@Yvo
Als ik het bereik van de rookbommen zag bij linie 3, lijkt me dat zeker mogelijk.
De sleutel hing namelijk niet overdreven hoog.
Is mooi te zien op het filmpje geüpload door
@masterveecee op p14 van dit topic, waarvoor dank trouwens.
Daar zie je zelf dat ze een rookbom afgestoken hebben op het verdiep eronder, wat wel afgeschermd is.
Ook daar lijkt mij de rookbom krachtig genoeg te zijn om de sleutel te verbergen, mist deze afgestoken was op het hoogste platform.
Dus ja, denk dat het zeker mogelijk was.
Verder doet het er niet toe, de rookbommen konden volgens mij gewoon beter ingezet worden.
Voor het opsporen van de mol maakt dit verder niets uit.
Uiteindelijk is de proef ook geslaagd voor de Daft Punkers, zeker Noah

bert.dekimpe schreef: ↑24 mar 2021, 16:25
Ik denk niet dat er in deze opdracht echt gemold is, tenzij misschien door nepmollen. Ik denk ook niet dat de makers veel hebben aangestuurd, al zou het zonder kandidatenwissel natuurlijk een beetje much ado about nothing geweest zijn. Ik trek dus niet te veel conclusies, behalve dat Philip weliswaar geen strategische positie had, maar wel een schoon uitzicht. Het wordt voor die brave man ook een beetje Temptation Island, met zijn 29 jaar huwelijk.
Is de positie van Philip zo slecht?
Als hij vanaf het begin aangeeft dat het moeilijk is het statief waarop Dami ligt en het dus ook nooit lang stabiel/stil kan houden, heeft hij daar wel redelijk wat invloed op de schietpositie van Dami.
We weten ook niet hoe gevoelig dit platform was, kan zijn dat de minste beweging al veel invloed had op het schieten van Demi.
Er was ook wel veel wind denk ik die dag
Daarbij is het ook enkel Dami die hem kan verdenken dan, al kan ze de info wel delen met de groep moest Philip staan zwieren met het platform.
Dus zou dit niet noodzakelijk uitsluiten als een slechte positie.
Wel kan Philip niet bepalen op wie Dami schiet en wie ze eventueel mist.
Maar om uit deze proef een mol op te sporen missen we teveel info, vrees ik.
Konden beide mollen elkaar herkennen, in hoeverre waren ze gebrieft over de proef, wist de 'echte' mol wat de beste positie was op voorhand, ...?
Alle vermelde theorieën in dit topic zijn sterk afhankelijk van de bovenstaande randvoorwaarden, maat voor al deze theorieën is er wel wat te zeggen als de randvoorwaarden kloppen.
Met andere woorden, meesterlijke bedachte proef.
Heel veel theorieën/gedachtegangen uit deze proef te halen, maar tegelijkertijd eigenlijk ook niets uit af te leiden door alle onzekerheden.
Er is altijd wel een tegenargument mogelijk of een andere, even goede denkpiste.
Is een typische proef die mensen in een tunnelvisie kan duwen omdat ze enkel zien wat bij hun verdachte/mol past

En last but not least, heroïsche proef op het scherm, thumbs up voor de redactie