Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

SiMol24 mar 2021, 14:57

264
@Cadfael
Zeer zeker, maar denk dat je automatisch wel geremd wordt bij de opstelling om de sleutel te pakken, zelf in volle actie.
Daarboven ben je toch een schietschijf, zonder rookbom toch.

Verbaasd me wel dat ze daar geen rookbom (deftig) ingezet hebben, zorgen dat het zicht op de sleutel weg is voor de schutter door een rookbom af te steken op het bovenste schap, aan de ladder.
Alsook op het einde, met aangestoken rookbommen rondlopen in plaats van ze voor de turrets te gooien.

Maar bovenstaande zal inderdaad door in "the heat of de moment" komen 😜

Addow24 mar 2021, 15:02

Molerator  377  Yens
chicawah.janssen schreef: ↑24 mar 2021, 14:38 Dus Jens en Noah zijn de mollen en de makers hebben tegen Noah gezegd "alle anderen moeten handschoenen dragen maar jij moet de opdracht met blote handen doen"? 🤔
En Jens zit daar met zijn drone en moet maar hopen dat de anderen in staat zijn Noah uit te schakelen?
Of begrijp ik je verkeerd?
Hmm, als je het zo omschrijft, dan heb ik mezelf inderdaad redelijk vastgezet 😛 Makes no sense.
Ik moet het vanavond nog eens allemaal laten bezinken. Het ingrediënt van de "bewuste" blote handen van Noah moet ik nog eens laten doorsijpelen en kruisbestuiven met mogelijke andere strategieën. De mindfuck is nu compleet 😜

Yvo24 mar 2021, 16:06

1111  Uma
SiMol schreef: ↑24 mar 2021, 14:57 @CadfaelVerbaasd me wel dat ze daar geen rookbom (deftig) ingezet hebben, zorgen dat het zicht op de sleutel weg is voor de schutter door een rookbom af te steken op het bovenste schap, aan de ladder.
En als je een rookbom op de bovenste verdieping gooit, gaat de rook dan zo hoog dat die het zicht op de sleutel blokkeert?

bert.dekimpe24 mar 2021, 16:25

57
Ik denk niet dat er in deze opdracht echt gemold is, tenzij misschien door nepmollen. Ik denk ook niet dat de makers veel hebben aangestuurd, al zou het zonder kandidatenwissel natuurlijk een beetje much ado about nothing geweest zijn. Ik trek dus niet te veel conclusies, behalve dat Philip weliswaar geen strategische positie had, maar wel een schoon uitzicht. Het wordt voor die brave man ook een beetje Temptation Island, met zijn 29 jaar huwelijk.

SiMol24 mar 2021, 16:29

264
@Yvo
Als ik het bereik van de rookbommen zag bij linie 3, lijkt me dat zeker mogelijk.

De sleutel hing namelijk niet overdreven hoog.
Is mooi te zien op het filmpje geüpload door @masterveecee op p14 van dit topic, waarvoor dank trouwens.
Daar zie je zelf dat ze een rookbom afgestoken hebben op het verdiep eronder, wat wel afgeschermd is.
Ook daar lijkt mij de rookbom krachtig genoeg te zijn om de sleutel te verbergen, mist deze afgestoken was op het hoogste platform.

Dus ja, denk dat het zeker mogelijk was.
Verder doet het er niet toe, de rookbommen konden volgens mij gewoon beter ingezet worden.
Voor het opsporen van de mol maakt dit verder niets uit.
Uiteindelijk is de proef ook geslaagd voor de Daft Punkers, zeker Noah 😜

bert.dekimpe schreef: ↑24 mar 2021, 16:25 Ik denk niet dat er in deze opdracht echt gemold is, tenzij misschien door nepmollen. Ik denk ook niet dat de makers veel hebben aangestuurd, al zou het zonder kandidatenwissel natuurlijk een beetje much ado about nothing geweest zijn. Ik trek dus niet te veel conclusies, behalve dat Philip weliswaar geen strategische positie had, maar wel een schoon uitzicht. Het wordt voor die brave man ook een beetje Temptation Island, met zijn 29 jaar huwelijk.
Is de positie van Philip zo slecht?
Als hij vanaf het begin aangeeft dat het moeilijk is het statief waarop Dami ligt en het dus ook nooit lang stabiel/stil kan houden, heeft hij daar wel redelijk wat invloed op de schietpositie van Dami.
We weten ook niet hoe gevoelig dit platform was, kan zijn dat de minste beweging al veel invloed had op het schieten van Demi.
Er was ook wel veel wind denk ik die dag 😜

Daarbij is het ook enkel Dami die hem kan verdenken dan, al kan ze de info wel delen met de groep moest Philip staan zwieren met het platform.

