Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Vermoljoen18 apr 2021, 22:54

 2354  Uma
De Mol zal zeker wel zijn/haar best hebben gedaan om zich zo goed mogelijk voor te bereiden door opzoekwerk te doen over hoe je het beste je adem kan inhouden en misschien zelfs over een techniek waarmee je het beste een puzzel kan oplossen?

Edit: wat JBB dus zegt
Gebruikersavatar

elke.vl18 apr 2021, 22:56

 14  Sven
De kandidaten hoeven hier niet op voorhand van op de hoogte te zijn toch, de crew kan de mol gewoon coachen in die techniek...
Gebruikersavatar

Vermoljoen18 apr 2021, 22:56

 2354  Uma
kim.verhaeghe schreef: 18 apr 2021, 22:37 Misschien heb ik het verkeerd op... Maar wordt de puzzel van de mol niet voornamelijk met links gepuzzeld. Is er iemand van de kandidaten linkshandig?
Dit vind ik interessant. Want zelfs al ligt een puzzelstukje links, dan zou ik het volgens mij met mijn rechterhand pakken. Je zou dus dit 'puzzelgedrag' kunnen vergelijken met momenten wanneer we de kandidaten op het water zien puzzelen of wanneer ze noteren in hun molboekje. Maar het kan ook nog altijd zo zijn dat dit een dwaalspoor van de Mol is...
Gebruikersavatar

Yvo18 apr 2021, 22:56

 1111  Uma
JBB schreef: 18 apr 2021, 22:50Sven: ik weet het niet goed, zou die iets van sport doen?
Hij doet/deed voetbal. Zie aflevering 4.
Gebruikersavatar

SiMol18 apr 2021, 22:58

 264
Bij het lopen heb ik er vooral op gelet wie een aanloop heeft genomen, moet het nog eens herbekijken om van alles zeker te zijn.
Maar Annelotte vertrok zonder aanloop terwijl Sven en (ik dacht) Lennart ook wel een aanloop namen. Van Jasmien weet ik het niet.
Snelste was volgens mij dus Sven, Lennart of Jasmien, dus veel weten we daar (nu nog) niet mee.
De mol zal hier ook wel voluit gaan, want ik denk niet dat die al kon weten dat de groep later dan haar/hem de puzzel had afgewerkt, tenzij die gebrieft is voor het lopen (zou ik spijtig vinden). Want op basis van tijd dit inschatten lijkt me onmogelijk, was toch een proef van meerdere uren.

Sven leek me terrecht te sukkelen tijdens het subben, zo als Samina aangaf. Maar misschien was ze aan het spreiden op hem en iemand anders en heeft ze nu vol op de ander gestemd. Want zoals ze na haar eliminatie aangaf, is ze nu wel zeker van haar mol. Maar toch verdenk ik Sven weinig. Leek echt wel zijn best te doen. Het is hij die uiteindelijk ook de tussen-opdracht met het waterpistool golfen doet slagen en dat als laatste die een poging doet. Heeft de voorbije afleveringen al teveel individueel doen slagen voor mij, zaken die hij ook had kunnen doen falen.

Jasmien lijkt inderdaad graag andere mensen verdacht te maken. Ze staat wel veel te puzzelen, maar ik heb niet de indruk dat het puzzelen (in het algemeen, dus niet enkel zij) snel vooruit gaat. Wat ze zegt van de kerk, dat die al verder stond en de mol daaraan geprutst heeft, klopt niet. Zie hieronder foto van net voor wanneer Jasmien, Lennart en Annelotte afstappen voor de tussen-opdracht adem inhouden. Haar adem houdt ze trouwens totaal niet lang in, maar lijkt me bij haar eerder uit angst te zijn, dan van niet beter te kunnen. Als ze de mol is, zou ze volgens mij toch langer proberen, ongeveer 1 minuut 40 ofzo.

