JBB schreef: ↑11 mei 2021, 20:16
...Denemarken is alvast wel ongekend voor veel mensen denk ik.
Ik ben al in Kopenhagen geweest, maar de rest van Denemarken lijkt me misschien een beetje saai
Er zijn alvast geen spectaculaire uitzichten daar, en cultureel is dat nu toch ook niet zó interessant voor ons Belgen?
We hebben in de zomer van 2012 met de wagen een toer gemaakt van 2 weken doorheen Denemarken gemaakt, en het heeft ons toch aangenaam verrast. We hadden wel enorm veel geluk met het weer. Zon in combinatie met zeer lange duur van daglicht (05:00 - 22:00), de dagen leken extra lang te duren. Buiten het obligate Billund (Legoland voor de kinderen + papa) waren de kustlijnen (o.a. wadeneilanden + rotsformaties eilanden), het redelijk heuvelachtig landschap, de vescheidenheid in agricultuur en het groot aantal natuurgebieden zeer verrassend.
Op vlak van architectuur en cultuur is het vrij gevarieerd en niet bepaald armzielig. En niet alleen in Kopehaegen, ook Esbjerg, Roskilde, Odense en Aarhus zijn meer dan de moeite. Een groot aantal mooie kastelen en dichtbij Aarhus is er zelfs een soort van een Bokrijk maar dan geheel opgebouwd volgens de sprookjes van schrijver Hans Christian Andersen. En vertrekkende uit Brussel ligt de Duits-Deense grens amper op 800 km afstand.
Ik kan jullie Denemarken echt aanraden. Voldoende vakantiewoningen zodat je in etappes kan werken, zeer vriendelijke en nette mensen. De cafés en restaurants zijn duurder, en voornamelijk alcohol, maar in de lokale supermarkets vallen de prijzen niet zo veel duurder uit dan in België (10% in 2012). En hopelijk valt het weer dan ook even goed mee.

Have no fear of perfection. You'll never reach it.