Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Klaartje25 apr 2021, 23:47

 2245  Uma
Maar allez, de mol is gewoon een van de makers, die speelt onder één hoedje met hen, die wordt volledig aangestuurd door de makers. Ik snap niet dat je durft beweren dat er "velen het niet met je eens gaan zijn als je dat beweert". "De mol is één van de makers" is een open deur intrappen!
Gebruikersavatar

Jansen25 apr 2021, 23:48

 3423  Yens
@magali.dereu
We zitten dan ook met een mol die recht in het gezicht molt, alleen weet hij het perfect te verpakken als de arme kandidaat die absoluut voor de vrijstelling wil gaan.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts25 apr 2021, 23:48

 364  Uma
We weten natuurlijk niet hoe het geregeld werd, maar ik veronderstel dat ze samen in een andere kamer zaten en één voor één geroepen werden om de dossierkamer binnen te gaan.

Misschien is de volgorde een briefing voor de mol.

De mol mag binnen na degene die gekeken heeft. Zo weet de mol dat hij niet in de dossiers moet kijken, en op wie hij moet bieden.
Jasmien kijkt, Sven is de volgende.

Moest hij de laatste zijn geweest, dan konden ze zeggen kijken of niet kijken. Bij kijken heeft er niemand gekeken en moet hij zelf kijken. Bij niet kijken weet hij wie er voor hem is binnen geweest en gekeken heeft, en dus op wie hij moet bieden.

Pure speculatie natuurlijk, maar bij gebrek aan harde bewijzen 😇
Laatst gewijzigd door kristof.allaerts op 26 apr 2021, 00:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Social25 apr 2021, 23:51

 353  Uma
Het enige wat de groep moest doen om erger te vermijden was niet kijken in die dossiers, dan was de mol toch redelijk schaakmat gezet. (Behalve dan voor die 4000 eur). Helaas is er totaal geen vertrouwen. Geweldige aflevering was het. Top.
Gebruikersavatar

anton.smets25 apr 2021, 23:52

 50  Uma
magali.dereu schreef: 25 apr 2021, 23:42 haha wel, ik vind dat net een mollenmove! Sven kwam ook na Lennart, dus de kans is groot dat hem werd ingefluisterd dat iemand al exuberant hoog had geboden (zodat Sven met zijn 7.600 euro niet uit de boot viel).
Tis waarschijnlijk een domme vraag (iets dat ik gemist heb of zo), maar hoe weten we dat Sven pas na Lennart heeft mogen bieden? Ik zie niet direct een volgorde bij het gedeelte met het bieden (bij de dossiers is het anders) dus ik weet eigenlijk niet hoeveel we hieruit kunnen afleiden op vlak van "de mol heeft informatie gekregen over wat de anderen geboden hebben".
Gebruikersavatar

Jansen25 apr 2021, 23:54

 3423  Yens
@anton.smets
Dat kunnen we niet weten. Op beeld zien we in elk geval eerst Annelotte, dan Sven en als laatste Lennart. We kunnen natuurlijk niet weten of er gemonteerd is. Maar ik zie niet in waarom ze dat zouden doen.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT25 apr 2021, 23:59

 767  Yens
Ik vond het een geweldige psychologische opdracht, maar de uitkomst heeft me toch een beetje teleurgesteld. Mijn hoofdverdachte Jasmien ligt eruit en dan kom ik op mijn 2de verdachte Lennart. Alleen wil ik die na vandaag en vooral na deze opdracht volledig schrappen... Als hij de mol blijkt te zijn vind ik dit een zeer mol-onwaardige zet. Op die manier geef je de kandidaten gewoon geen kans, en al zeker niet omdat er al amper geld in de pot zat. Toch een kleine opmerking: Ik weet het niet zeker maar volgens mij hebben we die € 10.000 niet uit de pot zien verdwijnen terwijl dat anders wel gebeurd, zit hier toch een addertje onder het gras?

