Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

happyfello25 apr 2021, 23:02

326  Uma
Waarschijnlijk een belachelijke uitleg maar f*ck it kzeg het toch maar even... ervan uitgaande dat de rest niet kijkt MOET de mol wel kijken, anders gaat er € 4.000,- in de pot bij. ALS de mol kijkt, dan komt het spel met opbod voor de vrijstelling nog (anders NIET) en daardoor gaat niet alleen € 4.000,- verloren maar ook het geboden bedrag... Ja, de mol mag geen bod doen van € 10.000,- maar moet hij niet gewoon de kandidaten laten vechten voor de vrijstelling ? Misschien daarom een reden waarom op het eind nog de reveal van Jasmien komt, kwestie van te laten zen het was niet alleen Philip hé...

Cedric25 apr 2021, 23:04

2834  Uma
magali.dereu schreef:Raar dat niemand dit nog niet heeft gezegd: aan de mol gaan ze zeggen dat ze hoog moeten bieden maar niet té hoog. Uitgaande van de mogelijkheid dat Sven de mol is (die bovendien na Lennart kwam), kunnen ze die hebben gebriefd en gezegd hebben dat een kandidaat al hoog had geboden (en dat Sven zichzelf dus minder verdacht kon maken door minder te bieden).
Akkoord, Magali.
Vorig jaar was dat ook zo met het vrijstellingsbod in het begin. Alina had het minst opvallende hoge bod: niet het hoogste, maar zo net boven het gemiddelde.
Ik denk dus ook richting Sven in deze.

In deze opdracht denk ik dat de Mol liefst niet diegene is die aan iedereen getoond wordt als zijnde diegene die in de dossiers keek (Philip) en ook niet diegene met het hoogste vrijstellingsbod (Lennart).
In het ideale geval is de Mol diegene die wél in de dossiers keek maar niet ontmaskerd wordt (Jasmien) waarna een ander nog een vrijstelling koopt.
Alleen is Jasmien dus afgevallen..

SiMol25 apr 2021, 23:05

264
Ik vind het enorm jammer dat er zo makkelijk geld van de pot kon gaan bij deze proef, dit zou toch beperkt moeten worden.

Maar zelfs dan hoop ik dat de mol niet wist wat de anderen geboden hadden of in de dossiers gekeken hadden, dan is er echt niets risico meer aan als mol.

De mol kon hier trouwens twee kanten op:
- De dossiers inkijken en goed weten dat dan andere kandidaten wel redelijk wat zouden bieden voor de vrijstelling.

- De dossiers niet bekijken en weten dat er waarschijnlijk toch wel iemand kijkt. Bij het bieden kan je dan zowel een laag (toch al €4000 weg) of een hoog (zou een kandidaat even goed kunnen doen) bedrag bieden.

Spannende proef om te zien, maar toch een wrange bijsmaak.
Laatst gewijzigd door SiMol op 25 apr 2021, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.

masterveecee25 apr 2021, 23:06

3547  Sven
Fonsie schreef: 25 apr 2021, 22:31 Annelotte de mol:
- ze kwam na Jasmien in de dagboekkamer, dus hoefde niet te kijken in de dossiers omdat de 4.000 € al uit de groepspot verdwenen was
...
Iedereen die NA Jasmien kwam, kan dan de Mol zijn 😉

@SiMol De Mol moet niet nadenken, die kan afhankelijk van de info van de productie een beslissing nemen 😉 Als er iemand gekeken heeft, is de keuze vlug gemaakt.
Laatst gewijzigd door masterveecee op 25 apr 2021, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Kafra25 apr 2021, 23:07

9
Ik dacht gelezen te hebben dat de mol tijdens het spelverloop zelf geen inlichtingen krijgt. Dus, de mol wist hier niet of er gekeken was ( tot Giles het openbaar zei), wie gekeken had en hoeveel de anderen hadden geboden.
En voor het overige : het was een psychologisch hoogstandje.

masterveecee25 apr 2021, 23:08

3547  Sven
Goh, ben ik nog niet zo zeker van @Kafra .
De productie kan gerust ook in de kamer aanwezig zijn en zeggen van "er heeft iemand gekeken". De rest is dan aan de Mol zelfs misschien.

Jansen25 apr 2021, 23:09

3423  Yens
Ik denk dat jullie het allemaal toch wat te emotioneel opnemen... Lennart speelt het spelletje van ik ben de arme kandidaat die alles doet voor de vrijstelling. Dus ik kan niet de mol zijn... ondertussen speelt hij 10.000 € uit de pot... .

Het doet me denken aan het eerste (nieuwe) seizoen, toen Gilles in een paintball proef (dacht ik) alles op alles zette om de vrijstelling te krijgen. Ik dacht toen dadelijk, hij kan nooit de mol zijn, maar we weten ondertussen beter he.

HanMi25 apr 2021, 23:15

21
Akkoord, Magali.
Vorig jaar was dat ook zo met het vrijstellingsbod in het begin. Alina had het minst opvallende hoge bod: niet het hoogste, maar zo net boven het gemiddelde.
Ik denk dus ook richting Sven in deze.
Dat gaat natuurlijk enkel op als Sven de laatste is die mag bieden en de info heeft, of wanneer hii daar net toevallig goed op gegokt heeft. Maar in het laatste geval vind ik € 7600 wel een riskante gok want een vrij hoog bedrag op zichzelf al.

Cadfael25 apr 2021, 23:19

229  Uma
Ik vind de €2000 van Annelotte nog het meest wat een mol zou doen precies. Wel bieden, maar ook weer niet te hoog.

Killda25 apr 2021, 23:20

26  Bert
Hier ook een Lennart verdenker sinds aflevering 1.. maar zou toch teleurgesteld zijn moest hij uiteindelijk de Mol blijken, zeker als hij constant gebrieft werd tijdens de proef. Zoniet aanvaard ik de manier nog waarop hij gespeeld heeft vandaag, zij het met een zure nasmaak..

Geen fan van ongelimiteerd geld uit de pot halen

JBB25 apr 2021, 23:20

439  Uma
Wat een geweldige aflevering met deze opdracht 🙂

Ik moet toch ook zeggen dat ik het enorm teleurstellend zou vinden als de mol zonder enige inspanning 10.000 euro uit de groepspot kan halen, gewoon door het op een briefje te schrijven. Lennart was mij hoofdverdachte, maar ik weet het echt niet hoor...

Trouwens, hopelijk wordt het inderdaad een historisch lage groepspot. (en wordt het dus niet 'artificieel' verhoogd door plots hogere bedragen op de komende opdrachten te plakken). De kandidaten lijken het hele seizoen al niet geïnteresseerd in het geld. Ik kan dat begrijpen, maar dan moeten ze ook aanvaarden dat ze op het einde effectief weinig geld overhouden...

anton.smets25 apr 2021, 23:23

50  Uma
Ben ik de enige die het grappig vond dat Sven net precies 7600 euro uit de pot haalde zodat die op 10000 eindigde? Ik heb trouwens ook het gevoel dat dit iets is dat vooral een kandidaat zou doen: een zeer hoog bod, maar het bedrag blijft nog boven 10000 wat nog redelijk wat is op zich. Als mol zou je hier misschien niet om geven en gewoon nog meer bieden ipv de groepspot te laten eindigen op een rond getal? Het kan zeer goed zijn dat ik me hier totaal in vergis (zeker omdat ik in de Lennart tunnel zit), maar ik vond dit toch opmerkelijk en lijkt me eerder een kandidatenmove.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 18