Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

kristof.allaerts26 apr 2021, 15:56

 364  Uma
draakje.be schreef: 26 apr 2021, 14:57 2 jaar geleden hebben ze toch redelijk commentaar gekregen met de zopas en zonet omdat het "niet eerlijk" was. Zo hebben ze bijvoorbeeld bij Alina en het vuurwerk er terug voor gekozen om zulke proeven niet meer te veel te sturen.
Zopas/zonet was toch ook vorig jaar, met Alina op het vliegveld 😉
Kan zijn dat ik het gemist heb, maar heb daar eigenlijk niemand over horen klagen. Ik vind ook niet dat dat anders is dan voorkennis bij een gewone opdracht.

Annelotte vind ik hier het meest verdacht. Ze kijkt niet, en doet een aanvaardbaar bod.
De kandidaten hebben het zelf in handen. Als er niemand kijkt hebben ze 4000 € + Annelotte kan niemand betrappen.
Gebruikersavatar

chelsea.tesseur26 apr 2021, 16:04

 20
Elrond schreef: 26 apr 2021, 15:36 Als Lennart hier als kandidaat 10k uit de groep wegneemt, met als achterliggende gedachte "if I'm going down, you're going with me", dan vind ik dat echt geweldige televisie. De altruïst die in een egoïst verandert (grote woorden, maar tis uiteindelijk ook maar een spel natuurlijk) is toch zalig om zien? Join the dark side Lennart!!

Enige wrange gevoel hier is dat de makers het de mol redelijk gemakkelijk maken om voor een lage groepspot te zorgen. Ik denk nu ook echt wel dat Lennart de mol is, maar eigenlijk wil ik in de luren gelegd worden door de mol.
Zou het zoveel toffer vinden indien Philip, door slecht te liegen na de dossier-inzage, er voor zorgt dat iemand van de bieders hém aanduidt om op groot beeld te bekijken (waardoor het bod ook effectief uit de groepspot verdwijnt). Zou ook een gans nieuw licht schijnen op Philip's reputatie als leugenaar, prachtig.

In zo'n opdrachten waar geboden kan worden op een vrijstelling, hoop ik toch dat het uiteindelijk altijd bij kandidaten blijft die hun eigen geld wegsmijten. Jasmien zou naar eigen zeggen de volle 17k geboden hebben (Bart ook los over de 15k), dus zij maken dan wel veel meer kans om te winnen, maar wat winnen ze nog?

Indien Lennart een kandidaat is, zou ik zijn redenering volledig kunnen volgen. Hij is al vaak goedgelovig geweest en niet voor het voordeel gegaan, terwijl alle andere kandidaten wel al minstens 1x een voordeel gehad hebben.
Als je iemand bent die veel waarde aan het groepsgevoel hecht en je ziet dat al de rest dat blijft weggooien, zou mijn emmer ook overlopen op den duur.

Als je dan voor de zoveelste keer te horen krijgt dat iemand voor het persoonlijk voordeel gegaan is, waardoor er veel geld verloren is én je krijgt meteen de kans om wraak te nemen met een vrijstelling... Ik zou de groepspot zelfs onder 0 durven laten gaan, maar da´s mijn opvliegendheid dan. Achteraf zou ik ook wel beschaamd zijn en mijn medekandidaten niet in de ogen durven kijken.

Voor mij was het gewoon een kwestie van tijd voor de bom zou barsten, bij deze is dat gebeurd. Lennart had niet ongelijk: iedereen speelt enorm voor zichzelf. Egoïstisch is misschien een groot woord, maar in deze fase van het spel wil je gewoon niet meer achterblijven omdat je de brave kandidaat bent die telkens aan de groep denkt. Zeker niet als de rest ook nooit aan de groep denkt. (Ze hebben het wel op de Leerdammer gezworen, komaan hé!)

Maar ik zou het ook nog altijd geweldig vinden indien Lennart wel de mol is. Hij heeft dan toch maar de ballen gehad om die 10.000 te laten verdwijnen en zo de spotlight op zichzelf te zetten. Het doel van de mol is sowieso bereikt dit seizoen. 😃
Gebruikersavatar

julie.vantilt26 apr 2021, 16:28

 131
masterveecee schreef: 26 apr 2021, 14:30 Het was trouwens een goed idee van de productie om de labels van de dossiers te blurren 😛 Anders ging het wel opvallen welke de kandidaten interessant vonden en zouden er hier redelijk wat "hints" naar boven kunnen komen.
Heeft er eigenlijk al iemand gekeken naar de volgorde van de dossiers en of we daar iets kunnen afleiden? Kunnen we alsnog de productie wat omzeilen 👀
Gebruikersavatar

draakje.be26 apr 2021, 16:38

 13  Anke
kristof.allaerts schreef: 26 apr 2021, 15:56 Zopas/zonet was toch ook vorig jaar, met Alina op het vliegveld 😉
Kan zijn dat ik het gemist heb, maar heb daar eigenlijk niemand over horen klagen. Ik vind ook niet dat dat anders is dan voorkennis bij een gewone opdracht.

