijk dat er een reserve mol was, die zijn plaats kon innemen. Daarom hoeft dat niet per se waar te zijn. Wat als de productie het volgende wilde:
-Noah (of wie dan ook van de reservekandidaten in de auto terecht zou komen) verdacht maken bij kijkers en kandidaten
-Lennart het dilemma geven tussen enerzijds mollen (iemand van de aanvallers in de auto krijgen) en anderzijds de reservemol afschieten (zodat hij zou spelen op een manier zoals de kandidaten konden verwachten, na afloop van ep.1)
-Toch zeker en vast met Lennart het verdere spel spelen?

Wat heeft Gilles juist gezegd, dat er een mol onder de 10 aanvallers zat? Als het een ex-mol zou zijn, zou dat zelfs niet gelogen zijn, afhankelijk van de exacte bewoording. Zolang Lennart zelf ook niet beter wist dan dat zijn plaats in gevaar was, kan dat werken.

Als ze daarentegen echt een reservemol hadden die volledig klaargestoomd was als invaller met het idee dat die echt in de wagen kon geraken (en allicht met meer kans dan 1 op 10, wegens voorkennis over de proef), waarom die persoon dan niet beschermen voor één van de volgende seizoenen? Trouwens, ze hebben de identiteit van zowel reservekandidaten als reservemol beschermd met de maskers en pakken. Vermoedelijk zodat ze voor de volgende keren nog een kans krijgen, à la Bruno. Waarom dat dan nu ongedaan maken, voor één persoon?

Als het echt de reservemol is, dan is het misschien iemand die om één of andere reden alleen voor dit seizoen in aanmerking kwam.
Gebruikersavatar

joeri.michiels11 mei 2021, 00:37

 176  Sven
Zou het niet gewoon kunnen dat ze de reservemol kenbaar willen maken om nadien beelden te tonen waarin we te zien krijgen hoe hij/zij ook klaargestoomd wordt voor het avontuur? Zoals we wellicht ook van Lennart voorbereidingen te zien zullen krijgen. Op deze manier toont men ook aan dat er wel degelijk een reservemol is.

Ik heb het eerder op dit forum al gezegd, maar ik zie niet in waarom de reservemol nog kans moet maken op een herkansing in een nieuw seizoen.
Van mij mag dat, begrijp me niet verkeerd, maar het hoeft zeker niet. Vooral ook om het feit dat er massa's kandidaten zijn. Je mag ook niet vergeten dat de reservemol door de voorbereidingen ook veel informatie heeft gekregen over hoe de productie denkt,... Dit is allemaal in het voordeel van die persoon indien die later als kandidaat nog zou deelnemen. Of hij/zij moest al terug de mol zijn.

Het lijkt me ook niet ondenkbaar dat de productie aan deze persoon heeft gezegd: "Je maakt nog kans als mol; maar indien je het niet haalt, komt er ook geen 2e kans meer."

Dit is ook niet te vergelijke met Bruno vorig seizoen. Hij was nooit een kandidaat, maar wel iemand die ver geraakt was in de selectie.

Hoe dan ook zien we wel wie het is in het pak. Het kan eender wie zijn.
Gebruikersavatar

Wouter 55511 mei 2021, 00:53

 6
Dat is zeker mogelijk. Ik kijk alvast uit naar het antwoord.
Gebruikersavatar

Tim Dex11 mei 2021, 01:00

 24
joeri.michiels schreef: 11 mei 2021, 00:37 Het lijkt me ook niet ondenkbaar dat de productie aan deze persoon heeft gezegd: "Je maakt nog kans als mol; maar indien je het niet haalt, komt er ook geen 2e kans meer."
Ja, dat is ook wat ik begon te denken bij het lezen van een aantal vorige posts. Het is een heel pragmatische handeling voor de productie, en voor de DP-mol is het nog altijd een aanlokkelijk aanbod: een heel kleine maar realistische kans om nu de mol te zijn OF terug aanschuiven als kandidaat volgend jaar en een nog kleinere kans om ooit echt te mogen meedoen.

Als Lennart ook weet wie die DP-mol is, en stel dat hij niet bekend gemaakt zou worden ... maar daarentegen zou hij één van de komende jaren terug opduiken als speler, dan weet Lennart meteen dat het hier een speler betreft met mol-training. Dat is boeiende info die misschien kan lekken en heel dat seizoen overhoop kan halen, ongeacht of de voormalige DP-mol in dat seizoen dan uiteindelijk echt de mol is of niet. Geheimhouding tot de finale is één ding, maar jarenlang nog geheimhouding van Lennart verwachten is toch nog iets anders.

Wat de DP-mol uiteindelijk ook tot een pechvogel maakt, maar nog niet tot op Jens niveau. Want de DP mol wist wat zijn kansen waren en zal ze aanvaard hebben.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8