Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2021, 09:31

 8153
Vermoljoen schreef: 21 mar 2021, 21:45 Uiteindelijk gaat het maar om 300 euro. De Mol moet af en toe eens iets goed doen waarmee diegene niet veel verdiend, maar wel even onverdacht lijkt. Sowieso had ik in die laatste seconden als kandidaat gedaan alsof ik het niet zag, maar dat is iets anders.
Kevin was wel heel ijverig aan het zoeken. Deed hij zijn best om het aambeeld écht niet te zien? 😉
Ik zou ook hard mijn best doen om de namen niet te vinden. Als je in het spel wil blijven (en wie wil dat nu niet?) ga je de anderen toch geen vrijstelling (wat dat was het eigenlijk) cadeau doen?
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 22 mar 2021, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

vasQuez22 mar 2021, 09:34

 20
Mocht ik in de tweede ploeg gezeten hebben, die de namen mochten zoeken, en ik had net tevoren te horen gekregen dat slechts twee van de vier namen werden gevonden, zou ik ook absoluut willen vermijden dat er nog extra namen werden gevonden. Gewoon om je eigen kansen te verhogen.
Gebruikersavatar

Janneman22 mar 2021, 09:34

 50  Yens
Ric schreef: 22 mar 2021, 09:19 Meer nog, 3 van deze 4 zijn zeker niet de mol 😉
Nog indrukwekkender, 9 van de 10 kandidaten zijn zeker niet de mol 🤔
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2021, 09:35

 8153
Mer28 schreef: 21 mar 2021, 21:31 Na deze opdracht vind ik Annelotte totaal niet verdacht, een naam de laatste 5 seconden nog vinden, dat doet een mol toch niet denk ik dan.
Net op tijd aan de bel trekken, dat doet een mol toch niet? 😉
Gebruikersavatar

BeaVer22 mar 2021, 09:35

 1293  Uma
chicawah.janssen schreef: 22 mar 2021, 09:34 Kevin was wel heel ijverig aan het zoeken. Deed hij zijn best om het aambeeld écht niet te zien? 😉
Ik zou ook hard mijn best doen om de namen niet te vinden. Als je in het spel wil blijven (en wie wil dat nu niet?) ga je de anderen toch geen vrijstelling (wat dat was het eigenlijk) cadeau doen?
@chicawah.janssen Ik herinner mij nog goed genoeg de 1ste aflevering in Vietnam, waar Elisabet aan het 'brielen' was met die torens en ik vond da zoooo verdacht, want het leek alsof ze heel ijverig bezig was, maar der klopte toen iets niet.
Ik krijg bij Kevin zelfde gevoel, want hij maakte wel de link met die paarden...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2021, 09:36

 8153
Jansen schreef: 21 mar 2021, 21:54 Ik vond vooral Jasmien verdacht hier, ze nam de Spaanse helm vast en bekeek hem van binnen en buiten en toch zag ze de naam van Samina niet.
Waarde collega, Kevin deed ook hard zijn best om in de paardenstal het aambeeld niet te zien. 😉
En Samina legde het skelet zowat op die croque. 😉

Loebas schreef: 21 mar 2021, 23:18 Als makers zou je toch zeker willen dat Noah niet afvalt, anders heeft de boodschap op het einde van de aflevering (2 mollen) veel minder effect. Het zou dus een slimme zet geweest zijn van de mol om de naam van Noah te vinden? Dami doet dat wel goed 😏Tussen al die munten was trouwens ook geen gemakkelijke plek..
Scherpe redenering!
Gebruikersavatar

Jansen22 mar 2021, 10:07

 3423  Yens
@chicawah.janssen
Waarde collega, helemaal waar. Als je er verder over nadenkt, zou geen enkele kandidaat moeite doen om andere namen te vinden. Zoals inderdaad Kevin (aambeeld), Samina (croque), Sven (jasmijn) en Noah (ook Spaanse helm) deden in de opdracht.
Gebruikersavatar

Mol Patrol22 mar 2021, 10:09

 7
Loebas schreef: 21 mar 2021, 23:18 Als makers zou je toch zeker willen dat Noah niet afvalt, anders heeft de boodschap op het einde van de aflevering (2 mollen) veel minder effect. Het zou dus een slimme zet geweest zijn van de mol om de naam van Noah te vinden? Dami doet dat wel goed 😏Tussen al die munten was trouwens ook geen gemakkelijke plek..
Daar zit zeker iets in maar het omgekeerde telt ook denk ik. Als Noah's naam niet gevonden wordt en Noah alsnog afvalt (en zowel Jens als Noah zijn dus niet de mol), dan tonen ze misschien dat fragment van een dubbele mol gewoon niet. Zou dat jammer zijn? Vast en zeker! Maar dat risico nemen ze er misschien wel bij...
Gebruikersavatar