Annelotte vind ik hier het meest verdacht. Ze kijkt niet, en doet een aanvaardbaar bod.
De kandidaten hebben het zelf in handen. Als er niemand kijkt hebben ze 4000 € + Annelotte kan niemand betrappen.
Inderdaad dat was ook vorig jaar met de zopas en zonet...
Maar ze hebben wel degelijk al commentaar gekregen dat productie te veel helpt, met Eline en de duikproef toch zeker.

Maar dit scenario dat jij beschrijft is echt nog wel iets anders, dat is letterlijk zeggen wat de mol moet doen zodanig dat er NOOIT geld verdiend kan worden en in het slechtste geval nog veel verloren kan worden terwijl de invloed van de kandidaten hierbij nul zou zijn....
Gebruikersavatar

bert.dekimpe26 apr 2021, 18:03

 57
Ik zat eigenlijk vol op Lennart, maar na deze aflevering komt Philip toch weer vol in beeld. Hij is degene die hier doet wat ik bij een mol verwacht: de dossiertjes inkijken, daar vervolgens heel slecht over liegen, en dan rustig achterover leunen terwijl de kandidaten de pot leegzuigen.
Gebruikersavatar

charline.steuckers26 apr 2021, 18:19

 8
Zo een dubbele opdracht, deze. Want je gaat er toch vanuit dat de Mol op voorhand weet dat er nog meer uit de pot gehaald kan worden dan enkel die 4000€, en dat het nogal logisch is dat er minstens één van die vier anderen wel in de dossiers zal kijken.
Vanuit mijn standpunt (ik zit momenteel in de Lennart-tunnel), hierbij mijn bedenkingen over deze opdracht.

Twee scenario's zijn hier mogelijk voor mij:

1) Philip is duidelijk niet de Mol. Want, hij gaat als allerlaatste, de productie zou dus perfect tegen hem gezegd kunnen hebben "jasmien (of "iemand") heeft al gekeken dus de opdracht is sowieso mislukt, jij hoeft niet meer in de dossiers te kijken". Maar hij doet het toch. Daardoor haalt hij niet alleen "maar" 4000€ uit de pot, want hij zou evengoed kunnen gezegd hebben "ok, dan bied ik als mol het hoogste bedrag voor de filmpjes en haal ik Jasmien eruit." (tenzij dat doorgestoken kaart zou zijn dan) of de productie zegt "iemand heeft gekeken" zonder te zeggen wie, en men biedt dan op de persoon die jij denkt dat gekeken zou hebben. Hij doet dit niet, DUS is hij niet de mol, want ht getuigt voor mij van geen voorkennis te hebben van het bieden, waar je een bedrag kan bieden zo hoog je wil. Lennart is als eerste gegaan, er van uitgaande dat er toch wel iemand anders die 4000€ zou kwijtspelen voor de dossiers, en maakt zich in de positie om als eerste te gaan zeer onverdacht.
Mijn gedacht is dan dat Jasmien toch dacht dat het Philip was, en daarom verkeerd gegokt heeft en eruit ligt.

2) Als Philip wél de Mol zou zijn, is dit zeer goed dubbelspel van hem. Hij heeft de positie in de groep al goed gekweekt doorheen de eerdere afleveringen dat niemand hem vertrouwt, omdat hij alle opdrachten zo onhandig en falikant laat aflopen, daardoor ook de opmerking van Annelotte dat het geen verrassing was dat hij de dossiers had ingekeken. Als hij zogezegd als Mol toch de dossiers inkijkt, en zich zo gedraagt dat de andere kandidaten hem daar toch van verdenken, dan zal hoedanook de persoon die het hoogst geboden heeft (in dit geval Lennart) het filmpje van Philip eruit pikken, omdat iedereen er 100% zeker van is dat hij in de dossiers gekeken heeft, door zich verdacht te gedragen. Hierdoor haalt hij geen 4000€ binnen, én zorgt hij dat iemand met een hoog bedrag datzelfde bedrag uit de pot haalt, door ook effectief een filmpje eruit te nemen waar een kandidaat de dossiers opent. Dat zou geweldig dubbelspel zijn! Al weet ik niet of Philip in zijn onhandigheid dit ZO goed kan faken allemaal, maar als het zo is dan is het wel petje af voor hem, want dan kan die heel goed spelen alsof. Een Mol, "hiding in plain sight", dat zou toch de eerste keer zijn!

