Ze weten wsl dat de verdedigers beperkte munitie hebben. Na de uittocht uit het maisveld tot de loopgraaf wordt er al wat afgeknald dus kunnen ze ongeveer schatten wat er overblijft. Lennart knalt er dan nog enkele hopeloos verloren wat hun weer wat helpt op die zwakkere flank. Als ze dan met 6 quasi gelijk starten en met de rookbommen de adrenaline bij de defensie huizenhoog opjagen blijft er al snel geen kogel over. Je ziet de 3 ( waaronder de mol) wat verloren naar elkaar kijken en zeggen dat ze geen kogels meer hebben en pas daarna krijg je de ontgoochelde gezichten als de auto bereikt wordt.
Mijn idee is dat Noah en nog 1 andere aanvaller gewoon door de kogelloze verdediging “ gewandeld” zijn en dat Noah de snelste van beiden was.
Maar dat betekent niet dat Noah nu ineens de 2de mol in het spel is....
Als hij echter wat Molverstand in zijn kop heeft doet hij vanaf nu alsof het wél zo is, dan gaan ze misschien op hem stemmen en maakt hij zelf meer kans om te overleven....
Maar of hem dat, als 18 jarige onervaren jongeman tegen die gehaaide , psychologisch getrainde, recruiters, advocaten, marketeers, opvoeders, chirurgen, ambtenaren of zelfstandigen gaat lukken ? Ik vrees er voor...
louise.neyrinck schreef: ↑22 mar 2021, 23:57
Oke dus de gekozen mol heeft 1 rivaal en 1 grote opdracht: de reservemol schaakmat zetten en voorkomen dat hij voorbij die drie linies komt. De mol zal dus strategisch een goede plaats kiezen (als schutter?) en zal er alles aan doen zodat de reservemol niet in die auto kan stappen. Wat valt op: Sven en Kevin laten teveel steken vallen in de eerste linie door niet correct op de vragen te antwoorden + het lijkt hen ook niet veel te schelen ? Jens en Samina kiezen passieve rollen als coordinators. Deze rol zou ik als mol zeker niet nemen want dan kun je niet actief de plaatsvervangde mol uitschakelen. Je legt met andere woorden het lot in de handen van een ander. Philip stuurt Dami aan en neemt dus eveneens passieve rol aan. De echte schutters zijn dus Dami, Annelotte, Jasmine, Lennart en Katrien. Ik zou als mol persoonlijk op Linie twee willen zitten en het valt dan ook wel op dat Dami heel erg zenuwachtig is nadat ze de plaatsvervangende mol niet heeft kunnen tegenhouden. Ze wil voortdurend weten wat er zich in de laatste linie aan het afspelen is. Mijn ogen zijn dus gericht op Dami. Voor mij zijn Philip, Kevin, Samina en Sven de mol niet. Lennart, Kartien, Jasmine en Annelotte extra in het oog houden. Noah niet verdacht, kans is te klein (1/20) + te riskant.
De Mol weet dat hij de (nog niet)mol moet zien te verslaan om zelf de mol te blijven. Dus de mol moet in een positie staan waar hij/zij zelf zijn tegenspe(e)l(st)er kan verslaan.
Goede redenering Louise, maar ik denk dat je iets over het hoofd ziet. Met name dat alle aanvallers er quasi hetzelfde uitzien , alleen qua postuur kan je een verschil zien. In een gigantische rookwolk en de hectiek van de aanval denk ik dat de adrenalineboost het haalt van de logica...
Ik zou als mol op linie 3 gaan zitten : je weet wat er gebeurd is in de linies 1&2, hoeveel aanvallers er nog over zijn en je hebt de mogelijkheid om er zelf iets aan te doen. Vergeet niet dat de Mol de wouldbe Mol kent en vooral het geslacht weet. Daar mee kan je in de uniformen wel zien wie man is of vrouw. Zo kan je al de helft uitsluiten en met wat geluk haal je je tegenhanger er uit. Lukt dat dan is de rest bijzaak : iedereen mag passeren zolang die ene maar niet de eerste is...