Als Lennart hier als kandidaat 10k uit de groep wegneemt, met als achterliggende gedachte "if I'm going down, you're going with me", dan vind ik dat echt geweldige televisie. De altruïst die in een egoïst verandert (grote woorden, maar tis uiteindelijk ook maar een spel natuurlijk) is toch zalig om zien? Join the dark side Lennart!!
Enige wrange gevoel hier is dat de makers het de mol redelijk gemakkelijk maken om voor een lage groepspot te zorgen. Ik denk nu ook echt wel dat Lennart de mol is, maar eigenlijk wil ik in de luren gelegd worden door de mol.
Zou het zoveel toffer vinden indien Philip, door slecht te liegen na de dossier-inzage, er voor zorgt dat iemand van de bieders hém aanduidt om op groot beeld te bekijken (waardoor het bod ook effectief uit de groepspot verdwijnt). Zou ook een gans nieuw licht schijnen op Philip's reputatie als leugenaar, prachtig.
In zo'n opdrachten waar geboden kan worden op een vrijstelling, hoop ik toch dat het uiteindelijk altijd bij kandidaten blijft die hun eigen geld wegsmijten. Jasmien zou naar eigen zeggen de volle 17k geboden hebben (Bart ook los over de 15k), dus zij maken dan wel veel meer kans om te winnen, maar wat winnen ze nog?