Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Dendro11 apr 2021, 23:30

 15
@joachim.morrens Dat zou prachtig geweest zijn! Ik denk dat de makers van het programma hier wel teleurgesteld zijn dat er hier geen hevige discussie is ontstaan (zelf GDC zijn poging heeft geen vat gehad op Sven).
Gebruikersavatar

molvds11 apr 2021, 23:35

 2
Een andere optie is ook nog dat Sven weet dat Annelotte de mol is, waardoor hij het niet erg vindt 5 pasvragen af te staan aan haar, en hij zo toch nog 1 pasvraag voordeel heeft op de rest van de groep.
Gebruikersavatar

JBB11 apr 2021, 23:43

 439  Uma
Dit vind ik een heel lastige opdracht om te gaan analyseren precies...

Wat kan de mol doen?
a) Op de 'goede' stoel gaan zitten om op het einde te verzekeren dat men niet voor het geld kiest
b) Op de 'goede' stoel zitten, maar zelf wat raar doen om zichzelf verdacht te maken --> 2500 euro zeker weg
c) Proberen iemand die op een 'goede' stoel zit verdacht te maken en te laten wegstemmen --> 2500 euro weg
d) Zelf op een 'slechte' stoel zitten, extreem goed kunnen liegen tijdens pikant eten, alcohol etc, om bij de laatste 2 te geraken --> moeilijkste optie, maar het meeste controle dat er geen geld in de pot komt (sowieso -2500 euro, en je speelt het eindspel)

Begin er maar eens aan 😜
Het enige dat mij een beetje opviel was dat Jasmien onmiddellijk een statement maakt: we gaan allemaal voor de pasvragen he. EN ze zat super dichtbij optie (d) hierboven. Sven dat zou dan optie (a) zijn. Annelotte mogelijks ook (a), maar ik heb niet gezien of ze subtiel voor die specifieke stoel kiest of niet. Wat me ook opviel, is dat Philip niet goed genoeg kan liegen om de mol te zijn.

Ik zou nog eens moeten terugkijken om te zien wie er probeert om Sven en/of Annelotte verdacht te maken, want dat kan eventueel een molactie zijn (optie c hierboven)

p.s.: trouwens toch erg teleurstellend dat er echt niemand meer geïnteresseerd is in het geld...
Gebruikersavatar

Klaartje12 apr 2021, 00:12

 2245  Uma
Jasmientje heeft het hier wel straf gedaan, moet ik zeggen, want die zat op een stoel zonder bom. Dus heeft zij die zeer pikante salade verorberd (terwijl ze vooraf zei dat ze niet tegen pikant eten kon), ze slaat zonder boe of ba die drank met vijftig procent alcohol in één teug naar binnen zonder met haar ogen te knipperen en ze eet dan ook nog eens dat dessert (gebak) op met die wormen (of iets dergelijks vies) in.

Ze is een fanatieke, dat wisten we al. En in deze proef kwam dat goed uit, als je absoluut wil blijven zitten, of je nu een kandidaat bent die voor pasvragen wil gaan, of de mol die op een niet-bom stoel zit. Maar dan stel ik me weer de vraag: als ze de mol is, waarom gaat ze niet gewoon op een bomstoel zitten (ze is toch gebrieft, dus weet ze vooraf welke de bomstoelen zijn), dan krijg je geen pikant eten, geen alcohol en geen meelwormengebak. Dan hoef je niks te faken en ga je zo naar de laatste twee, waar je dan in de gelegenheid bent om te kiezen voor pasvragen en het geld te laten verdwijnen. Waarom zou je het je als mol zo moeilijk maken? Ga toch gewoon op een bomstoel zitten, meid!
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT12 apr 2021, 00:22

 767  Yens
kwistet schreef: 11 apr 2021, 23:07 In theorie konden ze nog wisselen, in de praktijk denk ik niet dat er een scenario is waarin dat gebeurt. Dan moest immers Annelotte terug rechtstaan, en die had de vijf pasvragen in handen en dus geen enkele reden om terug recht te staan.
Eigenlijk had ze wel een reden om terug recht te staan. Als Sven ermee dreigt om zijn pasvraag niet vast te houden op het moment dat de bom afgaat, heeft Annelotte ook sowieso geen pasvragen en wordt er niets van geld verdiend. Het kan als kandidaten, en zeker met 2 kandidaten, dus zeker interssant zijn om toch nog voor het geld te gaan als ze niet uit hun 'dilemma' geraken. Indien de mol hier zit, zal dat natuurlijk nooit gebeuren. En dat maakt Sven in mijn ogen plots terug verdacht, terwijl ik hem eigenlijk al zo goed als afgeschreven had als mol. Als hij een kandidaat zou zijn, is het in ieder geval voordeliger om toch nog voor het geld te gaan en te protesteren bij de verdeling die Annelotte voorstelt denk ik.
Gebruikersavatar

