Bij het lopen heb ik er vooral op gelet wie een aanloop heeft genomen, moet het nog eens herbekijken om van alles zeker te zijn.
Maar Annelotte vertrok zonder aanloop terwijl Sven en (ik dacht) Lennart ook wel een aanloop namen. Van Jasmien weet ik het niet.
Snelste was volgens mij dus Sven, Lennart of Jasmien, dus veel weten we daar (nu nog) niet mee.
De mol zal hier ook wel voluit gaan, want ik denk niet dat die al kon weten dat de groep later dan haar/hem de puzzel had afgewerkt, tenzij die gebrieft is voor het lopen (zou ik spijtig vinden). Want op basis van tijd dit inschatten lijkt me onmogelijk, was toch een proef van meerdere uren.
Sven leek me terrecht te sukkelen tijdens het subben, zo als Samina aangaf. Maar misschien was ze aan het spreiden op hem en iemand anders en heeft ze nu vol op de ander gestemd. Want zoals ze na haar eliminatie aangaf, is ze nu wel zeker van haar mol. Maar toch verdenk ik Sven weinig. Leek echt wel zijn best te doen. Het is hij die uiteindelijk ook de tussen-opdracht met het waterpistool golfen doet slagen en dat als laatste die een poging doet. Heeft de voorbije afleveringen al teveel individueel doen slagen voor mij, zaken die hij ook had kunnen doen falen.
Jasmien lijkt inderdaad graag andere mensen verdacht te maken. Ze staat wel veel te puzzelen, maar ik heb niet de indruk dat het puzzelen (in het algemeen, dus niet enkel zij) snel vooruit gaat. Wat ze zegt van de kerk, dat die al verder stond en de mol daaraan geprutst heeft, klopt niet. Zie hieronder foto van net voor wanneer Jasmien, Lennart en Annelotte afstappen voor de tussen-opdracht adem inhouden. Haar adem houdt ze trouwens totaal niet lang in, maar lijkt me bij haar eerder uit angst te zijn, dan van niet beter te kunnen. Als ze de mol is, zou ze volgens mij toch langer proberen, ongeveer 1 minuut 40 ofzo.
![Afbeelding]()
Phillipe sukkelt in het algemeen wel, maar net zoals bij Sven lijkt me dat eerder vanuit onhandigheid te zijn. Geeft wel aan dat ze moeten versnellen i.p.v. te wachten op de anderen. Strategisch was wachten misschien wel beter, maar zo snel mogelijk willen gaan in the heat of the moment, is op zich wel een logische, verklaarbare reflex. Anderzijds is Philip volgens mij echt wel een strategisch sterk iemand.
Lennart draagt wederom niet zoveel bij op het eerste zicht. Voor iemand die toch wel sportief is, lijkt hij niet overdreven lang zijn adem in te houden. Het lopen over de subs ging wel goed bij hem, maar de mol gaat daar sowieso ook voluit.
Op Annelotte kan ik net zoals vorige afleveringen, niet echt een label plakken. Ze lijkt wat als een gladde paling overal tussen door te glippen. Komt nooit echt verdacht in beeld, wat net verdacht is. Daarnaast kan ik wel het claustrofobisch element bij de adem inhouden, niet plaatsen mocht zij de mol zijn, zeker niet met de sterke tijd van de mol. Als ze de mol zou zijn, kon ze even goed gewoon 1 minuut volhouden en dan zou ze niet moeten acteren, wat toch altijd een risico is als mol. Maakt haar voor mij dus eens minder verdacht, toch op dit element.
Voor mij dus leest verdacht bij deze proef, Lennart en Jasmien.
Nog kort een kleine toevoeging, onder water kan je jouw adem langer inhouden dan gewoon in de lucht. Ikzelf heb het vroeger (lang geleden

) als kind meermaals gedaan in bad, denk dat mijn record rond de 2 minuten lag. 2 minuten 40 (of zo iets), is echt wel sterk. Iets om rekening mee te houden misschien.