kwistet schreef: ↑11 apr 2021, 23:07 In theorie konden ze nog wisselen, in de praktijk denk ik niet dat er een scenario is waarin dat gebeurt. Dan moest immers Annelotte terug rechtstaan, en die had de vijf pasvragen in handen en dus geen enkele reden om terug recht te staan.Eigenlijk had ze wel een reden om terug recht te staan. Als Sven ermee dreigt om zijn pasvraag niet vast te houden op het moment dat de bom afgaat, heeft Annelotte ook sowieso geen pasvragen en wordt er niets van geld verdiend. Het kan als kandidaten, en zeker met 2 kandidaten, dus zeker interssant zijn om toch nog voor het geld te gaan als ze niet uit hun 'dilemma' geraken. Indien de mol hier zit, zal dat natuurlijk nooit gebeuren. En dat maakt Sven in mijn ogen plots terug verdacht, terwijl ik hem eigenlijk al zo goed als afgeschreven had als mol. Als hij een kandidaat zou zijn, is het in ieder geval voordeliger om toch nog voor het geld te gaan en te protesteren bij de verdeling die Annelotte voorstelt denk ik.
The hunter schreef: ↑12 apr 2021, 00:15 Als Lennart de mol is doet hij wel heel hard zijn best om de instructies van Gilles niet op te volgenDe 'mutten' heeft niet door wat de bedoeling is. Of juist wel, dan speelt hij enorm goed de rol van den onnozelaar die het niet doorheeft dat hij moet 'meespelen'. Dat maakt Lennart wel nen toffe om naar te kijken!
![]()
sdz1992 schreef: ↑11 apr 2021, 21:53 Zalige opdracht, maar zou nog veel zaliger geweest zijn bij een groep waarin er meer verdeeldheid is... Als mol is hier gewoon het voornaamste dat er voor pasvragen gekozen wordt, maar in de groep lijkt iedereen er zich gewoon meteen bij neer te leggen dat altijd voor die pasvragen gegaan wordt. Wat is dan nog de uitdaging als mol eigenlijk? Ik weet niet of de makers van het programma heel tevreden zijn met die "gelatenheid" in de groep. Ze missen toch echt wat competitiebeesten die er echt alles aan willen doen om geld in de pot te krijgen.Dit heb ik ook gedacht... Als je niet de mol bent en als deelnemer kost wat kost tot het einde wil blijven om te winnen, dan wil je toch ook wel een mooie pot mee naar huis en niet enkel de onvergetelijke ervaring (die toegegeven: ook wel onbetaalbaar lijkt).
Zo heeft het dilemma van de 5vs 1 pasvragen ook geen discussie veroorzaakt zoals ze gewild hebben. Sven stemt gewoon gemakkelijk toe. Iets wat in de voorbije seizoenen toch minder aanwezig was... En achteraf wordt iedereen nog gefeliciteerd met de pasvragen, het zou in enkele van de vorige seizoenen geen waar geweest zijn.
Klaartje schreef: ↑12 apr 2021, 00:12 Jasmientje heeft het hier wel straf gedaan, moet ik zeggen, want die zat op een stoel zonder bom. Dus heeft zij die zeer pikante salade verorberd (terwijl ze vooraf zei dat ze niet tegen pikant eten kon), ze slaat zonder boe of ba die drank met vijftig procent alcohol in één teug naar binnen zonder met haar ogen te knipperen en ze eet dan ook nog eens dat dessert (gebak) op met die wormen (of iets dergelijks vies) in.Als ze de mol is krijgt ze misschien sowieso geen pikant eten/shotje/wormmeel...
Ze is een fanatieke, dat wisten we al. En in deze proef kwam dat goed uit, als je absoluut wil blijven zitten, of je nu een kandidaat bent die voor pasvragen wil gaan, of de mol die op een niet-bom stoel zit. Maar dan stel ik me weer de vraag: als ze de mol is, waarom gaat ze niet gewoon op een bomstoel zitten (ze is toch gebrieft, dus weet ze vooraf welke de bomstoelen zijn), dan krijg je geen pikant eten, geen alcohol en geen meelwormengebak. Dan hoef je niks te faken en ga je zo naar de laatste twee, waar je dan in de gelegenheid bent om te kiezen voor pasvragen en het geld te laten verdwijnen. Waarom zou je het je als mol zo moeilijk maken? Ga toch gewoon op een bomstoel zitten, meid!
The hunter schreef: ↑12 apr 2021, 00:15 Als Lennart de mol is doet hij wel heel hard zijn best om de instructies van Gilles niet op te volgenKlopt! En dan ook Samina die zich direct "verraad". Kunnen we door deze opdracht meteen twee mensen uitsluiten als mol?
![]()

