Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 apr 2021, 22:00

 8153
Jay-Lo schreef: 04 apr 2021, 20:50 Wordt Philip hier nu weer zo verdacht in beeld gebracht, of ligt dat aan mij? Sven kuist de kakskes op. Niemand die op het idee komt om de teefjes van de reukes te onderscheiden en vanop afstand hun naam te roepen?
Het lijkt wel alsof ze hier allemaal aan het mollen waren! Niet te geloven wat een zootje ze ervan maakten. Annelotte was de enige die nog enigszins logisch bezig was, maar dan nog. Ze stond met elke hond op de weegschaal, het ideale moment om te kijken of het een reu of een teef was, maar nee. En de juiste naam bij de juiste hond: ze konden misschien niet alles juist hebben, maar toch. Hou die honden allemaal stil bij 1 of 2 kandidaten, laat de 3de verderop staan en 1 voor 1 de namen roepen en kijk naar de reactie bij de honden. Geen 100% kans op slagen, maar enkele namen moesten toch gevonden worden. Hadden ze toen al eens naar het geslacht gekeken, dan konden ze ook al wat namen uitsluiten.
Volgens mij waren Philip en Sven aan het nepmollen terwijl Annelotte toch haar best deed.

bloedhond schreef: 04 apr 2021, 21:47 Wat een bende klungelaars zeg, wat verwachten ze nu dat er gebeurt als ze al die hondennamen door elkaar roepen? Annelotte was het meest verdacht omdat ze het verkeerde geslacht bij die ene hond had geraden waardoor het geld verloren ging maar dat kon ook gewoon een fout geweest zijn natuurlijk. Annelotte zit steeds op de juiste plaatsen (net als Philip) om te mollen waardoor ze net iets te veel opvalt om de mol te zijn (volgens mij toch)
Ik vond nu net dat Annelotte hier de enige was die echt haar best deed. Wat ze ook probeerde, Sven en Philip maakten er (opzettelijk) een zootje van.
Annelotte leek mij ook oprecht om de hondjes te geven en daarvoor alleen al krijgt ze van mij een dikke 👍🏻
Gebruikersavatar

Jay-Lo04 apr 2021, 22:08

 1690  Sven
Maar waarom stond die met elke hond op die weegschaal? Dat is toch om verwarring te zaaien? Eerst moeten ze Annelotte's gewicht eraf trekken om dan het gewicht van die honden op te tellen. Ge kunt die hond ook gewoon zelf op die weegschaal zetten, dat telt toch gemakkelijker. Daar was Philip heel verdacht. Eerst laat hij die poedel lopen, dan in het wilde weg namen noemen zonder geslacht te checken, en dan dubbel tellen bij het wegen. Niet moeilijk dat het daar fout liep.
Gebruikersavatar

Yvo04 apr 2021, 22:11

 1111  Uma
@Jay-Lo Als je de hond op de weegschaal zet, gaat deze er mogelijks aflopen.
Als je de hond optilt en dan op de weegschaal gaat staan, voorkom je dit.
Daarom hadden ze dus eerst het gewicht van Annelotte nodig.
Gebruikersavatar

HannesMol04 apr 2021, 22:19

 4
De honden dragen de kleren van hun baasje

Isidoor draagt geel en blauw. Annelotte heeft blauwe jeans en trui met geel aan.
En ze is van Dilbeek, met stadskleuren geel en blauw.
Annelotte liep ook met Isidoor aan de leiband tijdens wandeling
Gebruikersavatar

Jay-Lo04 apr 2021, 22:22

 1690  Sven
Als ik bij de dierenarts ben moet mijn hond alleen op die weegschaal. Nu, ja, de tactiek is verdedigbaar, maar je moet wel meer rekenen om tot hetzelfde resultaat te komen, alleen meer kans op foutmarge. Ik weet ook niet of de mol zich hier zo in de kijker wil zetten.
Gebruikersavatar

IkBenDeMol04 apr 2021, 22:26

 287
hannes.lowagie schreef: 04 apr 2021, 22:19 De honden dragen de kleren van hun baasje

Isidoor draagt geel en blauw. Annelotte heeft blauwe jeans en trui met geel aan.
En ze is van Dilbeek, met stadskleuren geel en blauw.
Annelotte liep ook met Isidoor aan de leiband tijdens wandeling
Werd er eigenlijk verklaard waarom Isidoor blauw en geel aanhad?

Waldi, de mascotte van de Spelen 1972 in München heeft namelijk effectief iets meer kleur.
Afbeelding
Gebruikersavatar

elke.vl04 apr 2021, 22:43

 14  Sven
Het feit dat Annelotte Isidoor geadopteerd heeft, doet me vermoeden dat zij er tot het einde inzit.
Gebruikersavatar

mjohlan04 apr 2021, 23:06

 328  Yens
De docent marketing was hier niet bepaald communicatief vaardig.
En Sven "stokje gooien"... serious?
Gebruikersavatar

jos.jansen04 apr 2021, 23:07

 328  Uma
Jasmien valt me in deze proef eigenlijk wel positief op. Zij was de eerste die de juiste hond zei en de rest volgde. Nu geen idee of de rest het ook zeker wist en ze hier dan als mol probeert de eerste te zijn om de goodwill op haar te krijgen. Lijkt me nog wel een risico (hoewel met de -1000 van de dag erna is het natuurlijk wel iets makkelijker om dat de kiezen en het is uiteindelijk maar 300 extra dan puur de fotos)
Gebruikersavatar

Jay-Lo04 apr 2021, 23:11

 1690  Sven
mjohlan schreef: 04 apr 2021, 23:06 De docent marketing was hier niet bepaald communicatief vaardig.
En Sven "stokje gooien"... serious?
Haha, al die honden los achter een stok lopend. En dan terug proberen te vangen. Goeie zet, Sven.
Gebruikersavatar

astridm04 apr 2021, 23:16

 287
Jay-Lo schreef: 04 apr 2021, 22:22 Als ik bij de dierenarts ben moet mijn hond alleen op die weegschaal. Nu, ja, de tactiek is verdedigbaar, maar je moet wel meer rekenen om tot hetzelfde resultaat te komen, alleen meer kans op foutmarge. Ik weet ook niet of de mol zich hier zo in de kijker wil zetten.
Jij bent met je eigen hond bij je eigen dierenarts, allemaal vertrouwd dus en de hond zal dan ook (redelijk) rustig zijn. Deze honden waren met vreemde mensen op stap, die bovendien nog vreemd met ze omgingen ook. De enige zekere manier om ze te wegen is dan ook deze optil-methode. En dat ze het gewicht juist hadden, bewijst al dat het met dat rekenen ook wel goed zat.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8