Nog eens verder nagedacht over
@Loebas zijn/haar denkpiste.
De mol heeft er alle voordeel bij om de naam van Noah te vinden:
- Zo blijft Noah zeker in het spel, en zijn er kandidaten die hem gaan verdenken als mogelijke mol (wegens dat filmpje)
- Zo wint de mol 300 euro: een klein bedrag, maakt dus niet uit, maar wel een typische mollenstreek om in het begin kleine bedragen te winnen (toont zogezegd inzet)
Voor de gewone kandidaten: als je écht enkel speelt voor de groepspot, heb je motivatie om een naam te vinden. Dus alle kandidaten die een naam gevonden hebben, zijn bij deze verdacht, tenzij ze de komende afleveringen consistent hard blijven gaan voor de pot.
Nog iets: tijdens die proef waar ze in het kasteel op zoek moeten naar namen, hebben de programmamakers zelf
volledig bepaald wie op zoek gaat naar welke namen. De kandidaten hadden daar 0,0 inspraak in, want het is GDC die zegt: jij, jij, en jij mogen nu op zoek gaan naar namen. Dat is zeer verdacht.
@Mol Patrol : dat klopt, de makers zouden ervoor kunnen kiezen om dat filmpje niet te tonen indien Noah zou afvallen. Maar dat filmpje is wel erg cruciaal in hun concept vind ik. Als ze dat niet tonen, zeggen ze eigenlijk "noah kan de mol niet zijn". Dus volgens mij moeten ze dat filmpje gewoon laten zien.