Dus zou dit niet noodzakelijk uitsluiten als een slechte positie.
Wel kan Philip niet bepalen op wie Dami schiet en wie ze eventueel mist.

Maar om uit deze proef een mol op te sporen missen we teveel info, vrees ik.
Konden beide mollen elkaar herkennen, in hoeverre waren ze gebrieft over de proef, wist de 'echte' mol wat de beste positie was op voorhand, ...?
Alle vermelde theorieën in dit topic zijn sterk afhankelijk van de bovenstaande randvoorwaarden, maat voor al deze theorieën is er wel wat te zeggen als de randvoorwaarden kloppen.

Met andere woorden, meesterlijke bedachte proef.
Heel veel theorieën/gedachtegangen uit deze proef te halen, maar tegelijkertijd eigenlijk ook niets uit af te leiden door alle onzekerheden.
Er is altijd wel een tegenargument mogelijk of een andere, even goede denkpiste.
Is een typische proef die mensen in een tunnelvisie kan duwen omdat ze enkel zien wat bij hun verdachte/mol past 😱
En last but not least, heroïsche proef op het scherm, thumbs up voor de redactie 👍🏻

Yvo24 mar 2021, 16:52

1111  Uma
@SiMol Ik ben naar blz. 14 gegaan. Inderdaad, ze hadden beter een rookbom op het bovenste plateau gebruikt. Dat lijkt me ook beter.

bert.dekimpe24 mar 2021, 17:09

57
SiMol schreef: ↑24 mar 2021, 16:49 Is de positie van Philip zo slecht?
Slecht niet, maar zoals hier al is aangehaald: er zijn wellicht betere posities voor een mol die zijn concurrent wil uitschakelen. Overigens staat Philip wel op mijn lijst, maar dan misschien eerder omdat hij een mooie mol zou zijn. Zo'n vaderfiguur, dat is al van Hugo geleden.

Cedric24 mar 2021, 19:06

2834  Uma
Het probleem van Philips positie in deze proef is dat ALS hij de Mol zou zijn, dat hij dan enkel kan mollen door dat platform waar Dami op legt te hard te doen bewegen. Wat zou betekenen dat Dami hem nu al door heeft en dus op de snelweg naar de finale zit.
Dergelijk risico kan de Mol toch niet nemen volgens mij.

martin.janssen24 mar 2021, 20:17

178
Dan ga je er dus vanuit dat er geen reserve mol was. Want als Philip de Mol zou zijn dan er er niemand in linie 3 die kan garanderen dat de reserve mol wordt uitgeschakeld. En dat zou dus exit Philip kunnen betekenen. Lijkt me niet echt slim. Als kandidaat kun je je hachje nog redden door de test snel in te vullen, als Mol niet als toevallig de reserve Mol als eerste de auto bereikt.
Dat is dan ook precies de reden dat ik er vast van overtuigd ben dat er geen reserve mol was. Anders is het voor 7 van de 10 kandidaten onmogelijk om te mollen bij deze opdracht. Alleen de 3 paintballers in linie 3 zouden er in theorie voor kunnen zorgen dat de reserve mol wordt uitgeschakeld en een andere kandidaat de auto bereikt. Liefhebbers genoeg.

Klaartje24 mar 2021, 21:38

2245  Uma
Misschien heb ik erover gelezen (we zitten nu al op pag. 19 van dit topic en ik had wat leesachterstand), maar heeft niemand zich nog de bedenking gemaakt dat de (eventuele) mol bij de gehelmden (de DP's) niet eens van zijn ketting is geraakt?

