Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

happyfello26 apr 2021, 12:17

 326  Uma
Stel Lennart is de mol niet, Jasmien kijkt als 2e wel...
Zou je in dat geval als mol niet gewoon kunnen zeggen, nadat Jasmien al gekeken heeft, ik kijk ook dan kunnen ze straks tenminste op 2 personen gokken om geld uit de pot te halen ? Als je dat niet doet, dan kun je wel met 4 gokken maar dan heb je alleen Jasmien als keuze om geld uit de pot te halen... dan kan je als mol maar beter zelf het hoogste bod doen om zéker geld uit de pot te halen..
Gebruikersavatar

Heinz26 apr 2021, 12:21

Forum veteraan  427  Uma
marc.koenen schreef:Zijn nu niet alle vorige theorieen verloren gegaan? De mol zal ongetwijfeld weten dat deze opdracht eraan kwam en zodoende de vorige afleveringen lekker geld in het bakje kon brengen.Er zou in ieder geval geboden worden,al was het maar een minimaal bedrag,maar de spelers willen ook zekerheid hebben.
Nee, de Mol zal niet lekker geld in het bakje gebracht hebben de vorige afleveringen. De Mol wil eer van zijn werk en zal mollen. Wel het liefst op een manier waardoor hij toch nog onschuldig door het spel fietst, iets wat wel erg bij Lennart lijkt te passen.

Geweldig hoe na deze opdracht alle opties wat betreft wie de Mol is nog helemaal open liggen. Velen die Lennart nu juist volledig overtuigd als Mol zien en net zo velen die Lennart nu juist afschrijven. Door de manier waarop Lennart eerder gemold zou hebben (veel geld laten liggen maar altijd de onschuldige jongen blijven) en hoe hij dit voor deze actie heeft kunnen inzetten, neig ik er nu naar dat hij het wel degelijk is.
Gebruikersavatar

Denilson26 apr 2021, 12:52

 7
Is het uit de beelden af te leiden naar welke dossiers Philip en Jasmien initieel grijpen? Zou alleszins interessante info kunnen zijn.

Zelfs als mol zou Lennart zich volgens mij oprecht ambetant/beschaamd kunnen voelen omtrent de "laffe" manier waarop er 10000 euro uit de pot verdwijnt. Het hoogst bieden is hier echter wel de enige zekerheid om geld te verliezen (in tegenstelling tot het bieden van vorig jaar voor de reis). Ik veronderstel immers dat de mol wel weet wie er gekeken heeft.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT26 apr 2021, 12:57

 767  Yens
Wat mij hier ook opviel is dat Sven al in/net na de dagboekkamer zegt dat hij bewust niet gekeken heeft om te anticiperen op de "verraad werd in de DDR beloond". Nu, zonder voorkennis, dacht ik zelf eerst dat dat verraad sloeg op het inkijken van de dossiers en niet op dat er later nog iets zou komen waarbij je iemand zou kunnen verraden.
Gebruikersavatar

mol_ecule26 apr 2021, 14:00

 4
Eigenlijk was deze proef enkel te counteren door de volledige groepspot in te zetten en een filmpje opvragen van jezelf, maar daar schakel je natuurlijk enkel de mol mee uit en maak je duidelijk aan de rest dat je een gewone deelnemer bent en dus niet de mol.
Gebruikersavatar

masterveecee26 apr 2021, 14:30

 3547  Sven
Het was trouwens een goed idee van de productie om de labels van de dossiers te blurren 😛 Anders ging het wel opvallen welke de kandidaten interessant vonden en zouden er hier redelijk wat "hints" naar boven kunnen komen.
Gebruikersavatar

draakje.be26 apr 2021, 14:57

 13  Anke
kristof.allaerts schreef: 25 apr 2021, 23:48 We weten natuurlijk niet hoe het geregeld werd, maar ik veronderstel dat ze samen in een andere kamer zaten en één voor één geroepen werden om de dossierkamer binnen te gaan.

Misschien is de volgorde een briefing voor de mol.

De mol mag binnen na degene die gekeken heeft. Zo weet de mol dat hij niet in de dossiers moet kijken, en op wie hij moet bieden.
Jasmien kijkt, Sven is de volgende.