Afbeelding
Phillipe sukkelt in het algemeen wel, maar net zoals bij Sven lijkt me dat eerder vanuit onhandigheid te zijn. Geeft wel aan dat ze moeten versnellen i.p.v. te wachten op de anderen. Strategisch was wachten misschien wel beter, maar zo snel mogelijk willen gaan in the heat of the moment, is op zich wel een logische, verklaarbare reflex. Anderzijds is Philip volgens mij echt wel een strategisch sterk iemand.

Lennart draagt wederom niet zoveel bij op het eerste zicht. Voor iemand die toch wel sportief is, lijkt hij niet overdreven lang zijn adem in te houden. Het lopen over de subs ging wel goed bij hem, maar de mol gaat daar sowieso ook voluit.

Op Annelotte kan ik net zoals vorige afleveringen, niet echt een label plakken. Ze lijkt wat als een gladde paling overal tussen door te glippen. Komt nooit echt verdacht in beeld, wat net verdacht is. Daarnaast kan ik wel het claustrofobisch element bij de adem inhouden, niet plaatsen mocht zij de mol zijn, zeker niet met de sterke tijd van de mol. Als ze de mol zou zijn, kon ze even goed gewoon 1 minuut volhouden en dan zou ze niet moeten acteren, wat toch altijd een risico is als mol. Maakt haar voor mij dus eens minder verdacht, toch op dit element.

Voor mij dus leest verdacht bij deze proef, Lennart en Jasmien.

Nog kort een kleine toevoeging, onder water kan je jouw adem langer inhouden dan gewoon in de lucht. Ikzelf heb het vroeger (lang geleden 😛) als kind meermaals gedaan in bad, denk dat mijn record rond de 2 minuten lag. 2 minuten 40 (of zo iets), is echt wel sterk. Iets om rekening mee te houden misschien.
Laatst gewijzigd door SiMol op 18 apr 2021, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Minedor18 apr 2021, 22:59

 29  Uma
Ik zou voor het adem inhouden niet op conditie afgaan. Het gaat ook om longcapaciteit. Ik kan behoorlijk lang onder water blijven (makkelijk over 1m30, door soort hyperventileren vooraleer ik start) en win steevast met aaaaaaaaaaaaa zeggen maar vraag mij niet om 10 km te lopen. 😉
Dus ik zou eerder zoeken naar een goede longinhoud. Daar toonde Sven wel dat hij dit kan op de Alpenhoorn. Maar hem verdenk ik totaal niet.
Dus we moeten zoeken naar iemand met een goede longcapaciteit (blaasinstrument bespeelt? )
En dan is er natuurlijk nog hypnose....
Wie zat daar ook alweer in de opdracht? Misschien moeten we het eerder daar zoeken.
Gebruikersavatar

bert.dekimpe18 apr 2021, 23:00

 57
Ik kijk toch weer vooral naar Lennart wat dat adem inouden betreft. Voor de rest was het een complexe opdracht waarin iedereen wel iets raars doet of zegt en waar we dus weer alles en niets mee kunnen bewijzen.
Gebruikersavatar

Vermoljoen18 apr 2021, 23:02

 2354  Uma
@SiMol
Daar sluit ik me nu eens volledig bij aan!
Gebruikersavatar

Dendro18 apr 2021, 23:10

 15
Weer een opdracht die in totale chaos verloopt van begin tot einde. 'Hoe is het nu toch mogelijk!?' Ik moet wel toegeven dat zo een opdrachten het leukste zijn om naar te kijken.

Laten we beginnen bij de start; voor zover we weten is hier geen enkele strategie afgesproken. Dit zien we ook bij in het verdere verloop van de opdracht, snel gaan en op het einde met veel puzzelen tov trager gaan en onderweg met meerderen puzzelen. Er worden geen roeiers en puzzelaars aangeduid, nee elkaar elke keer afwisselen zorgt voor een mooi overzicht...
De mol heeft het spel hier dus al half gewonnen, bravo 😂