Zouden alle DP's dezelfde code hebben moeten vinden voor hun slot of waren het allemaal verschillende? Waarschijnlijk dat laatste (je weet nooit of er een 'snuggere' bijzit die het hardop vertelt). In dat geval dacht ik bij mezelf: stel je nu eens voor dat de 'echte' mol dat slotje van de DP-mol heeft gesaboteerd? Of ervoor gezorgd heeft dat die zijn slot bvb cijfercombinatie 938 of zo heeft, zodat die heel veel tijd nodig heeft om het te openen en, zelfs als er in linie 1 getreuzeld wordt, quasi nooit op tijd bij de molboekjesstand geraakt? Of misschien heeft de mol (lees de produktie) ervoor gezorgd dat het slotje van de DP-mol (indien die er echt was) op een of andere manier niet goed openging?

Want er zijn maar 8 DP's los geraakt van hun ketting: 7 hadden een boekje kunnen bemachtigen, maar die andere drie hebben er ontzettend lang over gedaan. Van de drie die geen boekje hebben kunnen pakken, hebben we er echter maar 1 gezien (dat meisje met het zwarte haar dat onder haar helm uitkwam, rugnummer 2.

Ik heb het even uitgezocht voorzover dat kon op de beelden: de DP's met rugnummers 7, 5, 1, 6, 10, 9 en 3 (ongeveer in deze volgorde) waren met de molboekjes weg. Nummer 5 werd 'afgeknald' door Dami bij de stelling met de sleutel, de overige 6 haalden de gracht (linie 3). Dat betekent dus dat nummers 4 en 8 niet zijn losgeraakt van hun ketting (na een minuut of 40 of zo, schat ik, moet ik nog eens checken). Volgens dat ik kan zien op de foto waar alle 10 DP's mooi op een rij staan met hun rugnummer naar ons toe, zijn 4 en 8 beiden vrouwen:

Afbeelding

Quid als de (eventuele) DP-mol bij deze twee (4 of 8) zat? Dan had de echte mol helemaal niks te vrezen in dit spel en kon hij rustig laten begaan en hopen dat de 5000 euro weg was.

Wat ik trouwens wel opvallend vond, in vergelijking met de beelden uit de eerste trailer , is dat de vrouwen bij de DP's in het maïsveld hun haar niet onder de helm hebben verstopt. Het meisje dat de sleutel weet te bemachtigen bvb (nummer 3) is daardoor goed herkenbaar aan haar donkerblonde staart. Ook nummer 2 (het meisje dat net te laat is bij de molboekjesstand) met het zwarte haar: goed herkenbaar vanop afstand. Ik zag zelfs een vrouw met een behoorlijk lange, blonde gevlochten staart, in het begin, als GDC de tien kapers op de kust introduceert: zo iemand herken je zelfs als er veel rook hangt.

Een en ander wil ook zeggen dat de nrs 6 (Noah), 1, 3, 7, 9 en 10 in de gracht lagen en dat daarbij slechts 2 vrouwen waren (ik vermoed 3 en 7). Beiden zijn "gesneuveld" in het zicht van de meet. 4 mannen dus. Was het daarom dat Lennart opmerkte dat hij ervan versteld stond dat er zoveel volk in die gracht lag, waaronder dus 4 mannen (mogelijk Lennarts tegenstander?)? Als de echte mol in linie zou zitten, dan zullen de meisjes (Annelotte en Jasmien) wel verheugd zijn geweest dat er maar 2 vrouwen bij waren en hadden ze het des te makkelijker om een man 'door te laten' naar de poort.

Maar nogmaals, dat zijn speculaties. Het verandert allemaal indien de echte mol de DP-mol heeft gemold door met dat cijferslot te foefelen, zodat het zo goed als onmogelijk was om binnen het tijdsbestek van de ketting los te komen. Dan mocht er in linie 1 met dat boogschieten zelfs serieus 'geklooid' worden (misschien door de echte mol zelf wel?), dan nog zou de DP-mol er niet in slagen om op tijd een boekje te bemachtigen.

Sorry dat dit bericht weer wat te lang is uitgevallen, ik ben weer 'aan het aflopen gelijk ne wekker', om Samina te citeren.🙂

Jay-Lo24 mar 2021, 21:44

1690  Sven
@martin.janssen Ik denk dat we de komende afleveringen de puzzel wel in elkaar zullen zien vallen. Mol en reservemol in het maïsveld, 3 weken voor vertrek. Wordt zondag vervolgd.