Wat denken jullie hiervan?
Gebruikersavatar

astridm26 apr 2021, 18:28

 287
sammy schreef: 26 apr 2021, 01:25 Ik vind de redenering van Lennart eigenlijk maar slapjes aangezien hij niet voor de dossiers is gegaan. Als je echt speelt met de gedachte dat iedereen al persoonlijke voordelen heeft gehad en jij nog niet dan kijk je toch gewoon naar die dossiers. Je kan natuurlijk wel zeggen dat een vrijstelling veel meer waard is dan wat informatie, maar ik blijf het raar vinden.
Precies, in zijn redenering had hij voor de dossiers moeten gaan. Als kandidaat wist hij niet dat er nog een vervolg aan de opdracht zou zitten.

Kafra schreef: 25 apr 2021, 23:07 Ik dacht gelezen te hebben dat de mol tijdens het spelverloop zelf geen inlichtingen krijgt. Dus, de mol wist hier niet of er gekeken was ( tot Giles het openbaar zei), wie gekeken had en hoeveel de anderen hadden geboden.
En voor het overige : het was een psychologisch hoogstandje.
De mol krijgt tussendoor alleen info als het voor het vervolg van de opdracht belangrijk is, anders niet.

Denilson schreef: 26 apr 2021, 12:52 Is het uit de beelden af te leiden naar welke dossiers Philip en Jasmien initieel grijpen? Zou alleszins interessante info kunnen zijn.
Als de volgorde bij iedereen hetzelfde was dan was het Lennart, Jasmien, Philip. De volgorde daarna is niet duidelijk in beeld geweest, ik heb net nog even gekeken.
Gebruikersavatar

Jay-Lo26 apr 2021, 19:06

 1690  Sven
Bij de bunkeropdracht was het Lennart die, al dan niet 'zogezegd', twijfelde. De anderen drukten door, 5000 euro niet in de pot. Bij de domino's vond hij 1000 euro te veel voor 1 pasvraag, hij speelde ook geen 1000 euro in de pot, Annelotte wilde wel voor de pasvraag gaan, ook Philip en Jasmien hadden daar geld over voor een pasvraag, 3000 mogelijke euro's niet verdiend. De 6 pasvragen bij de bom, Lennart laat zich gedwee meteen naar buiten sturen, de anderen spelen het geld uit de pot, 5000 euro.
Nu: de anderen, Philip en Jasmien, laten 4000 euro liggen om info te krijgen.
Eigenlijk is het een les aan de kandidaten, dat was mogelijk 22000 euro die ze zomaar verkwanseld hebben.
Gebruikersavatar

Cadfael26 apr 2021, 19:09

 229  Uma
astridm schreef: 26 apr 2021, 18:45 Precies, in zijn redenering had hij voor de dossiers moeten gaan. Als kandidaat wist hij niet dat er nog een vervolg aan de opdracht zou zitten.


Nee, maar het is omdat hij weer te naïef was dat hij dacht dat niemand voor de dossiers zou gaan. Toen hij hoorde dat er voor de zoveelste keer voor eigen belang was gegaan, besloot hij ook eens aan zichzelf te denken.
Gebruikersavatar

Skaeg26 apr 2021, 19:22

 108
charline.steuckers schreef: 26 apr 2021, 18:19 daardoor ook de opmerking van Annelotte dat het geen verrassing was dat hij de dossiers had ingekeken.
Wat ik hier dubbel aan vind: Als je Annelotte bent, en je denkt dat Philip de mol is. Ga je dit zo maar prijs geven? Ik vind dat eerder een reactie waarbij Annelotte ervan uit gaat dat Philip een fake-mol is en niet de echte.
Gebruikersavatar

jenta.vanberlaer26 apr 2021, 20:35

 1
Er wordt hier precies van uitgegaan dat de Mol de "keuze" heeft om in de dossiers te kijken of niet.
Mij lijkt het logisch dat ze beide scenario's opnemen: eentje waar de mol wel in de dossiers kijkt (voor moest niemand anders dat hebben gedaan en er dus alsnog €4000 euro uit de pot zou gaan), en eentje waar de mol NIET in de dossiers kijkt. 🤷🏻‍♂️ Zo is de mol weer minder verdacht (naar de kijkers toe).
Gebruikersavatar

nathalie.liekens26 apr 2021, 21:17

 61  Yens
nu kan het misschien toevallig zijn he maar stel annelotte is de mol. de vraag rijst hier dan waarom zo laag bieden en derest het werk laten doen.
stel datze ervan uitgaat dat iedereen gekeken heeft buiten haar.... dan zal zij als enigste een bod moeten uitbrengen...hoe kan ze dan toch nog geld uit te pot halen ol toch niet verdacht te blijken. ze weet dan misschien niet wie nog bied maat als je dan 5000 bied valt het wel op.

ik vraag me ook af wat er mogelijk in die dossiers zou staan dat effectief iemand zijn idee van een mol zou kunnen bevestign of veranderen?

bedoel we hebben precies stukje van info gezien van jasmjen geloof ik, en etond iets dat ze bij chiro was... welke invloed kan dat hebben?tis toch niet zo dat je op 2 weken u heel leven zegt
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 18