Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

JBB11 mei 2021, 20:16

 439  Uma
Schotland zou de max zijn, maar dan weet je dat je waarschijnlijk slecht weer gaat hebben. Voor de rest is alles daar uiteraard aanwezig voor een topseizoen.
Vermoljoen schreef: 11 mei 2021, 19:17 Ik denk dat ze niet teveel risico zullen willen nemen om niet weer hun plannen te moeten omgooien. Ik reken dus op een editie in Europa en aangezien ze niet al te veel grenzen overwillen zie ik Denemarken wel als een reeële optie. Mochten ze toch meer grenzen durven over te gaan, dan zijn zeker Roemenië, Kroatië en Hongarije mooie opties 👍🏻
Denemarken is alvast wel ongekend voor veel mensen denk ik.
Ik ben al in Kopenhagen geweest, maar de rest van Denemarken lijkt me misschien een beetje saai 😜 Er zijn alvast geen spectaculaire uitzichten daar, en cultureel is dat nu toch ook niet zó interessant voor ons Belgen? 🤷🏻‍♂️
Gebruikersavatar

Cedric11 mei 2021, 20:19

 2834  Uma
chicawah.janssen schreef: 11 mei 2021, 19:51 * Wij waren in Hongarije toen The Spice Girls populair waren. Het Hongaarse "mel" betekent borst. Dat vonden mijn kinderen toen heel grappig.
Hihihi... Mel B en Mel C... hihihi.


(Sorry)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2021, 20:25

 8153
@Cedric Zo ging het inderdaad. En aangezien we op restaurant vaak mel van csirke (kip) tegenkwamen, werd er veel gegniffeld.
Wat ze ook leuk vonden was op restaurant de menukaart vragen, want dat is een étlap (spreek uit eetlap). Ze zeiden ook altijd netjes köszönöm (kussunum) - dank u. Dat vonden de Hongaren heel schattig.
Gebruikersavatar

ex-molinator11 mei 2021, 20:31

 3483  Uma
happyfello schreef: 11 mei 2021, 19:45 Het verbaast me dat je Tristan da Cunha niet specifiek hebt vermeld.... Toch al bijna 300 inwoners 😉
Is de caipirinha al op misschien ? 😛
ex-molinator schreef: 11 mei 2021, 09:36 .... Tristan da Cunha is ook nog te overwegen alhoewel ....
Gebruikersavatar

happyfello11 mei 2021, 20:46

 326  Uma
Ik had het wel gezien Ex-M 😉
Gebruikersavatar

mjohlan11 mei 2021, 21:58

 328  Yens
JBB schreef: 11 mei 2021, 20:16 ...Denemarken is alvast wel ongekend voor veel mensen denk ik.
Ik ben al in Kopenhagen geweest, maar de rest van Denemarken lijkt me misschien een beetje saai 😜 Er zijn alvast geen spectaculaire uitzichten daar, en cultureel is dat nu toch ook niet zó interessant voor ons Belgen? 🤷🏻‍♂️
We hebben in de zomer van 2012 met de wagen een toer gemaakt van 2 weken doorheen Denemarken gemaakt, en het heeft ons toch aangenaam verrast. We hadden wel enorm veel geluk met het weer. Zon in combinatie met zeer lange duur van daglicht (05:00 - 22:00), de dagen leken extra lang te duren. Buiten het obligate Billund (Legoland voor de kinderen + papa) waren de kustlijnen (o.a. wadeneilanden + rotsformaties eilanden), het redelijk heuvelachtig landschap, de vescheidenheid in agricultuur en het groot aantal natuurgebieden zeer verrassend.

Op vlak van architectuur en cultuur is het vrij gevarieerd en niet bepaald armzielig. En niet alleen in Kopehaegen, ook Esbjerg, Roskilde, Odense en Aarhus zijn meer dan de moeite. Een groot aantal mooie kastelen en dichtbij Aarhus is er zelfs een soort van een Bokrijk maar dan geheel opgebouwd volgens de sprookjes van schrijver Hans Christian Andersen. En vertrekkende uit Brussel ligt de Duits-Deense grens amper op 800 km afstand.

Ik kan jullie Denemarken echt aanraden. Voldoende vakantiewoningen zodat je in etappes kan werken, zeer vriendelijke en nette mensen. De cafés en restaurants zijn duurder, en voornamelijk alcohol, maar in de lokale supermarkets vallen de prijzen niet zo veel duurder uit dan in België (10% in 2012). En hopelijk valt het weer dan ook even goed mee. 🙂
Gebruikersavatar

Skaeg11 mei 2021, 22:51

 108
Denemarken kan je perfect ook doen in combinatie met Zweden hé.

Maar De Mol moet het ook wel hebben van afwisseling. Ik denk dat ze nu niks Germaans of dergelijks gaan kiezen om geen gevoel van herhaling te creëren.
Gebruikersavatar

peter.delen12 mei 2021, 00:24

 5  Uma
Was zelf ook aan Denemarken aan het denken. Ok, wel Germaans, net zoals Duitsland. Maar wat dacht je van een lego-opdracht? Of iets met vikingen?
Gebruikersavatar

Cedric12 mei 2021, 07:52

 2834  Uma
Ik denk eigenlijk niet dat ze noordelijker zullen gaan. En als ze het wel zouden doen, dan zouden ze de opnames wel in de zomer doen, niet in "het najaar".
Gebruikersavatar

Kruipdier12 mei 2021, 13:12

 12
Een winter locatie met veel sneeuw zou is de Max zijn voor de mol ! Maar ik denk dat het terug zon editie wordt ! Of anders kan een mengeling van de 2 en dan kijk ik meer naar Bulgarije en Kroatië! Bij de meeste Belgen onbekend van cultuur waar je ook sneeuw in de bergen hebt en zon aan het strand ! En ongerepte natuur !
Gebruikersavatar

Mateo16 mei 2021, 23:50

 870
Albanië schijnt vrij toegankelijk te zijn
Gebruikersavatar

SherlockMolmes17 mei 2021, 00:06

 57
Nederland is ook tof hoor. 😉😉
Zonder gekkigheid, Italië of Portugal zie ik wel als grote kanshebbers.
Aangezien het land al is vastgesteld mogen we denk ik minder hopen op een heel ver land. In dat geval hoop ik toch een beetje op Amerika, Indonesië of misschien weer een Afrikaans land, Egypte?
Zuid-Korea zou ook wel tof zijn.