Bakkieryer25 mar 2021, 01:57

183  Sven
Klaartje schreef: ↑24 mar 2021, 21:38 Maar heeft niemand zich nog de bedenking gemaakt dat de (eventuele) mol bij de gehelmden (de DP's) niet eens van zijn ketting is geraakt?

Jawel, maar veel maakt dat niet uit voor de proef, er kan immers maar 1 iemand de BMW in, of er nu 10 man in de sloot ligt of 2. Alleen worden de kansen voor de Originals groter met elke DP'er die afvalt. Maar voor de Mol is het een verademing, die kan zich nu 100% concentreren op het onopvallend laten passeren van 1 DP'er om de 5.000 € uit de pot te houden. Sterk werkstukje trouwens, mooi gedaan !

Want er zijn maar 8 DP's los geraakt van hun ketting: 7 hadden een boekje kunnen bemachtigen, maar die andere drie hebben er ontzettend lang over gedaan. Van de drie die geen boekje hebben kunnen pakken, hebben we er echter maar 1 gezien (dat meisje met het zwarte haar dat onder haar helm uitkwam, rugnummer 2.

Er wordt een beeld van meisje 2 getoond als ze hulpeloos haar handen heft als ze ziet dat er geen boekjes meer zijn. Iets daarna volgt een luchtbeeld waarin meisje 2 mistroostig wegstapt, links richting maisveld. Op dat moment staat links van haar, op de rand van het maisveld in het halfduister nog een DP'er maar dat nummer is voor mij onleesbaar, maar zal dan meisje 4 of 8 geweest zijn. Die persoon was dus ook losgeraakt, maar net als meisje 2 te laat.

Ik heb het even uitgezocht voorzover dat kon op de beelden: de DP's met rugnummers 7, 5, 1, 6, 10, 9 en 3 (ongeveer in deze volgorde) waren met de molboekjes weg. Nummer 5 werd 'afgeknald' door Dami bij de stelling met de sleutel, de overige 6 haalden de gracht (linie 3). Dat betekent dus dat nummers 4 en 8 niet zijn losgeraakt van hun ketting (na een minuut of 40 of zo, schat ik, moet ik nog eens checken). Volgens dat ik kan zien op de foto waar alle 10 DP's mooi op een rij staan met hun rugnummer naar ons toe, zijn 4 en 8 beiden vrouwen:

Quid als de (eventuele) DP-mol bij deze twee (4 of 8) zat? Dan had de echte mol helemaal niks te vrezen in dit spel en kon hij rustig laten begaan en hopen dat de 5000 euro weg was.

Een en ander wil ook zeggen dat de nrs 6 (Noah), 1, 3, 7, 9 en 10 in de gracht lagen en dat daarbij slechts 2 vrouwen waren (ik vermoed 3 en 7). Beiden zijn "gesneuveld" in het zicht van de meet. 4 mannen dus.

Er sneuvelden ook nog 2 mannen, waaronder diegene die gefrustreerd zijn molboekje wegsmijt ( nr 10 ? ) Uiteindelijk stopte het tellertje op 2, dus naast Noah was er dus nog iemand ( 1 of 9 ) die het slagveld overleefde...

Maar nogmaals, dat zijn speculaties. Het verandert allemaal indien de echte mol de DP-mol heeft gemold door met dat cijferslot te foefelen, zodat het zo goed als onmogelijk was om binnen het tijdsbestek van de ketting los te komen. Dan mocht er in linie 1 met dat boogschieten zelfs serieus 'geklooid' worden (misschien door de echte mol zelf wel?), dan nog zou de DP-mol er niet in slagen om op tijd een boekje te bemachtigen.

Wanneer zou dat moeten gebeurd zijn ? Na de openingsceremonie ( waar de DP'ers vrij zijn ) gaan ze de mais in naar de startcirkel waar ze waarschijnlijk wachten tot alles klaar is en dan de hangsloten aan krijgen. De Originals beginnen al snel aan hun organisatie van de verdediging, inclusief opbouwen van de versperringen. Ik zie niet in wanneer de Mol het ongezien zou kunnen gedaan hebben. En hoe weet hij / zij welk slot er gefixeerd moet worden???

Sorry dat dit bericht weer wat te lang is uitgevallen, ik ben weer 'aan het aflopen gelijk ne wekker', om Samina te citeren.🙂

Zolang dat niet om 5 uur 's morgens is, geen probleem zeker ?😃
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 37