Klaartje12 apr 2021, 00:37

 2245  Uma
The hunter schreef: 12 apr 2021, 00:15 Als Lennart de mol is doet hij wel heel hard zijn best om de instructies van Gilles niet op te volgen 😂


Afbeelding


Afbeelding
De 'mutten' heeft niet door wat de bedoeling is. Of juist wel, dan speelt hij enorm goed de rol van den onnozelaar die het niet doorheeft dat hij moet 'meespelen'. Dat maakt Lennart wel nen toffe om naar te kijken!🙂
Gebruikersavatar

Kleintje12 apr 2021, 02:24

 125  Sven
sdz1992 schreef: 11 apr 2021, 21:53 Zalige opdracht, maar zou nog veel zaliger geweest zijn bij een groep waarin er meer verdeeldheid is... Als mol is hier gewoon het voornaamste dat er voor pasvragen gekozen wordt, maar in de groep lijkt iedereen er zich gewoon meteen bij neer te leggen dat altijd voor die pasvragen gegaan wordt. Wat is dan nog de uitdaging als mol eigenlijk? Ik weet niet of de makers van het programma heel tevreden zijn met die "gelatenheid" in de groep. Ze missen toch echt wat competitiebeesten die er echt alles aan willen doen om geld in de pot te krijgen.
Zo heeft het dilemma van de 5vs 1 pasvragen ook geen discussie veroorzaakt zoals ze gewild hebben. Sven stemt gewoon gemakkelijk toe. Iets wat in de voorbije seizoenen toch minder aanwezig was... En achteraf wordt iedereen nog gefeliciteerd met de pasvragen, het zou in enkele van de vorige seizoenen geen waar geweest zijn.
Dit heb ik ook gedacht... Als je niet de mol bent en als deelnemer kost wat kost tot het einde wil blijven om te winnen, dan wil je toch ook wel een mooie pot mee naar huis en niet enkel de onvergetelijke ervaring (die toegegeven: ook wel onbetaalbaar lijkt).

Als mol in een groep waarvan geweten is dat iedereen altijd pasvragen kiest, hoef je hier niet te veel saboteren. Je kan voor verschillende opties gaan en vrijwel zeker zijn dat er geen geld gewonnen wordt. Ik zou het als mol dan persoonlijk leuk vinden om op de bomstoel te zitten en dan de discussie te starten om te gaan voor het geld - iets waar je weet dat de meesten niet in zouden volgen - om dan toch maar in te stemmen met de pasvragen of recht te staan omdat je tot geen compromis komt. Geeft toch leukere tv en iedereen schrijft je meteen af als mol. 😃

Samina haar opmerking over het pikante eten heeft haar inderdaad voorgoed als mol afgeschreven, en het zou inderdaad (zoals iemand hier al aanhaalde) geniaal zijn mocht ze dat express gedaan hebben om compleet onverdacht gevonden te worden door de groep. Maar het lijkt me onzeker, zeker in het geval van Samina. 😜
Gebruikersavatar

AlleTaupe12 apr 2021, 08:54

 58  Yens
Klaartje schreef: 12 apr 2021, 00:12 Jasmientje heeft het hier wel straf gedaan, moet ik zeggen, want die zat op een stoel zonder bom. Dus heeft zij die zeer pikante salade verorberd (terwijl ze vooraf zei dat ze niet tegen pikant eten kon), ze slaat zonder boe of ba die drank met vijftig procent alcohol in één teug naar binnen zonder met haar ogen te knipperen en ze eet dan ook nog eens dat dessert (gebak) op met die wormen (of iets dergelijks vies) in.

Ze is een fanatieke, dat wisten we al. En in deze proef kwam dat goed uit, als je absoluut wil blijven zitten, of je nu een kandidaat bent die voor pasvragen wil gaan, of de mol die op een niet-bom stoel zit. Maar dan stel ik me weer de vraag: als ze de mol is, waarom gaat ze niet gewoon op een bomstoel zitten (ze is toch gebrieft, dus weet ze vooraf welke de bomstoelen zijn), dan krijg je geen pikant eten, geen alcohol en geen meelwormengebak. Dan hoef je niks te faken en ga je zo naar de laatste twee, waar je dan in de gelegenheid bent om te kiezen voor pasvragen en het geld te laten verdwijnen. Waarom zou je het je als mol zo moeilijk maken? Ga toch gewoon op een bomstoel zitten, meid!
Als ze de mol is krijgt ze misschien sowieso geen pikant eten/shotje/wormmeel...
Gebruikersavatar

joachim.morrens12 apr 2021, 08:56

 200  Yens
The hunter schreef: 12 apr 2021, 00:15 Als Lennart de mol is doet hij wel heel hard zijn best om de instructies van Gilles niet op te volgen 😂


Afbeelding


Afbeelding
Klopt! En dan ook Samina die zich direct "verraad". Kunnen we door deze opdracht meteen twee mensen uitsluiten als mol? 🙂
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 22