JBB22 mar 2021, 10:49

 439  Uma
Nog eens verder nagedacht over @Loebas zijn/haar denkpiste.

De mol heeft er alle voordeel bij om de naam van Noah te vinden:
- Zo blijft Noah zeker in het spel, en zijn er kandidaten die hem gaan verdenken als mogelijke mol (wegens dat filmpje)
- Zo wint de mol 300 euro: een klein bedrag, maakt dus niet uit, maar wel een typische mollenstreek om in het begin kleine bedragen te winnen (toont zogezegd inzet)

Voor de gewone kandidaten: als je écht enkel speelt voor de groepspot, heb je motivatie om een naam te vinden. Dus alle kandidaten die een naam gevonden hebben, zijn bij deze verdacht, tenzij ze de komende afleveringen consistent hard blijven gaan voor de pot.

Nog iets: tijdens die proef waar ze in het kasteel op zoek moeten naar namen, hebben de programmamakers zelf volledig bepaald wie op zoek gaat naar welke namen. De kandidaten hadden daar 0,0 inspraak in, want het is GDC die zegt: jij, jij, en jij mogen nu op zoek gaan naar namen. Dat is zeer verdacht.

@Mol Patrol : dat klopt, de makers zouden ervoor kunnen kiezen om dat filmpje niet te tonen indien Noah zou afvallen. Maar dat filmpje is wel erg cruciaal in hun concept vind ik. Als ze dat niet tonen, zeggen ze eigenlijk "noah kan de mol niet zijn". Dus volgens mij moeten ze dat filmpje gewoon laten zien.
Gebruikersavatar

Loebas22 mar 2021, 10:55

 50
Ik volg je punt @JBB. De makers hebben hier volledig zelf kunnen bepalen welke kandidaten op zoek moeten gaan naar de namen van andere kandidaten. Daarom dat er hier goed en vrij onopgemerkt kon worden 'gemold'.

Edit: Noah beschikte trouwens ook in vergelijking met de andere kandidaten over minder informatie. De andere kandidaten hebben elkaar tijdens de eerste proef bv. al goed kunnen leren kennen (zo wist Lennart al dat Sven niet graag knuffelt, want hij vermeldt dit ook eenmaal ze in de auto terechtkomen). Wij zien die proef maar in hoogstens 20 minuten, maar GDC zei al tijdens de kennismakingsaflevering van vorige week dat die proef een hele draaidag in beslag heeft genomen. Het zou dus ook een zetje kunnen geweest zijn om Noah op gelijke voet te plaatsen met de andere kandidaten voor de volgende afleveringen. Al is er dan natuurlijk wel veel geprutst aan het spelverloop door de makers zelf, en dat zie ik nu ook weer niet in die mate gebeuren. Conclusie: ik blijf Dami oplettend in de gaten houden, maar probeer de onvermijdelijke tunnelvisie toch nog even te vermijden 😜
Laatst gewijzigd door Loebas op 22 mar 2021, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Mol Patrol22 mar 2021, 10:57

 7
@JBB Maar als Noah effectief afvalt, dan is hij ook de mol niet. Ze hoeven dan ook de schijn niet meer te wekken dat hij eventueel nog de mol kon zijn. Televisiegewijs zou het natuurlijk minder sterk overkomen, maar misschien hadden ze daar ook nog een plan B voor en hadden ze ons dan met iets anders verrast?
Gebruikersavatar

JBB22 mar 2021, 11:00

 439  Uma
Ja, en heb nog eens snel terug gekeken:

Samina is in die kerker als eerste naar de munten aan het kijken, maar vindt de naam van Noah niet. Dat is begrijpelijk als Samina een gewone kandidate is. Ah ja, je bent op zoek naar namen, en er liggen een hoop munten met namen op. Als je dat bewust negeert, wil je de naam zeker niet vinden, want dat is een vrijstelling voor je concurrent.

Dami gaat om een of andere reden daarna nog eens naar dat kamertje met de munten. En ik vond haar reactie "oh ik heb Noah gevonden" ook een beetje gespeeld precies.

Met andere woorden: ik word na 1 aflevering al in de Dami tunnelvisie gezogen 😂

edit: @Mol Patrol ok, je hebt een punt... maar toch is er iets dat me zegt dat dit filmpje echt getoond moest worden

edit2: en om met mezelf in discussie te gaan, de programmamakers hebben inderdaad zelf volledig bepaald wie op zoek gaat naar welke namen. Dat is verdacht, maar langs de andere kant kan het ook moeilijk anders in dat soort proef. Anders mag er waarschijnlijk minstens 1 iemand naar zijn of haar eigen naam gaan zoeken, en dat is ook niet eerlijk natuurlijk.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12