Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Beethoven10 mei 2021, 01:35

 18  Yens
Misschien heeft de DP mol stiekem meegedaan met de opdrachten (bijv. de autorijder in de karaoke opdracht, één van de graffiti spuiters, de DP mol in de hotelkamer, iemand in het Duitse voetbalteam & één van de vermomde mensen in het park) en is hij dus wel op reis geweest maar undercover om de mol te helpen. Anders zou ik ook niet weten wat de reveal is.
Gebruikersavatar

Minedor10 mei 2021, 07:30

 29  Uma
Jens.
Hij zit er nog niet bij en ze gaan denk ik niet de identiteit van de DP-mol prijsgeven.
Gebruikersavatar

katka10 mei 2021, 07:56

 22  Uma
Beethoven schreef: 10 mei 2021, 01:35 Misschien heeft de DP mol stiekem meegedaan met de opdrachten (bijv. de autorijder in de karaoke opdracht, één van de graffiti spuiters, de DP mol in de hotelkamer, iemand in het Duitse voetbalteam & één van de vermomde mensen in het park) en is hij dus wel op reis geweest maar undercover om de mol te helpen. Anders zou ik ook niet weten wat de reveal is.
Dit zou echt wel goed zijn!

Of misschien is het zijn kameraad, met wie hij samen die axolotl is gaan kopen. Misschien hebben ze zich samen ingeschreven, tegen elkaar gestreden in het maïsveld en heeft Lennart het daarbij gehaald?
Gebruikersavatar

massis10 mei 2021, 08:42

 35
Beethoven schreef: 10 mei 2021, 01:35 Misschien heeft de DP mol stiekem meegedaan met de opdrachten (bijv. de autorijder in de karaoke opdracht, één van de graffiti spuiters, de DP mol in de hotelkamer, iemand in het Duitse voetbalteam & één van de vermomde mensen in het park) en is hij dus wel op reis geweest maar undercover om de mol te helpen. Anders zou ik ook niet weten wat de reveal is.
Zou meteen ook verklaren waarom Lennart "de beste mol ooit" is als hulp had 😉
Gebruikersavatar

BobbyB10 mei 2021, 10:13

 12
katka schreef: 10 mei 2021, 07:56 Of misschien is het zijn kameraad, met wie hij samen die axolotl is gaan kopen. Misschien hebben ze zich samen ingeschreven, tegen elkaar gestreden in het maïsveld en heeft Lennart het daarbij gehaald?
Daar dacht ik ook aan, maar zou dat niet opvallend zijn voor mensen die beiden kennen? Zou toch té toevallig zijn dan dat ze iemand vervangen met iemand uit, mogelijks, dezelfde vriendenkring... Tenzij ze, in die situatie, zouden liegen en zeggen: "alle aanvallers waren familieleden/vrienden/collega's"; maar dan zou het voor Noah (en alle andere aanvallers) overduidelijk geweest zijn, tijdens de uitzendingen, dat er daar mee gesjoemeld was.
Gebruikersavatar

Addow10 mei 2021, 10:30

Molerator  377  Yens
Ik vrees dat we niet lang langer moeten zoeken. Het gaat Lennart zelf zijn!
Ze staan met z'n 10 aan de tafeltjes, terwijl ze dus met 11 zouden moeten zijn (incl. Noah/Jens). Ontbreekt: Lennart 😎
Gebruikersavatar

Mollou10 mei 2021, 11:44

 7  Uma
Ik geloof niet echt in de piste van een bekende Vlaming of ex-mol. Stel dat die dan in de auto zou geraken, dan denk ik dat het brede publiek dit opvallend zou vinden en die persoon goed in de gaten zou houden.
Net zoals hierboven geopperd is, zou het wel mooi zijn moest de vriendin van Lennart in het pak gezeten hebben. Alleen zou Lennart dan afvallen door 'slechtste' eliminatietest (eigenlijk doordat de DP-mol in de auto geraakt is, maar dat weten de kandidaten en de kijkers niet). Dit vind ik ietwat onlogisch, want de makers selecteren nooit mensen die elkaar al op voorhand kennen (en in principe zouden Lennart en zijn vriendin dan samen in het spel kunnen gezeten hebben).
Natuurlijk kan er wel afgesproken zijn dat de vriendin van Lennart dan moest verzwijgen dat zij Lennart zou kennen, maar dan zou 1) Lennart niet als bezoeker kunnen komen (maar een familielid, wat ook kan natuurlijk) en 2) de gehele kennissenkring van hun beide toch weten wat er aan de hand is.

Ik heb wel het gevoel dat de productie niet 'gelogen' heeft en de DP-mol wel een effectieve kans van 1/10 had, aangezien Lennart in het interview met GVB zei dat hij echt heel veel schrik had. En het heeft misschien ook niet veel nut om deze mol te verklappen, in verband met 'hergebruik'-redenen en als dit toch geen 'OMG'-effect heeft voor zowel de kijker als voor de kandidaten. Moest het iemand van de productie zijn, zou het misschien leuk zijn om het aan de kandidaten te vertellen achteraf, maar dan zou het toch niet echt de moeite zijn om te tonen aan het brede publiek. Er gaat dan immers wat geloofwaardigheid weg voor sommige kijkers en dan moeten ze eerst ook nog uitleggen wie het is.

Het hergebruiken is misschien wel moeilijk aangezien de DP'ers elkaar wel gezien hadden zonder uniform, dacht ik. (zie 'Achter de schermen, aflevering 1')

Ik ben eigenlijk héél benieuwd naar volgende week zondag🥳
Gebruikersavatar

Paraceta10 mei 2021, 12:17

 717  Sven
In hetzelfde interview met GVB zei Lennart ook dat zijn vriendin ook niet wist dat hij de Mol was, terwijl ik veronderstel dat dat wel het geval zou zijn geweest wanneer ze elkaar in het maïsveld hadden ontmoet. Ik denk dus inderdaad dat we zondag een nobele onbekende hun moment de gloire gaan zien hebben; de productie gaat echt niet liegen over het feit dat ook de Mol onzeker was van zijn plaats.

Edit: In de vooruitblik naar volgende week is Lennart wel niet te zien 🤔

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 mei 2021, 12:35

 8153
@Paraceta Ontbreekt op dit beeld niet ook Jasmien?
Gebruikersavatar

Mollou10 mei 2021, 12:36

 7  Uma
chicawah.janssen schreef: 10 mei 2021, 12:35 @Paraceta Ontbreekt op dit beeld niet ook Jasmien?
Ik denk dat Jasmien achter Annelotte zit, aan de tafel met Philip en Noah!
Gebruikersavatar

Paraceta10 mei 2021, 12:37

 717  Sven
Mollou schreef: 10 mei 2021, 12:36 Ik denk dat Jasmien achter Annelotte zit, aan de tafel met Philip en Noah!
Inderdaad!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8