Tijdens het duel met de adem in te houden maken ze toch weer vreemde keuzes. Hoe lang je je adem kan inhouden staat in directe verhouding tot je hartslag en je longinhoud. Geen van de drie probeert eerst tot rust te komen, geen van de drie hapt eerst nog extra lucht binnen. Ik denk dat iedere persoon makkelijk 1:30 min haalt zeker met een nat gezicht. Ik deed de proef even en haalde zonder tot rust komen 2:30 min.
Jasmien zorgt dat Lennart niet rustig wordt door water in zijn gezicht te 'kappen'. Waarom moet Lennaert hier mee de cilinder ondrsteunen, dit helpt hem zeker niet in zijn opdracht.
Jasmien haar poging is nauwelijks een poging te noemen.
Annelotte doet niet mee, maar zoals hier al werd gezegd is dit geen poging tot mollen(geen tijdverlies).

Terug naar de groep gaat wel erg moeizaam. Als je op een enkele sup zit kan je toch beter vooruit gaan en de groep inhalen, dit blijkt toch weer mis te lopen. Jasmien verliest haar evenwicht en neemt Annelotte mee in het water. De groep gaat verder dankzij Philip.

De minigolf/waterpistool groep gaat vrij goed. Sven smijt zich , bijna letterlijk, op de opdracht. Voor mij geen molactie, of weet hij dat de puzzel niet op tijd afgeraakt.

Terug naar de groep, pfff wat een fiasco. Sven is afgeschreven als mol voor mij, maar hier begon deze theorie toch sterk te wankelen. Niemand denkt hier in bet groepsbelang om ze te corrigeren.
'Iedereen' roeit door naar het einde en wisselt elke keer van plaats.

Ze puzzelen samen verder, zonder veel overleg, aan wal. Jasmien houdt de puzzeldoos voor zich, toch wel het voornaamste om de puzzel af te maken.

Is iedereen zo hard op zoek naar de mol dat ze de opdrachten vergeten te spelen?
Mijn (misschien voorbarige) conclusie is dat Jasmien het meeste invloed heeft gehad op het puzzelen zelf en dus een sleutelpositie als mol heeft ingenomen.
Gebruikersavatar

jos.jansen18 apr 2021, 23:15

 328  Uma
Je adem inhouden is redelijk makkelijk en snel te trainen. Zeker met een beetje coaching die de mol gehad gaat hebben.

Toen ik mijn opleiding tot redder deed was dat zelfs een van de oefeningen om steeds langer onder water te blijven en je adem in te houden. Ik meen mij te herinneren dat wij toen de 3 min moesten halen ofzo.

Ter vergelijking ik deed zojuist even een test en had net iets meer dan een minuut. Ik zou niet zekker dat ik een goede conditie heb met mijn meer dan 40 kg overgewicht. (hoewel ik altijd wel snel heb kunnen recupereren en ik heb zo'n vermoeden dat dat met mijn long inhoud te maken heeft.)
Gebruikersavatar

joeri.minnekeer18 apr 2021, 23:16

 1
Wat mijn vrouw vooral opviel was de reactie van jasmien wanneer ze te horen kregen dat de opdracht mislukt was.. Ze kon precies haar lach niet bedwingen en de camera focust zich daarna snel op de 4 andere kandidaten. Daarna bleef ze haar kap over haar mond duwen, alsof ze echt haar vreugde niet wilde tonen. 🤨
Gebruikersavatar

Cedric18 apr 2021, 23:18

 2834  Uma
Als ik me niet vergis verdienden ze 2000€ als ze de puzzel sneller maakten + 1000€ extra per opdracht die ze sneller deden dan de Mol.

Maar eigenlijk waren de beloningen bij de opdrachten niet fair hé.
Beter doen dan de Mol: 1000€ extra inzet.
Slechter doen dan de Mol: 30 minuten straftijd.

Dan had men beter gezegd: de inzet is 5000€ en bij de opdrachten is het ofwel 30 minuten bonus, ofwel 30 minuten straf.
De keuze tussen 1000€ bonus of 30 minuten straftijd is echter een vergiftigd geschenk.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14