Moest hij de laatste zijn geweest, dan konden ze zeggen kijken of niet kijken. Bij kijken heeft er niemand gekeken en moet hij zelf kijken. Bij niet kijken weet hij wie er voor hem is binnen geweest en gekeken heeft, en dus op wie hij moet bieden.

Pure speculatie natuurlijk, maar bij gebrek aan harde bewijzen 😇
Dit ijkt me onwaarschijnlijk. Dan zou de productie 100% zelf mollen want de mol hoeft dan letterlijk NIETS te doen en is er alsnog minstens €4000 uit de pot (en nog meer mocht die daarna nog eens bieden).
2 jaar geleden hebben ze toch redelijk commentaar gekregen met de zopas en zonet omdat het "niet eerlijk" was. Zo hebben ze bijvoorbeeld bij Alina en het vuurwerk er terug voor gekozen om zulke proeven niet meer te veel te sturen.

Het zou toch echt jammer zijn!!
Gebruikersavatar

JBB26 apr 2021, 15:12

 439  Uma
mol_ecule schreef: 26 apr 2021, 14:00 Eigenlijk was deze proef enkel te counteren door de volledige groepspot in te zetten en een filmpje opvragen van jezelf, maar daar schakel je natuurlijk enkel de mol mee uit en maak je duidelijk aan de rest dat je een gewone deelnemer bent en dus niet de mol.
Dat mocht waarschijnlijk niet he... daarom dat ik al zei: een filmpje opvragen van iemand die waarschijnlijk de dossiers niet heeft ingekeken.

Maar dan zeg je inderdaad heel duidelijk: ik ben de mol niet.
Gebruikersavatar

petra.vhamme26 apr 2021, 15:27

 30  Sven
Afbeelding
Sven is dus de enige waarvan we het dossier niet te zien krijgen, zelfs zijn naam komt niet in beeld omdat ze de labels hebben geblurd. Zou de verrader stiekem de foto's van de kandidaten hebben genomen?
Ik zit nochtans in een ferme Lennart-tunnel maar dit doet me toch twijfelen...🤔
Gebruikersavatar

Elrond26 apr 2021, 15:36

 84  Sven
Als Lennart hier als kandidaat 10k uit de groep wegneemt, met als achterliggende gedachte "if I'm going down, you're going with me", dan vind ik dat echt geweldige televisie. De altruïst die in een egoïst verandert (grote woorden, maar tis uiteindelijk ook maar een spel natuurlijk) is toch zalig om zien? Join the dark side Lennart!!

Enige wrange gevoel hier is dat de makers het de mol redelijk gemakkelijk maken om voor een lage groepspot te zorgen. Ik denk nu ook echt wel dat Lennart de mol is, maar eigenlijk wil ik in de luren gelegd worden door de mol.
Zou het zoveel toffer vinden indien Philip, door slecht te liegen na de dossier-inzage, er voor zorgt dat iemand van de bieders hém aanduidt om op groot beeld te bekijken (waardoor het bod ook effectief uit de groepspot verdwijnt). Zou ook een gans nieuw licht schijnen op Philip's reputatie als leugenaar, prachtig.

In zo'n opdrachten waar geboden kan worden op een vrijstelling, hoop ik toch dat het uiteindelijk altijd bij kandidaten blijft die hun eigen geld wegsmijten. Jasmien zou naar eigen zeggen de volle 17k geboden hebben (Bart ook los over de 15k), dus zij maken dan wel veel meer kans om te winnen, maar wat winnen ze nog?
Gebruikersavatar

IkBenDeMol26 apr 2021, 15:53

 287
petra.vhamme schreef: 26 apr 2021, 15:27 Afbeelding
Sven is dus de enige waarvan we het dossier niet te zien krijgen, zelfs zijn naam komt niet in beeld omdat ze de labels hebben geblurd. Zou de verrader stiekem de foto's van de kandidaten hebben genomen?
Ik zit nochtans in een ferme Lennart-tunnel maar dit doet me toch twijfelen...🤔
Die foto's zien er inderdaad wel stiekem uit 🤨
Goed gezien
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 18