Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Cedric11 mei 2021, 17:18

 2834  Uma
Elrond schreef: 11 mei 2021, 16:17 Nu de inschrijvingen tot 7 juni lopen en er geen limiet op staat, zullen er veel meer zijn om door te nemen en zal eind augustus misschien moeilijker te halen zijn.
Niet per se.

De seizoenen zonder limiet en het aantal inschrijvingen ervoor:
- Argentinië: +/- 3000
- Zuid-Afrika: +/- 5000
- Mexico: +/- 8000
- Vietnam: +/- 12000
- Griekenland: 14021
(Zuid-Afrika en Mexico niet geweten dacht ik, maar in mijn ogen realistische inschattingen gezien de evolutie.)

Dit seizoen, mét limiet: meer dan 30000 inschrijvingen.

Ik vermoed dat mét limiet alle twijfelaars impulsief iets doorgestuurd hebben, daar waar ze anders veel meer tijd hebben en ofwel té lang twijfelen waardoor ze het niet doen, ofwel de deadline vergeten.

Mijn gok is dat de inschrijvingen nu ergens tussen de 15000 en de 20000 zullen zitten.
Gebruikersavatar

Molken11 mei 2021, 17:36

 5  Yens
Volgens mij gaan ze het niet te ver zoeken. In het verleden heeft men ook al aangegeven dat budget een belangrijke factor is en dat hierdoor veel locaties genre Australië, Nieuw-Zeeland, Canada, ... afvallen wegens te duur. Daarbij komt nu nog eens de onzekerheid van Corona waarbij je inderdaad niet weet of je er gemakkelijk gaat geraken of niet. Dan blijven volgens mij enkel de EU of landen vlakbij de EU over. En aangezien men ook de traditionele vakantielanden wat probeert te mijden (Frankrijk, Spanje, Italië, ...) denk ik dat ze misschien wel eens richting Kroatië en omliggende landen durven kijken?
Gebruikersavatar

JBB11 mei 2021, 17:39

 439  Uma
Als het de VS is best in het zuiden he. De noorderlijke staten kunnen serieus koud zijn in het najaar lijkt me.
Texas, California...
Florida lijkt me niet erg interessant
Gebruikersavatar

ex-molinator11 mei 2021, 17:49

 3483  Uma
JBB schreef: 11 mei 2021, 15:02 ...
@ex-molinator zoiets als Ascencion, dat is toch veel te klein om 3 weken te vullen?
Het weer op het eind van het jaar in Portugal kan nog echt schitterend zijn, zeker als je in het zuiden blijft.
Enne, je denkt toch niet dat ik Ascencion serieus bedoelde 😉 (Ik wilde eerst nog Inaccessible Island vernoemen)
St Helena ook niet trouwens.

South Georgia and the Southern Sandwich Islands daarentegen zijn wel goed in die periode van het jaar 😉
Gebruikersavatar

Paraceta11 mei 2021, 19:04

 717  Sven
Misschien zijn Roemenië en Bulgarije ook wel een optie? Geschikt qua weer eind september, binnen de EU en ongetwijfeld ook interessante landen. Enige probleem zou dan zijn dat ze vrij dicht bij Griekenland liggen, maar ik denk dat er toch wel een vrij groot cultuurverschil bestaat waardoor het niet te erg op het seizoen van vorig jaar zou lijken.
Gebruikersavatar

mjohlan11 mei 2021, 19:05

 328  Yens
Cedric schreef: 10 mei 2021, 23:20 De locatie voorde volgende editie ligt al vast 😱 Mocht iemand van het productieteam mij alvast kunnen laten weten welk land het wordt, ik zou het appreciëren 😛 ...
Koop alvast maar je thermisch ondergoed. Het wordt IJsland. 😜
Gebruikersavatar

masterveecee11 mei 2021, 19:13

 3547  Sven
Ow ow, Ijsland is ook goed 😛
Gebruikersavatar

Vermoljoen11 mei 2021, 19:17

 2354  Uma
Ik denk dat ze niet teveel risico zullen willen nemen om niet weer hun plannen te moeten omgooien. Ik reken dus op een editie in Europa en aangezien ze niet al te veel grenzen overwillen zie ik Denemarken wel als een reeële optie. Mochten ze toch meer grenzen durven over te gaan, dan zijn zeker Roemenië, Kroatië en Hongarije mooie opties 👍🏻
Gebruikersavatar

happyfello11 mei 2021, 19:45

 326  Uma
ex-molinator schreef: 11 mei 2021, 17:49 Enne, je denkt toch niet dat ik Ascencion serieus bedoelde 😉 (Ik wilde eerst nog Inaccessible Island vernoemen)
St Helena ook niet trouwens.
Het verbaast me dat je Tristan da Cunha niet specifiek hebt vermeld.... Toch al bijna 300 inwoners 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2021, 19:45

 8153
masterveecee schreef: 11 mei 2021, 19:13 Ow ow, Ijsland is ook goed 😛
IJsland is prachtig, maar hoofdzakelijk puur, brute natuur. Reykjavik is een "stad", maar echt veel valt daar niet te beleven. En in Akureyri, de tweede grootste stad, nog minder. Bovendien is het binnenland slechts toegankelijk van ongeveer half juni tot ongeveer half september.

@Vermoljoen Hongarije zou wel leuk zijn. Een taal waar je geen bal van snapt*, de poesta, Boedapest, de Donau, vriendelijke mensen, lekkere wijn, veel folklore...

* Wij waren in Hongarije toen The Spice Girls populair waren. Het Hongaarse "mel" betekent borst. Dat vonden mijn kinderen toen heel grappig.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 11 mei 2021, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Tim Dex11 mei 2021, 19:52

 24
Als ik zelf in de redactie zat: Schotland of Ierland. Op vlak van corona zou dat nu al heel safe zijn om vast te leggen. Het blijft gemakkelijk bereikbaar, je moet niet langs een reeks andere landen om er te geraken. Achter iedere struik staat er daar wel een verlaten kasteel, toren of ruïne dus genoeg locaties voor de actie-opdrachten. Er is ook geen gebrek aan lokale mythes, cultuur, geschiedenis en folklore om het allemaal thematisch in te pakken. En ook een goede variatie aan locatie types (natuur, heuvels, steden, kust). Sowieso dat het ook allemaal mooie beelden kan opleveren.

Als redactielid zou ik ook het gevoel hebben dat we met de afgelopen reeks al heel veel geluk hebben gehad qua timing tussen de verschillende lockdowns door, en dat het met de maatregelen allemaal toevallig wel meeviel om de reeks gedraaid te krijgen. Ik zou dan het lot niet meer te veel tarten en voor de opnames in 2021 op safe spelen, en de wilde exotische plannen uitstellen tot 2022.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2021, 20:02

 8153
Ierland en Schotland zouden inderdaad allebei fantastisch zijn. Maar het regent er wel veel.
Ierse muziek en Iers dansen, horse shows, schapen, Keltische overblijfselen, round towers, prachtige natuur met veel afwisseling, Dublin fair city... Tijd dat ik nog eens naar Ierland ga.
Schotse whisky en whiskydistilleerderijen, spookkastelen, lochs, ruige natuur, schapen, mannen in rokken, doedelzakken... Tijd dat ik nog eens naar Schotland ga.