Lennart die Philip aanduidt vind ik wel een logische zet als kandidaat. Philip heeft in andere opdrachten al bewezen dat hij vol voor de voordelen gaat en toen hij de dagboekkamer uitkwam, merkte ik ook meteen dat hij weer aan het liegen was. Als Philip de mol is, kan hij wel magistraal spelen dat hij niet kan liegen. Voor mij valt alle verdenking nu op Sven.
Gebruikersavatar

anton.smets26 apr 2021, 00:00

 50  Uma
@Jansen
Ik zou denken dat er wel gemonteerd is (of het komt toevallig uit): we krijgen te horen van Gilles dat er een zéér hoog bod is gedaan, dan begint het met Annelotte die 2000 euro opschrijft, wat niet zo verbazingwekkend is. Cue Sven, die 7600 euro inzet, wat op die moment een ontzettend hoog bedrag lijkt. Maar dan even later, wanneer Gilles het aankondigt is er de shock factor: LENNART ZET 10000 EURO IN, GROEPSPOT WEG! Het kan zijn dat het in deze volgorde gebeurd is, maar het lijkt me nu echt wel perfect gemonteerd om ons te verrassen niet?
Gebruikersavatar

chelsea.tesseur26 apr 2021, 00:04

 20
Mijn eerste reactie was zelf: "Ik zou €2000 bieden, want dat vind ik al veel." Toen Annelotte dus effectief €2000 bood, heb ik daar geen enkel vraagteken bij gezet. Voor mij totaal geen mollenactie.

Ik zit in een Lennarttunnel en zou het juist geweldig vinden als hij zoveel uit de pot gehaald heeft. Niet fijn, maar de kandidaten hebben zelf al ongelooflijk veel geld weggesmeten. Da´s als mol gewoon laten zien: "Het is nog altijd mijn spel."

Indien Lennart een kandidaat is, sta ik 100% achter zijn uitleg: iedereen speelt het spel keihard en tot nu toe heeft hij geen voordeel gehad.
Philip had de documenten ingekeken en al de rest heeft al minstens 1 pasvraag gehad. Terecht dat hij erop vliegt.

Indien hij een mol is, rechtvaardigt dit zijn keuze ook nog eens extra: hij moet zich als kandidaat voordoen, maar heeft tot nu toe op die manier nog niet tegen de groep gehandeld. Het meeste geld hebben de kandidaten zelf weggespeeld. Hij moet nog altijd een kandidaat lijken die er écht voor wil gaan 😎

Of hij nu een kandidaat is of de mol, dit was wel echt een aflevering waar Lennart straf gespeeld heeft!
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT26 apr 2021, 00:10

 767  Yens
Ik vind de vergelijking van Lennart met sommige andere voordelen hier ook niet helemaal opgaan. Er is een verschil tussen € 5000 euro laten liggen voor 5 pasvragen en € 10.000 uit de al bestaande (magere) groepspot halen voor een vrijstelling.
Gebruikersavatar

Nonline26 apr 2021, 00:12

Molerator  6547  Uma
Ik vroeg me net af of de €10000 die Lennart geboden heeft (als hij de mol is) misschien niet willekeurig was maar de €5000 van de pasvragen van Annelotte en Sven + €1000 voor de pasvraag van Jasmien + €4000 van de dossiers van Philip en Jasmien is.

Dat de cirkel zo rond is nu. Hadden ze de €5000 genomen ipv de 6 pasvragen had hij nu mss €5000 geboden voor de vrijstelling.
Gebruikersavatar

anton.smets26 apr 2021, 00:13

 50  Uma
Tegelijk is er ook een heel groot verschil tussen pasvragen en een vrijstelling: je zou kunnen redeneren dat een vrijstelling praktisch telt als 20 pasvragen, waardoor Lennart 4 keer meer had moeten bieden (ik weet dat deze logica niet klopt, maar je snapt mijn punt hopelijk wel)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 18